Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

När man tittar på sina ordrar under "skickade" så står det "Du kan spåra försändelsen med kollinummer xxxxxx". Var spårar jag försändelsen om den inte går att klicka på? Exempelvis i fallet med Budbee?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

När man tittar på sina ordrar under "skickade" så står det "Du kan spåra försändelsen med kollinummer xxxxxx". Var spårar jag försändelsen om den inte går att klicka på? Exempelvis i fallet med Budbee?

I fallet med Budbee troligtvis via deras app. Jag har fått några försändelser med Instabox och antingen använder jag länken som man får i ett SMS från Instabox, eller så kopierar jag kollinummer på Webhallens hemsida och går till instabox.io och anger spårningsnumret där

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

I fallet med Budbee troligtvis via deras app. Jag har fått några försändelser med Instabox och antingen använder jag länken som man får i ett SMS från Instabox, eller så kopierar jag kollinummer på Webhallens hemsida och går till instabox.io och anger spårningsnumret där

Det är det som är så konstigt. I Budbees app finns inga nummer alls på försändelserna. Lyckades dock få fram det via appen "Mina Paket".

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen, vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta över min senaste beställning från er. Jag är medveten om att det här inte ska ersätta er normala kundtjänst, men jag har varit i kontakt med dem flera gånger nu utan att egentligen få hjälp mer än "vi ska maila x/y" och tiden bara går utan svar och felet verkar ligga på er sida.

26/11: Beställer CPU+chassi, hemleverans via Budbee.
26/11: Uppdatering angående att chassit transporteras till Webhallen Bredden (InfraCity). "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."
28/11: Min order paketeras och väntar på upphämtning av logistikpartner.
29/11: Ordern har skickats (ett kollinummer när jag kollar mina beställningar). Jag får samma dag två olika mail från Budbee med två länkar där jag kan spåra två paket från er.
30/11: Det ena paketet hämtas av Budbee, för den andra så väntar Budbee fortfarande på varor från er.
1/12: Ett paket levereras av Budbee till mig, jag får CPU:n jag beställde men de hade inget mer. Den andra länken anger att varorna inte överlämnats av Webhallen till Budbee.
6/12: Kontaktar kundtjänst via er chatt som ska påminna lagret då jag såg att chassit nu finns i lager i Bredden, det sägs att det ska skickas 7/12 och jag kommer få SMS från Budbee då.
10/12: Ringer er kundtjänst och frågar vad som hänt då jag ännu inte fått något SMS och Budbee fortfarande säger att de inväntar varorna från er.
Kundtjänst påstår då att Budbee slarvat bort paketet och att de ska dra det mot dem och mot ert lager. Påpekar att om det inte levereras snart så kommer jag ha svårt att ta emot en hemleverans pga skiftarbete och en kommande period av kvälls/nattjobb.
13/12: Kontakt via chatt för att se om det finns någon uppdatering, då låter det som att chassit inte skickats men man ska kolla med personen jag pratade med i telefon i fredags.
16/12: Ringer igen för att påpeka att om chassit inte kommer senast 17/12 med Budbee så blir det svårt för mig att lösa mottagning av paketet före tidigast mellandagarna, men mer troligt efter nyår om det inte ändras till ett vanligt postpaket så jag kan hämta ut det när det passar mig hos ombud.
Får då veta att ni fortfarande väntar på svar från ert eget lager ifall chassit ens skickats samt svar från Budbee. I övrigt kan er kundtjänst inte göra något påstår de.
Kontaktar själv Budbee och får till svar att de inte mottagit något men de ska maila er då er kundtjänst väntade på svaret.

Hela ordern står som "Hämtade/Skickade" sedan den 29/11, men bara med ett kollinummer registrerat (som går till det levererade paketet) trots att det bör ha varit två då jag aldrig varit med om att ett chassi skickats i en ännu större låda med andra delar. Har ni bara av den anledningen tyckt att allt redan är skickat?

Jag har sett chassit i fråga i lager i Bredden med ett lagersaldo som regelbundet ökar och minskar så man kan inte skylla på att det fortfarande väntas på leverans av det och ert webblager anger att ni har över 50st på lager.

Paket kan givetvis försvinna under transport, har varit med om det förut. Den stora skillnaden då är att butikerna i fråga samma eller nästkommande dag direkt har skickat ut en ny vara till mig så den har leverarats med bara någon dags försening när jag kontaktat dem och upplyst om att det inte levererats.

Att Budbee kanske dröjt med svar kan jag köpa, men när ert eget lager heller inte har kollat upp det på flera dagars tid låter väldigt konstigt i mina öron. Jag förstår att det är mycket nu, men en befintlig beställning som är tre veckor gammal där varor inte levererats trots att ni påstår att ni gjort det borde ni prioritera att reda ut tycker jag.

Vad är det egentligen som gått så totalt fel i det här fallet? Är er kundtjänst personberoende så om en person mailar ert lager/logistikpartner så är det bara till denne svaret kommer och inte en gemensam brevlåda? Har ni bara antagit att chassit är skickat eftersom att ni satt min beställning till statusen skickad trots att det ska finnas två paket men bara ett gått iväg?

Samt finns det något sätt att få en kopia på det som sagts när man kontaktar kundtjänst via chatt? Andra sådana funktioner jag använt låter mig ange min mail när samtalet är klart för att få ett utdrag mailat till mig men jag hittade inget sådant hos er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nj^:

Hej Webhallen, vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta över min senaste beställning från er. Jag är medveten om att det här inte ska ersätta er normala kundtjänst, men jag har varit i kontakt med dem flera gånger nu utan att egentligen få hjälp mer än "vi ska maila x/y" och tiden bara går utan svar och felet verkar ligga på er sida.

26/11: Beställer CPU+chassi, hemleverans via Budbee.
26/11: Uppdatering angående att chassit transporteras till Webhallen Bredden (InfraCity). "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."
28/11: Min order paketeras och väntar på upphämtning av logistikpartner.
29/11: Ordern har skickats (ett kollinummer när jag kollar mina beställningar). Jag får samma dag två olika mail från Budbee med två länkar där jag kan spåra två paket från er.
30/11: Det ena paketet hämtas av Budbee, för den andra så väntar Budbee fortfarande på varor från er.
1/12: Ett paket levereras av Budbee till mig, jag får CPU:n jag beställde men de hade inget mer. Den andra länken anger att varorna inte överlämnats av Webhallen till Budbee.
6/12: Kontaktar kundtjänst via er chatt som ska påminna lagret då jag såg att chassit nu finns i lager i Bredden, det sägs att det ska skickas 7/12 och jag kommer få SMS från Budbee då.
10/12: Ringer er kundtjänst och frågar vad som hänt då jag ännu inte fått något SMS och Budbee fortfarande säger att de inväntar varorna från er.
Kundtjänst påstår då att Budbee slarvat bort paketet och att de ska dra det mot dem och mot ert lager. Påpekar att om det inte levereras snart så kommer jag ha svårt att ta emot en hemleverans pga skiftarbete och en kommande period av kvälls/nattjobb.
13/12: Kontakt via chatt för att se om det finns någon uppdatering, då låter det som att chassit inte skickats men man ska kolla med personen jag pratade med i telefon i fredags.
16/12: Ringer igen för att påpeka att om chassit inte kommer senast 17/12 med Budbee så blir det svårt för mig att lösa mottagning av paketet före tidigast mellandagarna, men mer troligt efter nyår om det inte ändras till ett vanligt postpaket så jag kan hämta ut det när det passar mig hos ombud.
Får då veta att ni fortfarande väntar på svar från ert eget lager ifall chassit ens skickats samt svar från Budbee. I övrigt kan er kundtjänst inte göra något påstår de.
Kontaktar själv Budbee och får till svar att de inte mottagit något men de ska maila er då er kundtjänst väntade på svaret.

Hela ordern står som "Hämtade/Skickade" sedan den 29/11, men bara med ett kollinummer registrerat (som går till det levererade paketet) trots att det bör ha varit två då jag aldrig varit med om att ett chassi skickats i en ännu större låda med andra delar. Har ni bara av den anledningen tyckt att allt redan är skickat?

Jag har sett chassit i fråga i lager i Bredden med ett lagersaldo som regelbundet ökar och minskar så man kan inte skylla på att det fortfarande väntas på leverans av det och ert webblager anger att ni har över 50st på lager.

Paket kan givetvis försvinna under transport, har varit med om det förut. Den stora skillnaden då är att butikerna i fråga samma eller nästkommande dag direkt har skickat ut en ny vara till mig så den har leverarats med bara någon dags försening när jag kontaktat dem och upplyst om att det inte levererats.

Att Budbee kanske dröjt med svar kan jag köpa, men när ert eget lager heller inte har kollat upp det på flera dagars tid låter väldigt konstigt i mina öron. Jag förstår att det är mycket nu, men en befintlig beställning som är tre veckor gammal där varor inte levererats trots att ni påstår att ni gjort det borde ni prioritera att reda ut tycker jag.

Vad är det egentligen som gått så totalt fel i det här fallet? Är er kundtjänst personberoende så om en person mailar ert lager/logistikpartner så är det bara till denne svaret kommer och inte en gemensam brevlåda? Har ni bara antagit att chassit är skickat eftersom att ni satt min beställning till statusen skickad trots att det ska finnas två paket men bara ett gått iväg?

Samt finns det något sätt att få en kopia på det som sagts när man kontaktar kundtjänst via chatt? Andra sådana funktioner jag använt låter mig ange min mail när samtalet är klart för att få ett utdrag mailat till mig men jag hittade inget sådant hos er.

För en uppdatering:

20/12: Ringer igen, får nu veta att lagret "nyligen" svarat och att chassit har gått iväg, men eftersom det inte kommit fram så skickas ett nytt ut.

Tog bara 2 veckor från det att jag kontaktade er och undrade över chassit första gången tills att något händer.
Ingen återkoppling från er, utan jag fick jaga så jag är inte så nöjd ärligt talat.

Permalänk
Medlem

Skickar Webhallen inget kvitto till mejlen man angett när man gjort en returanmälan?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Lyckades tappa och fördärva vattenkokaren nu på morgonkvisten, så beställde en ny hos er.

Med det påstådda kampanjavdraget på -39% ligger priset ungefär på samma nivå som andra leverantörer på Prisjakt. Olikt er att ha så högt ordinariepris jämfört med konkurrenterna. Blev nyfiken och kikade lite på prishistoriken:

Första fulknepet i skojarboken. Höj ordinariepriset till något långt över vad det brukar vara, sänk priset en kort tid senare till något över tidigare ordinariepris, smacka dit röda siffror, kalla det kampanj.

Som gammal hyfsat trogen kund hade jag högre tankar än så om er, att ni skulle ta till den sortens ovärdiga skojarmetoder trodde jag verkligen inte. Vad håller ni på med egentligen?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kaput:

Lyckades tappa och fördärva vattenkokaren nu på morgonkvisten, så beställde en ny hos er.

https://i.imgur.com/y9F50SC.png

Med det påstådda kampanjavdraget på -39% ligger priset ungefär på samma nivå som andra leverantörer på Prisjakt. Olikt er att ha så högt ordinariepris jämfört med konkurrenterna. Blev nyfiken och kikade lite på prishistoriken:

https://i.imgur.com/zSnZLtt.png

Första fulknepet i skojarboken. Höj ordinariepriset till något långt över vad det brukar vara, sänk priset en kort tid senare till något över tidigare ordinariepris, smacka dit röda siffror, kalla det kampanj.

Som gammal hyfsat trogen kund hade jag högre tankar än så om er, att ni skulle ta till den sortens ovärdiga skojarmetoder trodde jag verkligen inte. Vad håller ni på med egentligen?

Tack för att du framför detta, har kollat med inköp och kampanjpriset är borttaget nu. Självklart finns det ingen vits att bedriva fulspel eller snabba "wins", ingen vinner i längden på det.

I detta fallet ser det ut som att vi har korrigerat priset mot andra konkurrenter och för att öka lönsamheten på produkten då marknadsnivån inte är lönsam för någon, sedan har man insett att försäljningen tappat av och istället för att sänka priset igen har man stoppat in produkten i en utförsäljningskampanj. (utan att ha på minnet att man höjt priset på den tidigare)

Självklart är det inte ok det som har hänt, men när en person hanterar tusentals produkter så kan det gå lite fort ibland
(talar även ur egen erfarenhet som inköpare)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Systematiskt att ni håller inne pengar vid återköp och avvakta med att registrera återbetalningen?

Genomförde återköp i söndags och fortfarande inget registrerat... eftersom inget skett bad jag om bekräftelse av er kundservice, självklart ingen hjälp där... som verkligen är under all kritik.

Har ni bemanningsproblem hos er Accounts Payable är det inget som ska påverka mig.

Visa signatur

CPU: i7-12700K Alderlake GPU: MSI RTX 3070 Ti Trio X PSU: Corsair RM1000x - White cables
MOBO: ASUS Z690 Formula RAM: Corsair Dominator DDR5 5600Mhz 32GB CL36 White FANS: Corsair SP120 x7
AIO: Corsair H150i Elite Capellix White CASE: Lian Li O11 Dynamic Evo White STORAGE: Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av byched:

Systematiskt att ni håller inne pengar vid återköp och avvakta med att registrera återbetalningen?

Genomförde återköp i söndags och fortfarande inget registrerat... eftersom inget skett bad jag om bekräftelse av er kundservice, självklart ingen hjälp där... som verkligen är under all kritik.

Har ni bemanningsproblem hos er Accounts Payable är det inget som ska påverka mig.

Hej

Jag svarar dig här också.

Har bett vår kundtjänst prioritera utbetalningen men vill även understyrka det våra köpvillkor nämnar, jag gillar inte att slänga fram lagboken men jag vet inte hur jag ska svara bättre på detta. :/ Vi har reserverat oss för dessa situationer med att sätta 14-dagar just för att vi inte kan sia om när avdelningar går på knä på grund av sjukdom.

Webhallen återbetalar ångrade köp senast inom 14 dagar från dess att produkten är mottagen och registrerad hos returavdelningen, men som tidigast den dag då varorna kommit i retur till oss. Som regel återbetalas köpeskillingen tillbaka via det betalsätt som användes vid köpet, i annat fall kontaktar Webhallen kunden för en alternativ lösning.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hur går det för er kundsupport? Jag har haft ett mail öppet i 10 dagar nu.

Är det något som stör mig så är det tidsestimat som inte stämmer. Ni svarar med ett fint mail att ni vanligtvis svarar inom 72 timmar, sen tar det mer än det tredubbla.

Var ärliga med att det tar två veckor istället så slipper jag jaga er. Kanske läge att införa någon form av tidsestimat i era supportmail?

Permalänk
Medlem

Hejsan! Såg att ni erbjuder extra värde om man lämnar in din mobil till Webhallen revive nu och beställde en S22. Hur ser logistiken ut med det? Ska man lämna in mobilen innan du köper den nya då eller hur fungerar det? Kan inte riktigt hitta någon jättebra förklaring runt det på hemsidan. Är det förresten att man får minst 1500kr för att lämna in eller att man får vad man skulle få + 1500kr?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Massy:

Hur går det för er kundsupport? Jag har haft ett mail öppet i 10 dagar nu.

Är det något som stör mig så är det tidsestimat som inte stämmer. Ni svarar med ett fint mail att ni vanligtvis svarar inom 72 timmar, sen tar det mer än det tredubbla.

Var ärliga med att det tar två veckor istället så slipper jag jaga er. Kanske läge att införa någon form av tidsestimat i era supportmail?

Hej!

Vi ska inte ha någon form av fördröjning i vår kundtjänst nu får jag signaler om, kan du återkomma med ditt ärendenummer så ber jag vår kundtjänst titta på det?

/Patrik

Skrivet av suqoria:

Hejsan! Såg att ni erbjuder extra värde om man lämnar in din mobil till Webhallen revive nu och beställde en S22. Hur ser logistiken ut med det? Ska man lämna in mobilen innan du köper den nya då eller hur fungerar det? Kan inte riktigt hitta någon jättebra förklaring runt det på hemsidan. Är det förresten att man får minst 1500kr för att lämna in eller att man får vad man skulle få + 1500kr?

Detta erbjudandet gäller endast i butik, ej online tyvärr.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Detta erbjudandet gäller endast i butik, ej online tyvärr.

/Patrik

Hej!

Ja jag förstod att det gällde endast i butik men hur fungerar det med logistiken runt om det? Behöver man lämna in den gamla mobilen till er innan man får den nya?

Tack så mycket för svar på förhand!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av suqoria:

Hej!

Ja jag förstod att det gällde endast i butik men hur fungerar det med logistiken runt om det? Behöver man lämna in den gamla mobilen till er innan man får den nya?

Tack så mycket för svar på förhand!

Det räcker att du lämnar in din gamla i samband med att du köper din nya S22

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

En liten fundering, @Webhallen ... Hur kommer det sig att ni inte kan få kontakt med era verkstäder på två veckor?

Jag skickade in en skärm (garantiärende) i början på januari, fick efter en månads väntan klartecken på att den var trasig och skulle bli utbytt, och fick några dagar senare hem en ersättningsskärm (inte ny, men i gott skick, inget jag klagar på där, egentligen) men utan strömadapter. Slängde mig givetvis på telefonen till kundtjänst, fick "det fixar vi" till svar, ticketen stängdes, och sedan hände ingenting.
Ringde en vecka senare för att kolla varför jag inte hört någonting och inte fått något i brevlådan. Personen (P1) jag pratade med första gången var på lunch, men P2 sade att han skulle kolla upp det med P1 och återkomma. Givetvis hör jag inget på ett par dagar innan jag ringer igen. P2 var på lunch (no shit), men P3 skulle kolla när denne kom åter och återkoppla. Tydligen är det kod för "ring igen", för något mer hörde jag inte förrän jag ringde P4 idag och blev parkerad medan vederbörande pratade med P3(?). Fick då reda på att "de inte fått kontakt med verkstaden i fråga". På två veckor???
Fick då ett erbjudande om återköp eller att få den ersatt med en ersättningsprodukt (annan modell eftersom den här utgått ur sortimentet), vilket givetvis var en fin gest, men inget jag är intresserad utav eftersom jag har en identisk skärm till och nu sitter med två fullt fungerande exemplar med undantag för en strömadapter.

Jag har full förståelse för att ni inte har möjlighet att ha någon som sitter och ringer var femte minut till er verkstad för att få kontakt gällande min stackars strömadapter, men om jag hade ett dylikt samarbete med någon jag inte kan få kontakt med på två veckor så skulle jag se över det samarbetet ...

Edit: 11/3 -22
Blev erbjuden att få ersatta kostnader för att beställa hem en ny på egen hand om det skulle dra ut på tiden. Väntade en dryg arbetsvecka och nu i veckan dök en ersättningsadapter upp - Philips original, något svagare än den som kom som standard (men tillräcklig) och vars kabel blivit tvivelaktigt vikt.
Inte det mest imponerande jag varit med om från Webhallens sida, men jag håller tummarna för att det är en temporär svacka i bemanning eller dylikt som förorsakat dröjsmål och dålig kommunikation.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

@webhallen
Jag var stamkund hos er. Tills 2022 då ni helt struntade i kundservice
Allt började i januari. Inhandlade en dator som jag inte blev nöjd med. Valde att genomföra en retur. Under denna tid beställer jag en annan modell hos er.
Retur på datorn dröjer ut över 3 veckor. Ni justerar inte fakturan i tid och får en faktura med påminnelse och räntepåslag på den redigerad plus att det beloppet för den dator som gick i retur är ett kvarstående belopp.

Mailar er om detta och Då tar man för givet att detta är något som kan justeras enkelt. Men nejdå har inväntat Mailsvar sedan 7 feb! Har enbart fått ett livstecken från er via fb där ni påstår att allt ska lösas närsomhelst och inga fler avgifter ska tillkomma osv. Men vad sker några dagar senare. Jag får hem brev om inkasso och flertalet nya avgifter. Malier och mailar men inget gehör.

Över chatten på webhallen. Se. Så antigen ignorerar de mig eller skriver att det ska återkomma dagen efter, med samtal med huvudchefen. Men ingen återkommer. Ingen ger respons. En anmälan till Arn är inskickad och kommer även gå vidare med en polisanmälan mot er när inkassokravet förfaller, Ser ingen annan möjlighet
Har även under denna period försökt få respons på att få göra återköp på datorn för hur dåligt ni har skött ärendet. Inte ens en fraktsedel har ni kunnat skickat mig under 35 dagar. Så nu är det över 30 dagars öppet köp. Var det med ett medvetet val från er.? Att ignorerar mig så jag inte kan skicka en retur. Samt på webhallen chatten hävdar ni att en fraktsedel är skickade. Men nej jag har fortfarande inte fått en.
Kommer snart bara ta och skicka den för egen räkning för slippa mer från er. Och motsäga mig samtliga fakturor ni sänder. Hädanefter går jag vidare med inköp hos inet. De kan man lita på.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av prada1:

@webhallen
Jag var stamkund hos er. Tills 2022 då ni helt struntade i kundservice
Allt började i januari. Inhandlade en dator som jag inte blev nöjd med. Valde att genomföra en retur. Under denna tid beställer jag en annan modell hos er.
Retur på datorn dröjer ut över 3 veckor. Ni justerar inte fakturan i tid och får en faktura med påminnelse och räntepåslag på den redigerad plus att det beloppet för den dator som gick i retur är ett kvarstående belopp.

Mailar er om detta och Då tar man för givet att detta är något som kan justeras enkelt. Men nejdå har inväntat Mailsvar sedan 7 feb! Har enbart fått ett livstecken från er via fb där ni påstår att allt ska lösas närsomhelst och inga fler avgifter ska tillkomma osv. Men vad sker några dagar senare. Jag får hem brev om inkasso och flertalet nya avgifter. Malier och mailar men inget gehör.

Över chatten på webhallen. Se. Så antigen ignorerar de mig eller skriver att det ska återkomma dagen efter, med samtal med huvudchefen. Men ingen återkommer. Ingen ger respons. En anmälan till Arn är inskickad och kommer även gå vidare med en polisanmälan mot er när inkassokravet förfaller, Ser ingen annan möjlighet
Har även under denna period försökt få respons på att få göra återköp på datorn för hur dåligt ni har skött ärendet. Inte ens en fraktsedel har ni kunnat skickat mig under 35 dagar. Så nu är det över 30 dagars öppet köp. Var det med ett medvetet val från er.? Att ignorerar mig så jag inte kan skicka en retur. Samt på webhallen chatten hävdar ni att en fraktsedel är skickade. Men nej jag har fortfarande inte fått en.
Kommer snart bara ta och skicka den för egen räkning för slippa mer från er. Och motsäga mig samtliga fakturor ni sänder. Hädanefter går jag vidare med inköp hos inet. De kan man lita på.

Kevin.......
Jag har försökt hjälpa dig över Facebook och berätta för dig att det är ett automatiskt system som vi inte kan styra gällande automatutskick och detta något vår IT jobbar med att lösa, och att dessa avgifter ej är något du kommer att betala men att du misstror mig och kallar mig för lögnare för vår kundtjänst, kallar oss för alla slags nedvärderande ord, spammar våra chatter, mailkorgar, inlägg på sociala medier är däremot något vi inte riktigt kan hjälpa dig med.

Vi har bett dig ha tålamod då du och andra kunder är i samma sits men ändå kontrar du med extremt otrevliga mail och spammar överallt (och hotar med att spamma mer?), vi ska vara helt ärliga här, vi vill inte riktigt ha dig som kund längre heller, det är inte rimligt att behandla någon kundtjänst på detta vis och du bör skämmas.

Jag rundar av min sista kommunikation med dig här och avslutar med dessa ord.

Inkassokraven är tomma hot från ett automatiskt system som ej kommer gå vidare, det är en del av buggen vi jobbar på.
Avgifter du ska betala enligt ovan är också felaktiga och du ska ej betala dessa.
Dina pågående betalningar där du faktiskt ska betala BÖR du betala däremot.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kevin.......
Jag har försökt hjälpa dig över Facebook och berätta för dig att det är ett automatiskt system som vi inte kan styra gällande automatutskick och detta något vår IT jobbar med att lösa, och att dessa avgifter ej är något du kommer att betala men att du misstror mig och kallar mig för lögnare för vår kundtjänst, kallar oss för alla slags nedvärderande ord, spammar våra chatter, mailkorgar, inlägg på sociala medier är däremot något vi inte riktigt kan hjälpa dig med.

Vi har bett dig ha tålamod då du och andra kunder är i samma sits men ändå kontrar du med extremt otrevliga mail och spammar överallt (och hotar med att spamma mer?), vi ska vara helt ärliga här, vi vill inte riktigt ha dig som kund längre heller, det är inte rimligt att behandla någon kundtjänst på detta vis och du bör skämmas.

Jag rundar av min sista kommunikation med dig här och avslutar med dessa ord.

Inkassokraven är tomma hot från ett automatiskt system som ej kommer gå vidare, det är en del av buggen vi jobbar på.
Avgifter du ska betala enligt ovan är också felaktiga och du ska ej betala dessa.
Dina pågående betalningar där du faktiskt ska betala BÖR du betala däremot.

/Patrik

Så jag ska skämmas för att avdelning för delbetalning inte har svarat mig sedan 7 feb. Och att det läggs på avgifter på avgifter och att ni inte skickar mig en fraktsedel för retur på datorn. Nu har det gått över 30 dagars öppet köp och ännu ingen fraktsedel från er. Köpt en dator på inet där man får service och där man ej behöver spama med Mail och få massa lögner till sig. Så att jag skulle skämmas nu har ni verkligen gått ett steg för långt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kevin.......
Jag har försökt hjälpa dig över Facebook och berätta för dig att det är ett automatiskt system som vi inte kan styra gällande automatutskick och detta något vår IT jobbar med att lösa, och att dessa avgifter ej är något du kommer att betala men att du misstror mig och kallar mig för lögnare för vår kundtjänst, kallar oss för alla slags nedvärderande ord, spammar våra chatter, mailkorgar, inlägg på sociala medier är däremot något vi inte riktigt kan hjälpa dig med.

Vi har bett dig ha tålamod då du och andra kunder är i samma sits men ändå kontrar du med extremt otrevliga mail och spammar överallt (och hotar med att spamma mer?), vi ska vara helt ärliga här, vi vill inte riktigt ha dig som kund längre heller, det är inte rimligt att behandla någon kundtjänst på detta vis och du bör skämmas.

Jag rundar av min sista kommunikation med dig här och avslutar med dessa ord.

Inkassokraven är tomma hot från ett automatiskt system som ej kommer gå vidare, det är en del av buggen vi jobbar på.
Avgifter du ska betala enligt ovan är också felaktiga och du ska ej betala dessa.
Dina pågående betalningar där du faktiskt ska betala BÖR du betala däremot.

/Patrik

Ytligare en vecka har gått och ingen som helst respons. Och ännu fler avgifter på den mycket trevliga faktura. Så fakturor kan ni sända mig. Men inte en justering sedan 7 feb. Men då är det fel på mitt bankkonto tills ni har löst detta. Vilket aldrig verkar ske. Och ännu inget svar från delbetalning under hela denna period !!!skäms på er

Permalänk
Webhallen
Skrivet av prada1:

Ytligare en vecka har gått och ingen som helst respons. Och ännu fler avgifter på den mycket trevliga faktura. Så fakturor kan ni sända mig. Men inte en justering sedan 7 feb. Men då är det fel på mitt bankkonto tills ni har löst detta. Vilket aldrig verkar ske. Och ännu inget svar från delbetalning under hela denna period !!!skäms på er

Då du har valt att kontakta oss via alla våra kanaler utöver kundtjänstkanalerna så har behovet att svara dig genom alla kanaler inte behövts, vi kommunicerar internt och efter varje gång jag har svarat på dina otrevliga meddelanden har kundtjänst informerats om vad som sagts och återkopplats.

Hade du inte spammat sönder vår Facebookchatt, hemsidechatt, mail, Instagram så hade du fått svar tids nog med exakt den information du redan har fått av mig flera gånger. Men som vi har sagt så har vi inget att återkoppla under tiden det strular. Skulle du ha några fler frågor så finns allt du behöver veta under tiden i detta inlägg och inlägget jag skrev ovan.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

ja jag gör allt för att få någon respons!!!!!!!!!!!!!! detta har ni verkligen tagit för långt med vad som räknas som skälig tid att justera fakturan som kom fel den 7 feb. Ni tror väl inte på allvar att jag sitter och betalar in fakturor som är felaktig och att ni skulle återbetala mig sen.. Hur lång tid skulle inte det ta då!, med åtanke på att en enkel justering ej kan genomföras för en uppläggning på en retur plus de tillkomma kostnader för det har dröjt med svaren!.. alltså nej nu är de mig nog.. Justera fakturorna och alla extra avgifter ni kastat på mig så fungerar min bank igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av prada1:

ja jag gör allt för att få någon respons!!!!!!!!!!!!!! detta har ni verkligen tagit för långt med vad som räknas som skälig tid att justera fakturan som kom fel den 7 feb. Ni tror väl inte på allvar att jag sitter och betalar in fakturor som är felaktig och att ni skulle återbetala mig sen.. Hur lång tid skulle inte det ta då!, med åtanke på att en enkel justering ej kan genomföras för en uppläggning på en retur plus de tillkomma kostnader för det har dröjt med svaren!.. alltså nej nu är de mig nog.. Justera fakturorna och alla extra avgifter ni kastat på mig så fungerar min bank igen...

Jag förstår genuint inte: Vad är det du inte fått svar på som Patrik redan svarat på här: #19523815
Jag fattar däremot pressen över att få massa tjat om inkasso osv - det hade verkligen fått det att krypa i kroppen för mig också...

Men när Webhallen bekräftar det ÄR ok och att du inte behöver betala in några konstiga påminnelser och tilläggsavgifter (utöver vad du nu har för normala pågående betalningar) och att det kommer lösa sig, så får du väl lita på deras ord och sitta still i båten?
(misslyckas Webhallen på den punkten och du faktiskt hamnar i nån riktigt skuldsituation med betalningsanmärkning/inkasso/fogde eller nått sånt DÅ förstår jag om du jagar skiten ur dem och skämmer ut dem på alla fronter, men du är väl inte där än som jag förstår läget?)

Sen låter det tveklöst som Webhallen behöver se över sitt system, men det är inte säkert det går att göra i en handvändning.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Kan man inte lita på att få förhandsbokningar på spel man gjorde för flera månader sen till releasedag?
Stranger of Paradise Final Fantasy Origin släpps imorgon och inget är skickat. Suck, då var denna tänkta spelhelg förstörd. När ni tar 699:- typ 150:- mer än konkurrenterna så önskar man ju ni kunde skicka spelen i tid i varje fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrken:

Kan man inte lita på att få förhandsbokningar på spel man gjorde för flera månader sen till releasedag?
Stranger of Paradise Final Fantasy Origin släpps imorgon och inget är skickat. Suck, då var denna tänkta spelhelg förstörd. När ni tar 699:- typ 150:- mer än konkurrenterna så önskar man ju ni kunde skicka spelen i tid i varje fall.

Så jävla trött på er, ni har på två år gått från typ bäst i allt till sämst. Fick inatt en länk där jag ska slutföra mitt köp. Jag valde klarna första gången vid köp. Vad är det som gör att jag igen måste välja det? Så nu skickar ni det efter ytterligare två dagar... Och om jag inte gjort något inom 48 timmar så tas ordern bort.

Efter mitt TV-köp där ni inte hedrar era egna kampanjer så kan ni ärligt talat dra åt helvete, sista gången jag handlar hos er. Mina pengar hamnar hos någon annan.

Vänliga hälsningar medlem med plus 1.8 miljoner xp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag förstår genuint inte: Vad är det du inte fått svar på som Patrik redan svarat på här: #19523815
Jag fattar däremot pressen över att få massa tjat om inkasso osv - det hade verkligen fått det att krypa i kroppen för mig också...

Men när Webhallen bekräftar det ÄR ok och att du inte behöver betala in några konstiga påminnelser och tilläggsavgifter (utöver vad du nu har för normala pågående betalningar) och att det kommer lösa sig, så får du väl lita på deras ord och sitta still i båten?
(misslyckas Webhallen på den punkten och du faktiskt hamnar i nån riktigt skuldsituation med betalningsanmärkning/inkasso/fogde eller nått sånt DÅ förstår jag om du jagar skiten ur dem och skämmer ut dem på alla fronter, men du är väl inte där än som jag förstår läget?)

Sen låter det tveklöst som Webhallen behöver se över sitt system, men det är inte säkert det går att göra i en handvändning.

Jag kan inte lita på de, det krävdes att skriva ut på deras sociala plattformar för ens få ett livstecken från fb chatten. delbetalning svarade ej mig under tre veckor. Sedan kan man inte skylla på att det är ett tekniskt fel sedan den 7 feb! det är snart två månader bakåt i tiden. då ser man till att hjälpa kunden på något annat sätt och kompensera om det rör sig om ett seriöst företag. Mitt intryck av webhallen kan liknas vid en oseriös firma som pysslar med bedrägeri. de gör allt för att ta ut fler avgifter och skyller på ett så kallat teknisk problem. Inget seriöst företag har tekniska problem med en simpel justering såhär länge.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tyrken:

Kan man inte lita på att få förhandsbokningar på spel man gjorde för flera månader sen till releasedag?
Stranger of Paradise Final Fantasy Origin släpps imorgon och inget är skickat. Suck, då var denna tänkta spelhelg förstörd. När ni tar 699:- typ 150:- mer än konkurrenterna så önskar man ju ni kunde skicka spelen i tid i varje fall.

Skrivet av Tyrken:

Så jävla trött på er, ni har på två år gått från typ bäst i allt till sämst. Fick inatt en länk där jag ska slutföra mitt köp. Jag valde klarna första gången vid köp. Vad är det som gör att jag igen måste välja det? Så nu skickar ni det efter ytterligare två dagar... Och om jag inte gjort något inom 48 timmar så tas ordern bort.

Efter mitt TV-köp där ni inte hedrar era egna kampanjer så kan ni ärligt talat dra åt helvete, sista gången jag handlar hos er. Mina pengar hamnar hos någon annan.

Vänliga hälsningar medlem med plus 1.8 miljoner xp.

Tyvärr har vi haft lite problem med Klarna då om du väljer Klarna när du bokar väldigt länge innan ett släpp så går pengarna tillbaka från Klarna till dig då vi inte kan sitta på en reservation i all oändlighet, när spelet sen släpps så har vi märkt olyckligtvis att för vissa så aktiveras inte i tid och man missar launchdagen. (aktivera= du får ett sms när du får uppdatera din betalning då pengarna har gått tillbaka till dig tidigare)
Det är givetvis sjukt tråkigt och jag lider med dig helt i detta då sånt här ska bara funka.

Även om vi gjort fel i detta tycker jag däremot att du kan tagga ner tre snäpp när du börjar be oss dra åt helvete, vi är alla människor här.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av prada1:

Jag kan inte lita på de, det krävdes att skriva ut på deras sociala plattformar för ens få ett livstecken från fb chatten. delbetalning svarade ej mig under tre veckor. Sedan kan man inte skylla på att det är ett tekniskt fel sedan den 7 feb! det är snart två månader bakåt i tiden. då ser man till att hjälpa kunden på något annat sätt och kompensera om det rör sig om ett seriöst företag. Mitt intryck av webhallen kan liknas vid en oseriös firma som pysslar med bedrägeri. de gör allt för att ta ut fler avgifter och skyller på ett så kallat teknisk problem. Inget seriöst företag har tekniska problem med en simpel justering såhär länge.

Kan hålla med om att man inte borde behöva böka med ett tekniskt fel så länge, men låter ju mer som inkompetens än lurendrejeri.(kolla upp Hanlons razor)
De säger ju rakt ut att du inte ska betala utan ha tålamod och vänta. Hade de varit lurendrejare hade det låtit annorlunda.
Om du gör dig omöjligt otrevlig i alla kanaler så vill ju ingen ta kontakten med dig i slutändan, då det vet att de antagligen bara får mer skit om de ens försöker hjälpa. (och därför har de ju samlat ärendet så du fått info från en central källa på Webhallen)

Jag har som sagt empati med den sits du hamnat i, men det ursäktar inte ditt beteende så som det beskrivs här i tråden. (du kan inte rätta ett fel med att själv göra ett annat fel osv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr har vi haft lite problem med Klarna då om du väljer Klarna när du bokar väldigt länge innan ett släpp så går pengarna tillbaka från Klarna till dig då vi inte kan sitta på en reservation i all oändlighet, när spelet sen släpps så har vi märkt olyckligtvis att för vissa så aktiveras inte i tid och man missar launchdagen. (aktivera= du får ett sms när du får uppdatera din betalning då pengarna har gått tillbaka till dig tidigare)
Det är givetvis sjukt tråkigt och jag lider med dig helt i detta då sånt här ska bara funka.

Även om vi gjort fel i detta tycker jag däremot att du kan tagga ner tre snäpp när du börjar be oss dra åt helvete, vi är alla människor här.

/Patrik

Om du läste så bad jag Webhallen dra åt helvete efter flera misslyckanden, inte dig personligen. Hade det bara varit Klara-strulet där ni tar förhandsbokningar och godkänner Klarna som betalningsalternativ så hade jag inte brytt mig, det är något som har byggts upp under lång tid med flera problem i leveranser där Webhallen indirekt inte hanterat det tillräckligt bra, att saker kan försenas pga Covid har jag full förståelse för. Ni ber ju mig indirekt dra åt helvete med alla problem där ni inte gör något för att förbättra.

Exempel.
Köpte en TCL C825 på denna kampanj https://www.webhallen.com/se/campaign/8501-Exklusivt-erbjudan... . Skrev recension då jag tyckte att chansen att vinna/få en extra TV var oerhört stor på denna kampanj. Även två polare köpte TV från kampanjen och skrev recensioner. I slutändan hade FEM personer skrivit recensioner, vi står alltså för 3 av 5 recensioner och borde således vunnit minst två extra TV-apparater. Ingen av oss har fått någon TV och en polare gick så långt att han hade ett ärende hos er där det tog 3 månader för er att reda ut, ni skickade honom till slut en TV, förmodligen för att bli av med hans tjat, men ni bryr er inte ens om de andra som köpt på denna kampanj och skrivit recensioner. Ni håller inte vad ni lovar i era kampanjer.

Direkt från kompisens mejl. Tog över 3 månader att reda ut.

"Hej,

Beklagar för mycket sent svar.

Jag kikade med ansvarig inköpare gällande denna direkt denna gång, fick svar att vi kunde lösa det åt er så ni fick eran TV då det verkar som om det blivit något strul med den före detta ansvariga för detta."

Här löser man det alltså åt en potentiell vinnare genom att skicka en TV. Alla andra då? Kan man inte lita på kampanjer hos Webhallen? Tydligen inte.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tyrken:

Om du läste så bad jag Webhallen dra åt helvete efter flera misslyckanden, inte dig personligen. Hade det bara varit Klara-strulet där ni tar förhandsbokningar och godkänner Klarna som betalningsalternativ så hade jag inte brytt mig, det är något som har byggts upp under lång tid med flera problem i leveranser där Webhallen indirekt inte hanterat det tillräckligt bra, att saker kan försenas pga Covid har jag full förståelse för. Ni ber ju mig indirekt dra åt helvete med alla problem där ni inte gör något för att förbättra.

Exempel.
Köpte en TCL C825 på denna kampanj https://www.webhallen.com/se/campaign/8501-Exklusivt-erbjudan... . Skrev recension då jag tyckte att chansen att vinna/få en extra TV var oerhört stor på denna kampanj. Även två polare köpte TV från kampanjen och skrev recensioner. I slutändan hade FEM personer skrivit recensioner, vi står alltså för 3 av 5 recensioner och borde således vunnit minst två extra TV-apparater. Ingen av oss har fått någon TV och en polare gick så långt att han hade ett ärende hos er där det tog 3 månader för er att reda ut, ni skickade honom till slut en TV, förmodligen för att bli av med hans tjat, men ni bryr er inte ens om de andra som köpt på denna kampanj och skrivit recensioner. Ni håller inte vad ni lovar i era kampanjer.

Direkt från kompisens mejl. Tog över 3 månader att reda ut.

"Hej,

Beklagar för mycket sent svar.

Jag kikade med ansvarig inköpare gällande denna direkt denna gång, fick svar att vi kunde lösa det åt er så ni fick eran TV då det verkar som om det blivit något strul med den före detta ansvariga för detta."

Här löser man det alltså åt en potentiell vinnare genom att skicka en TV. Alla andra då? Kan man inte lita på kampanjer hos Webhallen? Tydligen inte.

Jag visste inte om att vi hade en sådan tävling kampanj och jag kan återigen bara be om ursäkt för hur det har hanterats, vår kategori-avdelning har genomgått en hel del förändringar på sistone och det har flyttats runt en del för att täcka upp för varandra.
Detta är inget som har gjorts med flit och givetvis är det inte acceptabelt att det skötts på detta sätt, jag ska framföra detta till berörda kollegor för framtiden.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch