Permalänk
Discokungen

#pagehead

Skulle ni vilja ta bort att nästa sida ger #pagehead i länken? Det är så satans irriterande att man blir uppskrollad till "överskriften" varje gång man byter sida i en recension eller går tillbaka en sida som laddar om. Jag har lite svårt att se varför det ska finnas överhuvudtaget. Jag hoppas ni skrotar det då det driver mig till vansinne.

Tack!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Legendarisk

Poängen med det är att man ska slippa scrolla förbi headern manuellt när man går till nästa sida i en lång artikel, och när man backar så bör de flesta webbläsare komma ihåg vilken position du var på senast.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Relik 📜

Jag kan även tillägga att funktionen ursprungligen lades till på förfrågan från flera läsare. Tror det är en situation där vi inte både kan ha kakan och äta den - någon kommer vara mindre nöjd oavsett om vi kör med #pagehead eller inte.

Mvh

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Biberu:

Poängen med det är att man ska slippa scrolla förbi headern manuellt när man går till nästa sida i en lång artikel, och när man backar så bör de flesta webbläsare komma ihåg vilken position du var på senast.

Jo, problemet uppstår med Chrome för Android och Opera på Windows och Linux, där skrollas man upp varje gång man backar. Det är lite frustrerande!

Skrivet av emilakered:

Jag kan även tillägga att funktionen ursprungligen lades till på förfrågan från flera läsare. Tror det är en situation där vi inte både kan ha kakan och äta den - någon kommer vara mindre nöjd oavsett om vi kör med #pagehead eller inte.

Mvh

Intressant! Antog att den fanns där av en anledning, men jag hinner alltid skrolla ner under det innan sidan laddats så man skrollas upp igen. Det här problemet uppstår på Chrome för Android och Opera för Windows och Linux, som jag skrev ovan. Brukar inte kolla med Chrome för Windows!

Är det någon vital anledning eller finns det något fulhack man kan använda för att bli av med det, förutom då att ta bort det i länken?

Tack för svaren!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld