Nvidia publicerar Geforce 285.62 WHQL för Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Har problem med att installera drivrutinerna, verkar inte hitta grafikkortet. Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Avstängd

inte ngn skillnad till 560Ti :(?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoToX:

Tror du inte dom menar 6-11% mer från betan då?

Hmm jo det känns ju mer rimligt att det bara är ett skrivfel av dom. Trevligt att plocka yterliggare 10'ish% prestanda i så fall

Permalänk
Medlem

Hm, när jag väljer 560 Ti blir det felmeddelande på hemsidan, men det funkar med 590. Är det inte samma driver-pack ändå..?

Permalänk
Skrivet av ComputerUtility:

hur tänkte du nu?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av blame_me:

Hm, när jag väljer 560 Ti blir det felmeddelande på hemsidan, men det funkar med 590. Är det inte samma driver-pack ändå..?

Jo det fungerar, jag har 8800GT och laddar alltid ner 590GTX drivar (för de är först på listan )

Permalänk
Skrivet av Mintz:

Någon som har testkört denna driver med SLI? Jag ska uppgradera mitt singlekort burk bara för BF3 men är lite orolig för stabiliteten.

Jag har inte testat denna, men betan var det inga problem med för mig.
Har samma kort som dig x 2.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk

Trevligt med lite bättre till Civ V - inte för att det behövs, men ändå!

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Skrivet av Utopolitan:

Hur ska jag göra för att installera den nya drivrutinen på rätt sätt? Jag har 560 ti SLI och har aldrig uppdaterat tidigare.

Är det någon skillnad när man har SLI eller är det bara att installera över den gamla drivrutinen?

Idag är det bara att installera över, det sköter sig själv. Så gör jag och hittills har jag heller aldrig haft några problem.
SLI profilerna ligger i uppdateringen och hänger med på köpet.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Någon som har märkt att deras idle temp har blivit högre med denna? Nästan20 grader för mig . idlar på 60 grader.... Inte bra alls .

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem

Jag får FPS drops med dom nya drivrutinerna i spel :(.

Körde med BF3 Beta drivrutinerna tidigare och folk klagade där att dom fick dålig prestanda i övriga spel, dock tvärtom för min del haha.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av fRg!!!:

Okej, då är det alltså bara att installera drivrutinen? Jag trodde nämligen det var något jag manuellt behövde konfigurera. Tacksam för svaret!

Tror att du måste in i Nvidias kontrollpanel och aktivera SLI efter du bytt drivrutin. Inget avancerat, har för mig att man bockar för "använd maximal grafikprestanda" eller något liknande.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem

Kör ni driwe sweeper eller liknande innan ni slänger in nya ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrP*:

Någon som har märkt att deras idle temp har blivit högre med denna? Nästan20 grader för mig . idlar på 60 grader.... Inte bra alls .

Mitt kort ligger på samma nivå som förut, runt 32 grader. Kanske ditt kort körs i 3D, även i 2D / idle?

Skrivet av hackeron:

Kör ni driwe sweeper eller liknande innan ni slänger in nya ?

Jag installerar över de existerande drivrutinerna. Borde inte vara några problem då Nvidia själva rekommenderar det. Undantaget är nog dock om man vill nedgradera till äldre drivrutiner.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Fick en fin ökning på 3DMark11 med den nya drivrutinen faktiskt, från 7510 till 7674, inte mycket men ändå något med tanke på att man inte ändrade mer än drivrutin

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Någon som märkt skilnad i RAGE!Tycker graffen suger lika hårt fortfarande!

Visa signatur

CPU:i5 2500K 4.4Ghz|MODERKORT:Asus P8P67 Deluxe|RAM:8 GB Corsair Vengance|Grafikkort:R9 290 tri-x|NÄTAGG:Fractaldesign 1000W|CHASSI:Fractaldesign R2 Black|Windows 7 64|Rock on!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoberT:

Får hoppas att det blir en förbättring mot de gamla, BF3 hänger sig hela tiden.

285.35 drivarna har aldrig hängt sig för mig. Så är tvärt emot dig lite orolig att dessa ska strula till något :/

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Dom här drivarna är ju helt värdelös om man vill kunna lira nåt mer än Rage och BF3...Går inte ens att lira wc3 utan att man får spikes ner till ~20 fps..

