Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv

Undra hur många som köpte MSI RTX 3060 Ventus 3X OC 12GB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bha*:

Haft de i över ett år, funkar kanon. Ett kap för 777:-.

Tack

Hur upplever du ANC på dem? Läst en del recensioner som klagat på dålig ANC.

USB-C saknas som jag förstår det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har ett par och de är framförallt väldigt prisvärda för sitt användningsområde, ingen lur man i första hand bör välja för finlyssning i hemmet men otroligt prisvärda hörselskydd så man kan lyssna på surfplattan på kollektivtrafiken och där passar deras ljudkaraktär också ganska bra, det är lite för mycket nivå i basen men det passar bra för det ändamålet, de är inte superfeta men det är ändå några dB för mycket och ANCelektoniken ger lite extra brus när den aktiveras men fördelarna överväger nackdelarna med råge om man använder dem i fordon. De ger också en ganska bra passiv dämpning för att vara hörlur.
De är helt enkelt jätteprisvärda för kollektivtrafik, dessutom inte så dyra att man är livrädd att använda dem utifall nått skulle hända med dem, en jättebra vettig brukslur.

Skrivet av bha*:

Haft de i över ett år, funkar kanon. Ett kap för 777:-.

Ett kap vet jag inte... De är plastiga, så pass att det knakar och knarrar om dom när man rör sig. Touchfunktionen på den högra kåpan är värdelös, alldeles för känslig så man kommer åt den om man t ex står i en vinkel där kåpan snuddar ens axel. Ja eller när det regnar/snöar ute. Strömbrytaren är även den trött deluxe, ibland lyckas man inte stänga av på första försöket utan får prova igen. Man blir lätt svettig om öronen också om de används vid träning där de känns väldigt tunga.

ANC är dock okej, inte Bose bra men okej. Ljudet är också rätt okej, hade kunnat önska mer rymd i ljudet men annars är det bra.

Så det är helt enkelt plastigheten och den där dumma touchfunktionen som man kan störa ihjäl sig på.

Väger man in det för 777kr så kanske det är ett kap. Jag hade inte köpt dom igen iaf.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Def_Dog:

Ett kap vet jag inte... De är plastiga, så pass att det knakar och knarrar om dom när man rör sig. Touchfunktionen på den högra kåpan är värdelös, alldeles för känslig så man kommer åt den om man t ex står i en vinkel där kåpan snuddar ens axel. Ja eller när det regnar/snöar ute. Strömbrytaren är även den trött deluxe, ibland lyckas man inte stänga av på första försöket utan får prova igen. Man blir lätt svettig om öronen också om de används vid träning där de känns väldigt tunga.

ANC är dock okej, inte Bose bra men okej. Ljudet är också rätt okej, hade kunnat önska mer rymd i ljudet men annars är det bra.

Så det är helt enkelt plastigheten och den där dumma touchfunktionen som man kan störa ihjäl sig på.

Väger man in det för 777kr så kanske det är ett kap. Jag hade inte köpt dom igen iaf.

Tänk om alla Youtubers var så här ärliga 😆

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av darkshippo:

Undra hur många som köpte MSI RTX 3060 Ventus 3X OC 12GB?

Där blev den avbeställd!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Def_Dog:

Ett kap vet jag inte... De är plastiga, så pass att det knakar och knarrar om dom när man rör sig. Touchfunktionen på den högra kåpan är värdelös, alldeles för känslig så man kommer åt den om man t ex står i en vinkel där kåpan snuddar ens axel. Ja eller när det regnar/snöar ute. Strömbrytaren är även den trött deluxe, ibland lyckas man inte stänga av på första försöket utan får prova igen. Man blir lätt svettig om öronen också om de används vid träning där de känns väldigt tunga.

ANC är dock okej, inte Bose bra men okej. Ljudet är också rätt okej, hade kunnat önska mer rymd i ljudet men annars är det bra.

Så det är helt enkelt plastigheten och den där dumma touchfunktionen som man kan störa ihjäl sig på.

Väger man in det för 777kr så kanske det är ett kap. Jag hade inte köpt dom igen iaf.

Bra plaster anser jag vara en stor fördel när det handlar om saker som ska användas och inte visas upp, de håller och det har aldrig haft några problem med plasten för mig, har aldrig hört att plasten i sig har gett upphov till oljud vid användning.

Har heller aldrig manövrerat dem av misstag och kan inte nå touchreglagen med axeln hur jag än försöker är jag lång ifrån, det visar väl med tydlighet att människor har olika mått på kroppsdelar och att saker man har på kroppen måste passa.

Har aldrig upplevt strömbrytaren som ett problem på det sättet, den har ju däremot "multifunktioner" så den går ju att skuta upp och ner utöver att man trycker på den rakt in men att man behöver trycka 3 sekunder för på och 5 för av tycker jag inte är ett problem på nått sätt och lurarna talar ju tydligt om när man slår på dem med en röst som säger "power on och sedan säger den "connected" när blåtandsanslutningen upprättats eller "pairing mode" om den inte kan upprätta en blåtandslänk, när man trycker för att stänga av så säger rösten tydligt "power off"
Utöver dessa i min mening mycket tydliga meddelanden så finns det en diod strax under strömbrytaren, den lyser inte som en stålkastare men den är inte heller osynlig.
Jag har alltså inte upplevt några som helst problem med att "luren är otydlig" kanske för att jag bara brukar manövrera den när den sitter på och då fungerar röstmeddelandena jättebra, tar man av den så ser man åtminstone i vissa lägen dioden som lyser/blinkar på den som visar att den inte är avstängd, lägger man den med dioden "bortåt" så den inte syns kan man väl missa det men jag manövrerar den i princip bara när den sitter på huvudet.

Att den är olämplig som träningslur är för mig så otroligt självklart pga konstruktionen att jag inte ens har testat det för att välja en tung, sluten, runt örat lur är för mig så totalt olämpligt att jag inte ens har övervägt att göra det, nu tränar jag visserligen inget alls men jag cyklar ganska mycket och då är det proppar i öronen som gäller och inte stora tunga runt örat lurar.
Hade jag provat dem hade jag nog också tyckt att de varit totalt kass i den tillämpningen men de är så uppenbart extremt olämpliga för det att det aldrig skulle fall mig in att ens försöka så jag vet inte riktigt hur man ska bedöma det, det är totalt fel redskap för uppgiften, man hoppar inte stav med en telefonstolpe heller.

ANC kretsarna går att förbättra, framförallt har de ett hörbart egenbrus och hörlursljudet kunde ha mindre nivå på lägre mellanregister/bas så de blev mer neutrala, de är dock varma snarare än basfeta i klangen, många gillar dock fetfel bas och det är ju inte en produkt som låter direkt dåligt eller påstår sig vara en referenslur.

Personligen skulle jag definitivt välja dem igen och tycker de är väldigt prisvärda inom sin produktkategori även för normalpris och de är nog också prisvärda om man bara ser på dem som en sluten hörlur för 800 kr.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Scalper!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Superkompakt extern SSD

Produkt: HyperX Savage EXO 480GB
Länk: https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/l...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4947374
Pris: 499kr

Produkt: HyperX Savage EXO 960GB
Länk: https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/l...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4947373
Pris: 990kr

Någon som vet om det går att ta ut chassit för använda som intern?
Undrar om det funkar på PS5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adfactory:

Scalper!!!

Så klart. Kommer sälja på marknaden för 20kr + frakt! = $$$$

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Nån som testat philips TAPH805B? Är det bra lurar? För 777kr blir man ju sugen...

Jag har köpt till mina barn. Det var dumt. De är numera helt omöjliga att kommunicera med...
De älskar dem och har inga problem alls att åka länge i bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yomartin:

Någon som vet om det går att ta ut chassit för använda som intern?
Undrar om det funkar på PS5

bra fråga, vilken formfaktor?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av smor:

bra fråga, vilken formfaktor?

Bara externt med USB, Sony stödjer inte internt ännu. Externt fungerar dessutom bara för PS4 spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bara externt med USB, Sony stödjer inte internt ännu. Externt fungerar dessutom bara för PS4 spel.

ok, tanx.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

Produkt: Dell XPS 13 i5-1135G7
Länk: https://www.dell.com/sv-se/shop/b%C3%A4rbara-dell-datorer/xps...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5662054
Pris: 6476 kr

Pris med kod "MEGA40", gäller tom 15 mars eller så långt lagret räcker. Mycket nätt laptop med Wifi 6 på endast 1,2 kg. Pris utan rabatt 10794 kr, fullpris 18290 kr.

Tack @zarkov , dagens hjälte! Sneglade på 13" Dellen nyligen men ville avvakta. Denna var för intressant för att låta bli, ett ex köpt. Dubbla Thunderbolt i denna prisklass är inte illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Produkt: Dell XPS 13 i5-1135G7
Länk: https://www.dell.com/sv-se/shop/b%C3%A4rbara-dell-datorer/xps...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5662054
Pris: 6476 kr

Pris med kod "MEGA40", gäller tom 15 mars eller så långt lagret räcker. Mycket nätt laptop med Wifi 6 på endast 1,2 kg. Pris utan rabatt 10794 kr, fullpris 18290 kr.

Helt otroligt pris! Är det lite för bra för att vara sant?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Helt otroligt pris! Är det lite för bra för att vara sant?

Slut nu, antar att de som fanns i lager skickas. Dell kan nog ta förlusten på laptopsen dem skickar, tror det hänt tidigare att dem haft sjuka deals och sedan skickat iväg.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C, ASUS ROG Strix B450-E, AMD Ryzen 5800X3D
Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC, DDR4 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av J4N50N:

Slut nu, antar att de som fanns i lager skickas. Dell kan nog ta förlusten på laptopsen dem skickar, tror det hänt tidigare att dem haft sjuka deals och sedan skickat iväg.

Mm verkar vara heltslut, försökt lägga till en i varukorgen men när man försöker checka ut så funkar det inte alls

Grattis till alla som fick tag i en

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shogou:

Mm verkar vara heltslut, försökt lägga till en i varukorgen men när man försöker checka ut så funkar det inte alls

Grattis till alla som fick tag i en

Var nära att inte få en. Glömde först slutföra ordern, när jag gjort betalningen så trodde jag det var klart. Men står som bekräftad under ordern så hade nog en jävla tur. Ska skickas imorrn preliminärt.

Jag hade nya Inspirion 13" i varukorgen. Trodde först den skulle gå att köpa, fanns en MEGA20 på den men slutsåld vad det verkar, men lade inte ner så mycket tid på att kolla. Inga köpbara G3-laptops heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Var nära att inte få en. Glömde först slutföra ordern, när jag gjort betalningen så trodde jag det var klart. Men står som bekräftad under ordern så hade nog en jävla tur. Ska skickas imorrn preliminärt.

Jag hade nya Inspirion 13" i varukorgen. Trodde först den skulle gå att köpa, fanns en MEGA20 på den men slutsåld vad det verkar, men lade inte ner så mycket tid på att kolla. Inga köpbara G3-laptops heller.

Tur!

Jag missade denna deal precis för att jag började googla reviews av datorn haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av J4N50N:

Slut nu, antar att de som fanns i lager skickas. Dell kan nog ta förlusten på laptopsen dem skickar, tror det hänt tidigare att dem haft sjuka deals och sedan skickat iväg.

Ja det gick otroligt fort!

Skrivet av anon5930:

Var nära att inte få en. Glömde först slutföra ordern, när jag gjort betalningen så trodde jag det var klart. Men står som bekräftad under ordern så hade nog en jävla tur. Ska skickas imorrn preliminärt.

Jag hade nya Inspirion 13" i varukorgen. Trodde först den skulle gå att köpa, fanns en MEGA20 på den men slutsåld vad det verkar, men lade inte ner så mycket tid på att kolla. Inga köpbara G3-laptops heller.

Japp, samma här Fick nyss en bekräftelse på mailet, helt otroligt!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Tur!

Jag missade denna deal precis för att jag började googla reviews av datorn haha

Ja, när jag la in tipset stod det "11 eller färre i lager" så det fanns inte så många. Var lite sugen själv men funderar på om det räcker med 8 GB eller om man skall gå på en med utbytbart minne istället...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Tur!

Jag missade denna deal precis för att jag började googla reviews av datorn haha

Samma här..börja googla om datorn..det skulle man inte gjort. Iofs behöver jag ingen dator, men bra pris.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Fick också en bekräftelse på mail

Vet ni om man kan uppgradera just den modellen på något sätt? Eller sitter allt fast i moderkortet? Skulle vara trevligt att sätta in ett större RAM-minne och SSD...Vill också kunna ersätta WIFI-kortet när Wifi 6E kort börjar dyka upp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sebastian383:

Tur!

Jag missade denna deal precis för att jag började googla reviews av datorn haha

Jag gjorde samma sak, men slängde mig ganska fort över en beställning mest utifrån specs sett till priset. Jag har i bakhuvudet att någon XPS-modell har haft ganska stora problem men det är inte denna. Större modell med Nvidia-grafik.

Skrivet av D3str0yer:

Fick också en bekräftelse på mail

Vet ni om man kan uppgradera just den modellen på något sätt? Eller sitter allt fast i moderkortet? Skulle vara trevligt att sätta in ett större RAM-minne och SSD...Vill också kunna ersätta WIFI-kortet när Wifi 6E kort börjar dyka upp.

Enligt servicemanualen https://www.dell.com/support/manuals/sv-se/xps-13-9310-laptop... så ska det gå att ta bort SSDn iallafall. Minnet är troligen fastlöddat då inget nämns. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Fick också en bekräftelse på mail

Vet ni om man kan uppgradera just den modellen på något sätt? Eller sitter allt fast i moderkortet? Skulle vara trevligt att sätta in ett större RAM-minne och SSD...Vill också kunna ersätta WIFI-kortet när Wifi 6E kort börjar dyka upp.

Vad jag förstår är RAM-minnet och wifi fastlött men SSD är M.2 och kan bytas ut.

På Inspiron 13 5000 som tipsades om häromdagen är RAM fastlött men wifi och SSD är M.2.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Enligt servicemanualen https://www.dell.com/support/manuals/sv-se/xps-13-9310-laptop... så ska det gå att ta bort SSDn iallafall. Minnet är troligen fastlöddat då inget nämns. :/

Fan, jag kan leva med 512 gb SSD, det finns så många sätt att kringå det (moln,extern etc)... Men så surt att både Minnet och Wifi-kortet inte går att byta :/

Aja det är fortfarande en helt otrolig dator till detta pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Fick också en bekräftelse på mail

Vet ni om man kan uppgradera just den modellen på något sätt? Eller sitter allt fast i moderkortet? Skulle vara trevligt att sätta in ett större RAM-minne och SSD...Vill också kunna ersätta WIFI-kortet när Wifi 6E kort börjar dyka upp.

Senast jag kollade var både RAM och SSD ej uppgraderbart, dem flesta tillverkarna göra samma nu, billigare i tillverkning, mindre risker att något händer i transport. Vet tyvärr inte med wifi uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Senast jag kollade var både RAM och SSD ej uppgraderbart, dem flesta tillverkarna göra samma nu, billigare i tillverkning, mindre risker att något händer i transport. Vet tyvärr inte med wifi uppgradering.

SSD går att uppgradera men inte ram på just dell xps 13 9310

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Dock väldigt trevligt med dubbla Thunderbolt 4-portar Så man är lite framtidssäkrad i alla fall.

Permalänk
Medlem

Missade just den laptopen men knep en 14" inspiron 5402 med i71165G7 för ca 5500kr. Den kan man byta RAM i vad jag vet.

Tack @zarkov