Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Skulle nog säga att detta är värre än BC2 releasen, och den var riktigt illa. Pinsamt av DICE.

Det är inte dice fel. Det är EA. Som trycker på som vanligt för att få ut spelet..

Permalänk
Medlem

Ha ha, ja vad hade ni förväntat er?
Så kul, när man själv gnällde på betan och sa att dom aldrig skulle lösa allt innan release så sa folk att man hade noll koll och att det var en B E T A.
Nu står vi här 3 veckor senare med många problem. Hate to say I told you so!

Själv har jag helt sjuka FPS-problem... Vetefan... har blivit konsolspelare såhär på senare dar, extremt trött på mig själv att det blev PC-versionen... spenderar mer tid på att försöka lösa fps än att spela.
(Skiten hackar som en hackspett på en finlandsfärja med allt på LOW )
Det festliga var att jag inte hade några problem under betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Funkar röv i crossfire också. Alla med singelkort får det att funka bra verkar det som dock ...

Fick bättre flyt när jag stängde av min hyperthreading, blev enorm skillnad. Fast nu stängs spelet av hela tiden istället, suck :/ Ger upp för idag.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Fick bättre flyt när jag stängde av min hyperthreading, blev enorm skillnad. Fast nu stängs spelet av hela tiden istället, suck :/ Ger upp för idag.

Tack för tipset, HT av löste mina problem. Va i h-vete. Pffff. Aja, nu kanske man kan lira en stund till då.

Permalänk
Medlem

Fick det ändå inte så jag behöver inte bry mig

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Inaktiv

Vadå värre än alpha? Skuggorna och allt ser ju mkt bättre ut nu, och som infanterist har jag inte stött på några problem än. Glider på mjukt som bara den i sli dessutom.

Permalänk
Medlem

Återställning av grafikinställningar?

Är det nån som vet hur man återställer grafikinställningarna, Catalyst 11.10 preview-drivisarna har en bug som gör att den känner av fel refresh-rate och den trodde min skärm klarade 100hz när den bara klarar 60hz.

När jag alt-tabar hamnar spelet i window-läge men så fort jag klickar i fönstret så blir det full-screen igen och min monitor går out-of-sync.

Det går inte heller att köra alt-enter för att tvinga spelet att köras i ett fönster, det händer ingenting.

Jag har testat installera catalyst 11.9 som inte har buggen men det hjälpte inte.

Någon idé nån?

Permalänk
Medlem

Någon med registreringsproblem med produktnyckeln som har en lösning?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Hämtade ut spelet för några timmar sedan. Trycker in skivan, får upp autostart, Väljer English, trycker install, Får upp Origin och det står att det aktiverar Battlefield 3, ca 30 sekunder senare får jag upp en ruta som säger "Sidladdningsfel, spelaktiveringen verkar inte vara tillgänglig för tillfället. Försök igen senare. Om Problemet kvarstår bör du kontakta Origin-hjälpen.

Varit så här i nån timme nu, så jävla sur så jag funderar på att dra och lämna tillbaka det imorgon. Dom måste väl ha förväntat att många kommer försöka aktivera spelet eller!?

Någon annan som har/haft samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Någon med registreringsproblem med produktnyckeln som har en lösning?

finns ingen lösning, serverna är helt enkelt överbelastade .. dom jobbar pa det ... bara o vänta

Permalänk
Skrivet av TobbeG92:

Hämtade ut spelet för några timmar sedan. Trycker in skivan, får upp autostart, Väljer English, trycker install, Får upp Origin och det står att det aktiverar Battlefield 3, ca 30 sekunder senare får jag upp en ruta som säger "Sidladdningsfel, spelaktiveringen verkar inte vara tillgänglig för tillfället. Försök igen senare. Om Problemet kvarstår bör du kontakta Origin-hjälpen.

Varit så här i nån timme nu, så jävla sur så jag funderar på att dra och lämna tillbaka det imorgon. Dom måste väl ha förväntat att många kommer försöka aktivera spelet eller!?

Någon annan som har/haft samma problem?

Precis samma. Klickar på försök igen sen väntar jag rätt länge igen och så kan jag rega min serial code och sen så har hjulet snurat i typ 2 timmar nu....

