Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen

Jag är ledsen att vi inte kan lämna mer konkreta besked.
Om vi skulle försöka göra det så vore allt bara baserat på 100% vilda gissningar från vår sida.
Det är inte rättvist av oss att gå ut och ge falska förhoppningar och vi känner inte att det är rättvist mot oss att kräva av oss att vi ska komma med några uttalanden som vi inte kan stå för.

Vi vill inget annat än att leverera PS4or och Xbox Ones till alla som beställt och många därtill. Dels för att vi är ett företag som vill tjäna pengar men också för att i princip varenda kotte som jobbar här är gamers och vi har fullständig medkänsla med den frustration många upplever (vi har självklart massor i vår personal som också går och väntar på sin PS4:a för den delen).

Det här är vad vi vet:
PS4:

En andra leverans av PS4or anländer om cirka en vecka. Vi vet inte exakt hur många och kan därför inte alls uttala oss om vilket datum man ska ha beställt för att kunna få en ur denna leverans.
Tidiga tecken tyder på att det fortfarande kommer att råda brist på konsoler en bit in i 2014. (Hur länge eller hur stor brist vet vi ej.)
Vi jobbar stenhårt på att få tag på så många konsoler som möjligt.

Xbox One:
Just nu råder TOTAL brist. De få företag som kan leverera är återförsäljare i andra länder. ALLA dessa återförsäljare, vad vi vet, begränsar antalen till en konsol per hushåll/order. Dvs även om vi också vet att t.ex. Microsofts onlinebutik i Frankrike säljer Xbox One så hjälper det inte oss alls.
Vi jobbar stenhårt på att få tag i konsoler men har i dagsläget inget bekräftat, ingen konkret leveranstid eller antal som vi kan gå ut med.

Så fort vi har något vettig, bekräftad, information, vare sig det är preliminära eller spikade uppgifter, så kommer vi att dela med oss av det.
Tills vi har det så hjälper det inte hur många gånger vi får frågan eller hur den formuleras.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Irland i tisdags vid 9 tiden och kommer tydligen få det på måndag eftermiddag, jätte smidigt och billigt 4715:- inkl. COD - Ghost.

Permalänk

Eh får hålla mig I skinet från att köpa ac de lortiga giriga Jäflarna som köpt och sen säljer vidare på tex blocket. Vore så fett att gamea I helgen då tjejen jobbar haha men men vill ju ha lojalitet poängen hos webhallen samt att jag har förboknings pris på 3900. Pls sony skicka tillräckligt men konsoler så jag får ett. Och sen får jag hoppas att mina kollegor på posten mixtrat med avierna så de enheter som skickats kommer tbx till butikerna hehehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag är ledsen att vi inte kan lämna mer konkreta besked.
Om vi skulle försöka göra det så vore allt bara baserat på 100% vilda gissningar från vår sida.
Det är inte rättvist av oss att gå ut och ge falska förhoppningar och vi känner inte att det är rättvist mot oss att kräva av oss att vi ska komma med några uttalanden som vi inte kan stå för.

Vi vill inget annat än att leverera PS4or och Xbox Ones till alla som beställt och många därtill. Dels för att vi är ett företag som vill tjäna pengar men också för att i princip varenda kotte som jobbar här är gamers och vi har fullständig medkänsla med den frustration många upplever (vi har självklart massor i vår personal som också går och väntar på sin PS4:a för den delen).

Det här är vad vi vet:
PS4:

En andra leverans av PS4or anländer om cirka en vecka. Vi vet inte exakt hur många och kan därför inte alls uttala oss om vilket datum man ska ha beställt för att kunna få en ur denna leverans.
Tidiga tecken tyder på att det fortfarande kommer att råda brist på konsoler en bit in i 2014. (Hur länge eller hur stor brist vet vi ej.)
Vi jobbar stenhårt på att få tag på så många konsoler som möjligt.

Xbox One:
Just nu råder TOTAL brist. De få företag som kan leverera är återförsäljare i andra länder. ALLA dessa återförsäljare, vad vi vet, begränsar antalen till en konsol per hushåll/order. Dvs även om vi också vet att t.ex. Microsofts onlinebutik i Frankrike säljer Xbox One så hjälper det inte oss alls.
Vi jobbar stenhårt på att få tag i konsoler men har i dagsläget inget bekräftat, ingen konkret leveranstid eller antal som vi kan gå ut med.

Så fort vi har något vettig, bekräftad, information, vare sig det är preliminära eller spikade uppgifter, så kommer vi att dela med oss av det.
Tills vi har det så hjälper det inte hur många gånger vi får frågan eller hur den formuleras.

Tycker ni gör ett väldigt bra jobb.Informationen man får här på sweclocker är väldigt direkjt samt infomativ. Är ju rena lyxen att få den serverad så här.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag är ledsen att vi inte kan lämna mer konkreta besked.
Om vi skulle försöka göra det så vore allt bara baserat på 100% vilda gissningar från vår sida.
Det är inte rättvist av oss att gå ut och ge falska förhoppningar och vi känner inte att det är rättvist mot oss att kräva av oss att vi ska komma med några uttalanden som vi inte kan stå för.

