Förbättringar i Windows 8 och 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Ursäkta? Skulle du kunna utveckla ?

Om Microsoft har har lyckats med designen av Windows 8 får tiden utvisa. Men vi kan nog komma överens om att kommunikationen till kunderna har vart väldigt sparsam, med tanke på att så många verkar bli förvirrade av Windows 8.

Ja, Det behövs utbildning, men jag tror också det behövs ett alternativ för de som helt enkelt inte har behov av touch, store, integration med andra enheter som kör Microsofts operativ osv. När jag kör Windows 8 med "Ex7forW8" så är det inte ett dugg förvirrande och i princip allt känns som en förbättring. OK att jag inte riktigt är van med Ribbon vid utforskaren än, men det tar nog ett tag. Men just den biten känner jag inte är "i vägen" utan det är bara ovana, så om man fick möjlighet att köra Windows 8 med Windows 7's explorer utan att behöva leta runt själv, så skulle övergången gå mycket fortare, och när den dagen kommer då folk känner att de vill ha touch, store osv osv så finns det där, bara några klick bort.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av strejf:

Inlägget hade absolut ingenting med den specifika modellen som var på bilden att göra. Det trodde jag var uppenbart.

Nä det förstår jag, men jag pekar på att det troligen kommer en teknisk förändring i den nära framtiden som verkligen kommer att slå mot "jobbdatorer" de flesta behöver inte en pc pga beräkningskraft och om det nu är tänkt att det ska komma trådlös bildöverföring och kanske en standardiserad induktionsladdning så lär det påverka rejält hos företagen vad det gäller kontorsdatorer.
Jag kan tänka mig nån lösning där man lägger platta/telefon på en induktionsplatta för laddning och då identifierar sig enheterna samtidigt via nfc och dockas trådlöst till monitorer, tangentbord och kontorets servrar samtidigt som de laddas, och ska man iväg nånstans så tar man med sig den portabla delen, till kunder, till kollegor eller privat.
Det kommer att bli ett helt nytt sätt att docka enheter nästa år, trådlöst, och det kommer att innebära att det kommer att bli stort, det lär bli populärt i telefoner, plattor och tv/mediaenheter redan från start eftersom det idag är bökigt att ansluta dem eftersom det finns så många kontaktstandarder.

Det bli verkligen en persondator snart, alltså en dator man i princip alltid bär med sig men sedan ansluter till en massa olika yttre enheter beroende på var man befinner sig, man kommer alltså inte att primärt använda enhetens egen skärm annat än när man är "mobil", hemma och på jobbet har man riktiga saker, ev så sänder man videon till nån form av retinaprojektor, det är nog den tekniken google håller på labbar med i sina glasögon, en "android" lösning som verkligen skulle kunna slå mot pc som vi känner det idag, winpc marginaliseras till en modulär spelkonsol och för en del tyngre program, men de områdena går snart över till linux istället när MS dödat desktopen och android tar hand om det som tidigare var pcns område........

Det är nog det som MS är rädda för, ska de finnas kvar så måste de göra en välfungerande desktop, för de ligger efter på alla andra områden och 8an är inget att hurra för när det gäller desktop.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Du märker tydligen inte ens själv att du förringar de som tycker annorlunda genom att kalla dem "hobbyister"? Knappast ett objektivt sätt att argumentera.

Men de (vi) är ju det. Vore det bättre om man kallade dem entusiaster?

Hänger man på ett forum av denna typ och diskuterar operativsystem och sånt så är man knappast en normalanvändare. Huruvida man jobbar inom branschen eller ej har inget att göra med ifall man är en entusiast (/hoobyist) utan det har att göra med ifall datorer är ett stort intresse. Jag känner många som jobbar inom branschen och räknas som mer eller mindre experter på deras områden men som ändå har väldigt begränsade kunskaper/bristande intresse för övriga delar av branschen för att inte nämna gaming, överklockning och liknande. Faktum är att många proffs jag känner har gått från entusiaster när de var unga/nya till pragmatiker som typ bara har en Ipad eller Chromebook hemma efter några år i branschen.

