Tråd för pinsamma frågor

Permalänk
Medlem

Tråd för pinsamma frågor

Hej,

Allt är inte självklart i detta spel och alla har inte nött det i alla tider. Vissa detaljer lyckas man inte lista ut och det tänkte jag att vi kunde fråga här.

Ja, då börjar jag:

Hur slår man på ficklampan på vapnet? (Har precis fått en sådan). Kikade bland knapparna och tillbehörsvalen utan framgång.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel så är det T!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Om jag inte minns helt fel så är det T!

stämmer:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Hur zommar man ut på kartan, när man trycker på M? Eller kan man ens göra de?

Permalänk
Skrivet av Puma25:

Hur zommar man ut på kartan, när man trycker på M? Eller kan man ens göra de?

Tryck på M igen

Permalänk
Medlem

Då försvinner den ?

Permalänk
Skrivet av Puma25:

Då försvinner den ?

Trycker du på M när du lever blir "mini-mapen" lite srörre och du kan reglera dess in-zoomning med N. Vill du gå tillbaka till den lilla "mini-mapen" så tryck på M igen.

Permalänk
Medlem

Kartan förstoras med M
Zommar med N

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Inaktiv

Varför tar man ett fordon med plats för flera personer och kör iväg ensam direkt när en karta börjar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Varför tar man ett fordon med plats för flera personer och kör iväg ensam direkt när en karta börjar?

Bra fråga Ren dumhet

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av LearningExperience:

Trycker du på M när du lever blir "mini-mapen" lite srörre och du kan reglera dess in-zoomning med N. Vill du gå tillbaka till den lilla "mini-mapen" så tryck på M igen.

Skrivet av Raikiri:

Kartan förstoras med M
Zommar med N

Okeeey, I see Thank you

Skrivet av Aresz:

Varför tar man ett fordon med plats för flera personer och kör iväg ensam direkt när en karta börjar?

För man är en

Permalänk
Medlem

Denna fråga kmr ständigt upp: hur chattar man?

Squad: L
All: J
Team: K
Chattloggen: ingen aning, lite hjälp kanske!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Denna fråga kmr ständigt upp: hur chattar man?

Squad: L
All: J
Team: L
Chattloggen: ingen aning, lite hjälp kanske!

Skickades från m.sweclockers.com

J= Alla
K= Lag
L= Squad

Permalänk

Ingen fråga, men för de som inte vet kan man byta plats i fordonet genom att använda f1, f2, f3 osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Ingen fråga, men för de som inte vet kan man byta plats i fordonet genom att använda f1, f2, f3 osv.

Precis det jag funderat på

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Hur fan gör man så att man själv och ens polare hamnar i samma squad in-game?

Har testat att starta ett "party" och sedan "joinat" med "partyt".. men inte fan fungerade det.

Sen har jag ingen som helst aning hur fan man "leftar och joinar" squads.. blir ju inte bättre av att musen inte går att använda i menyn i princip.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Till alla er som frågar om knappar: Kolla i inställningarna först!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JsoooN:

Hur fan gör man så att man själv och ens polare hamnar i samma squad in-game?

Har testat att starta ett "party" och sedan "joinat" med "partyt".. men inte fan fungerade det.

Sen har jag ingen som helst aning hur fan man "leftar och joinar" squads.. blir ju inte bättre av att musen inte går att använda i menyn i princip.

Först får ni se till att hamna i samma lag, vilket inte alltid går om det ena teamet har mer folk än det andra. Sen trycker du escape när du är vid liv, trycker på squads and .... och sedan leave squad. Sedan bestämmer du och polarn vilken squad ni vill joina (förslagsvis en tom). Markerar denna och trycker på knappen "join" längst ner, bredvid back-knappen. Kom ihåg att ni måste vara minst 2 för att kunna starta en squad.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem
Skrivet av VolvoSwe:

Först får ni se till att hamna i samma lag, vilket inte alltid går om det ena teamet har mer folk än det andra. Sen trycker du escape när du är vid liv, trycker på squads and .... och sedan leave squad. Sedan bestämmer du och polarn vilken squad ni vill joina (förslagsvis en tom). Markerar denna och trycker på knappen "join" längst ner, bredvid back-knappen. Kom ihåg att ni måste vara minst 2 för att kunna starta en squad.

Ok tackar får testa det.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Allt är inte självklart i detta spel och alla har inte nött det i alla tider. Vissa detaljer lyckas man inte lista ut och det tänkte jag att vi kunde fråga här.

Så borde det inte vara svårt o lista ut vilka tråden är till för eller ?

