Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Produkt: ZON - Home of Victory keyboard3 Wireless
Länk: https://www.netonnet.se/brands/zon%20-%20home%20of%20victory
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7296475
Pris: 199kr

Tack till @Nicklidstrom som tipsade om ett tangentbord tidigare i veckan. Nu är hela sortimentet från ZON nedsatt, tidigare var det bara ett fåtal. Finns en del bra fynd!

https://www.netonnet.se/brands/zon%20-%20home%20of%20victory För att komma till alla produkter.

Superbra pris. men observera att det trådlösa går ner i viloläge så att när du börjar skriva igen så missar den några tecken. både bluetooth och 2.4ghz. Men körde flera månader med kabeln i och det fungerade bra.
MEN ingen WIN-knapp på vänster sida!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Superbra pris. men observera att det trådlösa går ner i viloläge så att när du börjar skriva igen så missar den några tecken. både bluetooth och 2.4ghz. Men körde flera månader med kabeln i och det fungerade bra.
MEN ingen WIN-knapp på vänster sida!

Länkade egentligen bara första bästa produkt, men bra att du varnar! Jag är nöjd med det trådbundna fullsize och musmattan i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Länkade egentligen bara första bästa produkt, men bra att du varnar! Jag är nöjd med det trådbundna fullsize och musmattan i alla fall.

Jag är nöjd med det trådlösa fullstora. skönt att skriva på. Felet blir ju bara när man inte använt det ett tag. mappade om caps lock till win tangent med autohotkey. Kanske tar en sväng idag och köper lite musmattor. Sambon har en logi billig musmatta som är HEMSK att dra musen på.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av MrRunaway:

Produkt: Withings Body Smart badrumsvåg WBS13 (svart och vit)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/personvard-halsa-skonhet/ha...
Kategori: Övrigt
Pris: 713 kr (OBS: Gäller möjligtvis enbart Jönköping *)

* Se diskussionstråden för mer information.

Elgiganten hade två olika färger, i två olika högar ganska nära entrén. De längst upp hade klistermärke "Demo". Jag tog en längre ner i högen där förpackningen såg obruten ut. Betalade 713 kr. Ordinarie pris är runt 1200 kr. Alla plomberingar var intakta. Utan på förpackning, inne i det som omslöt vågen, plomberingen för batterierna.

Inte säkert att en ny ska gå in för 713 kr men de bygger om lokalen. De ska minska butiksytan och en annan, icke annonserad aktör, ska ta över där delen Elgiganten för tillfälligt huserar i. Enligt uppgift ska de ha nyinvigning om tre veckor.

Den här vågen kräver inte heller wifi som en äldre modell gör. Premiärväger mig imorgon bitti.

EDIT: Inte jag som tagit bort inlägget från tipstråden. Månne postad i fel tipstråd.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Produkt: ZON - Home of Victory keyboard3 Wireless
Länk: https://www.netonnet.se/brands/zon%20-%20home%20of%20victory
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7296475
Pris: 199kr

Tack till @Nicklidstrom som tipsade om ett tangentbord tidigare i veckan. Nu är hela sortimentet från ZON nedsatt, tidigare var det bara ett fåtal. Finns en del bra fynd!

https://www.netonnet.se/brands/zon%20-%20home%20of%20victory För att komma till alla produkter.

Tack för denna, var nyss och hämtade detta och skriver på det nu, sjukt prisvärt för 199 spänn, men lite annorlunda keyboard än mitt tidigare steelseries. Men klart värt pengarna och bra för mig som letade just efter ett trådlöst tangentbord med både 2.4ghz och bluetooth och sedan USB-C. Smidig ratt också vid sidan av att välja läge. Riktigt bra tyngd i det också. Får se om jag fastnar vid det och säljer mitt gamla tangentbord som jag ändå gillade skarpt

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Tack för denna, var nyss och hämtade detta och skriver på det nu, sjukt prisvärt för 199 spänn, men lite annorlunda keyboard än mitt tidigare steelseries. Men klart värt pengarna och bra för mig som letade just efter ett trådlöst tangentbord med både 2.4ghz och bluetooth och sedan USB-C. Smidig ratt också vid sidan av att välja läge. Riktigt bra tyngd i det också. Får se om jag fastnar vid det och säljer mitt gamla tangentbord som jag ändå gillade skarpt

Jag är även imponerad över tangentbordet och har kört det i +4mån. Kvaliteten är 10/10 och mest imponerande är att den även har hotswapable switches.

