Permalänk
Skrivet av primus:

Riktigt häftig bild!

Men ser ut som skelettet har två högerarmar?

Underarmen består bla. av 2 st ben, så det är väl 'anatomiskt korrekt'

Visa signatur

Intel i7-2600K @ 4.5GHz| Corsair H100 | ASUS P8Z68-V PRO | Corsair Vengence 8Gb CL9 1866MHz | ASUS Geforce GTX 560 Ti DirectCu II | Corsair AX850 | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av primus:

Riktigt häftig bild!

Men ser ut som skelettet har två högerarmar?

Tackar!

Det beror alldeles på hur man vrider vänsterarmen, håller jag upp min vänsterarm så ser det likadant ut iaf.(kan vara för att det är min arm ^^)
Eller är det någon annan detalj du tänker på?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

IMGP2562 by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett första försök till makro med ihopslagna objektiv (Synd på trökvädret ute idag)

IMGP2603 by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Första höstbilden för min del, då vädret har varit helt värdelöst här uppe i luleå.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

Har fortfarande 85 f/1.8G påmonterad... helskönt objektiv, ett par bilder från dagens promenad, rätt bra väder idag även om et långsamt blir kallare sommarkvällar.

Vart tog husse vägen?

Panoreringstest... 85an har trots allt ingen VR... 1/15s slutare... fungerar rätt ok utan VR trots allt, även om denna typ av panorering alltid får fler missar än träffar i en serie.

Permalänk
Medlem

Ödehus by netzanette, on Flickr

Ida by netzanette, on Flickr

Mist by netzanette, on Flickr

Fast är det inte höst nu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Autumn wheat by attila96, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tillbaka efter ett litet uppbehåll

Evening sky in Sopot, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Pier in Sopot, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Sheraton in Sopot, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Abbots castle in Oliwa Park, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Permalänk
Medlem

IMGP2732 by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk

Den ser hungrig ut

Har du kört med makro eller closeup linser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aristotele:

Den ser hungrig ut

Har du kört med makro eller closeup linser?

"stackade" objektiv med kopllingsring emellan. (alltså: ett bakvänt framför det som sitter på kameran)
Ett smärre helsike att få fokusen någorlunda rätt när man kör handhållet.

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Tycker väll ändå det är dags för en höst-tråd vid detta laget? Inte många veckor kvar tills löven trillar av helt...

Mobilbilder med iphone5.

mer:

Permalänk

Tagna med en Helios 44M 58mm f2 vilket är en sovjetisk zeiss biotar kopia och därför har den lite speciella "swirly bokeh", det syns lite i ekorrbilden där gruset ser lite märkligt ut

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

P1020185

P1020230

P1000759

P1000952

P1000498

Visa signatur
Permalänk

Om jag lägger upp bilder på min fotoblogg så kan jag lika gärna dela med mig här också.

Permalänk
Medlem

Efter att jag och farsan felsökte de problemen som min kamera har (tar jag fotografier på till exempel träd långt från kameran, kan de avlägsna objekten bli (mycket) grumliga), vilket visade sig att de fotografierna hade ett högt ISO-värde (400+) och att extern blixt var ett måste vid sådana tillfällen (det blev en markant skillnad på detaljerna med den externa blixten), blev jag sugen att även utforska det manuella makroläget mer än vad jag hittills har gjort. Resultatet blev 28 riktigt bra fotografier och här är 4 av dem.

Räkna med fler makrofotografier från mig Jäklar vad mycket häftigt och fint man kan fotografera, som är knappt inom 20 centimeters radie och jäklar vad underhållande det är!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Mysiga bilder. Fint fångat!

Permalänk
Medlem

Lite höstbilder

Permalänk
Hjälpsam

Är absolut ingen fotograf med bra utrustning, ville bara dela med mig av en av de syner jag, några kollegor och min HTC One-X såg i helgen upp i fjällen. Rätt imponerad av mobilkamera i motljus, helt oediterad bild.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Fuji X10, f/5 1/25s ISO 400

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

... by netzanette, on Flickr

... by netzanette, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sista bilderna från sommaren :), finns fler i strömmen

Skogskyrkogården, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Skogskyrkogården, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Skogskyrkogården, Photographer Emil Lundstrom by imaginize.net, on Flickr

Permalänk
Medlem

Josef by netzanette, on Flickr

Bjuråkers forngård by netzanette, on Flickr

Fluga by netzanette, on Flickr

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Dagens bild, var helt spegelblankt vatten Lämna gärna en kommentar vad ni tycker

http://www.nordfoto.se/index.php/Main/94.JPG?action=big&size=...

Camera Model: Canon EOS 5D
Image Date: 2012-10-11 10:24:08 +0200
Focal Length: 70.0mm
Aperture: f/20.0
Exposure Time: 0.013 s (1/80)
ISO equiv: 100

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nossan ljusfestival by NeXur, on Flickr

Nossan ljusfestival by NeXur, on Flickr

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Autumn by attila96, on Flickr

Visa signatur