CS:S hjälp, kan ej redigera config.cfg

Permalänk
Medlem

CS:S hjälp, kan ej redigera config.cfg

Tjenar,

Börjat spela lite CS:S på sistone, kul lir.
Men jag försöker få console att fungera så jag kan få fram den, samt att jag vill kunna se fps.

Editerar config.cfg och skriver "\" "toggleconsole", som jag läst i nån guide, för att få den på "§"- tangenten (under esc).
Lägger även till cl_showfps "1".
Men när jag startar spelet fungerar det inte, och jag ser sedan att värdena återställts dvs det verkar som om filen är skrivskyddad.
Jag har givetvis kollat så att filen inte är skrivskyddat, samt att mitt användarkonto har fullständiga rättigheter (skriv, ändra osv).
Har testat se om det gör ngn skillnad att köra i kompatibilitetsläge win xp eller inte, men det blir samma sak.
Dvs jag kan inte ändra config, trots att den inte är skrivskyddat.
Verkar som att alla ändringar overridas när jag startar spelet.
Kör win 7.

Nåt jag missat?
Vore trevligt att få detta att fungera, även om det inte är livsnödvändigt.
Console är ju bra att ha dock.

Tacksam för lite hjälp.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

För att få console skrive du -console i launch options i steam.
Kolla om filen är skrivskyddad, annars kan du göra en egen config t.ex. myconfig.cfg och sedan lägga till exec myconfig.cfg i autoexec.cfg

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Hade problem med att binda consolen till § så i slutändan blev det F3. Sedan gör du som gn1p säger för att få fram consolen första gången. Har för mig att command för att binda är bind "valfritangent" console

Permalänk
Medlem

Stort tack för er hjälp grabbar, ska testa detta!

Edit: Det blev en autoexec.cfg och nu fungerar det bra. Tack igen.

Mvh

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring