Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Satan att man missade SSDN var riktigt bra pris=)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Satan att man missade SSDN var riktigt bra pris=)

om du menar den på komplett så finns den ju fortfarande kvar? dock kan leveranstiden bli lång när den inte finns i lager

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Jag håller inte alls med de som påstår att man enbart har en SSD för accesstiderna.

Självfallet är detta en stor fördel - men nog fan är det schysst att ha den råa prestandan av 500+ i r/w speeds när man installerar saker etc.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Slabb^:

Jag håller inte alls med de som påstår att man enbart har en SSD för accesstiderna.

Självfallet är detta en stor fördel - men nog fan är det schysst att ha den råa prestandan av 500+ i r/w speeds när man installerar saker etc.

Om vi ser till den breda massan och erfarenheten de har av SSD så vågar jag påstå att det är accesstiden som står för den upplevda förändringen gentemot en konventionell disk.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Jag håller inte alls med de som påstår att man enbart har en SSD för accesstiderna.

Självfallet är detta en stor fördel - men nog fan är det schysst att ha den råa prestandan av 500+ i r/w speeds när man installerar saker etc.

Accesstid där också eftersom du väldigt sällan installerar en enda stor fil. Mest troligt kommer du installera ett spel eller program som består av ett antal filer och då är det inte längre intressant om du kan flytta stora filer snabbt eller inte.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av pergro:

Hör väl inte hemma i denna tråd, men något måste man sitta på vid användande av dator.

Hos Jysk, Kontorsstol OSCAR läderlook 275 kronor, i butiken hitta jag en rabatt kupong med ytterligare 20% = 220 kronor.
Erbjudandet gäller till och med den 7 oktober 2012.

http://www.jysk.se/120/122/3620022/a/catalog

Jag avråder alla från att köpa den här stolen. Den är fullkomligt värdelös. Köpte en på rea för ett par år sen och efter att jag suttit i den i en timme så hade hela läderinnehållet plattats till. Då är det ungefär som att sitta på en betongplatta. (Notera att jag inte är överviktig, utan väger ca 70kg.)
Jag gick genast till Jysk för att lösa problemet och fick en ny stol med mig hem. Efter en stund var den också lika dålig.
Numera håller jag mig till IKEA:s stolar!

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Ett Rött Lian Li V354 med 50% rabatt hos CDON.se
Billigast på prisjakt - 1573 kr - http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720002
http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/electronics/el...

http://cdon.se/hemelektronik/lian_li_pc-v354r_no_psu_red_matx...

För kommentarer/diskussion kring detta eller andra tips, se diskussionstråden för Dagens fynd

Löjligt billigt:P impulsköp!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av medlem46:

Jag avråder alla från att köpa den här stolen. Den är fullkomligt värdelös. Köpte en på rea för ett par år sen och efter att jag suttit i den i en timme så hade hela läderinnehållet plattats till. Då är det ungefär som att sitta på en betongplatta. (Notera att jag inte är överviktig, utan väger ca 70kg.)
Jag gick genast till Jysk för att lösa problemet och fick en ny stol med mig hem. Efter en stund var den också lika dålig.
Numera håller jag mig till IKEA:s stolar!

Får hålla med dig, men visste väl att man får vad man betalar för.
Har själv suttit fyra timmar nu, det är väl ingen höjdare men bättre än min köksstol.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av pergro:

Hör väl inte hemma i denna tråd, men något måste man sitta på vid användande av dator.

Hos Jysk, Kontorsstol OSCAR läderlook 275 kronor, i butiken hitta jag en rabatt kupong med ytterligare 20% = 220 kronor.
Erbjudandet gäller till och med den 7 oktober 2012.

http://www.jysk.se/120/122/3620022/a/catalog

Någon tipsade om en skrivbodsstol från jysk i dagens fynd tråden. Ville bara säga att jag har haft en sådan stol, här kommer en bild efter knappt tre månaders användande:

Som synes riktigt sliten, usel kvalité! Ibland stämmer faktiskt "man får vad man betalar för". Efter att ha klagat lite hos jysk fick jag pengarna tillbaka och köpte mig en bättre stol från IKEA.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av medlem46:

Jag avråder alla från att köpa den här stolen. Den är fullkomligt värdelös. Köpte en på rea för ett par år sen och efter att jag suttit i den i en timme så hade hela läderinnehållet plattats till. Då är det ungefär som att sitta på en betongplatta. (Notera att jag inte är överviktig, utan väger ca 70kg.)
Jag gick genast till Jysk för att lösa problemet och fick en ny stol med mig hem. Efter en stund var den också lika dålig.
Numera håller jag mig till IKEA:s stolar!

