Youtube lanserar ny design

Permalänk
Medlem

Inga jättestora fel på designen, sidan verkar snabbare nu än förut också. Den led av sjuka kraschar förut..

Fixar dom lite tydligare avgränsningar mellan funkationer och möjligheten att få sina prenumeration direkt när man skriver in youtube.com
så är det riktigt bra.

Just nu kan man ju ändra adressen i bokmärket till:
http://www.youtube.com/feed/subscriptions/u

fulknep som inte ska behövas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Håller med, massa onödiga knapptryckningar.
Designen stör mig inte så mycket utan mest alla "intressanta" videoklipp och kommentarer som är i vägen.

Om jag inte har fel för mig blir följande rätt och går direkt till prenumerationer:
https://www.youtube.com/feed/subscriptions/u

(Finns någon meny att välja det i, men jag surfar alltid direkt in på den här).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Lika tråkig och platt som windows 8. Eller skype. Nu så kommer snart inga 3d effekter finnas i någons gränssnitt. Nu ska allt vara platt!

Vem vill ha 3D-effekter i interface?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av InfraViolet:

Centrera videospelaren så blir jag nöjd!

Förstår inte hur dom tänke, spelaren skall vara centrerad <.< Är det Apples design patent som dikterar denna ändring? *Tar på sig foliehatten*

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Wohoo äntligen får man testa på nya designen. De började utrullningen redan i juli men självklart har man själv inte fått den förens nu. Jag är helnöjd! Mycket stilrenare, man lär väl sig med tiden vart de flyttat grejer.

Jag har haft den någon månad nu och i början tyckte jag inte om den nya designen men när man har vant sig och nu när dom har lagt till lite fler funktioner som inte fanns i början så är den faktiskt ganska bra, största problemet enligt mig är att sidan inte är centrerad vilket är väldigt irriterande när man sitter med en 2560x1440px skärm.

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det jag frågar efter är hur jag får min standardfeed att se ut på det viset.
Alltså hur min youtubehemsida bara visar det som finns där.
Att behöva klicka 2 gånger för att komma fram till det jag vill se är tusen miljarder procent mer klick än det var innan.

Nej, min youtubefeed ser fortfarande likadan ut.
Jag vet hur jag kommer till min subscriber upload only feed, men jag vill inte ha massa annat trams i min vanliga feed som är på hemsidan.

Gå till mina prenumerationer, tryck på "hantera # prenumerationer", markera alla, åtgärder, visa endast uppladdade videoklipp i flödet.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller är det bara jag som verkar ha haft det här utseendet jättelänge? Kanske fick förfrågan att testa det någon gång, men minns inte. Nu är jag så van vid utseendet att jag inte minns hur det var tidigare.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Medlem

Bara jag som använder http://www.youtube.com/my_subscriptions som bokmärke istället för http://www.youtube.com?

Permalänk

Börjat tröttnat lite på youtube med all reklam hela tiden. Försöker använda andra siter så långt det är möjligt.

Permalänk
Medlem

Gillar denna design, förutom att det inte är centrerad som andra har påpekat.

För att få upp subscription uploads gå in på "my subscriptions" sen väljer du "uploads only".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Börjat tröttnat lite på youtube med all reklam hela tiden. Försöker använda andra siter så långt det är möjligt.

Använd adblocker?

Permalänk
Medlem

Vad i helvete tänkte dom när den inte är centrerad?

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Förutom att den är ocentrerad och att man inte ser sina subscriptions på huvudsidan så gillar jag det.
Personligen så har jag inga problem med färgschemat då jag har ett Stylish "tema" på Youtube.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av peterpirat:

Har haft denna i några månader nu. Suger så jädra hårt! Jag vill ha mina prenumerationer och inget annat! Och den vill inte samma som jag....

Precis min tanke. Det enda man vill kolla på är sina prenumerationer, och inget annat, och för att göra det måste man klicka på mina prems > bara uppladdade videoklipp, VARENDA jävla gång man går in på youtube, för den vägrar komma ihåg det. Alla andra funktioner är rätt onödiga för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axfred:

Greasemonkey/scriptish-script för att automatiskt dirigera dig från startsidan till "mina prenumerationer" -> "endast uppladdade videoklipp"

***CODE***

Stylish-script för snyggare design (work in progress för prenumerationssidan, funkar bra för videouppspelningssidan). Svart bakgrund/grå text, allt är centrerat, videospelaren defaultar till att vara större, "rekommenderade kanaler" på prenumerationssidan göms

***CODE***

Du får gärna lägga upp dessa script någonstans om du jobbar vidare på dem. Jag tror att det finns fler än jag som är intresserade av att använda dessa.