Då min plan är att i framtiden börja bygga eget tangentbord i framtiden och då blir det ett starkt plus att jag kan pröva olika switches redan med denna

Permalänk
Medlem

Jag slog också till på ZON - Home of Victory keyboard3 Wireless som @Fuzzmeister tipsade om. Det är lite omställning mot mitt Logitech G815+ som har lite bredare layout och low profile tangenter. Det är blir en hel del felstavningar på grund av det ^_^. Men för 200kr så är det förbannat gediget. Ska nog lägg en o-ring under space-tangenten dock då den låter mer än dom andra tangenterna.
En sak jag vet att jag kommer sakna är den dedikerade volymknappen som finns på G815+. Att använda fn+F9/F10 är inte lika smidigt.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av MR-Boring-one:

Produkt: Chromecast med Google TV 4K
Länk: https://store.google.com/se/product/chromecast_google_tv?hl=s...
Kategori: TV Tillbehör
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5549884#properties
Pris: 429kr

Fel pris.
Det är HD version som kostar 429:-, 4K versionen kostar 679:-

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

iPhone 12 för under 5000kr på Power. Finns i de flesta färgerna. Nytt högre pris på måndag. Perfekt barn mobil.

https://www.power.se/mobil-och-foto/mobiltelefoner/apple-ipho...

Jaaa, det är klart att snorhyvlarna ska ha en telefon för (under) 5000 kr!
Bra fynd, tack!.

Permalänk
Skrivet av SebbeL:

Jag är även imponerad över tangentbordet och har kört det i +4mån. Kvaliteten är 10/10 och mest imponerande är att den även har hotswapable switches.

Då min plan är att i framtiden börja bygga eget tangentbord i framtiden och då blir det ett starkt plus att jag kan pröva olika switches redan med denna

What, har de hot swappable switches men inte skrivit det någonstans i sitt marknadsföringsmaterial? Jag hittar iallafall ingenting om det. Vilken modell har du mer specifikt?

Permalänk
Medlem

Köpte ZON musmattan. Kom med en fet vidrig fläck i mitten på skiten.

Reklamation och orkar inte skaffa ett till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSide:

What, har de hot swappable switches men inte skrivit det någonstans i sitt marknadsföringsmaterial? Jag hittar iallafall ingenting om det. Vilken modell har du mer specifikt?

Keyboard3. Man fick med 4 extra switchar och verktyg för detta.

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingtangentbord/mekanisk...

Edit: en recension på netonnet skriver att man måste se till att switcharna är SMD-kompatibla.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Köpte också det tangentbordet Kör ett "custom" Idobao nu men har letat länge efter ett mindre trådlöst med hot-swap, så det var en riktigt schyst deal.

Är det några konstiga storlekar på keycapsen eller bör ett fullstort set kunna fylla det?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSide:

What, har de hot swappable switches men inte skrivit det någonstans i sitt marknadsföringsmaterial? Jag hittar iallafall ingenting om det. Vilken modell har du mer specifikt?

Gör det också lite attraktivt för den som bara vill ha switcharna, 200kr för ett sätt switchar är ju även det ett bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Köpte ZON musmattan. Kom med en fet vidrig fläck i mitten på skiten.

Reklamation och orkar inte skaffa ett till.

Jag köpte L av den "vita" modellen. Enhanced. På paketet visar den en gräddvit matta. Frågar i butiken, men de trodde att den va vit. Frågan om vi kan öppna en, då föreslår dom att jag ska köpa den, öppna den i butiken efter och lämna tillbaka den direkt om jag inte vill ha den. Köper den och tar hem den. Mattan är inte vit! Den är mer silver-grå och ytan är alldeles för konstig och glattig. Blir att lämna tillbaka. Kvalitén verkar ju sådär på musmattorna då. Synd, de har ju fått bra betyg annars.

Kvalitén på ZON tangentbordet (trådlösa fullstora) tycker jag är värt pengarna iaf. Jag köpte den när den låg på 500 och tycker den är bra. Använder inte just nu men använt i månader i taget iaf.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSide:

What, har de hot swappable switches men inte skrivit det någonstans i sitt marknadsföringsmaterial? Jag hittar iallafall ingenting om det. Vilken modell har du mer specifikt?

