Internet oanvändbart för hela familjen när min dator är på

Permalänk
Medlem

Hur skulle en så oerfaren datormänniska som mig klara sig utan er Sweclockers. Tack för all nuvarande och framtida hjälp ni ger!

Fick en sån negativ inställning till mitt datorköp av ett sånt här litet fel. Nu ska jag bara övertyga min familj igen att det var mitt egna fel att något program följt med i en installation av ett spel så dom förstår att det är en bra dator ändå hahaha.

Återkommer om något händer igen men allt verkar felfritt nu.

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sowz:

Hur skulle en så oerfaren datormänniska som mig klara sig utan er Sweclockers. Tack för all nuvarande och framtida hjälp ni ger!

Fick en sån negativ inställning till mitt datorköp av ett sånt här litet fel. Nu ska jag bara övertyga min familj igen att det var mitt egna fel att något program följt med i en installation av ett spel så dom förstår att det är en bra dator ändå hahaha.

Återkommer om något händer igen men allt verkar felfritt nu.

Kul!

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Trevligt att ni alla är så passionerade att hjälpa. Trodde inte att jag skulle få så många svar i denna tråden. Väljer att tacka alla eftersom ni la ner eran tid på mig. Men en liten bonus till dig Xinux, vilket bra tips

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Skrivet av Sowz:

Fick tillbaka 13mbit nu på bredbandskollen när jag avslutade Pando Media Booster i aktivitetshanteraren!

Ska dock inte vara för glad än. Håller mig uppdaterad om internet segas ner om en stund igen. Bör jag avinstallera Pando Media Booster helt?

Pando Media Booster är en P2P klient som används av bland annat spel för att uppdatera dem, som Blacklight Retribution.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte låna tråden och fråga lite snabbt om man verkligen kan avinstallera pando media booster utan att det påverkar något spel.

Jag har just nu två spel installerade på datorn, LoL och bf3, något av dem kanske är beroende av pando media booster för att fungera?

Edit: tror det har med LoL att göra.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Jag tänkte låna tråden och fråga lite snabbt om man verkligen kan avinstallera pando media booster utan att det påverkar något spel.

Jag har just nu två spel installerade på datorn, LoL och bf3, något av dem kanske är beroende av pando media booster för att fungera?

Edit: tror det har med LoL att göra.

LoL använder pando för första nedladdningen och installationen. Du kan avinstallera det.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

LoL använder pando för första nedladdningen och installationen. Du kan avinstallera det.

Gjorde det nu, vad jag förstår med så används ens egna bandbredd till andra som tar hem LoL, ungefär som att man sitter och seedar.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk

Kan tillägga att Resource Monitor funkar lika bra för att se trafik, inte riktigt lika snabb uppdatering som Netlimiter har, men det funkar bra om man snabbt vill kolla nätverks trafik utan att behöva ladda ner någon extra programvara.

Start > Kör > Resmon

Nätverk ligger under Network tabben, finns även andra grejer man kan kolla på där om man nu så vill (RAM usage, disk usage etc).

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Gjorde det nu, vad jag förstår med så används ens egna bandbredd till andra som tar hem LoL, ungefär som att man sitter och seedar.

Precis, Blizzard kör med samma princip med WoW Launchern. Dels för att sänka trycket mot deras serverar, dels för att hämtningen ska gå snabbare för andra om de får ladda ner från någon som är närmre.