g2play.net, skojarföretag!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silcan:

Det är bättre du inte köper spelet överhuvudtaget. Det är inte så att speltillverkaren tackar dig för att du köper det ifrån dom...

I så fall skulle det inte sålts spel i Ryssland och övriga Asien. Kom in i matchen nu och ta av nattluvan!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

I så fall skulle det inte sålts spel i Ryssland och övriga Asien. Kom in i matchen nu och ta av nattluvan!

Ryssland och asien har haft en fungerande handel innan g2p. Du som är ifrån sverige är inte berättigad att köpa nycklar ifrån g2p iom att nyckeln bannas om dom kommer på det, dvs att speltillverkaren inte tycker att det är ok. Så om du vill stödja speltillverkaren köp inte spelet ifrån g2p. du stödjer inte tillverkaren genom att köpa ifrån g2p, så som du verkar få det som.

Permalänk
Medlem

g2play är ju tydliga med vilka nycklar som är regionslåsta, så ser inte problemet. Köper man en sån nyckel och tänkt spela utanför regionen så får man ju själv stå för den risken.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silcan:

Ryssland och asien har haft en fungerande handel innan g2p. Du som är ifrån sverige är inte berättigad att köpa nycklar ifrån g2p iom att nyckeln bannas om dom kommer på det, dvs att speltillverkaren inte tycker att det är ok. Så om du vill stödja speltillverkaren köp inte spelet ifrån g2p. du stödjer inte tillverkaren genom att köpa ifrån g2p, så som du verkar få det som.

Sluta snacka en massa skit. Jag har rätt att köpa spel var jag vill. Speltillverkarna vet också om att de tjänar mest pengar som det är nu, annars hade alla nycklar blivit regionsbundna men vips hade de inte haft någon försäljning och alla hade gått pirat.

Jag kommer aldrig sluta handla från g2play. Överlägset bästa sidan. De har det man vill ha billigt och med übersnabb leverans. Så en marknad fungerar

Och tror du att du stöttar speltillverkaren när du köper überdyrt från Steam eller Greenmangaming? Nej, du stöttar bara meningslösa mellanhänder som försöker sno åt sig så mycket som möjligt av kakan. Bättre med billiga mellanhänder då. Hade speltillverkaren velat sälja till ett högre pris skulle all försäljning gått genom deras egen site men de skulle sålt en hundradel av spelen de gör idag typ. De har ju redan sålt nycklarna och gjort den vinsten som de vill ha. Om jag eller en kines sen köper spelet i "butik" spelar mindre roll.

Vem försöker du lura? Dig själv för att du betalar 600 för ett spel vi andra köper för 200?

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

10721a;13450855]Hej!

Jag är smått osäker om jag skapat denna tråd under rätt kategori, moderator får gärna flytta tråden isf.

Jag och mina bröder köpte Natural Selection 2 från g2play.net innan jul, som vi spelat flitigt. För någon månad sen (mer eller mindre) så kunde ej mina bröder spela spelet längre, "Play"-knappen i steam fanns liksom inte längre, istället stod det en "Purchase"-knapp. G2play har ersatt mina bröder med poäng som man kan växla in för att köpa spel från dem i samma värde av vad de betalade för spelet, de vägrade återbetalning helt enkelt. Jag personligen blev aldrig fråntagen någon cd-key. Det går att läsa mer om det som hänt i länken nedanför, då tydligen detta gällde många mer än mina bröder.

http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...

Detta skriver en användare till denna artikel:
Unhelpful and dodgy. Just stay away!

I bought a chivalry key from this site last November and have been playing it ever since until yesterday when it was removed by steam by word from the publisher as the key is fraudulent! When I told G2Play about this they asked me for a boat load of screen shots including shots of my steam library (all of it) and receipts and stuff so that they could rectify this problem. Fair enough I suppose as I could be anyone, once I had sent them all to G2Play and confirmed all they wanted, they then told me they would have to get in touch with their supplier! Just think twice, is all I`m saying!

