Community för ensamma gamers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mguzd:

Hej!

Säkerligen finns det många ensamma gamers där ute, av olika anledningar. Kanske spelar dina vänner på en annan server, eller helt fel tider för att ni ska kunna spela med varandra. Kanske spelar ni samma spel men har valt olika factions, eller så spelar ni helt olika spel. Du kanske är ensam gamer i din vänskapskrets, eller så är du helt ny i gamingvärlden?

Hur som helst så har jag försökt göra lite research på saken och inte funnit ett generellt svenskt community för ensamma gamers. Tänk dig ett "datingforum" med sub-forum för populära spel där ensamma gamers kan samlas och förhoppningsvis komma in i en gamingkrets.

Skulle vilja höra lite åsikter och kritik om denna idé. Finns det många ensamma gamers?

Ofta kan man ju leta upp guilds vid dessa tillfällen.. men det är säkert ingen dum ide. Hosta en mumble server och skapa en struktur per spel kategori per spel i takt med att det växer. Själv hade jag endast varit intresserad om det är ~18+ åldersgräns.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Ofta kan man ju leta upp guilds vid dessa tillfällen.. men det är säkert ingen dum ide. Hosta en mumble server och skapa en struktur per spel kategori per spel i takt med att det växer. Själv hade jag endast varit intresserad om det är ~18+ åldersgräns.

Att sätta 18 år gräns hade ju kanske varit lite dumt då det finns en hel del personer 13-17 år som spelar och kanske upplever den här ensamheten.
Så länge dom kan uppföra sig ordentligt så borde det ju inte göra någonting att t.ex en 15 åring är medlem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Att sätta 18 år gräns hade ju kanske varit lite dumt då det finns en hel del personer 13-17 år som spelar och kanske upplever den här ensamheten.
Så länge dom kan uppföra sig ordentligt så borde det ju inte göra någonting att t.ex en 15 åring är medlem.

Nä precis, åldersgräns på en sån grej är bara dumt. I slutändan väljer man ju själv vem man spelar och inte spelar med.

Visa signatur

Tänk på att citera så kanske jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av mguzd:

Säkerligen finns det många ensamma gamers där ute, av olika anledningar. Kanske spelar dina vänner på en annan server, eller helt fel tider för att ni ska kunna spela med varandra. Kanske spelar ni samma spel men har valt olika factions, eller så spelar ni helt olika spel. Du kanske är ensam gamer i din vänskapskrets, eller så är du helt ny i gamingvärlden?

Om man är ensam pga att man inte har några vänner får man inte vara med då?

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att skriva i en tråd på t.ex FZ eller här?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Är det inte bara att skriva i en tråd på t.ex FZ eller här?

Här kan man skriva om man vill spela BF3 http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1070382-jag-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Att sätta 18 år gräns hade ju kanske varit lite dumt då det finns en hel del personer 13-17 år som spelar och kanske upplever den här ensamheten.
Så länge dom kan uppföra sig ordentligt så borde det ju inte göra någonting att t.ex en 15 åring är medlem.

Det finns ensamma 9 åringar också.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Det finns ensamma 9 åringar också.

Sant. My bad.

Permalänk
Inaktiv

Hur blev det med denna idéen?
Blev det något av det?

Permalänk
Medlem

Tror att man ska hålla någon slags åldergräns, typ 18+ eller liknande. Annars är risken relativt stor att majoriteten blir p12or och och troll som stökar runt och irriterat oss lite äldre som bara vill komma bort från just sånt. Finns redan så många platser för dom yngre att hänga på och hitta vänner. Det måste vara en raritet att vara ensam gamer i den åldern!

Eller vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Tror att man ska hålla någon slags åldergräns, typ 18+ eller liknande. Annars är risken relativt stor att majoriteten blir p12or och och troll som stökar runt och irriterat oss lite äldre som bara vill komma bort från just sånt. Finns redan så många platser för dom yngre att hänga på och hitta vänner. Det måste vara en raritet att vara ensam gamer i den åldern!

Eller vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Folk ljuger väl om sin ålder ändå?

Permalänk
Medlem

skitbra idé

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Tror att man ska hålla någon slags åldergräns, typ 18+ eller liknande. Annars är risken relativt stor att majoriteten blir p12or och och troll som stökar runt och irriterat oss lite äldre som bara vill komma bort från just sånt. Finns redan så många platser för dom yngre att hänga på och hitta vänner. Det måste vara en raritet att vara ensam gamer i den åldern!

Eller vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är en kille på 15 år som är ensam gamer.. har spelat spel så länge jag minns (^^) men har aldrig haft nån att spela med förutom på minecraft :/
ingen åldersgräns röstar jag för

Permalänk

Det låter smutt!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Åldersgräns eller inte så vore det trevligt om något tog initiativet och startade sidan (:

Permalänk
Medlem

Om en i gruppen har adminfunktioner så kan ju den sköta om hela gruppen. Alltså, rensa från "p12or". En p12a som är ute efter att förstöra lär ju tröttna om han blir kickade från varje grupp, men en p12a som är ute efter att lira hittar väl en grupp med jämnåriga. Dessutom är jag säker på att folk som vill förstöra inte vågar göra det i skype o.s.v. Enklare att sitta bakom en skärm och skriva sina coola dissar, yao. Kort och gott, ska man inte ta alla minderåriga över en kam. Är bara drygt att, "neeeeeeeee.. du är 17 och 10 månader och anses som omogen för siten, hejdå.. perm ban..." Gameing är ett intresse för alla åldrar (:

Sedan bör det inte heta lonelygamers.se, det säger emot sig själv när man har folk att spela med. squadnet.se eller liknande fungerar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Åldersgräns eller inte så vore det trevligt om något tog initiativet och startade sidan (:

Precis. Jag Programmerar och bygger gärna sidan sålänge någon annan står för "ägandet" och även någon som står för det grafiska.

Visa signatur

Tänk på att citera så kanske jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Sedan bör det inte heta lonelygamers.se, det säger emot sig själv när man har folk att spela med. squadnet.se eller liknande fungerar bättre.

e-fritids.se

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag och en god vän som tvingades upp till Stockholm sitter ofta på kvällarna när våra respektiva och döttrar gått och lagt sig....vi har en hel del spel i alla dess former, men få personer att spela med - vi är båda 30+ om det är av intresse.

Jag är själv 30 och har en son på 17 månader.
Sitter också och lirar på kvällarna när de andra sover.

Vad lirar ni för spel då?

/Peter

Visa signatur

Chassi : Fractal Design Define Mini | Cpu : I5 2500k quad | Cpu kylare : Antec KÜHLER H2O 620 | MB : ASUS P8H67-M LE B3 | Ram : 4x2 GB Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 | GFX : XFX Radeon 6950 | HDD1 : Crucial m4 SSD 2.5" 64GB | HDD2 : Samsung spinpoint 500 GB | Ljudkort : Soundblaster X-Fi Xtreme

Permalänk
Medlem
Skrivet av neozed:

Jag är själv 30 och har en son på 17 månader.
Sitter också och lirar på kvällarna när de andra sover.

Vad lirar ni för spel då?

/Peter

Det mesta, wow nu dock ^^

Edit: Själv?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av neozed:

Jag är själv 30 och har en son på 17 månader.
Sitter också och lirar på kvällarna när de andra sover.

Vad lirar ni för spel då?

/Peter

Jag och vännen från Stockholm spelar oftast något som kräver lite tänk, te.x strategispel. Något som ligger oss varmt om hjärtat är de gamla Command & Conqurer-spelen, men vi kan även köra strategiska FPS spel som Vegas och liknande (skulle någon våga, kan vi krossa någons stolthet i Unreal Tournament... )

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med också, sitter också och spelar en del själv. Jag tycker idén låter spännande. Var väldigt engagerad för några år sedan i ett forum om spel. Efter det har jag mest suttit ensam och spelat. Spela är väldigt roligt, men har man ingen att prata/spela med blir det lätt osocialt vilket är lite tråkigt. Så bra idé, kan vara kul att få upp det sociala intresset för spel igen och roligt att kunna lira tillsammans och diskutera spel.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Det mesta, wow nu dock ^^

Edit: Själv?

Spelade wow ett bra tag men tröttnat ganska ordentligt.