Visa signatur

Amd Phenom 6 1090t@3.6Ghz, Noctua d-14,Asus 570, Kingstone 4x2 G 1600Mhz, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, CM Silent pro 700W, Chassi: CM 690 II Advanced Svart, Massa fläktar. Windows 7 pro, 64 bitars

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriand08a:

Precis samma. Klickar på försök igen sen väntar jag rätt länge igen och så kan jag rega min serial code och sen så har hjulet snurat i typ 2 timmar nu....

Mitt "hjul" har snurrat i ca 85 minuter nu och inte fått upp att skriva in min cd nyckel ens.

Borde väl gå att lämna tillbaka spelet imorgon, inte använt nyckeln så?

Permalänk
Medlem

Önskar jag fick aktivera o spela de, så gnäll inte över småproblemen

Permalänk
Skrivet av Excalibur:

Om alla hade dessa problem så vore det en bugg eller ngt fel men alla har inte detta fel. 99,99% av alla "buggar" som någon eller några upplever beror på era egna inställningar eller datorer där grafikkort, processor, internminne m.m. spelar in. Eller att ni inte installerat punkbuster i datorn. Så klaga inte på BF3 utan rannsaka er själva och er dator först.

Säger du verkligen att det inte är en bugg om inte ALLA har samma fel? Vad i självaste ***!

Skrivet av Hawac90:

Har du testat spelat WoW vid release? just de.... hände samma sak som för DICE, en del buggar och sedan en herrejävlans serverbelastning. Det det lite piano, bara för att BF3 inte är ett MMO kan du ge dig fan på att det är sjukt mycket spelare.

Men servrarna belastas inte ens i närheten lika mycket av BF3 som WoW per spelare, om alls då servrarna endast används för uppdatering och authentication?..

Permalänk
Konsolgrävare

Är det bara för mig som det tar ca 1 min från man trycker på Quick play tills man kan spawna in game? tycker det är jävligt länge....

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Om jag dock bortser från dom problemen jag har som antagligen kommer lösa sig sedan så är det ett riktigt roligt spel.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Nu är det ju kväll så det är ju garanterat mest folk som försöker logga in och spela nu. Överbelastning precis som vanligt, hehe.
Köper spelet i helgen och hoppas att servrarna har stabiliserat sig då

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Inaktiv

Ja det är pinsamt. Men de va ju bra att vi alpha och beta testade I ALLA FALL HEUHEHE

Permalänk

Har inga problem alls från dator bygge till nedladdning o spelande. Det jag lider av är hög ping. Mobilt bredband har beställt bredband via tele jacket 8mbit hoppas det funkar bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Har inga problem alls från dator bygge till nedladdning o spelande. Det jag lider av är hög ping. Mobilt bredband har beställt bredband via tele jacket 8mbit hoppas det funkar bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Min ping gick ner från 13-16 till 3-4 när jag bytte upp mig till 100/100 hos bahnhof. Men DC, låsningar och PB-problem förhindrar mig att spela mer än högst två sessioner. Fina kills som sen inte räknas, det blir man så glad över!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

någon som får 3d vision att fungera??

hittade denna
http://3dvision-blog.com/battlefield-3-is-available-but-no-st...

Permalänk

Aaaaahhh.. nu får man äntligen köra lite efter flera timmars problem med Origin..

Wait, what?

You've got to be kidding!

Nu tror jag att jag går och skiter ner mig istället, det är f*n så mycket roligare..

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | ASUS ROG Strix B450-E | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk

bara jag som stör mig något enormt på battlelog? varför inte bara ha en in-game server browser som är stabil!
nästan så att man går tillbaka till bc2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av solslidan:

De här kanske inte håller till tråden men blev man förvånad av de här eller? :s (borttagen länk)

"§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior."

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hippomania:

bara jag som stör mig något enormt på battlelog? varför inte bara ha en in-game server browser som är stabil!
nästan så att man går tillbaka till bc2...

