Billigaste Battlefield 4 Premium samt Premium Edition![samlingstråd]

Permalänk

Någon som kan bistå med lite hjälp ang. proxy inställningarna i FF? Har angett ip:t med port:8080 men när jag ska gå in på nån webbplats så händer inget, den bara laddar och laddar

EDIT: Verkar funka men tar typ 15 min att komma in på sidan :/ Är det BF4 + Premium man ska köpa? blir ju enligt sidan där $899

Permalänk

Är det för övrigt någon som vet om man måste skapa ett nytt Origin konto om man köper via proxy eller kan man få det till sitt befintliga som är reggat i sverige?

Edit: Fick till det, grymt! Hoppas nu de funkar sen och EA inte kommer på några rackartyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Någon som kan bistå med lite hjälp ang. proxy inställningarna i FF? Har angett ip:t med port:8080 men när jag ska gå in på nån webbplats så händer inget, den bara laddar och laddar

EDIT: Verkar funka men tar typ 15 min att komma in på sidan :/ Är det BF4 + Premium man ska köpa? blir ju enligt sidan där $899

Hela grejen med proxy är att din IP visas på ett annat ställe än där du nuvarande befinner dig. Så ju längre ifrån desto långsammare tar det att ladda en hemsida. Rekommenderar dig att ha två fönster öppna, en med proxy som du beställer igenom och en annan med e-kort uppgifter osv. På så sätt så slipper man en hel del frustration. Jag lärde mig det ett par år sedan den hårda vägen, är lätt att vara efterklok

Permalänk
Skrivet av zin:

Hela grejen med proxy är att din IP visas på ett annat ställe än där du nuvarande befinner dig. Så ju längre ifrån desto långsammare tar det att ladda en hemsida. Rekommenderar dig att ha två fönster öppna, en med proxy som du beställer igenom och en annan med e-kort uppgifter osv. På så sätt så slipper man en hel del frustration. Jag lärde mig det ett par år sedan den hårda vägen, är lätt att vara efterklok

e-kort uppgifter?! Jag skrev bara in uppgifterna direkt från mitt Visa kort, sen var de grönt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

e-kort uppgifter?! Jag skrev bara in uppgifterna direkt från mitt Visa kort, sen var de grönt

Tips, ange inte dina kontouppgifter på internet. Verkligen speciellt inte via en proxy.

Permalänk
Medlem

Du ska koppla dig bort från proxy före du lägger in username / pass och kort uppgifter.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Skrivet av zeleni:

Du ska koppla dig bort från proxy före du lägger in username / pass och kort uppgifter.

Jodå jag ändrade till "use system proxy settings". Före jag loggade in på Origin. Bör jag oroa mig över att jag inte körde e-kort (aldrig använt btw)?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Regler
- Diskussion kring sidorna är orelevanta i dagsläget, så håll helst dessa åsikter undan från denna tråd(skicka ett PM till mig om ni anser att sidan är opålitlig)

lite offtopic här men det är väl klart att folk skall posta i tråden om en länk är scamm, det är ju bättre om en person blir scammad och skriver det direkt änn att 20-50+ personer blir scammade o skriver PM till dig när du är offline t.ex

återigen förlåt för offtopic men det känns som en viktig detalj

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hehewtf:

är det verkligen värt att spara 60kr och köpa utanför sverige?

Du läste inte ens på sidan va? Underrubriken är "Does NOT include Battlefield 4 - It is an expansion."...

I övrigt verkar den här tråden inte gå särskilt bra, så för att ge er tappra internetriddare några tips:

  • Kontroller alltid en sidas legitimitet innan du handlar därifrån

  • Skicka ALDRIG kontouppgifter via en okänd proxy - om du nu måste göra det så använd någon form av e-kort med exakt belopp

  • Don't be stupid

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Bort:

En fråga bara när ni köper från origin med proxy , köper ni dom båda separat för jag hittar inte "Premium Edition" som om den skulle vara en samlad produkt.

Dem är för sig, finns inget paket med BF4 + Premium dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

lite offtopic här men det är väl klart att folk skall posta i tråden om en länk är scamm, det är ju bättre om en person blir scammad och skriver det direkt änn att 20-50+ personer blir scammade o skriver PM till dig när du är offline t.ex

återigen förlåt för offtopic men det känns som en viktig detalj

Tanken var att hålla tråden ren och prydlig, men det tåget har åkt i nuläget.

Permalänk
Medlem

69,21 SGD via Origin. Via Proxy. = 342:-
Battlefield 4 Digital Deluxe

Fungerar.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Produkt: Battlefield 4 [PC]
Pris i SEK: 295kr
Pris i annan valuta: $45.85
Är priset rabatterat: Nej
Utgångsdatum på rabatt:
Butik: Offgamers
Direktlänk till produkten

Har använt Offgamers ett flertal gånger, då vid köp av World of Warcraft gamecards utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem

Dice förtjänar mina pengar. Löser något lokalt.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

verkar inte vara billigt via mexikansk proxy nu. 499$ för BF4 och 399$ för premium.

edit: wtf, det står verkligen 499 och 399, lite dyrt hehe

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

verkar inte vara billigt via mexikansk proxy nu. 499$ för BF4 och 399$ för premium.

edit: wtf, det står verkligen 499 och 399, lite dyrt hehe

mexikanska pesos har den valutasymbolen. Motsvarar ca 450 spänn

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

mexikanska pesos har den valutasymbolen. Motsvarar ca 450 spänn

Alright! my bad.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Dice förtjänar mina pengar. Löser något lokalt.

amen!