Jag tyckte den var rätt skön, men kvalitén är fan under all kritik.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadowlalle:

Riktigt bra pris på Asus PZ877-v Pro http://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=132325816 1184:-

Nu förstår jag inte hur du får det till riktigt bra pris? Det kostar 1900kr, och det är dyrt, inte billigt

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Nu förstår jag inte hur du får det till riktigt bra pris? Det kostar 1900kr, och det är dyrt, inte billigt

Det var nog billigt när han la upp länken. Händer ofta med fynd.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det var nog billigt när han la upp länken. Händer ofta med fynd.

så va det nog, såg att prisjakt.se säger det kostar priset han skrev

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

så va det nog, såg att prisjakt.se säger det kostar priset han skrev

Så var det slog själv till med det bättre priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Jag tyckte den var rätt skön, men kvalitén är fan under all kritik.

Ja den stolen går sönder fort och det ser hemskt ut.

Permalänk
Medlem

Köpte något liknande billigt på Jysk som jag, min vana trogen att hiva mig upp med ett armlyft mot armstöden, raskt lyckades knäcka armarna av ... och så när mina egna ;-/

Permalänk
Medlem

Såg detta erbjudande från cdon, är det värt att ta det för att få lite mindre chassi då jag har ett in-win fanqua?

Kan inte bestämma mig om jag ska uppdatera, och om ens mitt vx-450W får plats med alla kablar?

Alla tips är välkomna

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris faktiskt. Dock förstår jag inte varför CDON trilskas med att slänga i en 3770K-processor när de använder sig av H77 moderkort som inte kan utnyttja processorns möjlighet till upplåst multipel. Synd på en så bra dator i övrigt.

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Såg detta erbjudande från cdon, är det värt att ta det för att få lite mindre chassi då jag har ett in-win fanqua?

Kan inte bestämma mig om jag ska uppdatera, och om ens mitt vx-450W får plats med alla kablar?

Alla tips är välkomna

Hur stort är ditt moderkort och grafikkort? Det brukar väl i regel vara dom som kan ha lite svårt att få plats. Jag hade gärna bytt ner mig till ett litet chassi om jag haft mATX-kort

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av PsyCor:

Riktigt bra pris faktiskt. Dock förstår jag inte varför CDON trilskas med att slänga i en 3770K-processor när de använder sig av H77 moderkort som inte kan utnyttja processorns möjlighet till upplåst multipel. Synd på en så bra dator i övrigt.

Blev rätt sugen på den när jag såg den, tänkte inte på detta dock. Så nu blev jag lite tveksam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallevante:

Hur stort är ditt moderkort och grafikkort? Det brukar väl i regel vara dom som kan ha lite svårt att få plats. Jag hade gärna bytt ner mig till ett litet chassi om jag haft mATX-kort

Mitt grafikkort är inget långt, och moderkortet är microatx (uatx), så där är det inga problem
Blir riktigt sugen, mindre chassi hade vart perfekt

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Gillar Arthur på coolingstuff. Nog den bästa affären jag någonsin handlat från. Synd att man inte behöver fläktar eller kylning etc.

Kan gott säga att det är ifrån han ni ska handla.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Håller med! Kontaktade Artur innan jag la in en beställning på lite slang och nipplar! Svar inom ett par minuter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RadeonHD:

http://cdon.se/hemelektronik/cooler_master_haf_922_tower_650w...

Ganska värt endast 699kr för Cooler Master HAF 912 + 650w nätagg

Undra vad det är för nätagg som följer med, någon som vet det?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Undra vad det är för nätagg som följer med, någon som vet det?

Cooler Master GX 650W
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=952621

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Okej, kan inget om det... är det något att hänga i granen över?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Ett ok agg.
Inget jättekvalite men inte heller något skräp.
Duger fint för en surfburk eller enklare speldator. Det finns dock bättre agg i samma prisklass.

Men priset för HAF-chassi + nätagg är oslagbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Ett ok agg.
Inget jättekvalite men inte heller något skräp.
Duger fint för en surfburk eller enklare speldator. Det finns dock bättre agg i samma prisklass.

Men priset för HAF-chassi + nätagg är oslagbart!

Okej, tack för hjälpen!
Tänkte tipsa om det till en kompis

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Riktigt bra pris faktiskt. Dock förstår jag inte varför CDON trilskas med att slänga i en 3770K-processor när de använder sig av H77 moderkort som inte kan utnyttja processorns möjlighet till upplåst multipel. Synd på en så bra dator i övrigt.

Var det där priset runt 9000kr på CDON:s Thor dator något extremt tillfälligt?
Följer jag länken kostar den 13990kr... (även om jag lägger den i varukorgen)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Roger W:

Var det där priset runt 9000kr på CDON:s Thor dator något extremt tillfälligt?
Följer jag länken kostar den 13990kr... (även om jag lägger den i varukorgen)

Det gick ned och upp ganska så snabbt ja, inte helt ovanligt i dagens fynd.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.