Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Tack.
Är detta det bästa erbjudandet, ca 1288kr, just nu för en M2 till PS5?
Har även 100 kr rabatt på netonnet.

Kan man koppla vanlig extern hdd/ssd till ps5 för ps4 spel?

du kan inte spela ps5 spel på en extern Hdd/ssd bara lagra dom, men ps4 spel går bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whoever:

Jäkla monsterkort. Sjukt stort!

Ja verkligen.. TUF kortet också.
Tyckte mitt 6700 Red Devil var stort.. men den var "liten" i jämförelse haha

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Tack.
Är detta det bästa erbjudandet, ca 1288kr, just nu för en M2 till PS5?
Har även 100 kr rabatt på netonnet.

Kan man koppla vanlig extern hdd/ssd till ps5 för ps4 spel?

A couple of days ago I bought kingston fury generade 2tb for a friend for 1087kr (1337kr - 200kr (due to glitch) -50kr coupon). But yes currently that is the best deal. You can keep it unopened for a few days to see if anything better come up though.
Not quite sure about external hdd. I think you could, i do the same with my xbox series x so one might think you can do the same for ps5. Note that 2tb + 825gb is plenty, and with internal ssd you would have much better loading times

Permalänk

Finns även en Amazon rabattkod på 100kr på mecenat (när man handlar för minst 300kr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jag skaffade mig 7900XT för 8990:- på Komplett stream. Så det var oslagbart.
Men skulle jag behöva välja mellan de kort du nämnder så skulle jag valt 6950XT om du kör 1080/1440 upplösning.

Kör du 4K skulle jag nog satsat på 4070Ti/7900XT.

Själv kör jag 3440x1440. Är sjuk nöjd med kort, speciellt vad jag gav för det.

https://www.amazon.se/dp/B0BNLT17XQ

Kostar 8.7k på Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Tror den nyare är varmare, men det tror jag bara. Den drar ju runt 200 watt mer så då borde den värma lite extra.
Tänk att du maxar allt på 6950, då är det lika mycket watt , om inte mindre, än ett 7800 helt idle/passivt.

Say what????

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whoever:

Jäkla monsterkort. Sjukt stort!

Det är nästa bekymmer. Jag har ett Ghost S1 chassi och är begränsad till 2.15 slots eller vad det nu är. Så jag får typ ha kortet liggandes utanför chassit så länge.

Skrivet av Epsilon:

Vågar faktiskt inte köpa från den på Amazon. Det var en lite för okänd säljare (om det är den som figurerat här tidigare. Klickade inte på din länk).
Då lägger jag heller lite till och får bättre och snabbare hjälp vid fel och eller återköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

Sjukt bra pris! KÖP

Fortfarande nöjd vad jag gav för mitt hos Komplett.
Känns alltid lättare med garanti osv inom samma land

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Tror den nyare är varmare, men det tror jag bara. Den drar ju runt 200 watt mer så då borde den värma lite extra.
Tänk att du maxar allt på 6950, då är det lika mycket watt , om inte mindre, än ett 7800 helt idle/passivt.

Nu blev det väldigt fel! 6950 XT har maxförbrukning på över 300 watt medans 7800 XT ligger strax över 260.

Permalänk
Medlem

LG släppte sina blackfriday saker idag. Du får någon kamera till tvn värd 1000 kr om du köper en tv där. Inget direkt att hänga i granen tyvärr. Jag avvaktar bättre pruser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drnisse:

Produkt: Seagate Exos X18 Enterprise 16tb (renoverad)
Länk: https://www.amazon.se/-/en/dp/B0CF5XVHMS
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5634158
Pris: 2318 kr

Stor varning på denna. Köpte nyligen en hårddisk från samma säljare och den kom levererad löst i en låda helt utan packning. Returnerade direkt. (Den var även från 2016 men det kanske man får räkna med?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

De har även om man köper 500:- amazon presentkort (om man inte köpt ett tidigare) så får man 100:- kod skickad till sig... Så man kan köpa presentkort - > vänta in kod - > inhandla det man skall ha

Om man är berättigad till denna kampanj, står det något om det vid beställningen eller dimper det bara ner en kod på mailen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krafo:

Om man är berättigad till denna kampanj, står det något om det vid beställningen eller dimper det bara ner en kod på mailen?

Det stod om den för mig i appen som en klicka mig rabatt, här är länken
https://www.amazon.se/b/?_encoding=UTF8&ie=UTF8&node=26925913...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

LG släppte sina blackfriday saker idag. Du får någon kamera till tvn värd 1000 kr om du köper en tv där. Inget direkt att hänga i granen tyvärr. Jag avvaktar bättre pruser.

Kolla mitt inlägg i tipstråden

Permalänk

Verkar som att amazon inte har 100kr rabatten kvar???

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Verkar som att amazon inte har 100kr rabatten kvar???

Vilken av dem? Vissa varor har försvunnit från den och andra lagts till

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Tisdagen är exklusiv tillsammans med Sweclockers.

Vet du om det finns redan länk till streamen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Det stod om den för mig i appen som en klicka mig rabatt, här är länken
https://www.amazon.se/b/?_encoding=UTF8&ie=UTF8&node=26925913...

Tackar.

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Vilken av dem? Vissa varor har försvunnit från den och andra lagts till

Dualsense verkar inte fungera längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Dualsense verkar inte fungera längre

Inte Switch Pro-kontrollen heller.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Nu blev det väldigt fel! 6950 XT har maxförbrukning på över 300 watt medans 7800 XT ligger strax över 260.

Yes, jag hade helt fel där. Vet inte vad som hände i mitt huvud. Ska redigera tidigare post så ingen tror på mina felaktiga siffor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bebbej:

Tack för tipset. Köpte precis webkameran för åtta (8) kronor. Följde din instruktion och tog bort TVn.

Hade ju varit sjukt om det gick igenom, men det verkar som den kommer annuleras:

"Endast tillgänglig vid köp av TV. Endast en Smart Cam per TV-köp. Notera att din order annars kommer att annuleras."

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Kolla mitt inlägg i tipstråden

Tack så mycket! 77" beställd, kändes som en riktigt bra deal 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Say what????

Hade helt fel. Redigerat min post.

Det ska såklart vara tvärtom, men inte en så stor skillnad som jag skrev. 7800 är energisnålare än 6950.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Hade ju varit sjukt om det gick igenom, men det verkar som den kommer annuleras:

"Endast tillgänglig vid köp av TV. Endast en Smart Cam per TV-köp. Notera att din order annars kommer att annuleras."

Ah, vart stod det?

Provade också en kamera, haha. Men det kommer ju inte hända att den skickas.
Skummade lite i köpeavtalet, de har verkligen försökt skriva sig bort från allt ansvar. Man lägger inte en order, man lägger ett "erbjudande" som de måste godkänna innan en order skapas.

I vilket fall, misstänker också att ordrarna kommer avbrytas.

Citat:

Vi förbehåller oss rätten att efter eget gottfinnande avvisa ditt erbjudande och annullera din beställning. Alla eventuella systemgenererade beställningsbekräftelser som vi skickar när du har gjort en beställning är endast en bekräftelse på att vi har tagit emot ditt erbjudande om att köpa produkten, och är inte bekräftelse på att vi godtar ditt erbjudande, som kan komma att korrigeras innan vi skickar dina produkter eller levererar dina tjänster. När din order och din betalningsinformation har verifierats köper Digital River varorna som du beställt från vår leverantör för att kunna sälja dem vidare till dig.

- https://store.digitalriver.com/store/defaults/sv_SE/DisplayDR....

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

En polare e sugen på en vettig drönare, men jag har svårt att se några vettiga reor på dessa. Nån som har nåt tips?

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Ah, vart stod det?

Provade också en kamera, haha. Men det kommer ju inte hända att den skickas.
Skummade lite i köpeavtalet, de har verkligen försökt skriva sig bort från allt ansvar. Man lägger inte en order, man lägger ett "erbjudande" som de måste godkänna innan en order skapas.

I vilket fall, misstänker också att ordrarna kommer avbrytas.
- https://store.digitalriver.com/store/defaults/sv_SE/DisplayDR....

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Ah, vart stod det?

Provade också en kamera, haha. Men det kommer ju inte hända att den skickas.
Skummade lite i köpeavtalet, de har verkligen försökt skriva sig bort från allt ansvar. Man lägger inte en order, man lägger ett "erbjudande" som de måste godkänna innan en order skapas.

I vilket fall, misstänker också att ordrarna kommer avbrytas.
- https://store.digitalriver.com/store/defaults/sv_SE/DisplayDR....

Oj, ja där har de verkligen satt på livrem och hängslen för systembuggar. Tack för info. Jag läste aldrig villkoren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Man lägger inte en order, man lägger ett "erbjudande" som de måste godkänna innan en order skapas.

Det är standard för svensk avtalsrätt. Anbud och accept. Ett anbud måste vara riktat till en specifik part. Priser i en fysisk butik (och även online) är inte bindande utan indikationer för vad säljaren kan tänka sig att sälja varan för.
När du handlar på ICA så är det du som lämnar ett anbud att köpa varan och kassapersonalen som accepterar ditt anbud. Det är ju såklart automatiserat idag. Men principen är densamma. Vissa företag förtydligat detta. Ingen friskrivning.

En orderbekräftelse kan vara en accept lite beroende på hur den är utformad.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av dna999:

Vet du om det finns redan länk till streamen?

Nop tyvärr, det skulle dyka upp mer info här på forumet så vi får avvakta bara