Jag håller med dig om att det känns konstigt att ha det i webbläsaren, har inte vant mig än Sen känns det ganska skumt att både ha Origin och Battlelog... varför inte bara ha allt i Origin då om dom envisas med att man måste ha det igång?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av TriNitro:

Har inte haft några större problem förutom riktigt irriterande microstuttering, iaf tror jag det är det. Om jag kör strafe åt ett håll t,ex, o rör musen samtidigt som jag kollar på en soldat hoppar kanterna på den utav bara fan. Kör 2st 560ti SLI. Kör 1920x1080 auto med vsync så fps låst på 60.

Förmodligen ditt V-Ram som är slut, eller jag är säker på att ditt V-Ram är slut. Hände exakt samma sak för mig med mina GTX 460 SLI. Det är bara att sänka grafikinställningarna så att V-Ram används mindre. Medium/low borde sänka V-ram användningen tillräckligt.

Permalänk
Medlem

Går alledels utmärkt att köra 2 st gtx560 i sli för mig iaf på ultra. MEN med blur och msaa avstängt. Post grejjen är dock på high. Blev av med allt grafiklagg.
Går dessutom att binda musen utan problem, dubbelkolla bara att du dubbelklickar i mus rutan så ska det fungera.
Det största problemet nu är Punkbuster i vanlig ordning. Spelade hela release natten och blev förvånad över allt lagg och den extremt ryckiga känslan spelet hade. När jag skulle fortsätta harva kills idag så gick det inte alls, precis som många andra så blir jag kickad från alla PB servrar jag testat. Så provade några rankade servrar utan PB och insåg att alla problemen är PBs fel. All ryckighet och lagg vart som bortblåst och inga mer kicks. Hoppas de fixar punkbuster, fast det har alltid varit skit så skulle inte tro det.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Ha ha, ja vad hade ni förväntat er?
Så kul, när man själv gnällde på betan och sa att dom aldrig skulle lösa allt innan release så sa folk att man hade noll koll och att det var en B E T A.
Nu står vi här 3 veckor senare med många problem. Hate to say I told you so!

Själv har jag helt sjuka FPS-problem... Vetefan... har blivit konsolspelare såhär på senare dar, extremt trött på mig själv att det blev PC-versionen... spenderar mer tid på att försöka lösa fps än att spela.
(Skiten hackar som en hackspett på en finlandsfärja med allt på LOW )
Det festliga var att jag inte hade några problem under betan.

Alla problem i Betan är ju borta nu. Inget flimmer längre. Spelet flyter på bättre. 3D spotting har dom dragit ner, samt glansen från sniper scope. Dom har fixat squad making. Man får mer poäng när man tar över flaggor nu. Rekylen är bättre (kraftigare) nu. Ljudet buggar inte längre (alltså förut i betan kunde ljudet loopa). Man ramlar inte längre ner under marken. + 1000 andra buggfixar som dom har fixat nu i Retail BF3.

Nu har det uppkommit andra buggar som förvisso är jävligt allvarliga, t.ex. att folk blir kickade hela tiden (finns en lösning till det dock, uppdatera (pnkbstr) sedan att många inte kan aktivera spelet. Det ska fan inte hända på en sådan här viktig dag. Men alla ingame buggarna från betan är borta, jag har inte stött på en enda bugg i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rigge:

Spelar vi fortfarande betan eller ? Kan inte ändra till invert i flyget eller binda knappar till musen, sen att allt annat buggar är ju en annan femma.
Någon mer som tippade på att dice skulle släppa spelet i detta sunkiga skick, Jag menar det är inte första spelet dom gör och ändå faller dom på sådana petitesser som inställningar i spelet.
Nej fyfan blir att vänta tills dom patchar denna "Betan" vi betalat för.

Du måste klicka i "mouse" spalten när du bildar till mus! Fungerar hur bra som helst. Du klickar troligen i vänstra spalten när du ska binda om. Observera också att HOLD ESC = unbind.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk

Kickad blir jag också hela tiden, dock bara på servrar som kör PB, kör bara på sådana utan för tillfället. Får inte upp någon info om ping i server browsern, sjukt störigt, lite rysk roulette varje gång man joinar.

Mitt spel fryste sig väldigt ofta i början, både i single och multi. Kör med ett Gtx560 TI och fick tips om att jag skulle uppdatera min firmware, det hade tydligen släppts en ny i september. Gjorde det och sedan dess har inte mitt spel hängt sig en endaste gång.