7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk
Medlem

Är det lönt att köpa detta kortet till en Q9550@3,4ghz ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Är det lönt att köpa detta kortet till en Q9550@3,4ghz ?

Funkar helt ok med det jag har testat med en Core i3 530 @ 3,8ghz det borde vara liknande prestanda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanFalk:

Om du hade försätt läst så hade du märkt att det redan har påpekats och att jag redan har frågat om förlåtelse för min imperfekta svenska. Och vill du argumentera angående något åtminstone välja något värt att påpeka och inte vara en sån jävla grammatik nazist.

Woah! wowowow wow.. Wow. WOW! Tagga ner lite. Jag tyckte bara det var lite udda och ovanligt. Något jag inte sett på länge. Därför kände jag behovet att påpeka det. Min svenska är inte heller helt perfekt. Kul nog så är ingens det. Inte heller är jag någon "Grammar Nazi".

(Det fick mig att tänka på Dom i 2fast2furious)

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Alla Gold-vouchers är slut, det som går ut nu är Silver och de är också snart slut och då blir det Bronze istället.

Beställde mitt 7970 igår å kunde hämta ut det idag, sjukt snabb leverans får jag säga! Tummen upp!

Men fick ingen vouchers alls, vet inte riktigt hur den ska se ut men antar att det skall vara någon lapp i förpackningen, men fick som sagt ingenting.
Är alla slut, även bronz? :/

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Beställde mitt 7970 igår å kunde hämta ut det idag, sjukt snabb leverans får jag säga! Tummen upp!

Men fick ingen vouchers alls, vet inte riktigt hur den ska se ut men antar att det skall vara någon lapp i förpackningen, men fick som sagt ingenting.
Är alla slut, även bronz? :/

De kommer att skicka det till dig i ett separat brev

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

min kom via brev ca 1 vecka efter kortet..

Men har för mig att jag läste någonstans att de var slut.

Skrivet av Zibbit:

Beställde mitt 7970 igår å kunde hämta ut det idag, sjukt snabb leverans får jag säga! Tummen upp!

Men fick ingen vouchers alls, vet inte riktigt hur den ska se ut men antar att det skall vara någon lapp i förpackningen, men fick som sagt ingenting.
Är alla slut, även bronz? :/

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Alla Gold-vouchers är slut, det som går ut nu är Silver och de är också snart slut och då blir det Bronze istället.

Skrivet av Zibbit:

Beställde mitt 7970 igår å kunde hämta ut det idag, sjukt snabb leverans får jag säga! Tummen upp!

Men fick ingen vouchers alls, vet inte riktigt hur den ska se ut men antar att det skall vara någon lapp i förpackningen, men fick som sagt ingenting.
Är alla slut, även bronz? :/

Skrivet av lord_tito:

De kommer att skicka det till dig i ett separat brev

Skrivet av archie:

min kom via brev ca 1 vecka efter kortet..

Men har för mig att jag läste någonstans att de var slut.

Så först ser ni webhallens inlägg så det skall finnas några siler och sedan bronz kvar. som lord tito skriver kommer det skickas med brev till dig separat.

Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk

Fick idag, ett par dagar efter att jag tog emot mitt 7970 ett paket att hämta ut på posten.

Killen på luren skrattade åt mig när jag sa att jag inte har beställt någonting, när han då säger att det verkligen känns som ett tomt paket så förstår jag ingenting.

Hade inte en tanke på att det hängde med Voucher förräns jag öppnade paketet och tog bort det översta lagret av..:

bubbelplast!?

I ett paket på 20x30x10 emellan två lager av enorm bubbelplast låg alltså min Voucher, det må kännas väldigt exklusivt men miljötänket är verkligen 0.

Stort tack till Webhallen dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

De kommer att skicka det till dig i ett separat brev

Aha ok, va nog lite ivrig

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Kommer det in några fler kort, tycks vara slut på dem(7970) nu?

Visa signatur

Intel i7 10700K, Asus Z490 Gaming F, 32 GB Corsair 3200 MHz, Asus 2060 S 8 GB, Corsair RM750x, Fractal Design 7. Asus VG278HE

Permalänk
Skrivet av ngaunitz:

Kommer det in några fler kort, tycks vara slut på dem(7970) nu?