Nu har jag både keyboard 3 & 4 och bägge har hotswap och TTC pink gold switches.

Helt klart en miss i deras marknadsföring men bra value nu på NetOnNet

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av carlitoman:

Fimpar detta då det är en tveksam säljare, storefront med endast iPhones och Samsung-lurar med totalt ett betyg från här om dagen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tankar kring Samsung s8+ surfplattan? Har en iPad 2017 som jag funderar på att byta ut . Nån som vet hur de jämför sig ? Är s8+ att jämföra med iPad Pro ?

Ekosystem spelar ingen roll men tycker väl Apple har bättre kvalitet på appar .

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

@tonii, @mille666, @frong, @rotkiv42, @Lagers och @SebbeL (m.fl.)

Skrivet av SebbeL:

Nu har jag både keyboard 3 & 4 och bägge har hotswap och TTC pink gold switches.

Jag är inte så insatt i alla sorters switchar som finns. (skriver min fråga här då det avgör hur intressant produkten/rna är med fyndpriserna.)

- Hur bra är dessa switchar i jämförelse med lite mer ”vanliga” Gateron / MX m.fl.?

Jag tänker både upplevelse och kvalitet.
(”vanliga” - t.ex. sånna som Logitech och Steelseries använder sig av)

——————

Förresten. Finns det nått liknande bra fynd bland mössen?

(där man t.ex. kan få nytta av vissa bättre switchar?
… eller nått annat ”life-hack”-fynd på rean )

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av DeluxXxe:

Tankar kring Samsung s8+ surfplattan? Har en iPad 2017 som jag funderar på att byta ut . Nån som vet hur de jämför sig ? Är s8+ att jämföra med iPad Pro ?

Ekosystem spelar ingen roll men tycker väl Apple har bättre kvalitet på appar .

Har ingen erfarenhet av iPad så kan inte hjälpa dig där. Jag har S8 och är nöjd med den, har man behov av större skärm så är väl S8+ ett bra alternativ. Tycker inte att S8 är seg eller har några problem. Värt att nämna är väl att det finns nyare modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

@tonii, @mille666, @frong, @rotkiv42, @Lagers och @SebbeL (m.fl.)

Jag är inte så insatt i alla sorters switchar som finns. (skriver min fråga här då det avgör hur intressant produkten/rna är med fyndpriserna.)

- Hur bra är dessa switchar i jämförelse med lite mer ”vanliga” Gateron / MX m.fl.?

Jag tänker både upplevelse och kvalitet.
(”vanliga” - t.ex. sånna som Logitech och Steelseries använder sig av)

——————

Förresten. Finns det nått liknande bra fynd bland mössen?

(där man t.ex. kan få nytta av vissa bättre switchar?
… eller nått annat ”life-hack”-fynd på rean )

Kan svara på detta då jag äger den lite mindre varianten.

De är väldigt enkla att "komma åt" och trycka ned. För mig som skriver ganska hårt eller ibland vilar fingrar på tangentbordet är det inte bra alls. Jag har bytt ut i princip alla switcharna av den anledningen. I övrigt så tangentbordet välbyggt och av väldigt bra kvalitet. För priset OTROLIGT bra - har nog aldrig sett mer för pengarna än detta för 199/299. Jag kommer nog köpa ett fullstort nu med. Kul att mixa och bygga ihop lite olika tangentbordsuppsättningar. Har inte använt det trådlösa i tangentbordet utan kör kabel.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Tankar kring Samsung s8+ surfplattan? Har en iPad 2017 som jag funderar på att byta ut . Nån som vet hur de jämför sig ? Är s8+ att jämföra med iPad Pro ?

Ekosystem spelar ingen roll men tycker väl Apple har bättre kvalitet på appar .

Som med iPaden så är de nog tillräckligt för allt man kan tänkas vilja göra. Däremot tycker jag inte att det är en absolut banger deal då man kan få en ny S9 på tradera för samma peng eller mindre. Visst då är det den mindre modellen men allt är nyare.

Alternativt om man har tillgång till Mecenat eller Benify så kan man få de andra modellerna klart billigare, en vanlig S9 för 6800kr eller tex S9 FE (som är erkänt lägre speccad) men då får man 5G för under 6000kr, får man visst överallt nu nästan.

