Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Någon som har hittat några schyssta deals på Galaxy S22? Fål väl bli med abonnemang för att det ska bli lite vettigt pris.

https://www.comviq.se/mobiler/samsung-galaxy-s22

349 kr/månaden i 36 månader

Visa signatur

AMD Ryzen 09 3900X 3.79GHz| ASUS TUF Gaming X570-Plus | Gigabyte Radeon RX 5700 XT 8GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200 MHz | Kingston A2000 M.2 1TB | Corsair iCUE 220T |

https://www.twitch.tv/unixo

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Någon som har hittat några schyssta deals på Galaxy S22? Fål väl bli med abonnemang för att det ska bli lite vettigt pris.

Samsung säljer ju S22+ för bättre pris än S22:an, men.. jag tycker den är för stor alltså!

Comviq har en bra abonnemang deal för en s22 och även några andra fian mobiler.

https://www.comviq.se/mobiler

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

På tal om telefoner:

Har ni sett någon bra här på Black Friday som inte väger så mycket (under 200 gram) och har bra batteritid + bra kamera?

Budget kan vara runt 10k om det är något som är bra dvs.

Kollade lite på den där Zenfone 9 som har rea just nu men det verkar som kameran är inte det bästa?

Jag är väldigt nöjd med min Zenfone9. Svårt att hitta mobiler i den storleken nuförtiden. Tar helt ok bilder tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Någon som har hittat några schyssta deals på Galaxy S22? Fål väl bli med abonnemang för att det ska bli lite vettigt pris.

Samsung säljer ju S22+ för bättre pris än S22:an, men.. jag tycker den är för stor alltså!

https://www.tre.se/handla/mobiltelefoner/samsung/galaxy-s22-5...

Minsta totalkostnad 5599 kr (mobilen + 1 mån abb)

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Då är Comviq deal betydligt bättre samma mobil för samma pris fast med 100GB surf i stället.

https://www.comviq.se/mobiler

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Är på jakt efter en surfplatta till dottern. Tittade initialt på S8 men den är fasen lite för dyr ändå. Det ska spelas lite minecraft och youtube i princip. Skulle säga att 3500 är absolut max. Finns det några vettiga (billigare) alternativ till S8?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Då är Comviq deal betydligt bättre samma mobil för samma pris fast med 100GB surf i stället.

https://www.comviq.se/mobiler

Njaaeee skulle inte säga det, på Comviq är minsta totalkostnad 9 864 kr istället för 5599 kr om du bara vill ha mobilen.

Permalänk
Skrivet av Unixo:
Skrivet av Felixark:

Comviq har en bra abonnemang deal för en s22 och även några andra fian mobiler.

https://www.comviq.se/mobiler

Skrivet av FZL:

Se där ja, tack ska ni ha!

Comviqs deal var ju rätt fin ändå, om man sen också bara kunde komma ifrån abonnemanget. Har redan ett bättre abonnemang som jag väldigt gärna skulle vilja köra vidare på istället. Nån av er som vet om det går bra att säga upp abonnemanget och ändå behålla det schyssta priset för telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Njaaeee skulle inte säga det, på Comviq är minsta totalkostnad 9 864 kr istället för 5599 kr om du bara vill ha mobilen.

Jo men behöver väll betela av både mobilen och abonnemanget ändå om vill avsluta det tidigare. Total priset hos comviq ör inkluderat med 100GB surf i månaden.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Se där ja, tack ska ni ha!

Comviqs deal var ju rätt fin ändå, om man sen också bara kunde komma ifrån abonnemanget. Har redan ett bättre abonnemang som jag väldigt gärna skulle vilja köra vidare på istället. Nån av er som vet om det går bra att säga upp abonnemanget och ändå behålla det schyssta priset för telefonen?

När man säger upp abonnemanget så brukar man behöva betela av hela totalkostnaden direkt.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

När man säger upp abonnemanget så brukar man behöva betela av hela totalkostnaden direkt.

Hela totalkostnaden för vad? Bara telefonen? Även abonnemanget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Se där ja, tack ska ni ha!

Comviqs deal var ju rätt fin ändå, om man sen också bara kunde komma ifrån abonnemanget. Har redan ett bättre abonnemang som jag väldigt gärna skulle vilja köra vidare på istället. Nån av er som vet om det går bra att säga upp abonnemanget och ändå behålla det schyssta priset för telefonen?

Som jag skrev så är 3s erbjudande utan bindningstid.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Hela totalkostnaden för vad? Bara telefonen? Även abonnemanget?

Ja för hela abonnemanget brukar det vara.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Ja för hela abonnemanget brukar det vara.

Nej inte där, står i informationen "mobilabonnemanget 3Flexibel har ingen bindningstid" så du kan säga upp det och bara betala för 1 månads abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Nej inte där, står i informationen "mobilabonnemanget 3Flexibel har ingen bindningstid" så du kan säga upp det och bara betala för 1 månads abonnemang.

Vart ser du det ? för mig står det bara delbetalning i 36 månader.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Ja för hela abonnemanget brukar det vara.

Hmm, så värdelöst. Känns ju himla skumt att behöva betala för 3 år av ett abonnemang man aldrig kommer eller då ens kan använda.

Permalänk
Medlem

Några bra deals på iPhone 13/14?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Hmm, så värdelöst. Känns ju himla skumt att behöva betala för 3 år av ett abonnemang man aldrig kommer eller då ens kan använda.

Varför skulle du inte kunna använda det ? bara att överföra ditt nummer och säga upp ditt gammla. !00GB för 175KR i månaden är väldigt bra deal oavsett och abonnemang har man väll ändå.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av muggen76:

Några bra deals på iPhone 13/14?

Netonnet hade iPhone 13 (Non-pro) för 7990kr men verkar tvärslut nu
https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/i...

Permalänk
Medlem

Samsung verkar ha fyllt på lagret med Tab S8 igen! Igår var alla varianter av Wifi-modellen slut men nu går samtliga att välja igen. 3490kr vid inbyte av en mobil som värderas till 0 kr 👌

Så missade man dealen på komplett eller Samsung igår finns en ny chans ☺️

Permalänk
Medlem

Surt att man missade 5800x3d

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merciless:

Den lär varit slut innan du hann posta här

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Den lär varit slut innan du hann posta här

Vart hittar man sweclockers blackfriday sida på inet? Är fullständigt omöjligt att hitta sig fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reservdelen:

Vart hittar man sweclockers blackfriday sida på inet? Är fullständigt omöjligt att hitta sig fram.

https://www.inet.se/kampanj/8216/swexclusive-livestream-2022

Den går inte att hitta på sidan, du måste ha länken från deras stream.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Varför skulle du inte kunna använda det ? bara att överföra ditt nummer och säga upp ditt gammla. !00GB för 175KR i månaden är väldigt bra deal oavsett och abonnemang har man väll ändå.

För mig står det att abonnemanget går på 225 kronor i månaden? Men oavsett hur det är med det... Trodde vi pratade om att avsluta abonnemang men behålla mobil. Du skrev att man behövde betala av både mobil och abonnemang på en gång då. Jag menar på att det skulle kännas rätt lustigt att då behöva betala lika mycket pengar som om man hade behållit abonnemanget och kört vidare på det. I det förra fallet, när man har sagt upp abonnemanget, kan man ju inte använda det, men man har ändå betalat för det. Knepigt

Sen så, personligen har jag absolut ingen användning för 100 GB i månaden, använder möjligtvis några 100 MB, om ens det. Därmed skulle jag ju hellre vilja köra vidare på mitt befintliga abonnemang för runt en hundralapp i månaden. Redan det tycker ajg egentligen är lite för dyrt för vad jag använder det till.

Permalänk
Medlem

Själva grejen är väl att de subventionerar mobilen för att få in kunder, om man bara kan avbryta abbonemanget direkt så faller ju syftet lite?

Permalänk
Skrivet av Json_81:

https://www.inet.se/kampanj/8216/swexclusive-livestream-2022

Den går inte att hitta på sidan, du måste ha länken från deras stream.

Jaså, tycker det är så svårt å hålla koll på allt, de har alltså redan haft sin stream, trodde den skulle vara på torsdag/fredag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av reservdelen:

Jaså, tycker det är så svårt å hålla koll på allt, de har alltså redan haft sin stream, trodde den skulle vara på torsdag/fredag...

Inet idag (för Swec) samt på torsdag 17:00 för alla, Webbhallen på torsdag 23:00 för alla

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Själva grejen är väl att de subventionerar mobilen för att få in kunder, om man bara kan avbryta abbonemanget direkt så faller ju syftet lite?

Ja, så är det. Ville bara påpeka det märkliga i att behöva betala för något som man sen inte kommer kunna nyttja. Man får väl kanske skylla sig själv då, men märkligt.. det är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av estiswe:

Samsung verkar ha fyllt på lagret med Tab S8 igen! Igår var alla varianter av Wifi-modellen slut men nu går samtliga att välja igen. 3490kr vid inbyte av en mobil som värderas till 0 kr 👌

Så missade man dealen på komplett eller Samsung igår finns en ny chans ☺️

Får man alltså 2000kr i rabatt, trots att telefonen värderas till 0kr? 😊