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På ett trollinlägg.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Här är länken till drivrutinen för dem som inte kan tanka den än: http://www.nvidia.co.uk/content/DriverDownload-March2009/conf...

Permalänk
Medlem

Hoppas på att jag kan spela något utan att drivrutinen ska crasha nu

Permalänk
Medlem

ingen prestanda boost för 570? varför 560 och 580 men inte mitt 570

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Medlem

ahh wc3 är mitt "huvudspel" tror ja avvaktar med denna drivrutin,.,wtf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomtenisse:

Underligt får bara upp varation 280.26 - WHQL på geforce.com och nvidia.com

Du ska använda denna sidan: http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CRIFF:

ingen prestanda boost för 570? varför 560 och 580 men inte mitt 570

Undrar exakt samma sak!

Visa signatur

[ CoolerMaster HAF 912+ ] [ Corsair TX 650W V2 80+ Bronze ] [ Intel Core i5 2500K 3,3GHz ] [ GTX 570 1280MB 732MHz ]
[ Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE ] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ MSI P67A-C45 B3 ] [ Windows 7 x64 Home Premium]

Permalänk
Medlem

Det gäller från GTX 560 till 580. Är det så konstigt att förstå det?

Permalänk

Hmm, jag gjorde en clean install av dom nya driversna till mina fina 470's som jag SLI'ar.

Allt såg bra ut spela lite Deus EX DLC och märkte att min FPS va lite lägre än vanligt. Så jag kolla hur mycke mina GPU's jobbade. Bara en var igång.

"Sätt på SLI igen efter du uppdaterade drivers!" -Säger ni. Men jag gjorde just det. This is not my first rodeo.

Så, SLI't va "på" men funkade inte. Så jag tänkte, ok... pröva att stänga av och sätta på SLI igen.

Jag valde att disable'a SLI och um, detta skedde:

Så nu är jag mitt i felsäkert läge och avinstallerar driversna och ska pröva igen :/ wish me luck.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Drawmly:

Hmmm:
285.62 WHQL - Increases performance for GeForce 400 and 500-series GPUs in several PC games vs. v280.26 WHQL
6-11%

285.38 BETA - Increases performance in Battlefield 3 by up to 38%. Performance measured vs. GeForce 285.27.

285.27 borde vara = 280.26 när det kommer till BF3 prestanda. Så alltså ger fortfarande beta-drivrutinen bättre prestanda i BF3 än den nya WHQL? Jag kan leva med ett par crashar om jag vinner uppåt 32% prestanda på det

Antagligen menar de emot beta drivisarna.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av Cellsplitter:

Hmm, jag gjorde en clean install av dom nya driversna till mina fina 470's som jag SLI'ar.

Allt såg bra ut spela lite Deus EX DLC och märkte att min FPS va lite lägre än vanligt. Så jag kolla hur mycke mina GPU's jobbade. Bara en var igång.

"Sätt på SLI igen efter du uppdaterade drivers!" -Säger ni. Men jag gjorde just det. This is not my first rodeo.

Så, SLI't va "på" men funkade inte. Så jag tänkte, ok... pröva att stänga av och sätta på SLI igen.

Jag valde att disable'a SLI och um, detta skedde:

http://img830.imageshack.us/img830/1400/img0315ew.jpg

Så nu är jag mitt i felsäkert läge och avinstallerar driversna och ska pröva igen :/ wish me luck.

Ominstallerat nu. Vette fan vad som hände där med matrix-skärmen som jag fick :S

Efter att ha forskat lite så visar det sig att mitt SLI funkar visst, men inte på Deus EX - Missing Link (DLC). Funkade på orginalet, Batman etc.

Kasst att dom inte inkluderade SLI support på nya Deus Ex DLC't med dessa nya driversna :/

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Hade du problem med beta-drivarna med ditt GTX 460? Min dator frös sig ungefär var var annan dag och startade automatiskt om efter några sekunder. Det var tyvärr samma med de senaste stable-drivrutinerna. Så jag fick gå tillbaka till 275.33 som jag kört innan utan problem.

Egentligen helt OT men kunde inte låta bli att fråga

Hade du problem med Beta-drivarna och SLI med 460? Jag hade knepiga krasher som nämnts ovan.

Har samma problem. Dök dock upp lite närsomhelst, även när den inte hadde någon större belastning... Bra att veta att inte grafikkortet pajat igen utan "bara" drivrutinerna