Jag lirar mycke bf3 men även spel som civ5 osv.

Visa signatur

Chassi : Fractal Design Define Mini | Cpu : I5 2500k quad | Cpu kylare : Antec KÜHLER H2O 620 | MB : ASUS P8H67-M LE B3 | Ram : 4x2 GB Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 | GFX : XFX Radeon 6950 | HDD1 : Crucial m4 SSD 2.5" 64GB | HDD2 : Samsung spinpoint 500 GB | Ljudkort : Soundblaster X-Fi Xtreme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag och vännen från Stockholm spelar oftast något som kräver lite tänk, te.x strategispel. Något som ligger oss varmt om hjärtat är de gamla Command & Conqurer-spelen, men vi kan även köra strategiska FPS spel som Vegas och liknande (skulle någon våga, kan vi krossa någons stolthet i Unreal Tournament... )

Jag är inte främmande för command and conquer spelen, dock inte värst bra på dem

Unreal tournament var jag ganska duktig på för 11-12 år sen men nu när jag testade för någon månad sen märkte jag att jag tappat det mesta till cs, bfbc2, bf3 osv!

Men övning ger färdighet som det kallas

Fastnat i den genren med fps spel oftast så är ju inte fel att bredda sig lite

Visa signatur

Chassi : Fractal Design Define Mini | Cpu : I5 2500k quad | Cpu kylare : Antec KÜHLER H2O 620 | MB : ASUS P8H67-M LE B3 | Ram : 4x2 GB Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 | GFX : XFX Radeon 6950 | HDD1 : Crucial m4 SSD 2.5" 64GB | HDD2 : Samsung spinpoint 500 GB | Ljudkort : Soundblaster X-Fi Xtreme

Permalänk
Medlem

Är det någon här som tänkte göra det? Starta upp projektet alltså?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Segas:

Jag och vännen från Stockholm spelar oftast något som kräver lite tänk, te.x strategispel. Något som ligger oss varmt om hjärtat är de gamla Command & Conqurer-spelen, men vi kan även köra strategiska FPS spel som Vegas och liknande (skulle någon våga, kan vi krossa någons stolthet i Unreal Tournament... )

Im up for it! (Unreal Tournament alltså)

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Låter som en bra ide... spelar mest singelplayer spel iofs. Har spelat lite Guild wars men var ett tag sen nu...

Permalänk
Inaktiv

Vi får slå oss ihop någon kväll, tyvärr är min helg fullt upptagen med familjen.

Permalänk
Medlem

Låter som en toppen idé!

Skrivet av Zcalman:

Som jag skrev tidigare i tråden så kan jag bygga sidan. Har bred kunskap i php, JavaScript, jquery och såklart (x)HTML och css. Dock är inte skapande av det grafiska min starkaste sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av mguzd:

Om jag hade varit bra på html, design och allt som behövs för att skapa en snygg och användarvänlig sida så hade jag startat det projektet. Tyvär så är jag inte det... Det jag kan göra är att lägga upp ett enkelt phpBB-forum under en domän som t.ex www.lonelygamers.se och drifta det, om folk skulle använda det.

Denna idé är dock inte att förknippa med klaner och guilds, utan helt enkelt att hitta likasinnade gamingvänner.

Skulle ett enkelt forum fungera för denna idé?

Dold text

(La spoiler så det inte blir en wall of text:) )

Skrivet av Coldfire2143:

Jag kan html och design, etc. Har dock inte arbetat särskilt mycket med php. Jag skulle gärna hjälpa till med att utveckla en sådan sida.

Med tanke på att ni har gjort en typ av intresse anmälan att vara med och jobba på detta projekt så anser jag att ni kanske borde prata lite i PM.
Dvs ifall ni alla vill fortfarande göra detta.

Hjälper gärna till med vad jag kan. Dock vet jag inte vad jag kan hjälpa till med:)

Edit: Jag gjorde en logga för en hemsida. Kom gärna med egna bidrag/förslag!

http://laddauppbilder.se/?di=12132908148913

Permalänk
Medlem

Bumpar då detta verkar vara ett roligt projekt och något som faktiskt skulle kunna behövas.