Vi vill inget annat än att leverera PS4or och Xbox Ones till alla som beställt och många därtill. Dels för att vi är ett företag som vill tjäna pengar men också för att i princip varenda kotte som jobbar här är gamers och vi har fullständig medkänsla med den frustration många upplever (vi har självklart massor i vår personal som också går och väntar på sin PS4:a för den delen).

Det här är vad vi vet:
PS4:

En andra leverans av PS4or anländer om cirka en vecka. Vi vet inte exakt hur många och kan därför inte alls uttala oss om vilket datum man ska ha beställt för att kunna få en ur denna leverans.
Tidiga tecken tyder på att det fortfarande kommer att råda brist på konsoler en bit in i 2014. (Hur länge eller hur stor brist vet vi ej.)
Vi jobbar stenhårt på att få tag på så många konsoler som möjligt.

Xbox One:
Just nu råder TOTAL brist. De få företag som kan leverera är återförsäljare i andra länder. ALLA dessa återförsäljare, vad vi vet, begränsar antalen till en konsol per hushåll/order. Dvs även om vi också vet att t.ex. Microsofts onlinebutik i Frankrike säljer Xbox One så hjälper det inte oss alls.
Vi jobbar stenhårt på att få tag i konsoler men har i dagsläget inget bekräftat, ingen konkret leveranstid eller antal som vi kan gå ut med.

Så fort vi har något vettig, bekräftad, information, vare sig det är preliminära eller spikade uppgifter, så kommer vi att dela med oss av det.
Tills vi har det så hjälper det inte hur många gånger vi får frågan eller hur den formuleras.

Tack så jättemycket för informationen uppskattas väldigt mycket! har inte hittat något annat ställe där någon givit ut likabra information. tack så mycket och hoppas att man bokat tillräckligt tidigt för att få sitt ps4 nästa vecka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babeliho:

Jag beställde från Irland i tisdags vid 9 tiden och kommer tydligen få det på måndag eftermiddag, jätte smidigt och billigt 4715:- inkl. COD - Ghost.

jag beställde i måndags, får det också på måndag. känns jävligt skönt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizi:

jag beställde i måndags, får det också på måndag. känns jävligt skönt!

vad för sida beställde ni ifrån?

Permalänk
Skrivet av Tizi:

jag beställde i måndags, får det också på måndag. känns jävligt skönt!

Skulle gärna också vilja veta detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille412:

vad för sida beställde ni ifrån?

Skrivet av Spoderman:

Skulle gärna också vilja veta detta.

Tror dem snackar om Xbox one beställt från MSS

Permalänk
Skrivet av fille412:

När bokade du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille412:

vad för sida beställde ni ifrån?

jag beställde från Irländska MicrosoftStore, dom är slut på lager nu men finns här

http://www.microsoftstore.com/store/msfr/fr_FR/pdp/Offre-grou...

Permalänk
Medlem

har ni fått Battlefield 4 till Xbox One på lager?

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Tizis länk ovan - peppad !!!
Tack för länken Tizi !

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tizi:

har ni fått Battlefield 4 till Xbox One på lager?

Ja det har vi. Det syns nog inte på hemsidan nu men imorrn ska det vara uppe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tidiga tecken tyder på att det fortfarande kommer att råda brist på konsoler en bit in i 2014. (Hur länge eller hur stor brist vet vi ej.)
Vi jobbar stenhårt på att få tag på så många konsoler som möjligt.
.

Det låter ju toppen att ni jobbar så hårt ni kan på att skaka fram fler konsoler.
Jag tänkte bara höra i fall antalet outplockade konsoler på något vis underlättat för er att ge alla en konsol
eller har det varit som ett saltkorn i havet?

Ni har även "hintat" om att prishöjningen efter release beror på att ni försöker skaka fram konsoler på andra vägar, om ni inte lyckas med detta i större utsträckning utan måste vänta på ordinare leveranser, sänker ni då priset för dem som nu bokat en plats i kön till det högre priset som är på sidan nu?

Permalänk
Medlem

Har ni eller när får ni in Fifa 14 till Xbox One?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturn5:

Det låter ju toppen att ni jobbar så hårt ni kan på att skaka fram fler konsoler.
Jag tänkte bara höra i fall antalet outplockade konsoler på något vis underlättat för er att ge alla en konsol
eller har det varit som ett saltkorn i havet?

Ni har även "hintat" om att prishöjningen efter release beror på att ni försöker skaka fram konsoler på andra vägar, om ni inte lyckas med detta i större utsträckning utan måste vänta på ordinare leveranser, sänker ni då priset för dem som nu bokat en plats i kön till det högre priset som är på sidan nu?

allt detta står redan i tråden kolla tidigare inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturn5:

Det låter ju toppen att ni jobbar så hårt ni kan på att skaka fram fler konsoler.