Jag har själv suttit och nött igenom ALLA menyerna och inställningar jag vet inte hur många gånger men har fortfarande långt ifrån kläm på allt...
De första 2-3 dagarna gicka hala min tid åt till att fråga de andra på servern hur fan de gjorde si eller så.
Modda sina vapen är ju inte heller en självklarhet, eller jo det borde kanske vara det men mig tog det 3 hela kvällar innan jag kom på hur man gjorde
o lik förbannat var menyn man skulle klicka på mitt framför näsan hela tiden.

Så än en gång, NEJ NEJ NEJ !!!
Det hjälper inte alltid att kika igenom menyerna.

/Homer_S1

Låt bli att vara otrevlig.
Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Jag har själv suttit och nött igenom ALLA menyerna och inställningar jag vet inte hur många gånger men har fortfarande långt ifrån kläm på allt...
De första 2-3 dagarna gicka hala min tid åt till att fråga de andra på servern hur fan de gjorde si eller så.
Modda sina vapen är ju inte heller en självklarhet, eller jo det borde kanske vara det men mig tog det 3 hela kvällar innan jag kom på hur man gjorde
o lik förbannat var menyn man skulle klicka på mitt framför näsan hela tiden.

Så än en gång, NEJ NEJ NEJ !!!
Det hjälper inte alltid att kika igenom menyerna.

/Homer_S1

Så du säger alltså att det är NOLL PROCENTS chans att man lär sig något av att kolla igenom kontrollerna? Nej skada kan det inte göra åtminstone.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Varför tar man ett fordon med plats för flera personer och kör iväg ensam direkt när en karta börjar?

Kommer nog aldrig förstå mig på det känns ju dessutom mycket bättre att åka iväg med ett fullt fordon.

Men jag antar att personer som gör detta har en ganska självupptagen och egoistisk personlighet eller så är dom väl bara lite dummare än vanligt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Hedersmedlem

I BF2 kunde man lätt se på minikartan om det fanns kompisar att plocka upp men i BF3 är det inte lika lätt att se så en del struntar helt enkelt i att plocka upp andra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Kommer nog aldrig förstå mig på det känns ju dessutom mycket bättre att åka iväg med ett fullt fordon.

Men jag antar att personer som gör detta har en ganska självupptagen och egoistisk personlighet eller så är dom väl bara lite dummare än vanligt.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=XFmS...
var bara tvungen:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Så du säger alltså att det är NOLL PROCENTS chans att man lär sig något av att kolla igenom kontrollerna?

Var i mitt inlägg skrev jag det ?
Tycker det är märkligt att du kan skriva, men inte verkar kunna läsa?

Hur mycket man än vill så stirrar man sig blind ibland o hittar bara inte "det där" som kan vara ganska uppenbart.
Då är det smidigare att ställa en fråga, om än lite pinsam.

Därför är inlägg som ditt första ett ganska onödigt och även STÖRANDE i en tråd som denna...
För det är ju ganska uppenbart att man har "KIKAT" i menyerna, då frågan skulle blir ganska överflödig om man hittat det man söker.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Detta har jag inte fattat än, men vad är dogtags till för? ;S

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Detta har jag inte fattat än, men vad är dogtags till för? ;S

Med dogtags så visar man vad för challenges man har klarat av, hur länge du har kört, hur nördig du är, vilken klass du har kört mest osv. Ungefär detsamma som i MW2 med emblens och titles!

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

Var i mitt inlägg skrev jag det ?
Tycker det är märkligt att du kan skriva, men inte verkar kunna läsa?

Hur mycket man än vill så stirrar man sig blind ibland o hittar bara inte "det där" som kan vara ganska uppenbart.
Då är det smidigare att ställa en fråga, om än lite pinsam.

Därför är inlägg som ditt första ett ganska onödigt och även STÖRANDE i en tråd som denna...
För det är ju ganska uppenbart att man har "KIKAT" i menyerna, då frågan skulle blir ganska överflödig om man hittat det man söker.

/Homer_S1

I en "Tråd för pinsamma frågor"? Är väl snarare klockrent???

Permalänk
Medlem

Ett mycket bra initiativ EoZ !

Jag har oxå en fråga om något som jag inte lyckats klura ut:
Hur gör jag för att automatiskt få BattleLog att använda Chrome istället för IE9?
Utan att ändra min defaultbrowser ifrån IE9 till Chrome?

Kort sagt:
Jag vill köra BattlleLog i Chrome, men ha kvar IE9 som min default browser.
Hur gör jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Om jag inte minns helt fel så är det T!

Skrivet av upl8447:

stämmer:)

Nice, men man ser aldrig en ljusbild själv framför sig? Man får bara lyssna efter ljudet och höra vad som verkar vara på och av?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23