Om du sen vill ha cred för det borde det inte vara speciellt svårt att lösa

Permalänk

Jag ve inte om det är bara för mig att det inte går att trycka på "like", kommentera, visa information på en video. Är det en bugg? Denna layouten finns bara på fireFox, men inte på chrome för mig.

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil_ape:

Är det bara jag, eller är det bara jag som verkar ha haft det här utseendet jättelänge? Kanske fick förfrågan att testa det någon gång, men minns inte. Nu är jag så van vid utseendet att jag inte minns hur det var tidigare.

Jag hade det för några veckor sedan, ett tag i alla fall, sen gick de tillbaka. Det var inte exakt lika utseende som nu, men det var väl en testperiod eller något. Jag är glad att historia, favoriter, gillat m.m. spellistor på profilen finns kvar nu. De försvann nämligen när de testade den nya layouten tidigare..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Hur får man det där att fungera? Jag testade Greasemonkey för ett tag sedan men inget fungerade som jag ville och det gjorde ingen nytta öht. Men centrerat vill jag ha, så kanske dags att ge det en ny chans.

Skickades från m.sweclockers.com

För att få den centrerad ska du köra Stylish. Gör en ny style och copy-pasta.

Permalänk
Medlem

Jag fick den här designen på min laptop för några veckor sen, men inte min stationära.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt jobbig design...

1. Kan inte ställa in att jag bara vill se videor på förstasidan. Måste klicka in på en annan sida varje gång jag går in på YT.

EDIT: Hantera prenumerationer (Till vänster, under listan med prenumeranter) > Välj alla > Visa bara videor i flödet.
Kunde varit enklare, och lättare att hitta. Videoklippen är dock osorterade, vilket betyder att det ligger 2 veckor gamla klipp ganska högt upp, och nya klipp längre ner. Kasst, men ett litet steg framåt i alla fall.

2. Finns inga meddelanden på förstasidan om att jag har fått ett svar på en kommentar. Måste leta i min inkorg för att se o jag fått något (Blir bara en massa onödiga klickningar om jag inte har några meddelanden.)

3. Bara jobbigt att de byter, nu när man äntligen har lärt sig den gamla.

4. Finns ingen lista med rekommenderade videor. Var ska jag nu leta om jag vill slösurfa?

5. gillade den gråa zonen runt en video när man hade widescreen mode. Nu är allting vitt och det är ganska jobbigt på kvällar/nätter när man inte vill ha det för ljust.

Den förra designen var *okej*. I alla fall bättre än denna.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Va fan har dom gjort?
Halva sidan är ju helt blank!

Permalänk
Medlem

Helt jävla värdelöst.

Permalänk

sämst..

Visa signatur

- HAF X| ASUS P7P55D| i5 760@4GHz| Corsair H70| Dominator GT 2000Mhz| Asus Radeon HD5870 CF| Corsair TX 650W| Win 7 ultimate 64bit|
- MacBook Air 13" 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axfred:

Stylish-script för snyggare design (work in progress för prenumerationssidan, funkar bra för videouppspelningssidan). Svart bakgrund/grå text, allt är centrerat, videospelaren defaultar till att vara större, "rekommenderade kanaler" på prenumerationssidan göms

Ett steg i rätt riktning, trots att stylish ger lite felmeddelanden. Klart bättre nu än tidigare dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Det räckte att de förstörde gmail, måste de förstöra youtube också. Förutom att den inte är centrerad så är den allt för färglös och suddig.
Varför kan de inte bara implementera de nya funktionerna i den gammla layouten istället för att göra om den helt och hållet med ett nytt färg schema och allt.

Permalänk
Medlem

Vad i helvete? Allt till vänster, asjobbigt.
Default till intressanta videoklipp varje gång jag går till sidan, som endast visar gamla videoklipp från mina prenumeranter som jag redan har.
Fan vad jobbigt med allt till vänster, idiotiskt.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaezilon:

Gå till mina prenumerationer, tryck på "hantera # prenumerationer", markera alla, åtgärder, visa endast uppladdade videoklipp i flödet.

Jo, det har jag redan.
Men jag får fortfarande rekommendationer, som:
"Recommended for you because you watched Wau: The Most Amazing, Ancient, and Singular Number"

Så, hur stänger man av rekommendationer i flödet?

Permalänk
Medlem

Har haft detta under flera veckors tid... Helt värdelöst. Är mer omständigt att komma åt spellistor, inboxen är mer dold, svårare att spara videos till spellistor och designen verkar vara gjord av någon som en monitor med upplösning från 1930-talet.

Permalänk

Tummen upp för Emilia Clarke!

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Jag har haft denna ett bra tag nu och jag tycker inte om den. Känns som ett rejält steg i fel riktning. Det skriker mest tablet/smartphone anpassat, sidan är ju inte ens centrerad.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi