Hur många har avslutat sin prenumation?

Permalänk
Medlem

Hur många har avslutat sin prenumation?

Jag tog beslutet ikväll då jag försökt att tycka om spelet ett tag nu men insåg att det är ett bedrövligt spel.
Känns väldigt tråkigt då man följt det i ett par år nu.
Kanske man blivit mer kräsen med åren...
Blir till att testa lite andra titlar som kommer i år.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Börjar tröttna lite på de buggar som sätter käppar i hjulen vid maxlevel. Fixas dem så kanske det blir att fortsätta, annars lär jag nog inte göra det.

Permalänk

Jag överväger att sluta, vill väl samtidigt testa på hur det är vid lvl 50... men jag vet inte hur jag ska hitta motivationen att ta mig dit. Har orkat dra upp en gubbe till 25 (från pre-access), men varje gång jag loggar in så känner jag att det är för mycket som inte är bra, inte stämmer eller som saknas... så det blir oftast att bara logga ut igen.

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Avstängd

Detta är det bästa mmo jag spelat vid release. Är mycket nöjd och kommer fortsätta spela länge. Har inte märkt av många buggar än. Också på maxlevel, var mest under levlandet jag kunde störa mig lite på vissa buggar. Väldigt få buggar med tanke på hur stort spelet faktiskt är. Man får ju ta spelet för vad det är, ett mmorpg.. I första hand köpte jag spelet för att det var en uppföljare i knight of the old republic-serien. I andra hand för att jag vill slösa tid på ett mmo. Finns inget annat mmo som faller mig i smaken just för tillfället, så jag är helt enkelt nöjd.

Skulle vilja veta vad det är som är bedrövligt och vilka alla dessa spelförstörande buggar är på maxlevel.
Tycker ni det finns bättre alternativ till detta spel? Har spelat wow, aion och rift innan. Och ett par f2p

Permalänk

Jag tycker att det är ett mycket bra spel med potential. Gillar SW som story så det är en fördel. Ser man över vad de arbetar med så tror jag att spelet kommer bli riktigt bra om en 3 stora patchar. Som ni säger; ja det är buggigt, men det är fortfarande ett riktigt bra hantverk de har gjort på bioware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[ABF:

Henkeman;11841757']Jag överväger att sluta, vill väl samtidigt testa på hur det är vid lvl 50... men jag vet inte hur jag ska hitta motivationen att ta mig dit. Har orkat dra upp en gubbe till 25 (från pre-access), men varje gång jag loggar in så känner jag att det är för mycket som inte är bra, inte stämmer eller som saknas... så det blir oftast att bara logga ut igen.

För mig känns det precis samma.
Loggar in, kör dailys pvp (lvl50) sen så endgame stå å hoppa i IF.
Vet att det finns annat att göra men pvp är det som gäller för mig och 3 warzones som redan är utjatade.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Efter att ha vart 50 i över två veckor så kan jag lugnt säga att det blir riktigt tråkigt, finns inte så mycket att göra om man ska börja jämföra med andra MMOn. Visst, det var kul med konversationer och voiceacting, men 1-50 är en liten del av den totala tiden man spenderar på sitt karaktär.
Det som jag gör nu är i princip HM Operations för att få bättre rustning, som ser typ likadan ut fast med annan färg, så himla tråkigt, och så löjligt enkel att få...
Jag kommer ihåg när man gick från Valor -> Might, var som att man fick en bit av himlen, här känns det bara "meh" ..
Och det värsta är att jag hatar att känna så, jag hatar att man ska behöva känna såhär över ett spel som man förhandsbokade för två år sedan, som man suttit och längtat till, som man suttit och försvarat när andra har hoppat på med negativa saker om spelet.
Det känns bara så tråkigt, jag önskar att de hade fokuserat mer på den sociala sidan, det är inte kul att springa runt i fleet i 10 fps så fort man kommer till en folkmassa, samtidigt som man sitter på en överklockad highend system... Suck, trodde jag kunde vänja mig vid instantisiering, men det går bara inte.. Att spela i en stor och öppen sandlådevärld, det är nog inte mycket som klår det .. tyvärr .. =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog spela från och till, fram tills Diablo 3 kommer sen avbryta sub.

Jag tycker det är skitskoj och spela storyn när man är två och interagera i konversationerna men dock är jag bara lvl 25, vet inte riktigt vad man har att se fram emot på lvl 50 så vi får se ^^

Permalänk
Medlem

Det enda som sett intressant ut än så länge är Eternity vault. Gillar miljöerna. Flashpointsen är så innibänken tråkiga. Samma, samma och samma. Iof tyckte jag likadant om WoWs heroic efter man gjort dom första gången..kan vara jag som är kräsen. Battle for Ilum är väl enda flashpointen som skiljer sig öite från de andra...det är ju utomhus i början. Nä, dom får allt fixa alla Bossbuggarna i heroic, fixa lite roligare miljöer i nya flashpoints/operations innan jag kan säga att jag skall stanna kvar i detta spelet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Stängde av ganska direkt efter att jag dingat 50. Har bara gått mer och mer utför sedan dess. Fick senast redan på att man får kring 30 commendations afk i bgs av en loss och 75 av en vinst. Aka att faktiskt sitter och spelar ger i princip inte ett jävla skit...

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ett bra MMO, har en lvl50 och tycker det är kul att grinda pvp för bättre gear. Jag tror att vissa tycker dialogerna är tråkiga pga av att en hel del svenskar har kass engelska och helt enkelt inte fattar mycket

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Betalade för 60 dagar extra men mer än så blir det inte. Enda jag gör numera är daylies vilket tar ett par timmar. Flashpoints, operations är hopplöst då det inte finns tillräckligt med lvl 50 spelare för att göra ngt sånt och alla kör ändå bara pvp så det är omöjligt att få ihop en grupp.
Gissar på att jag kommer vara färdig med spelet om ett par veckor när jag fått mitt champions set.

Permalänk
Medlem

Även om man nu börjar med operations så blir även det segt väldigt snabbt, visserligen kan man göra SAMMA operation med en mer tuff svårighetsgrad, men hur kul är det egentligen när det hela känns som en farm.
Det hade nog definitivt vart kul om det släpptes en operation som var svår från början men det här med normal / HM / NM är lite löjligt, känns som en återanvändning i brist på bättre ord, får mig att tänka på Dragon Age 2 =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

När sen PVE ger asful gear för min klass så är jag inte ett dugg intresserad av att skaffa den. Designerna måste varit höga när de skapade endgame utrustningen för min klass.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rasp:

Stängde av ganska direkt efter att jag dingat 50. Har bara gått mer och mer utför sedan dess. Fick senast redan på att man får kring 30 commendations afk i bgs av en loss och 75 av en vinst. Aka att faktiskt sitter och spelar ger i princip inte ett jävla skit...

Du får fler commendations om du spelar, då varje medalj ger +5. Sen kommer du inte bli hatad av alla andra heller.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

skulle nog varit ett mycket bättre single player spel.. för det är i princip det jag har upplevt när jag spelat det.. single player..!

Permalänk
Medlem

single player är asbra. svinkul till lvl 50. det jävla lotteriet med bags vid lvl 50 är dock inte det minsta kul

Permalänk

Köpte för lira genom storyn och är klar så har avslutat. Hoppas det blir bättre för er raiders

Permalänk
Medlem

Tycker det e ett otroligt bra spel ,är dock inte lvl50 än. är till & med kul att spela själv. PVp vfinns inte(i min värld) helt ointressant
tycker det e ett stort steg upp från wow så blir nog & premunera några år.
P.S va ett djävla gnäll i denna tråd lek med diablo eller nåt annart barnspel om det passar er bättre

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

man ska inte säga så mycket innan man nått 50. vid 50 finns det inte mycket att göra mer än att grinda wz som finns hela 3 stycken. det blir tråkigt rätt snabbt

är rädd för att det blir ännu värra nästa vecka när lvl 50 ska få en egen bracket. finns så väldigt få 50 på min server så pvpn lär dö ut totalt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Tycker det e ett otroligt bra spel ,är dock inte lvl50 än. är till & med kul att spela själv. PVp vfinns inte(i min värld) helt ointressant
tycker det e ett stort steg upp från wow så blir nog & premunera några år.
P.S va ett djävla gnäll i denna tråd lek med diablo eller nåt annart barnspel om det passar er bättre

Så du anser att folks åsikter är gnäll bara för dom inte stämmer överens med dina? Kan du posta screenshot varje månad på att du betalt subscription i några år framöver?
Även fast du kanske är fanboy så tror jag inte det blir möjligt då spelet säkert är f2p om ett år med micromanagment istället.
Förstår inte hur vissa reagerar på när någon inte tycker om en produkt som dom köpt, inte som att dom skapat produkten och ska försvara in i det sista.
Man måste kunna erkänna att kanske dom gula manchester byxerna man köpte kanske inte är så himmla snygga.
Ni vet vad jag menar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Tycker det e ett otroligt bra spel ,är dock inte lvl50 än. är till & med kul att spela själv. PVp vfinns inte(i min värld) helt ointressant
tycker det e ett stort steg upp från wow så blir nog & premunera några år.
P.S va ett djävla gnäll i denna tråd lek med diablo eller nåt annart barnspel om det passar er bättre

Det är väl inte bara de som skall fortsätta sin premunation som får svara i denna tråden? Det är ju alltid bra att motivera VARFÖR man eventuellt inte är nöjd med spelet, eller hur?

Jag skall förtydliga mitt inlägg jag gjorde tidigare, spelet är riktigt riktigt bra faktiskt MEN det finns några saker åtminstånde jag stör mig på väldigt mycket.

1. Hardmode iflashpoints är buggade (skall fixas i nästa patch)
2. Flashpointsen ser exakt likadana ut fast har olika story (som man bara bryr sig om första gången man gör dom)
3. Jag är rädd för att min space knapp kommer slitas ut inom en snar framtid. Bioware borde lägga in ett val där man kan välja om man vill se dialogerna eller inte. När man gjort daylies 20 dagar irad är man rätt trött på dialogerna faktiskt. Samma gäller i flashpoints och Operationer. Det tar ju 5-10 minuter innan man ens kommer igång med instancen. Nä, lägg in ett val att kunna välja bort dom efter man sett dom en gång.
4. Jag upplever lagg, fördröjningar ibland. Trycker på healknappen och det dröjer typ 1,5 sekunder innan charen börjar kasta den. I heroicmode är det förödande. Detta förekommer nästan bara när man kör 4 manna heroic eller 2 manna heroic. Väldigt skumt.
5. Gjorde Battle for Ilum och the false Eperor igår på normal mode. Det tog över 3 timmar totalt och då hade vi bra fart faktiskt. Dom känns en aning för långa faktiskt. Black Talon känns mer lagom. Eftersom de 2 andra är så långa är det svårt att få ihop grupper till dom. Iaf för dom som vill autuna sig till Hardmode.

Detta är saker som JAG upplever Negativa. Om detta skulle fixas skulle spelet vara ett 10/10 spel faktiskt. Nu är det bara ett 7/10 och som sagt, jag är osäker om att fortsätta spela det. Får se efter nästa patch som iof skall fixa väldigt mycket. Blir det skilnad kommer jag naturligtvis fortsätta spela det

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jo det lär bli f2p nästa år misstänker jag. Det är modellen idag. Man tjänar bättre på det.

Permalänk
Medlem

Jag brukar sällan lägga mig i diskussioner av detta slag då det är upp till var och en att bedöma huruvida man kommer spela eller ej.

Detta är MINA åsikter nedan :

* Minns att de flesta MMO-releaser har varit mycket slagit sig för bröstet och sagt att "vi kommer att föra genren frammåt". Precis som med Warhammer, conan och de andra så marknadsför de sig gärna som ett nytt fräschare alternativ. Dock ser jag inte skillnaden, visst dialoger, companions, story mm. Dock samma modell i nya kläder.

* Förstår inte hur folk kan bli upprörda till den milda grad för att någon kritiserar spelet. Just star wars verkar göra många upprörda. Jag tänker inte säga något kring detta men mina fördomar talar till mig varför folk blir det - Jag älskar själv filmerna och sett dem sedan barnsben. Dock verkar folk med en soullink till spelet flippa när någon ens yppar något kring det. ... Tror det finns en allmän orolighet just nu därute där alla mer eller mindre väntar på att se ifall spelet få miljontals spelare och en livscykel lika lång som "You know Who".

* För ca. 1 år sedan började jag titta på spelet. Åsikt då: Grafiskt nästan larvigt fult. Animationerna är inte bättre än ett visst annat spel som släpptes 2004. Åsikt och spelar sen release : Grafiskt nästan larvigt fult. Animationerna är inte bättre än ett visst annat spel som släpptes 2004.

* Jag sade upp min Sub. igår. Detta när jag kände farmens och gamla vanor från förut uppdagas framför mig. Wow var iaf en öppen värld. Denna känns tilltäppt och sluten.

Mina 2 C

Visa signatur

Pointer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Du får fler commendations om du spelar, då varje medalj ger +5. Sen kommer du inte bli hatad av alla andra heller.

Grejen är att det enda som ger något är medaljerna. Aka du får mest commendations av att skita i allt utom medaljer. Plus att medaljerna inte ger spec mkt om man jämför med att bara "vara där". Därav är det en jävla grindfest som inte belönar bra spelare alls nästan.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rasp:

Grejen är att det enda som ger något är medaljerna. Aka du får mest commendations av att skita i allt utom medaljer. Plus att medaljerna inte ger spec mkt om man jämför med att bara "vara där". Därav är det en jävla grindfest som inte belönar bra spelare alls nästan.

Skiter man i allt så får man dock inte mycket medaljer, så du säger egentligen emot dig själv... Samarbete ger mycket medaljer, som ger mycker commendations.

Som minst brukar i alla fall jag få 7 medaljer per match, så det är 35 commendations plus varje match, jämfört med om jag inte gjort nånting.

Sen är chansen för att ditt lag vinner större om man hjälper till.

Ett spel som belönar bra spelare märkbart mer än andra, gör bara att folk slutar samarbeta och kör solo för att få ut så mycket som möjligt, så det hoppas jag verkligen inte att dem ändrar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

7? Så många har jag aldrig fått. 5 är nog det mesta jag fått med min Sorc. Men visst sen får vi tokspö 9 matcher av 10 också så det är svårt att få så många.

Känns som det kvittar. Jag är färdig med det här spelet nu. Orkar inte harva samma 3 pvp banor om och om igen. Dags att spela ngt annat spel.

Permalänk
Medlem

Ingen nyskapande combat direkt, copy paste från WoW med en nyare grafikmotor. Man tröttnar snabbt som fan

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Murloc:

Ingen nyskapande combat direkt, copy paste från WoW med en nyare grafikmotor. Man tröttnar snabbt som fan

Japp, och WoW var det första MMO'et

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Min sub går ut den 19e... kommer inte att förnya den. Spelade under betan och sedan pre launch... men har tröttnat. Inser att jag inte längre är intresserad av wow-liknande leveling spel.
Ska jag spela mmo framöver så är det av sandbox typ.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|