[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem

Ett spel min grabb vill spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

<Uppladdad bildlänk>

Ett spel min grabb vill spela

Spore?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Korrekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Nice! Fantastiskt roligt spel när det begav sig ändå.

Mitt bidrag:

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Nice! Fantastiskt roligt spel när det begav sig ändå.

Mitt bidrag:
<Uppladdad bildlänk>

Final Fantasy Tactics?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Nice! Fantastiskt roligt spel när det begav sig ändå.

Mitt bidrag:
<Uppladdad bildlänk>

Defender of the Crown i någon högupplöst version med många färger?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Nice! Fantastiskt roligt spel när det begav sig ändå.

Mitt bidrag:
<Uppladdad bildlänk>

Battle Chess! Gillar hur tornet skrockar när det slår ner en bonde i skosulorna. 🤣

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Battle Chess! Gillar hur tornet skrockar när det slår ner en bonde i skosulorna. 🤣

https://m.youtube.com/watch?v=3-vP6mDVaYo

Korrekt!
Din tur

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Nice!

Ok här är en liten udda titel som jag faktiskt minns var rätt bra även om det var mer än 25 år sedan. Temat är väl lite .. tja. Var ju tonåring för sjutton. Tror inte det varit med i denna tråd ännu.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Nice!

Ok här är en liten udda titel som jag faktiskt minns var rätt bra även om det var mer än 25 år sedan. Temat är väl lite .. tja. Var ju tonåring för sjutton. Tror inte det varit med i denna tråd ännu.

<Uppladdad bildlänk>

Definitivt något jrpg ser det ut som, men känner inte igen stilen
Ser ut att vara snes grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Nice!

Ok här är en liten udda titel som jag faktiskt minns var rätt bra även om det var mer än 25 år sedan. Temat är väl lite .. tja. Var ju tonåring för sjutton. Tror inte det varit med i denna tråd ännu.

<Uppladdad bildlänk>

Xak?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Definitivt något jrpg ser det ut som, men känner inte igen stilen
Ser ut att vara snes grafik

Inte snes men i övrigt helt rätt iakttagelse.

Skrivet av Sarato:

Inte det.

Kom ut i tidigt eller i mitten på 90. Verkar vara lite olika uppfattning om det. Finns en stad där musiken innehåller syntetiserade ljud av jamande katter.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Gillar stuket, får mig att tänka på Japan spel kanske till deras plattformar. Men för dåligt insatt så tar stopp där.

Känns som något som skulle kunnat rulla på en Sharp X68000, i mitt tycke något av det snyggaste i datorväg som gjorts.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Gillar stuket, får mig att tänka på Japan spel kanske till deras plattformar. Men för dåligt insatt så tar stopp där.

Känns som något som skulle kunnat rulla på en Sharp X68000, i mitt tycke något av det snyggaste i datorväg som gjorts.

Samma här. Känns väldigt X68000 men det är inget spel som ser bekant ut.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av MadMantiz:

Nice!

Ok här är en liten udda titel som jag faktiskt minns var rätt bra även om det var mer än 25 år sedan. Temat är väl lite .. tja. Var ju tonåring för sjutton. Tror inte det varit med i denna tråd ännu.

<Uppladdad bildlänk>

Är det Knights of Xentar?

edit: jag ska även tillägga att jag tänker fan inte googla bilder från det spelet medans jag sitter i ett kontorslandskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebab i USB hålet:

Är det Knights of Xentar?

edit: jag ska även tillägga att jag tänker fan inte googla bilder från det spelet medans jag sitter i ett kontorslandskap.

Jag googlade för att se varför. Nu förstår jag varför. 🛀

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebab i USB hålet:

Är det Knights of Xentar?

edit: jag ska även tillägga att jag tänker fan inte googla bilder från det spelet medans jag sitter i ett kontorslandskap.

Jajamen, snyggt!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Jajamen, snyggt!

Ett av få rpgs jag spelade i tonåren - trodde alla rpgs hade den sortens... öh, innehåll, efter det 🤣

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Ett av få rpgs jag spelade i tonåren - trodde alla rpgs hade den sortens... öh, innehåll, efter det 🤣

Ungefär samma här! Tror det är bäst vi hyschar ner det.. 🙈🙉🙊

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Äsch, jag kommer inte på något just nu så någon får ta över.

Men jag bestämmer två kriterier istället för nästa klurighet! Släppt före år 2000 och det är ett FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebab i USB hålet:

Äsch, jag kommer inte på något just nu så någon får ta över.

Men jag bestämmer två kriterier istället för nästa klurighet! Släppt före år 2000 och det är ett FPS.

Uppfattat!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Uppfattat!
<Uppladdad bildlänk>

Jo men det där är ju Isle of the Dead. Knepigt spel...

Jag har inget att komma med igen så... Racingspel som kom före år 2000.

edit: nästa gång så svarar jag inte även om jag vet svaret, det var lite instinktivt bara. Ta gärna ett racingspel du själv spelat och har minnesvärda kvaliteter(bra/dåliga) som kom före 2000, beskriv det gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebab i USB hålet:

Jo men det där är ju Isle of the Dead. Knepigt spel....

Visst är det så! Snabbt jobbat!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Visst är det så! Snabbt jobbat!

Ok, här är ett då. Sjukt roligt spel som kan spelas split-screen på ett tangentbord. Demot fanns på en gammal PC Gamer skiva och det var ett demo vi spelade MYCKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebab i USB hålet:

Ok, här är ett då. Sjukt roligt spel som kan spelas split-screen på ett tangentbord. Demot fanns på en gammal PC Gamer skiva och det var ett demo vi spelade MYCKET!
<Uppladdad bildlänk>

Klassiker, visst är det Big Red Racing? Inte spelat sedan 90-talet men ett spel jag tänkte och minns tillbaks till under åren.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av anders190:

Klassiker, visst är det Big Red Racing? Inte spelat sedan 90-talet men ett spel jag tänkte och minns tillbaks till under åren.

Helt rätt, sjukt roligt med allt kaos som uppstod. Vägen var som bara ett förslag, man kan åka på den, men att köra runt banan är inte like snabbt som att gå off-road och ta fågelvägen genom att okontrollerat studsa över stock och sten.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Det där kittlade nostalginerven! Spelade det en hel del men har helt och hållet glömt bort vad det heter...

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Santa's Gone Postal. Sicket skitspel jag endast känner till tack vare LGR.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Tänkte först att det var ett Easter Egg i typ Turok men klockan störde där.. ingen aning känner jag.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W