Har du någonsin hört något företag som inte "jobbar hårt" när en kund frågar om något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Har du någonsin hört något företag som inte "jobbar hårt" när en kund frågar om något?

Inte bara hört talas om, jag har varit kund hos sådana företag!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Babeliho:

Har ni eller när får ni in Fifa 14 till Xbox One?

Alla xbox one spel vi har kommer att synas på sidan under dagen. Vi har rätt många. Vet ej om vi har FIFA på tak arm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av saturn5:

Det låter ju toppen att ni jobbar så hårt ni kan på att skaka fram fler konsoler.
Jag tänkte bara höra i fall antalet outplockade konsoler på något vis underlättat för er att ge alla en konsol
eller har det varit som ett saltkorn i havet?

Ni har även "hintat" om att prishöjningen efter release beror på att ni försöker skaka fram konsoler på andra vägar, om ni inte lyckas med detta i större utsträckning utan måste vänta på ordinare leveranser, sänker ni då priset för dem som nu bokat en plats i kön till det högre priset som är på sidan nu?

Avbokningarna är ungefär som att kasta ett glas vatten på ett brinnande hus, om vi ska köra liknelser

Priset är som sagt en summa av många olika faktorer och kommer att justeras allteftersom förutsättningar förändras

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Avbokningarna är ungefär som att kasta ett glas vatten på ett brinnande hus, om vi ska köra liknelser

Priset är som sagt en summa av många olika faktorer och kommer att justeras allteftersom förutsättningar förändras

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, härlig liknelse

Det va ju delvis svar på frågan...men den viktiga delen va att om man beställer till priset ni har nu men får vänta till februari exempelvis pga alla bokningar ni har, kommer ni att minska det priset i samband med att ni skickar eller kör ni behårt på att man köper för det som står?
För min tanke är att om det dröjer så länge kommer man ju kunna köpa en ps4 nästan vart som helst och troligtvis till ett bättre pris än det ni har nu.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av saturn5:

Hehe, härlig liknelse

Det va ju delvis svar på frågan...men den viktiga delen va att om man beställer till priset ni har nu men får vänta till februari exempelvis pga alla bokningar ni har, kommer ni att minska det priset i samband med att ni skickar eller kör ni behårt på att man köper för det som står?
För min tanke är att om det dröjer så länge kommer man ju kunna köpa en ps4 nästan vart som helst och troligtvis till ett bättre pris än det ni har nu.

När vi justerar priser neråt brukar vi alltid justera ner alla befintliga ordrar också.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tjena!

Kommer ni att skicka ut mail ang. detta, precis som innan releasen? Alltså, kommer man få ett mail om man INTE får en PS4 till nästa veckas leverans...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

När vi justerar priser neråt brukar vi alltid justera ner alla befintliga ordrar också.

Den policyn va jag inte medveten om men den lät riktigt bra. då tackar jag för mig, har inga fler frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Suxeeder:

Tjena!

Kommer ni att skicka ut mail ang. detta, precis som innan releasen? Alltså, kommer man få ett mail om man INTE får en PS4 till nästa veckas leverans...?

Jag vet inte om det kommer bli praktiskt genomförbart men ska kolla upp det, återkommer

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej Webhallen,

Kan ni svara på vilket datum ni är framme vid när det gäller förhandsbokningar på PS4? Verkar ju vara folk som nämner tidigare i tråden 20 augusti osv. Kan ni ge ett mer specifikt svar, typ "alla som beställt innan 27e augusti har nu fått sina konsoler"?

Dessutom, det går rykten på nätet nu att andra leveransen ska ha kommit (discshop ska ha fått b.la) Kan ni bekräfta eller dementera det?

MVH
Baba

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Baba Ghannouj:

Hej Webhallen,

Kan ni svara på vilket datum ni är framme vid när det gäller förhandsbokningar på PS4? Verkar ju vara folk som nämner tidigare i tråden 20 augusti osv. Kan ni ge ett mer specifikt svar, typ "alla som beställt innan 27e augusti har nu fått sina konsoler"?

Dessutom, det går rykten på nätet nu att andra leveransen ska ha kommit (discshop ska ha fått b.la) Kan ni bekräfta eller dementera det?

MVH
Baba

Här finns lite mer information:
#14158181

Låter jättemärkligt att Discshop skulle ha fått. Iaf om vi talar om leverans från officiella svenska generalagenten Nordisk Film.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Här finns lite mer information:
#14158181

Låter jättemärkligt att Discshop skulle ha fått. Iaf om vi talar om leverans från officiella svenska generalagenten Nordisk Film.

Rycketen och hörsägner, ryckten och hörsägner everywhere...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag vet inte om det kommer bli praktiskt genomförbart men ska kolla upp det, återkommer

Det hade varit väldigt uppskattat av oss som ännu väntar