Hjälp med TV köp. Styras från android, spela spotify

Permalänk
Medlem

Hjälp med TV köp. Styras från android, spela spotify

Hej

Var nere på lokala Media Markt idag men blev inte överväldigad av supporten. Finns det någon TV som kan göra det jag vill.

1) Styras från Mobilen, alltså sättas på och av och volymändring etc. Här skall det helst vara så att jag kan styra den utan att sitta i rummet. Jag tror att Samsung Smart TV göra detta mha en Android app?

2) Köra Spotify

3) Strömma från NAS, skall kunna styras från mobilen också.

4) Helst skall man kunna styra Spotify från telefonen på samma sätt som jag gör med min Sonos Play.

1, 2 och 3 är måsten, 4 får räknas som bonus.

Anledningen till detta är att jag skall kunna slå igång TV:n åt ungarna från sovrummet och ställa in vad de skall titta på eller lyssna på utan att behöva masa mig upp.

Storleken är 32 tum.

/
Chest

Permalänk

Låter som en samsung smarttv, med xbmc installerat...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ah... Finns det XBMC till Samsungen, kör ju RaspBMC i vardagsrummet och det är grejt.... Vilka modeller från Samsung kör smarttv ?

Permalänk
Skrivet av Chest:

Ah... Finns det XBMC till Samsungen, kör ju RaspBMC i vardagsrummet och det är grejt.... Vilka modeller från Samsung kör smarttv ?

Skrev fel, är plex som finns för samsungs tv-apparater. Vet dock inte om den kan avkoda filerna själv eller kräver att datorn/nasen avkodar filmerna och samsungen enbart agerar en bildskärm. Typ som med ps3-media server. Så låter det vara osagt, låter det även vara osagt om den klarar dts ljud eller bara dolby digital (ac3).

Jag kör själv en htpc för filmer men det var innan jag skaffa sonos. Efter som spotify + sonos är så najs så känner jag att min htpc är överflödig. Är dock jävligt enkelt att använda och den bara kör allt man stoppar in i den. Skulle dock kunna överväga att skaffa en smart-tv sen när mina nuvarande tv apparater dör. Dock så vill jag kunna få äkta 5.1 via hdmi/optisktoshlink.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2