Jag jobbar också i branschen men vet också att jag är en entusiast/hobbyist då mitt intresse är bra mycket större än vad som hade krävts för att kunna sköta mitt jobb på ett bra sätt och det har drag av en hobby. Hobbyist är inte en nedvärderande eller förringande betäckning utan den säger att man har ett dator-/IT-intresse utöver det som krävs av ens arbete. Skulle jag exempelvis behöva anställa en IT-tekniker så tar jag hellre en hobbyist med ett brett intresse än en erfaren som kräver mer i lön och redan har sina arbetsprocesser som kanske inte alls fungerar för mig, samma sak gäller förstås inte i alls samma grad för exempelvis en BI-konsult eller så. Men, om allt annat är samma så tar jag förstås hellre någon med ett intresse än någon som inte har det.

Permalänk
Avstängd

http://www.swedroid.se/wsj-google-kommer-slappa-chromebooks-m...

Någon som vill slå vad om att även Apple kommer börja med pekskärmar på datorer?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

http://www.swedroid.se/wsj-google-kommer-slappa-chromebooks-m...

Någon som vill slå vad om att även Apple kommer börja med pekskärmar på datorer?

Apple brukar ju traditionellt likka i framkant för teknisk utveckling, så att PC-datorer hann före apple med pekskärm är lite märkligt.

Nu kan man väl iofs ha vilken skärm man vill till sin appledator, och det funkar säkert med touch också, om man står ut med fingeravtryck och annat mindre trevligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Apple brukar ju traditionellt likka i framkant för teknisk utveckling, så att PC-datorer hann före apple med pekskärm är lite märkligt.

Nu kan man väl iofs ha vilken skärm man vill till sin appledator, och det funkar säkert med touch också, om man står ut med fingeravtryck och annat mindre trevligt.

Nja, man kan inte säga att Apple brukar ligga i framkant. Dom brukar ta redan etablerad teknik och förbättra det på ett sätt som folk vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Nja, man kan inte säga att Apple brukar ligga i framkant. Dom brukar ta redan etablerad teknik och förbättra det på ett sätt som folk vill ha.

Ja, alltså... de uppfinner ju sällan något, men de hade t. ex datorer med Thunderbolt långt innan övriga pc-marknaden... Det är därför jag tycker det är märkligt att om nu alla vill ha touch även på pc, så borde apple gjort det redan..

T. ex gick folk tydligen runt och ville ha smartphones, och så kom iPhone, alla köpte, resten följde efter och nu är det svårt att hitta vanliga "feature phones".

Om det var så att alla ville ha touch på pc, ellen en mobil enhet man kan ha som pc om man dockar den, surfplatta, telefon, laptop osv, som det har tagits upp innan, så borde det varit gjort redan, eller så borde suget efter Windows 8 som i alla fall försöker ha ett homogent ekosystem som även rymmer PC vara enormt, men det är det ju inte än, om det ens blir det. Men det kanske är som du säger att det helt enkelt saknas information och marknadsföring. För jag tror inte direkt Windows 8 blir hjälpt av "Word of mouth". Folk på facebook skriver att det är ovant, klaustrofobiskt och "hur får man fram startmenyn" osv, så att använda oinformerade otekniska användare som reklampelare är inte så lyckat kanske.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Ja, alltså... de uppfinner ju sällan något, men de hade t. ex datorer med Thunderbolt långt innan övriga pc-marknaden... Det är därför jag tycker det är märkligt att om nu alla vill ha touch även på pc, så borde apple gjort det redan..

T. ex gick folk tydligen runt och ville ha smartphones, och så kom iPhone, alla köpte, resten följde efter och nu är det svårt att hitta vanliga "feature phones".

