Ett mörkt tema till Sweclockers

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av SysGhost:

Det var det som var tanken med den. Ni är först att upptäcka denna lilla finurlighet. Grattis.
Fördelen med PNG-bilder framför det åldersdigna GIF-formatet.

Hehe tackar ja det finns helt klart fördelar med PNG.
Jag visste jag hade sätt den lilla rackaren förr

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Entusiast

Har nu smyg-fixat till de ordinarie smiley-ikonerna:
https://userstyles.org/styles/110068/sweclockers-better-smili...

Alternativa teman:

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av SysGhost:

Har nu smyg-fixat till de ordinarie smiley-ikonerna:
https://userstyles.org/styles/110068/sweclockers-better-smili...

Alternativa teman:

Snyggt, ser bra mycket bättre ut nu

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Blargmode:

(Dock får jag inget av det att fungera i Firefox, varken via min metod eller genom att installera via userstyles. Är det bara jag eller?)

Jag får inte heller smileysarna/ikonerna att fungera i Firefox, i Opera fungerar det hur bra som helst.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Edvin-89:

Jag får inte heller smileysarna/ikonerna att fungera i Firefox, i Opera fungerar det hur bra som helst.

Misstänker att firefox inte stödjer de lite udda element-pekarna fullt ut. Skall se om jag kan finna en annan metod.
Till nästa version av Sweclockers tror jag det blir betydligt enklare. Ha tålamod.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

För de som använder Filmtipset skrev jag ett mörkt tema för dem, med detta som bas.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk

Jätteskönt för ögonen, allra helst för mig som ofta sitter i mörkret med mina lilla skrivbordslampa enbart

Visa signatur

Under construction...

Permalänk

Haha, när jag läste mörkt tema tänkte jag direkt på döskallar, kanske någon Diablo-inspirerad dekor... Måste erkänna att jag är lite besviken.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Haha, när jag läste mörkt tema tänkte jag direkt på döskallar, kanske någon Diablo-inspirerad dekor... Måste erkänna att jag är lite besviken.

En del har en rätt mörk definition av "mörkt"

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Opera:
Dölj
Spara css:en på din dator. (Tryck [Ctrl]+[F5] i css:en innan du sparar den för att vara säker på att ha den senaste)
Högerklicka någonstans på Sweclockers och välj "Edit Site Preferences..."
Under fliken "Display" finns fältet "My style sheet". Klicka på "Choose..." och välj filen du precis sparade ner.
Klicka på ok och uppdatera Sweclockers (F5), done!
Installationsvideo. (Titta på när jag installerar det).

Använder du en gammal version av Opera? Jag har ingen "Edit Site Preferences" när jag högerklickar. =S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StuntmanMike:

Använder du en gammal version av Opera? Jag har ingen "Edit Site Preferences" när jag högerklickar. =S

Nej sorry, de instruktionerna är inte uppdaterade på jättelänge. Nuförtiden är det precis samma procedur som i Chrome och Safari. D.v.s. du behöver Stylish.

Här har du Stylish för Opera. Sen är det som sagt bara att följa instruktionerna för Chrome.

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Nej sorry, de instruktionerna är inte uppdaterade på jättelänge. Nuförtiden är det precis samma procedur som i Chrome och Safari. D.v.s. du behöver Stylish.

Här har du Stylish för Opera. Sen är det som sagt bara att följa instruktionerna för Chrome.

Mina ögon tackar dig! ^^

Permalänk
Entusiast

Kan rapportera om att det inte längre fungerar vid "Inställningar"-tabben.
Riktigt fint att det fortfarande fungerar annars dock såhär direkt efter release

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Entusiast

Sweclockers 6.0

Sweclockers 6.0
Den spillrans nya versionen av det mörka temat för Sweclockers är nu här!

Ni som hade det med auto-update sedan innan borde redan ha det, för er andra är det bara att kolla in den nu uppdaterade förstaposten.

Skål för en mörk framtid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Sweclockers 6.0
Den spillrans nya versionen av det mörka temat för Sweclockers är nu här!

Ni som hade det med auto-update sedan innan borde redan ha det, för er andra är det bara att kolla in den nu uppdaterade förstaposten.

Skål för en mörk framtid!

Awesome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Sweclockers 6.0
Den spillrans nya versionen av det mörka temat för Sweclockers är nu här!

Ni som hade det med auto-update sedan innan borde redan ha det, för er andra är det bara att kolla in den nu uppdaterade förstaposten.

Skål för en mörk framtid!

Ska det verkligen se ut så här?

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Uj, hur har jag missat detta, hade bytt till detta tema för länge sen om jag sett det tidigare, underbart skönt för ögonen att slippa det ljusa tema som tyvärr är standard på sidan.

Skrivet av alatan:

Ska det verkligen se ut så här?

http://puu.sh/hKU4n/fc1b338958.jpg

Så ser det inte ut för mig i Chrome iaf.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Ehm, jag har stött på en rätt så stor bugg. När jag aktiverar det mörka temat ändras hela webbläsarens utseende, det blir "black bars" runt alla knappar och texten på flikarna och bokmärkena blir svagare. Sökrutan i webbläsaren blir även svart.

http://puu.sh/hKTpV/525f877c95.jpg

http://puu.sh/hKTzB/27cada1686.jpg

Kör Firefox 37.0.2

Edit: Även prövat Firefox 38.0

Händer inte mig.

FF: 40.0a1 win64

Jag tror inte det är pga temat då allt temat gör är sätta in lite CSS, någonting som inte ska kunna ge blackbars. Tror det möjligen kan vara Stylish eller något annat spök på din dator. Det är inte Blargmode's kod iaf kan jag nästan säkra om, då det inte finns CSS som kan ändra på din webläsare.

EDIT: Notis till Blargmode, fixa färgen på "tags" i nyheterna

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Nu har man mörkt tema. Vilken upplevelse.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för detta! Den nya var för ljus för min smak!

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Ska det verkligen se ut så här?

http://puu.sh/hKU4n/fc1b338958.jpg

Set exakt ut så för mig också i FF. :/

EDIT: Nu fungerar det.

EDIT2: Men ändå inte, haha vilken noob man är.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Ingen som har lust att fixa de gamla fonterna som en css man kan importera? Det går ju att ordna själv, men det är nog fler som är intresserade.

Permalänk
Medlem

Se man på redan uppdaterat för att stödja 6.0, stort tack.

Permalänk
Expertgissare

@Blargmode: Mycket snyggt med nya temat på nya Sweclockers, bra jobbat

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av alatan:

Ska det verkligen se ut så här?

http://puu.sh/hKU4n/fc1b338958.jpg

Skrivet av AlbertMwugabi:

Set exakt ut så för mig också i FF. :/

EDIT: Nu fungerar det.

EDIT2: Men ändå inte, haha vilken noob man är.

Ni kör båda Firefox va?
Om så är fallet så är Firefox lite speciell med cachningen av stilmallar. Ni har nog kvar det gamla temat.
Gör såhär:

  1. Gå in på manage styles och klicka på edit

  2. Lägg till ett mellanslag på sluten av raden så att spara-knappen inte längre är utgråad.

  3. Spara

  4. Refresha Sweclockers

Skrivet av philipborg:

(...)
EDIT: Notis till Blargmode, fixa färgen på "tags" i nyheterna

Tack, ska ta mig en titt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Ni kör båda Firefox va?
Om så är fallet så är Firefox lite speciell med cachningen av stilmallar. Ni har nog kvar det gamla temat.
Gör såhär:

  1. Gå in på manage styles och klicka på edit

  2. Lägg till ett mellanslag på sluten av raden så att spara-knappen inte längre är utgråad.

  3. Spara

  4. Refresha Sweclockers

Jag är rätt säker att CTRL+F5 räcker. Vanlig F5 är bara en refresh men CTRL+F5 är en tömning utav cache och allting för helt ny data.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Får säga att det blev riktigt snyggt, slipper man ju bli bländad här på Swec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Jag är rätt säker att CTRL+F5 räcker. Vanlig F5 är bara en refresh men CTRL+F5 är en tömning utav cache och allting för helt ny data.

Tack! Hade samma look som personerna ovan men har senaste Chrome. CTRl+F5 gjorde susen.

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppler:

Tack! Hade samma look som personerna ovan men har senaste Chrome. CTRl+F5 gjorde susen.

Inga problem

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av philipborg:

Jag är rätt säker att CTRL+F5 räcker. Vanlig F5 är bara en refresh men CTRL+F5 är en tömning utav cache och allting för helt ny data.

Det fungerade inte medan jag höll på att utveckla det för några månader sedan. Det verkar som att Stylish cachar stilmallarna separat, vilket gör att de inte hämtas på nytt vid refresh av webbsidan. Men fungerar det nu så är det ju najs. Mycket enklare.