Permalänk
Medlem

Men vafan. Får errormeddelandet "invoicefailed" när jag ska betala.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Dice förtjänar mina pengar. Löser något lokalt.

Mina med men 1098kr är dem inte värda med tanke på att alla krypskyttar har en strålkastare med 10.000.000 lumen på bössan färdigmonterad :(. Jag kör bara Recon i BF3 och får alltid köra helt utan sikten för att kunna spela på de sätt jag vill. Då betalade jag iofs bara 199 för BF3 + Premium, så ultra super mega starka LED lampor gick väl an då iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkunXEnhanced:

Produkt: Battlefield 4 [PC]
Pris i SEK: 295kr
Pris i annan valuta: $45.85
Är priset rabatterat: Nej
Utgångsdatum på rabatt:
Butik: Offgamers
Direktlänk till produkten

Har använt Offgamers ett flertal gånger, då vid köp av World of Warcraft gamecards utan några som helst problem.

Notera att denna samlingstråd endast är för Premium och Battlefield 4 Premium Edition, ej standardversionen av BF4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Tips, ange inte dina kontouppgifter på internet. Verkligen speciellt inte via en proxy.

Om man följer instruktionerna en medlem gav ska man stänga av proxyn innan man loggar in och anger kortinformation så det ska inte vara några problem. Tror verkligen inte att EA/Origin kommer stjäla min kortinfo i framtiden.

Fungerade förövrigt perfekt. Fick BF4+premium för totalt 440kr. ($898 MXN)

Permalänk
Medlem

Jag hoppas ni är medvetna om att EA nyligen uppdaterat sin EULA för Origin store. Det är nu mer "bannable" att köpa spelet via proxy, och dem har rätt att banna löpande, inte bara när du köper spelet. Skulle gärna dra till mig en kopia via proxy själv om det inte vore för just den paragrafen.

Har egentligen inga problem med att gå rakt ner till DICE's huvudkontor och ge dem 800kr.
Men EA games anser jag inte vara värda ett öre.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Jag hoppas ni är medvetna om att EA nyligen uppdaterat sin EULA för Origin store. Det är nu mer "bannable" att köpa spelet via proxy, och dem har rätt att banna löpande, inte bara när du köper spelet. Skulle gärna dra till mig en kopia via proxy själv om det inte vore för just den paragrafen.

Har egentligen inga problem med att gå rakt ner till DICE's huvudkontor och ge dem 800kr.
Men EA games anser jag inte vara värda ett öre.

Kan du länka?

Hittar inget när jag söker efter bannable eller proxy i deras avtal

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Har tagit bort en del otrevliga formuleringar.

Observera att det är tillåtet att diskutera sidorna som länkas i tråden. Detta för att man ska kunna delge sina erfarenheter av sidorna, och för att det ska kunna bli någon sorts diskussionsunderlag. Ändrade första inlägget för att reflektera detta.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad ni använder för version av Foxy Proxy där man måste betala pengar

installerade det som plugin till chrome för flera veckor sen och kan fortfarande använda det utan problem eller att ha behövt ge betalningsinformation så det är gratis men donationware
så länge man kan få proxies på egen hand dvs.
det verkar som man betalar för tjänsten att få proxies, vilket man inte behöver

Permalänk
Medlem

Jag ser att Electroworld säljer BF4 riktigt billigt.. vad tror ni om att förhandsboka via dem? 130 kronor billigare än de stora butikerna och det är dessutom fri frakt.

Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Jag hoppas ni är medvetna om att EA nyligen uppdaterat sin EULA för Origin store. Det är nu mer "bannable" att köpa spelet via proxy, och dem har rätt att banna löpande, inte bara när du köper spelet. Skulle gärna dra till mig en kopia via proxy själv om det inte vore för just den paragrafen.

Hittar ej detta. Print/copypaste? Låter girigt

Permalänk
Medlem

om ni tycker det är krångligt med proxy så kan ni köpa BF4 och Premium för ca 707 kr sammanlagt om ni köper det som download på amazon.com

ni måste ha en amerikansk adress men kan betala med svenskt konto/kreditkort.

http://www.amazon.com/gp/product/B00BXONG7G/ref=s9_newr_gw_d2...

http://www.amazon.com/gp/product/B00EP13M28/ref=s9_newr_gw_d2...

Permalänk

Fast 2 Play har ett bra paketpris för den som inte vill handla via origin/proxy

Produkt: Battlefield 4 inkl. Premium
Pris: 679
http://fast2play.se/battlefield-4-premium-ea-origin-key-2520....

Visa signatur

Under construction...