Om det var så att alla ville ha touch på pc, ellen en mobil enhet man kan ha som pc om man dockar den, surfplatta, telefon, laptop osv, som det har tagits upp innan, så borde det varit gjort redan, eller så borde suget efter Windows 8 som i alla fall försöker ha ett homogent ekosystem som även rymmer PC vara enormt, men det är det ju inte än, om det ens blir det. Men det kanske är som du säger att det helt enkelt saknas information och marknadsföring. För jag tror inte direkt Windows 8 blir hjälpt av "Word of mouth". Folk på facebook skriver att det är ovant, klaustrofobiskt och "hur får man fram startmenyn" osv, så att använda oinformerade otekniska användare som reklampelare är inte så lyckat kanske.

Jag håller med dig och det är en av de få sakerna jag gillar med Apple, de ligger i framkant med ny teknik. De var tidiga med att plocka bort diskettstationen m.m.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, alltså... de uppfinner ju sällan något, men de hade t. ex datorer med Thunderbolt långt innan övriga pc-marknaden... Det är därför jag tycker det är märkligt att om nu alla vill ha touch även på pc, så borde apple gjort det redan..

T. ex gick folk tydligen runt och ville ha smartphones, och så kom iPhone, alla köpte, resten följde efter och nu är det svårt att hitta vanliga "feature phones".

Om det var så att alla ville ha touch på pc, ellen en mobil enhet man kan ha som pc om man dockar den, surfplatta, telefon, laptop osv, som det har tagits upp innan, så borde det varit gjort redan, eller så borde suget efter Windows 8 som i alla fall försöker ha ett homogent ekosystem som även rymmer PC vara enormt, men det är det ju inte än, om det ens blir det. Men det kanske är som du säger att det helt enkelt saknas information och marknadsföring. För jag tror inte direkt Windows 8 blir hjälpt av "Word of mouth". Folk på facebook skriver att det är ovant, klaustrofobiskt och "hur får man fram startmenyn" osv, så att använda oinformerade otekniska användare som reklampelare är inte så lyckat kanske.

Just Apple har ju redan en bra touch produkt som är deras kassako. När iPaden kom var den lite före sin tid. Men tiden har hunnit ikapp iPad och andra plattor lite.
Goole har redan börjat försöka inkludera PC i sitt ekosystem med deras nya Chromebook med touch och Apple har också börjat implementerat iOS funktioner i OSX. Även Ubuntu försöker göra samma sak. Frågan är nu bara vilka som gör det bäst och om inte Microsoft nu har en liten försprång i det racet.
Människan är en pragmatiker och försöker alltid kategorisera saker, så möjligen har flesta lite svårt och släppa tanken att PC ska vara desktop, mus/keyboard och till "seriöst" arbete, medans plattor ska vara till touch/nöje. Med tiden så kommer förmodligen enheter smälta ihop och sudda gränserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag håller med dig och det är en av de få sakerna jag gillar med Apple, de ligger i framkant med ny teknik. De var tidiga med att plocka bort diskettstationen m.m.

Det finns väl ingen moderkortstillverkare på PC-sidan som plockat bort stödet än? Visst.. få om någon använder väl disketter idag men stödet finns fortfarande på de flesta moderkort, på gott och ont.

Nu kan jag ha fel och det här är säker fördoman och okunskap, men jag har fått för mig att apple-användare är mer med på "det är det här som gäller nu" och anpassar sig lättare till förändringar, medan PC-användare är en brokigare skara med mer spridda behov och därför mer motsträviga mot förändring. men så har det väl också hänt mer "på ytan mellan XP och Windows 8 än det har gjort mellan Cheetah och Mountain Lion, tror jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det finns väl ingen moderkortstillverkare på PC-sidan som plockat bort stödet än? Visst.. få om någon använder väl disketter idag men stödet finns fortfarande på de flesta moderkort, på gott och ont.

Nu kan jag ha fel och det här är säker fördoman och okunskap, men jag har fått för mig att apple-användare är mer med på "det är det här som gäller nu" och anpassar sig lättare till förändringar, medan PC-användare är en brokigare skara med mer spridda behov och därför mer motsträviga mot förändring. men så har det väl också hänt mer "på ytan mellan XP och Windows 8 än det har gjort mellan Cheetah och Mountain Lion, tror jag.