Update: They are refusing to give me a refund after providing all the evidence they asked for so dropping them a star!

Update: They refunded me by way of points on their website, and upgraded my account to premium user access so I've added them a couple stars.

Update: Had to downgrade this review to 1 star as my Natural Selection 2 key was just revoked by Steam as G2Play are not allowed to resell this game! Twice in a month I have been sold a dodgy key by G2play.net. Just stay away from em!

Poängen med denna tråd är först å främst att varna folk som är nya inför g2play men även dem som är gamla kunder (som jag). Om du blivit utsatt av liknande får du gärna skriva här vad som hänt.

MvH 010721[/QUOTE]

Enligt mig helt rätt av UWE! Jag spelar själv spelet i en hög nivå inom competitive, då menar vi i premier/div1 som är den högsta, och att man ska sitta snylta på spelen och tjäna sig en krona hit och dit, samtidigt som utvecklaren får inte en krona är som att piratkopiera fast med ett multiplayer läge. Nä jag kan tyvärr bara skratta dig rätt åt ansikte och dessa 1.341 andra människor! Faktiskt så blev jag glad av denna post Köp nästa gång ett spel, och stöd utvecklaren istället för ett företag som ägnar sig åt skumma affärer med pengar under bordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Sluta snacka en massa skit. Jag har rätt att köpa spel var jag vill. Speltillverkarna vet också om att de tjänar mest pengar som det är nu, annars hade alla nycklar blivit regionsbundna men vips hade de inte haft någon försäljning och alla hade gått pirat.

Jag kommer aldrig sluta handla från g2play. Överlägset bästa sidan. De har det man vill ha billigt och med übersnabb leverans. Så en marknad fungerar

Och tror du att du stöttar speltillverkaren när du köper überdyrt från Steam eller Greenmangaming? Nej, du stöttar bara meningslösa mellanhänder som försöker sno åt sig så mycket som möjligt av kakan. Bättre med billiga mellanhänder då. Hade speltillverkaren velat sälja till ett högre pris skulle all försäljning gått genom deras egen site men de skulle sålt en hundradel av spelen de gör idag typ. De har ju redan sålt nycklarna och gjort den vinsten som de vill ha. Om jag eller en kines sen köper spelet i "butik" spelar mindre roll.

Vem försöker du lura? Dig själv för att du betalar 600 för ett spel vi andra köper för 200?

Så du menar om ett spel har t.ex Humble Bundle eller 75% så är det mellanhanden som bestämmer det? Nej, det är utvecklaren -.- Men aja, vissa gillar leva i sin egna lilla bubbla här runt om i världen!

Permalänk
Skrivet av Laxieboy:

Sluta snacka en massa skit. Jag har rätt att köpa spel var jag vill. Speltillverkarna vet också om att de tjänar mest pengar som det är nu, annars hade alla nycklar blivit regionsbundna men vips hade de inte haft någon försäljning och alla hade gått pirat.

Jag kommer aldrig sluta handla från g2play. Överlägset bästa sidan. De har det man vill ha billigt och med übersnabb leverans. Så en marknad fungerar

Och tror du att du stöttar speltillverkaren när du köper überdyrt från Steam eller Greenmangaming? Nej, du stöttar bara meningslösa mellanhänder som försöker sno åt sig så mycket som möjligt av kakan. Bättre med billiga mellanhänder då. Hade speltillverkaren velat sälja till ett högre pris skulle all försäljning gått genom deras egen site men de skulle sålt en hundradel av spelen de gör idag typ. De har ju redan sålt nycklarna och gjort den vinsten som de vill ha. Om jag eller en kines sen köper spelet i "butik" spelar mindre roll.

Vem försöker du lura? Dig själv för att du betalar 600 för ett spel vi andra köper för 200?

Jag håller helt och hållet med dig.

Skrivet av Philippk:

Enligt mig helt rätt av UWE! Jag spelar själv spelet i en hög nivå inom competitive, då menar vi i premier/div1 som är den högsta, och att man ska sitta snylta på spelen och tjäna sig en krona hit och dit, samtidigt som utvecklaren får inte en krona är som att piratkopiera fast med ett multiplayer läge. Nä jag kan tyvärr bara skratta dig rätt åt ansikte och dessa 1.341 andra människor! Faktiskt så blev jag glad av denna post Köp nästa gång ett spel, och stöd utvecklaren istället för ett företag som ägnar sig åt skumma affärer med pengar under bordet

Skojar du nu? Var tror du nycklarna kommer ifrån? De är uppköpta av g2play. Anledningen till att de är billiga är att de är köpta i en region där utvecklaren valt ett lägre pris på spelet. Tar man ett starkt avstånd från så kallad "region locking" så är det bästa sättet att göra det på att köpa spelen från de regioner där de är billiga. Det kan få utvecklarna att fatta att om de kan sälja spelen så billigt i fattigare regioner så kan de då fan sälja dem lika billigt i alla regioner. Dessa nycklar är inte stulna om det är det du tror.

Skrivet av Philippk:

Så du menar om ett spel har t.ex Humble Bundle eller 75% så är det mellanhanden som bestämmer det? Nej, det är utvecklaren -.- Men aja, vissa gillar leva i sin egna lilla bubbla här runt om i världen!

Vet du hur mycket mellanhänder så som steam faktiskt tar från speltillverkare? Det är en hel del. De tar runt 30 till 40% av säljpriset. Det är en väldigt stor summa.

Permalänk

Inget fel att handla smart och lagligt
ingen förlora på det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Carolus Rex:

Inget fel att handla smart och lagligt
ingen förlora på det.

helt korrekt, men människor som redan slösat tusentals kronor på vad dom anser är bättre kopior av samma spel - måste ju trycka på att det är fel att andra kan köpa det för mindre!

Helt i anda med t ex Guldpläterade HDMI kablar, för att inte nämna Monsterkablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Inget fel att handla smart och lagligt
ingen förlora på det.

Skrivet av cider123:

helt korrekt, men människor som redan slösat tusentals kronor på vad dom anser är bättre kopior av samma spel - måste ju trycka på att det är fel att andra kan köpa det för mindre!

Helt i anda med t ex Guldpläterade HDMI kablar, för att inte nämna Monsterkablar.

Alla andra förlorar på det. Tror ni att speltillverkarna bara köper förlorade intäkter? Ni tror inte att de har en beräknad profit? Vad händer då om folk köper från andra regioner och kringgår detta? Förmodligen blir spelen överlag dyrare alternativt så blir de bara dyrare i de billigare regionerna.

Fint, ni sparade några spänn, grattis, ni kanske låser ute människor som inte har samma ekonomiska situation som ni ifrån att spela spelet alternativt låter alla andra betala er snålhet. Men det blir man ju knappast förvånad över när alla bara ser till kortsiktiga vinster och dyngfailar alla marshallowtest de råkar snubbla över.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Alla andra förlorar på det. Tror ni att speltillverkarna bara köper förlorade intäkter? Ni tror inte att de har en beräknad profit? Vad händer då om folk köper från andra regioner och kringgår detta? Förmodligen blir spelen överlag dyrare alternativt så blir de bara dyrare i de billigare regionerna.

Fint, ni sparade några spänn, grattis, ni kanske låser ute människor som inte har samma ekonomiska situation som ni ifrån att spela spelet alternativt låter alla andra betala er snålhet. Men det blir man ju knappast förvånad över när alla bara ser till kortsiktiga vinster och dyngfailar alla marshallowtest de råkar snubbla över.

Som sagt, jag förmodar att du är personen som köper monsterkablar och skriker till andra: DET ÄR BÄTTRE BARA FÖR ATT DET KOSTAR MER!!!!!!!!

Tillverkarna får samma pengar oavsett var nyckeln säljs, den främsta skillnaden är skattavgifter och avgifter som t ex Valve tar bara för att sälja spelet åt tillverkaren.

Ignorance is bliss, though.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Tillverkarna får samma pengar oavsett var nyckeln säljs, den främsta skillnaden är skattavgifter och avgifter som t ex Valve tar bara för att sälja spelet åt tillverkaren.

Tja det finns ett bra svar på det där, och du gav det själv.

Skrivet av cider123:

Ignorance is bliss, though.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

marknader

@cider123:
Umm, fast det där stämmer inte..
Har du någon som helst erfarenhet av leverantörer/återförsäljare i praktiken eller gissar du bara hej-vilt?
Tillverkarna får inte samma pengar oavsett. Olika länder/regioner har olika betalningskraft, återförsäljaren SAMT tillverkaren går då med anpassade priser för den specifika landet/regionen för att kunna maximera intäkterna. Säljer de för dyrt så får de inte tillräcklig volym, säljer det för billigt får de inte tillräcklig marginal per enhet.
Det gäller tillverkare av fysiska produkter såväl som digitala, skillnaden med digitala är att det är mycket enklare att köpa över gränserna.

Ignorance is bliss, though.

PS. Jag tycker själv att regionsindelning är värdelöst och skulle gärna ha ett enhetspris oavsett region/land men ser samtidigt att det finns en praktisk anledning till varför de gör så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arebokert:

Dessa nycklar är inte stulna om det är det du tror.

Fast det är inte riktigt hela sanningen. Nästan samtliga fall där stora mängder nycklar bannats i ett svep har gått att spåra tillbaka till kreditkortsköp med stulen information. (Och jag skriver nästan, eftersom jag inte vet om något fall där det inte varit så, men det KAN finnas. Så jag lämnar dörren öppen för att någon mass-ban varit av annan anledning än stulna nycklar.)

Skrivet av cider123:

Tillverkarna får samma pengar oavsett var nyckeln säljs, den främsta skillnaden är skattavgifter och avgifter som t ex Valve tar bara för att sälja spelet åt tillverkaren.

Det här inte heller hela sanningen. Visst påverkas slutpriset av många faktorer, och en del i att priset blir lägre i asien är för att deras moms är lägre, osv. Men samtidigt så säljer speltillverkaren spelet billigare där eftersom de vet att 25 öre från en miljard användare är mer än en krona från hundra tusen användare. Man försöker helt enkelt balansera priset mot köpstyrkan, för att maximera sin vinst.

Missförstå mig rätt. Jag anser att det är en grundläggande rättighet att köpa spelet var man vill. Men när du gör det får du leva med att spel-leverantören har åsikter. I det här fallet är det ju bara att begära en refund, och köpa en ny nyckel där man köpte den första. Knappast jordens undergång.
Själv köper jag inte digitala nedladdningar om det går att undvika, utan väntar tills spelskivorna går att köpa ruskigt billigt här hemma, vilket är mitt sätt att protestera mot det höga priset, och den begränsade rörligheten på DRM-skadat material.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Som sagt, jag förmodar att du är personen som köper monsterkablar och skriker till andra: DET ÄR BÄTTRE BARA FÖR ATT DET KOSTAR MER!!!!!!!!

Tillverkarna får samma pengar oavsett var nyckeln säljs, den främsta skillnaden är skattavgifter och avgifter som t ex Valve tar bara för att sälja spelet åt tillverkaren.

Ignorance is bliss, though.

Nej? Varför skulle jag köpa dyra idiotkablar bara för att jag har för vana att göra rätt för mig och inte snika på andras bekostnad? Hur fan får du ihop det?

Tillverkarna får inte samma pengar, tror du det är du dummare än vad jag hade kunnat gissa.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd

Windows aktivering

@Mithras: har köpt flera win 10 pro nycklar och funkar perfekt

Visa signatur

Chuck Norris is the shit