Beror lite på vad man har för behov och budget antar jag men 6500kr för S8+, mjaee. för gen 8 hade inte vanliga S8 AMOLED så då vann ju +versionen lite på det men gen 9 har alla AMOLED, förutom FE modellerna då men de är välrecenserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

@tonii, @mille666, @frong, @rotkiv42, @Lagers och @SebbeL (m.fl.)

Jag är inte så insatt i alla sorters switchar som finns. (skriver min fråga här då det avgör hur intressant produkten/rna är med fyndpriserna.)

- Hur bra är dessa switchar i jämförelse med lite mer ”vanliga” Gateron / MX m.fl.?

Jag tänker både upplevelse och kvalitet.
(”vanliga” - t.ex. sånna som Logitech och Steelseries använder sig av)

——————

Förresten. Finns det nått liknande bra fynd bland mössen?

(där man t.ex. kan få nytta av vissa bättre switchar?
… eller nått annat ”life-hack”-fynd på rean )

Här är TCC gold pink med i en lista bland andra switches: https://iqunix.store/blogs/news/mechanical-switches-guide

Jag tycker att de påminner om cherrys röda och skulle nog inte känna någon skillnad mellan dessa två. Jag tycker de är lätta och sköna att skriva på, även fast de på pappret är något lättare än mx röda.

TCC switcharna är ett populärt alternativ och är absolut inte dåliga, du kan hitta mycket om dessa på nätet. Köper du samma set på 109 switches från t.ex maxgaming så kommer du lägga runt 500kr.

Mitt gamla hyperx alloy köpte jag nog för 800kr och kändes som kinaskräp i jämförelse med ZON. Jag är riktigt imponerad och för 300kr tar jag den alla dagar över ett generiskt membranbord i samma prisklass. 😀

Permalänk
Permalänk

@DeluxXxe, @SebbeL Tack för input! Uppskattas.

Permalänk
Moderator
Moderator

ThinkPad L13 G3 nedsatt från 7499 till 4199 :-
https://www.dustinhome.se/product/5011365514/thinkpad-l13-g3

Verkar vara en hyfsad deal på ytan, men få jämförelsepriser osv.
Någon som är mer påläst på Ryzen-laptops kanske kan verifiera eventuella fyndfaktorn?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

ThinkPad L13 G3 nedsatt från 7499 till 4199 :-
https://www.dustinhome.se/product/5011365514/thinkpad-l13-g3

Verkar vara en hyfsad deal på ytan, men få jämförelsepriser osv.
Någon som är mer påläst på Ryzen-laptops kanske kan verifiera eventuella fyndfaktorn?

Tja, du kommer väl in i win11 med den, öppnar några tabbar Chrome, laddar ner nån film och drar igång minröj eller excel. Om ditt vardagsbehov bakom skärmen slutar där så kan jag med fördel rekommendera den datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

ThinkPad L13 G3 nedsatt från 7499 till 4199 :-
https://www.dustinhome.se/product/5011365514/thinkpad-l13-g3

Verkar vara en hyfsad deal på ytan, men få jämförelsepriser osv.
Någon som är mer påläst på Ryzen-laptops kanske kan verifiera eventuella fyndfaktorn?

4 Zen 3 kärnor så inte den bästa prestandan idag men inte heller dålig för sin prisklass.

Övriga spefickationer är mer lockande som en 16:10 IPS 1200p skärm, hysfat batteri på 46Wh, USB-C portarna stödjer laddning och DisplayPort 1.4 Alt Mode och det är en HDMI 2.0 port.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

ThinkPad L13 G3 nedsatt från 7499 till 4199 :-
https://www.dustinhome.se/product/5011365514/thinkpad-l13-g3

Verkar vara en hyfsad deal på ytan, men få jämförelsepriser osv.
Någon som är mer påläst på Ryzen-laptops kanske kan verifiera eventuella fyndfaktorn?

Blir hyfsat snålt med minne efter iGPUn ska ha sin del av kakan (2GB).

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Blir hyfsat snålt med minne efter iGPUn ska ha sin del av kakan (2GB).

Det kan man ändra i BIOS, så var det iaf på min senaste Ryzen laptop. Det ska nog gå att sänka till ~0,5GB.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT