Arma II etta på Steam tack vare zombie-modden Dayz

Permalänk
Medlem

DICE, hör ni detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickebab:

Köpte min kopia på Amazon för 108 kr. kolla om det är billigt än

Kostar lika mycket som på steam :/

Permalänk
Medlem

Sammarbeta var väl att ta i, det är roligare att döda survivours (Då de flesta är rent av idoter)

Skrivet av landizz:

Kostar lika mycket som på steam :/

Det är väl itne många kronor?

Annars vänta en vecka, STEAM slänger säkert ut det billigare

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av landizz:

Kostar lika mycket som på steam :/

Nej? På Steam så kostar ArmA 2 CO 225 kr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Sammarbeta var väl att ta i, det är roligare att döda survivours (Då de flesta är rent av idoter)

Det är väl itne många kronor?

Annars vänta en vecka, STEAM slänger säkert ut det billigare

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Nej? På Steam så kostar ArmA 2 CO 225 kr.

Hitta det för knappt 100kr på en sida http://www.cdkeyhouse.com/video-games/simulation/buy-cd-key-a...
frågan är om det är lugnt att köpa därifrån? Googlade lite men fick inget bra svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Ska prova det då jag har tid. Det ser ut att vara det jag hoppades att Left 4 dead skulle vara.

Det här nog så långt ifrån L4D man kan komma i Zombie genren.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Tycker jag börjar höra mer och mer pc-spel som säljer rätt så bra och utvecklar som inte klagar på piratkopiering medans skitspel som inte säljer ett dugg så riktas kritiken direkt mot piratkopiering.

är det bara jag eller kan det vara så att bra spel säljer?

on topic: så älskar jag Day-Z modden dock går det alldeles för många timmar åt att leta upp polare.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohlert90:

Tycker jag börjar höra mer och mer pc-spel som säljer rätt så bra och utvecklar som inte klagar på piratkopiering medans skitspel som inte säljer ett dugg så riktas kritiken direkt mot piratkopiering.

är det bara jag eller kan det vara så att bra spel säljer?

on topic: så älskar jag Day-Z modden dock går det alldeles för många timmar åt att leta upp polare.

Självklart är det så, alltid lätt att skyllla på annat när det går dåligt för en.

Permalänk
Medlem

Steam?

Skrivet av iNfragiq:

Snälla Bohemia, anställ dessa killar bakom modden och gör den integrerad som ett spelläge till ArmA 3. Vi kommer älska er.

Skrivet av MrTin:

Ingen som kan tipsa var kan kan köpa det billigt? Steam exkluderat.

Jag rekommenderar att köpa Arma Operation Arrowhead (expansionen) Och sedan installera Arma 2 Free. Man behöver inte skaffa original-Arma 2!
På detta sätt sparar du en del pengar, och du kan gå den enkla vägen och skaffa det via steam.

Permalänk
Skrivet av Railon:

Jag rekommenderar att köpa Arma Operation Arrowhead (expansionen) Och sedan installera Arma 2 Free. Man behöver inte skaffa original-Arma 2!
På detta sätt sparar du en del pengar, och du kan gå den enkla vägen och skaffa det via steam.

Blir inte spelet fulare då? Är väll en massa texturer som man laddar in från ArmA 2?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Ska prova det då jag har tid. Det ser ut att vara det jag hoppades att Left 4 dead skulle vara.

Nej nej nej nej nej nej nej.

Glöm L4D.
Detta är ingen Zombie shooter, detta är en extrem variant av RPG.
Du måste äta, du måste dricka, blir du skadad förlorar du blod, synen försämras och du måste använda bandage, risken för banditer är enorm (hihi =3 )

Alltså, glöm hur du spelade L4D, glöm allt du lärt dig innan om överlevnad Detta är riktigt bra gjort, och ännu bara i Alpha stadiet. ( Rädd att han kanske förstör upplevelsen senare, se bara på Minecraft som var guld i alpha/beta stadie, men nu är det bara..rörigt ).

Alltså, skaffa några polare att lira med och du kommer ha mycket lättare att kunna spela Ett tips till är att köra med maps online för att veta på ett ungefär var du är, och akta dig för flygplatserna

Skrivet av Railon:

Jag rekommenderar att köpa Arma Operation Arrowhead (expansionen) Och sedan installera Arma 2 Free. Man behöver inte skaffa original-Arma 2!
På detta sätt sparar du en del pengar, och du kan gå den enkla vägen och skaffa det via steam.

Varför då?
Vanliga kostar väl 200, CO kostar 240 på STEAM?
Du får texturer, tillgång till beta (<- som är ett måste) osv.
Inget att spara in på
Dessutom en massa krångel att få det att funka.

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Blir inte spelet fulare då? Är väll en massa texturer som man laddar in från ArmA 2?

This^
Du får fulare texturer, ja

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av phreec:

Och enligt Patrick Bach från DICE: "Modding is a declining trend". Stolpskott...

Modutvecklandet är ganska dött idag. Massor av små moddar finns förvisso men väldigt lite som det faktiskt blir något av. Det vore dock trevligt om fler spelmotorer hade stöd för moddar.

Skrivet av Ohlert90:

Tycker jag börjar höra mer och mer pc-spel som säljer rätt så bra och utvecklar som inte klagar på piratkopiering medans skitspel som inte säljer ett dugg så riktas kritiken direkt mot piratkopiering.

är det bara jag eller kan det vara så att bra spel säljer?

on topic: så älskar jag Day-Z modden dock går det alldeles för många timmar åt att leta upp polare.

Citat:

"Our statistics from multiplayer show that for every three legitimate buyers playing their game in multiplayer, there are 100 (failed) attempts to play with a pirated version," Bohemia's CEO Marek Španěl told PC Gamer.

"This indicates that piracy is an extremely widespread problem on PC, and it's also really worrying for us as a mid-sized, independent, PC-oriented developer.

http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-18-arma-2-dev-bohem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Och enligt Patrick Bach från DICE: "Modding is a declining trend". Stolpskott...

Skyrim på PC är ett annat spel har väldigt mycket moddar, det ligger fortfarande på Steams topplista trots att det fortfarande är fullpris och ett halvår sen spelet släpptes.

Kul Arma II-mod, kände inte till den tidigare, såg skoj ut i videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Skyrim på PC är ett annat spel har väldigt mycket moddar, det ligger fortfarande på Steams topplista trots att det fortfarande är fullpris och ett halvår sen spelet släpptes.

Kul Arma II-mod, kände inte till den tidigare, såg skoj ut i videon.

Det är väldigt bra tidsfördriv

Dvs, om du är sugen på att loota i Elektro, då måste du gå i 20 min från Cherno osv
Väldigt...skyrim liknande vad gäller avstånd osv.

rekommenderas varmt att lägga en del av matkassan på ARMA

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Ser ut som de springer lite väl snabbt för att vara kul..

Permalänk

Har inte skaffat det (än), men förhoppningsvis så visar den här mod succén hur de flesta spelare har blivit så otroligt less av samma skit år efter år så att fler utvecklare, stora som små, börjar bli innovativa igen.

Folk vill prova ett niché spel för att se om det är något för dem innan de köper? Vad förvånande

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Det är väldigt bra tidsfördriv

Dvs, om du är sugen på att loota i Elektro, då måste du gå i 20 min från Cherno osv
Väldigt...skyrim liknande vad gäller avstånd osv.

rekommenderas varmt att lägga en del av matkassan på ARMA

Jag tänkte köpa spelet ikväll och bröja spela, men:

  • Vart hittar man bra servrar?

  • Någon som vill spela med mig (17år, bra mick) ?

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scuzzlebutt:

Folk vill prova ett niché spel för att se om det är något för dem innan de köper? Vad förvånande

Varför testar man inte bara demot då? Bohemia brukar vara duktiga med att få ut demos till deras spel.

Permalänk
Medlem

så där är alltså 100 failade försök att spela online för var tredje person som spelar legitimt. vilket i sin tur betyder att vill man spela spelet online så köper man det. Vill man inte så köper man det inte, vilket betyder att dem som inte tänkt köpa spelet från början inte köper spelet sen heller vilket betyder att dem har inte förlorat något på att nisse från markaryd inte ville köpa spelet för att han kanske inte tyckte om single-player delen. däremot så finns det tokar som tror att allt skall vara gratis också. fast dem var nog med i riskbedömningen innan utvecklingen började. END OF STORY!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det? Är det upplagt som ett slags MMO där alla spelare är på en och samma server, alternativt olika (välbefolkade) servrar? Eller lägger folk upp egna, icke-dedikerade servrar?

Kollat omkring på deras webbsida, men kan inte hitta något riktigt svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Jag tänkte köpa spelet ikväll och bröja spela, men:

  • Vart hittar man bra servrar?

  • Någon som vill spela med mig (17år, bra mick) ?

EU och US servrarna är riktigt bra (lite pill först bara, måste ordna betan )

Jag lirar gärna med dig, dock spelar jag inte så ofta

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Hur funkar det? Är det upplagt som ett slags MMO där alla spelare är på en och samma server, alternativt olika (välbefolkade) servrar? Eller lägger folk upp egna, icke-dedikerade servrar?

Kollat omkring på deras webbsida, men kan inte hitta något riktigt svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är mer som CS-serversystem. Upp till 80 spelare (Finns vissa, de flesta är på 64/48/30.)

Nackdelen med befolkade servrar är ju gott om banditer och ofta dåligt med loot, så börja gärna på 30 servrarna

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

@ Rixxz

Dayz utspelar sig på alla servrar samtidigt, ex: går till plats a på en server och hittar burk bönor som du lägger i din packning och sedan disconnectar från servern och börjar lira på någon annan server senare så startar du där du var sist och har fortfarande dina bönor i packningen. Allting syncas till master server som har koll på alla karaktärer. Men till exempel får du tag i och reparerar en bil så finns den bara på den servern du fann den i. Dör du så blir du av med allt och får börja om, detta kommer du göra

Permalänk

Förhoppningsvis får detta Bohemia att öka takten gällande buggfixande i DayZ, är så irriterande när man får aggro på zombies utan anledning, och att de kan springa både genom staket och väggar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Och enligt Patrick Bach från DICE: "Modding is a declining trend". Stolpskott...

Självuppfyllande profetia då dom inte implementerar mod-stöd. Sådana uttalande är bara för... idiotiska.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABEIDO:

Dör du så blir du av med allt och får börja om, detta kommer du göra

Många Många ggr, Glöm att ens gå i närheten av de mer intressanta loot områdena om du inte är en grupp på 10 pers. Annars får man bara en sniper kula i skallen.

Börjar faktsikt bli så pass trött på att försöka överleva som survivor att dör jag igen innom 2 dar av en bandit, så orkar jag inte vara vänlig mot någon inne i spelet igen såvidare jag inte känner dem irl.

Permalänk

Behöver jag bara Arma 2 för att kunna spela DayZ? Eller måste jag ha Operation Arrowhead med?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Tänk om idioterna på spelföretagen hade kopplat någonting... Vilka spel är populärast?

Minecraft, fast det har grafik som ett mobilspel till en 3310, för det är fritt och man får lalla runt. Skälet till att alla gillade GTA var inte uppdragen och storyn, utan att man fick glida runt och fucka ur precis hur man ville, när man ville, utan poäng. DayZ har för fan inte ens en briefing, man har inga mål alls, inte ens att överleva för man respawnar direkt.

Vad gör då spelbolagen? Ta Diablo 3 som exempel, dom lägger till en massa jävla achievements <3 Nu kommer någon säkert nämna något spel som jag inte nämnt, eller påpeka att Minecraft är i princip gratis. Men majoriteten betalar ju faktiskt 250 kr för Arma/DayZ och det spelet fungerar inte ens!

Edit: Måste bara påpeka en sak som funderar på att köpa, så ni inte känner er lurade sen: Ni kan spontandö av att gå i en nedförsbacke, ibland går det inte att träffa zombiesar om dom så står still och man kan få grafikbuggar bortom denna värld. Ibland tar det dessutom 10-15 min att gå in på en server och då upptäcker ni att eran kompis som väntat dessa 15 minuter får någon bugg och måste reconnecta Med det sagt, det är ändå värt det när man smyger runt i en stad, råkar aktivera en Zombie och alla flyr likt farsan i öppningsscenen till 28 veckor senare.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Day Z, inte dayz. Grrr.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ohlert90:

så där är alltså 100 failade försök att spela online för var tredje person som spelar legitimt. vilket i sin tur betyder att vill man spela spelet online så köper man det. Vill man inte så köper man det inte, vilket betyder att dem som inte tänkt köpa spelet från början inte köper spelet sen heller vilket betyder att dem har inte förlorat något på att nisse från markaryd inte ville köpa spelet för att han kanske inte tyckte om single-player delen. däremot så finns det tokar som tror att allt skall vara gratis också. fast dem var nog med i riskbedömningen innan utvecklingen började. END OF STORY!

Jag har hört det där snacket förr, kom med något nytt tack.

Bohemia som liten nichad självständig utvecklare vill nog gärna få in pengarna även från singleplayer-spelare för att kunna fortsätta utveckla och lansera nya titlar. Det är inte direkt Valve vi snackar om här.