Ligger en del ute i butikerna fortfarande. Slå en pling till dem och kolla om de är förbokade eller "fria".

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Oneinalifetime:

Oj...

Har alla ni andra också fått kupongerna sådär?
I så fall är det nog jag som gjorde bort mig lite när jag hetsade ut dem och glömde klicka i att de ska gå som brev, inte paket.

Nästan som när dell skickade ut skruvar, om någon minns den klassikern

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ngaunitz:

Kommer det in några fler kort, tycks vara slut på dem(7970) nu?

Vi har några få kvar ute i butikerna men viss av dem kommer skickas tillbaka för att täcka postorderbeställningar så kortet lär försvinna från hemsidan idag.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Oj...

Har alla ni andra också fått kupongerna sådär?
I så fall är det nog jag som gjorde bort mig lite när jag hetsade ut dem och glömde klicka i att de ska gå som brev, inte paket.

Nästan som när dell skickade ut skruvar, om någon minns den klassikern

Jag fick min i ett vadderat kuvert. Så är nog bara någon på lagret som haft lite otur när dom tänkte

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Oj...

Har alla ni andra också fått kupongerna sådär?
I så fall är det nog jag som gjorde bort mig lite när jag hetsade ut dem och glömde klicka i att de ska gå som brev, inte paket.

Nästan som när dell skickade ut skruvar, om någon minns den klassikern

Jag fick min i brev.

Och angående skruvar så är Fujitsu än idag värre än vad Dell var. En skruv per plastpåse, komplett med etiketter och "warranty void"-typ av tejp. Sedan in i ett kuvert. Men till skillnad från Dell så stoppar de sedan kuverten i kartonger så det blir värsta ryssdockorna.

Köpa 20 skruvar innebär i slutändan ett enormt paket, men då kostar det 1200:- också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Jag fick min i ett vadderat kuvert. Så är nog bara någon på lagret som haft lite otur när dom tänkte

Mvh J

Kanske är tvärtom. Kan vara så att han glömt bocka i kuvert, men någon på lagret fattade att kuvert var bättre. Känns som rimligare att någon går emot instruktionen för att lägga i kuvert än att någon går emot instruktionen för att lägga i kartonger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Oj...

Har alla ni andra också fått kupongerna sådär?
I så fall är det nog jag som gjorde bort mig lite när jag hetsade ut dem och glömde klicka i att de ska gå som brev, inte paket.

Nästan som när dell skickade ut skruvar, om någon minns den klassikern

Jo jag fick med kupong i en vadderad påse.
Jag beställde när det informerades om att det troligen inte skulle bli några kuponger. Var inställd på enbart kortet, så jag blev glad för överraskningen! Tack för en smidig affär och uppföljning i tråden.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Oj...

Har alla ni andra också fått kupongerna sådär?
I så fall är det nog jag som gjorde bort mig lite när jag hetsade ut dem och glömde klicka i att de ska gå som brev, inte paket.

Nästan som när dell skickade ut skruvar, om någon minns den klassikern

Fick mina också i ett någorlunda stort paket XD

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Mitt kom i ett vadderat kuvert efter kortet.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Mitt kom också i ett vaderat kuvert, men det kom hem till mina päron (hade inte uppdaterat adressen i profilen) så jag får hämta den när jag hälsar på de om en vecka

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Oj...

Har alla ni andra också fått kupongerna sådär?
I så fall är det nog jag som gjorde bort mig lite när jag hetsade ut dem och glömde klicka i att de ska gå som brev, inte paket.

Nästan som när dell skickade ut skruvar, om någon minns den klassikern

Japp, mina kom som ett sådant paket, men jag fick bara knöglat utfylnadspapper och inte någon rolig bubbelplast
Jag trodde det var för att få spårning på försändelsen...

Ni är så farliga på på onödig förpackning. Fick ett packet från asusparts.eu med en USD-sladd till min Padfone2. Den låg i sin lilla plastpåse från tillverkaren denna var stoppad i ett C6 vaderat kuvert som inte var tillslutet. Allt sammans var sedan stoppat i ett vaderat kuvert av storlek C5. Det är ju inte den mest ömtåliga saken att skicka

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Oj...

Har alla ni andra också fått kupongerna sådär?
I så fall är det nog jag som gjorde bort mig lite när jag hetsade ut dem och glömde klicka i att de ska gå som brev, inte paket.

Nästan som när dell skickade ut skruvar, om någon minns den klassikern

tack för ett otroligt bra pris & att ni fixade en bonus

själv fick jag mitt i ett brev, silver reward för 7800 även om jag köpte ett 7970. riktigt trevligt kort till ett lysande pris

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Oneinalifetime:

Stort tack till Webhallen dock!

Skrivet av Webhallen:

Oj...

Har alla ni andra också fått kupongerna sådär?
I så fall är det nog jag som gjorde bort mig lite när jag hetsade ut dem och glömde klicka i att de ska gå som brev, inte paket.

Nästan som när dell skickade ut skruvar, om någon minns den klassikern

Haha lite klantigt allt men det är ju ingen skada skedd direkt, bortsett ifrån att det antagligen kostade er en del extra och att det inte är så bra för miljön. Men jag fick iallafall min voucher i ett kuvert Jag som inte ens hade några problem med leveransen blev väldigt glad över min voucher, bra där Webhallen

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Så nu har jag mina två 7970's

Ett referens XFX och sapphire.

Ligger på 1125 mhz med lite höjd spänning, fixat lite inställningar i Raedonpro.

Ser ut som smör! Ingen ms lagg ALLS. Inga problem med crossfire med andra ord!

Fick kortet 1 dag efter jag beställde, kan inte va mer en nöjd!

Grymt deal Webhallen, så man vinner nya kunder!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Kört dessa 7970 i min å Sambons burk i snart en vecka. Nöjd kund trots förseningarna tack vare Never Settle Rewardsen som Webhallen skickade. Korten fungerar utmärkt. Kör max OC(1125MhzCore/1575MhzMem, har ej låst upp unofficial overclocking än) i msi Afterburner utan att behöva dra upp spänningen hittils.
Upplever mindre jitter vid samma FPS jämfört med mitt gamla 560ti i de spel jag kört (Rome2/BF4/SC2).

Permalänk
Medlem

Hur klarar du kylningen/ fläktljudet? Mina två kort går upp till närmare 78 grader i bf4 och fläktarna lätt öronbedövande. Oklockade med referenskylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasgertolof1:

fick kortet igår och får inte önskad fps i spel.

detta är mina specs: http://imgur.com/Dd9puAc

Jag får ca 100 fps i cs:go på låg upplösning med höga inställningar vilket ej är acceptabelt. Borde ligga på max fps (300) i detta spel. Använder pci-e 2.0, men detta borde väll inte heller påverka speciellt mycket ?

Förstår inte varför den underpresterar.

Har även laddat ner de senaste drivers till grafikkortet.

Varför ska du har mer än 100 FPS?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Ni med 2x 7970 vad får ni för fps i bf4? Samt kan ni se båda kortens load och fläkthastighet?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om du hör av dig till kundtjänst kan de fixa det åt dig.

Kontaktade kundtjänst i måndags, fick svar tisdag morgon och blev lovad att ni skulle skicka rätt voucher (dvs inte Crysis). Ännu ingen kod på posten på torsdagen, mailar tillbaka och får som svar att ni inte har skickat någon ny kod med kommentaren: "jag ska kolla , och åter kommer när jag vet något". Antar att Silver är slut nu?

EDIT: Jag tror er kundtjänst trollar med mig, nu ska jag tydligen hämta min voucher i butiken i Fruängen (jag bor i Linköping och beställde via postorder). Orkar inte bry mig om detta längre. Jag är åtminstone väldigt nöjd med kortet

Permalänk
Medlem

Jag fick inte med någon never settle i min 7970 nu när jag hämtade ut det. betyder det att alla koderna var slut?

Bara undrar. Beställde 18 november men hämtade ut det idag.