Det är dessutom lättare att inte bry sig om vad användarna säger när man bara har 10% av marknaden istället för 90%.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Finns det nya moderkort idag som man kan ansluta diskettstation till UTAN någon slags adapter?

Jag har för mig det, eller kanske inte... Jag blandar nog ihop med IDE nu.

Skrivet av strejf:

Det är dessutom lättare att inte bry sig om vad användarna säger när man bara har 10% av marknaden istället för 90%.

Borde det inte vara tvärt om? Om man har en liten kundbas blir varje enskild användare en större del av den totala kundbasen och därför väger åsikterna tyngre?

Sedan så känns det också som att Microsoft kan göra som de vill oavsett. Det är svårt att klara sig utan Windows om man väl "syltat in sig" så att säga, och då får man ta vad som erbjuds.

Sedan har ju apple också uttryckligen sagt att de inte har någon strävan efter att vara marknadsledande, utan att göra kvalitetsprodukter.

Insåg just att det här håller på att bli väldigt OT.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av strejf:

Tror du att trenden är felaktig?

Ja. Eller rättare sagt misstolkad.

Vad vi ser är inte att de stationära datorerna dör, utan att mobila devices växer snabbare pga att det är helt nya marknader. Det är självklart att mobila devices genomgår en boom, eftersom fyller upp en ny och nästan tom nisch.

Dina bilder är ett bra exempel: om jag ville läsa en ebok under en flygresa skulle jag ta den lilla hybriden, men skulle jag skriva en rapport skulle jag välja den stora datorn eftersom den har mus, riktigt tangentbord, och stor skärm (och att den är stationär är då snarast en fördel).

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

IDE finns inte heller idag... förutom på ett fåtal modeller.

Likaså LPT- och COM-portar... men stödet för dem finns väl kvar även om tillverkarna valt att inte ha anslutningarna på sina moderkort.

Ja det går ju alltid med expansionskort t. ex. Hmm... Dags flr mig att uppdatera mig lite ser jag. Iofs är det väl "ingen" som använder IDE idag heller och då är det ju bara onödigt att de lägger tid och pengar på att inkludera något som det saknas efterfrågan på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Nu kan jag ha fel och det här är säker fördoman och okunskap, men jag har fått för mig att apple-användare är mer med på "det är det här som gäller nu" och anpassar sig lättare till förändringar, medan PC-användare är en brokigare skara med mer spridda behov och därför mer motsträviga mot förändring. men så har det väl också hänt mer "på ytan mellan XP och Windows 8 än det har gjort mellan Cheetah och Mountain Lion, tror jag.

Tja, eller så har macare inget val, säger Steve/hans efterträdare att nu har vi inte X längre så är det bara att gilla läget. En stor skillnad mot många PC-användare är förstås att macare ofta tolkar officiella uttalanden från Apple som de vore ord direkt från gud och då är man kanske mer benägen att godta förändringarna. Bill Gates hade aldrig något sådant på sin tid på MS (även om jag misstänker att han hade fått lite av en messias-roll om han återvände nu) och Ballmer behöver vi inte ens ta upp. Sen kan ju inte MS bestämma över hårdvaran på samma sätt alls, skulle de exempelvis vilja få bort disketter helt och därför ta bort stödet för dem i Windows så skulle ju bara den/de tillverkare som vill fortsätta sälja en sådan lägga in stöd för det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Tja, eller så har macare inget val, säger Steve/hans efterträdare att nu har vi inte X längre så är det bara att gilla läget. En stor skillnad mot många PC-användare är förstås att macare ofta tolkar officiella uttalanden från Apple som de vore ord direkt från gud och då är man kanske mer benägen att godta förändringarna. Bill Gates hade aldrig något sådant på sin tid på MS (även om jag misstänker att han hade fått lite av en messias-roll om han återvände nu) och Ballmer behöver vi inte ens ta upp. Sen kan ju inte MS bestämma över hårdvaran på samma sätt alls, skulle de exempelvis vilja få bort disketter helt och därför ta bort stödet för dem i Windows så skulle ju bara den/de tillverkare som vill fortsätta sälja en sådan lägga in stöd för det igen.

Ja, så är det väl kanske. Microsoft var ju på HD-DVD-sidan i formatkriget och det vet vi ju hur det slutade.

Det är väl lite det som skiljer PC och Mac, även om Mac numera räknas som PC, eller hur det är.. Att om man köper MAC så har man inte någon kontroll på hårdvaran på det sätt som man har när man köper en PC, och därför blir kravet på interoperabilitet större på operativsystemet och allt blir mer komplexr. Det är väl kanske lite därför Microsoft hoppas att Surface ska sälja bra, så att de kan anpassa Windows mer för just surface-modellerna och att man sedan får "skylla sig själv" om man vill köra annan hårdvara. De enda som blir sura så är ju partnertillverkarna, och konsumenternas plånböcker förståss.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Nej idag är det ju SATA och USB som gäller. Skrivarna som var vanligast när det gäller LPT-porten är ju mer o mer vanligt att man ansluter trådlöst via WiFi.

USB-minnet är dagens motsvarighet till disketterna... eller någon molntjänst som t.ex. "drop-box".

Ja, tråkigt bara att många skrivare har Wireless G som enda val, det hindrar en från att stänga av B/G och bara köra N, som vore vettigt annars. Men det är himla smidigt med trådlöst för just skrivare.. Det är ju rätt stora saker man kanske inte vill ha direkt vid sin dator.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Uppdaterad punkt:
48. Utökat stöd för IPV6
IPV4 är internetprotokollet som har använts för internetanslutningar i årtionden. IPV4 var dock inte designat för att skala upp till antalet användare som vi nu har på internet. Därför kommer ett behov av bra stöd för IPV6 vara nödvändigt i framtiden. Windows 8 testar anslutningen med IPV6 och använder det bara om det fungerar. Det är viktigt eftersom en del routrar och internetleverantörer har konfigurerat IPV6 felaktigt, Windows 8 kan detektera detta och backar då tillbaks till IPV4 så att slutanvändaren inte får problem att ansluta till internet.
http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/06/05/connecting-with...

Ny punkt:
59. Nya tangentbordsgenvägar
Mycket är sig likt men en del nya genvägar har också lagts till.
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/keyboard-shortcu...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Uppdaterad punkt:
48. Utökat stöd för IPV6
IPV4 är internetprotokollet som har använts för internetanslutningar i årtionden. IPV4 var dock inte designat för att skala upp till antalet användare som vi nu har på internet. Därför kommer ett behov av bra stöd för IPV6 vara nödvändigt i framtiden. Windows 8 testar anslutningen med IPV6 och använder det bara om det fungerar. Det är viktigt eftersom en del routrar och internetleverantörer har konfigurerat IPV6 felaktigt, Windows 8 kan detektera detta och backar då tillbaks till IPV4 så att slutanvändaren inte får problem att ansluta till internet.
http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/06/05/connecting-with...

Ny punkt:
59. Nya tangentbordsgenvägar
Mycket är sig likt men en del nya genvägar har också lagts till.
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/keyboard-shortcu...

IPV6 finns ju i win 7 också och dom flesta routrar stödjer detta (märks för jag har både IPV6 och IPV4 anslutning).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ny punkt:
59. Nya tangentbordsgenvägar
Mycket är sig likt men en del nya genvägar har också lagts till.
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/keyboard-shortcu...

Hur är detta en förbättring?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av strejf:

59. Nya tangentbordsgenvägar

Att man cripplat interfacet och sen försökt kompensera med tangentbordsgenvägar är en av de riktigt dåliga aspekterna av Win8.

EDIT: Hade inte skadat att vara konsekvent i tangentbordsgenvägar heller. Fyra olika shortcuts för Search, beroende på context (sju om vi räknar in MSOffice). Var inga nyktra, vuxna, personer inblandade när Win8 designades?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

IPV6 finns ju i win 7 också och dom flesta routrar stödjer detta (märks för jag har både IPV6 och IPV4 anslutning).

Ja IPV6 finns i Windows sedan XP SP3, men det är inte vad punkten handlar om riktigt.

Skrivet av Ozzed:

Hur är detta en förbättring?

Fler kommandon att utföra utan att behöva flytta handen till musen eller skärmen ser i alla fall jag som något positivt. Varför skulle det inte vara en förbättring?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

4K gaming på Windows 8.

http://blogs.windows.com/windows/b/extremewindows/archive/201...

För övrigt rätt cool blogg med en del godis för entusiaster.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja IPV6 finns i Windows sedan XP SP3, men det är inte vad punkten handlar om riktigt.

Fler kommandon att utföra utan att behöva flytta handen till musen eller skärmen ser i alla fall jag som något positivt. Varför skulle det inte vara en förbättring?

Det är en kompensation för en förändring, snarare än en förbättring. Men visst, det är din lista och dina åsikter så du gör som du vill.

Lite OT men jag skall på seminarium på måndag för att höra representanter för Microsoft berätta om Windows 8. Det skall bli spännande att se vad de har att säga.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja IPV6 finns i Windows sedan XP SP3, men det är inte vad punkten handlar om riktigt.

Fler kommandon att utföra utan att behöva flytta handen till musen eller skärmen ser i alla fall jag som något positivt. Varför skulle det inte vara en förbättring?

Vad jag fattar det som så byter den till IPV4 om inte IPV6 funkar? Har jag rätt?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det är en kompensation för en förändring, snarare än en förbättring. Men visst, det är din lista och dina åsikter så du gör som du vill.

Lite OT men jag skall på seminarium på måndag för att höra representanter för Microsoft berätta om Windows 8. Det skall bli spännande att se vad de har att säga.

Nja jag håller inte riktigt med. Jag skulle tro att det har lagts ner mycket tid och tanke bakom alla nya och förändrade tangentbordsgenvägar. Det går säkert till och med att säga att Windows 8 är det operativsystem som fungerar bäst med tangentbord hittills. Win+x är ett bra exempel på det.

Coolt, antar att du har några väl valda ord att säga till dem också?

Skrivet av Broken-arrow:

Vad jag fattar det som så byter den till IPV4 om inte IPV6 funkar? Har jag rätt?

Stämmer bra det.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nja jag håller inte riktigt med. Jag skulle tro att det har lagts ner mycket tid och tanke bakom alla nya och förändrade tangentbordsgenvägar. Det går säkert till och med att säga att Windows 8 är det operativsystem som fungerar bäst med tangentbord hittills. Win+x är ett bra exempel på det.

Coolt, antar att du har några väl valda ord att säga till dem också?

Stämmer bra det.

Men även i äldre win funkar ju internet perfa. Kör ju med båda aktiverade Vad för nackdelar är det med det? Om det skulle strula så funkar ju en felsökning på nätverket

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Men även i äldre win funkar ju internet perfa. Kör ju med båda aktiverade Vad för nackdelar är det med det? Om det skulle strula så funkar ju en felsökning på nätverket

Ja för dig fungerar det bra, men den som har en internetleverantör som konfigurerat IPV6 felaktigt eller en router där IPV6 inte fungerar korrekt skulle kunna få problem i tidigare versioner av Windows.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av strejf:

Ja för dig fungerar det bra, men den som har en internetleverantör som konfigurerat IPV6 felaktigt eller en router där IPV6 inte fungerar korrekt skulle kunna få problem i tidigare versioner av Windows.

Det låter snarare som en dålig sak som döljer felen och kanske låser in folk i "MS ipv6" lite som den gamla IE gjorde, vi är ju ännu inte av med dumheterna den webläsaren orsakade.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det låter snarare som en dålig sak som döljer felen och kanske låser in folk i "MS ipv6" lite som den gamla IE gjorde, vi är ju ännu inte av med dumheterna den webläsaren orsakade.

Det finns inget "MS IPV6". IPV6 är en standard som används av Linux/Mac OS m.m.

Problemet syns fortfarande för den som vet vad den letar efter. Att internet går långsamt eller uppför sig konstigt för en liten del av användarna hade varit att föredra menar du? Jag håller inte med.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...