Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Tips på gratislagring i molnet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick 50 gb lagring på dropbox i 2 år när jag köpte Galaxy S4

Visa signatur

[[MSI 34" Optix MAG341CQ - Ryzen 7 5700X - ASUS Rog STRIX B550 Gaming - Kingston FURY Beast RGB 32 GB 3600 Mhz- XFX AMD Radeon™ RX 5700 XT 8GB GDDR6 THICC III Ultra - NVMe Samsung SSD 980 1000GB - Crucial P3 500GB M.2 - Corsair CX600M - Cooler Master HAF 912 COMBAT WINDOWED VERSION]]

Permalänk
Inaktiv

SkyDrive använder jag och tycker det fungerar perfa med telefon, dator och surfplatta

Permalänk
Medlem

Har använt Mediafire ett tag och det fungerar bra.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Welroos:

Fick 50 gb lagring på dropbox i 2 år när jag köpte Galaxy S4

Det + att värva polare har gett mig 54.8 GB. Kommer definitivt att uppgradera till 100 GB när mina 50 försvinner.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Har använt Mediafire ett tag och det fungerar bra.

Hehe, ser ut som dropbox gjorde för ett par år sedan, extremt likt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Hehe, ser ut som dropbox gjorde för ett par år sedan, extremt likt.

Såg nu idag att de gjort om hemsidan, snygg den blivit

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Posta dina tips på gratislagring i molnet.

Börjar med DropBox (2GB) å box.com (50GB)

50GB på box.com? Står 5GB när jag kollar på deras hemsida.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

hur kan ingen ha nämnt Drive ännu?
funkar schetabra!

Blir dock lite sugen på att byta när jag ser hur mycket lagring man får på andra ställen, även att jag bara använder 3GB

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Welroos:

Fick 50 gb lagring på dropbox i 2 år när jag köpte Galaxy S4

Fick också lagring tack vare telefonen, 23 GB för nån dryg månad sen för att jag har HTC One. Konstigt eftersom jag haft den sen maj men inget jag klagar på

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Du får 50gb gratis för alltid av mega.co.nz

Btw, mega är gjort av skaparen av MegaUpload och det är definitivt säkert. Jag har själv ett konto.

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Har använt Mediafire ett tag och det fungerar bra.

Satan vad billigt det var! 160kr för 100gb i ett åt. Dropbox kostar ju 650kr för ett år med 100gb...

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

bra med lagring i molnet, men hur ät säkerheten där, och framför allt är man skyddad med sina privata filer? allatså vågar man ha material där som inte någon annan ska snoka i?

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Referral-länkning är strikt förbjudet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

bra med lagring i molnet, men hur ät säkerheten där, och framför allt är man skyddad med sina privata filer? allatså vågar man ha material där som inte någon annan ska snoka i?

det är väl ganska självklart att risken för att någon snokar i dina filer är större då de ligger på en server än på din egen dator, men hur mycket större chansen är går väl diskutera.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Google Drive tipsar jag om. 15GB utrymme. Grymt mycket snabbare än Dropbox.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Jag kanske är tappad bakom flötet, eller inte har alla bestick i lådan, eller inte har alla hästar i stallet.
Men vad tusan använder folk ett s.k "moln" till? Vad är det ni laddar upp där?

Allt jag vill ha tillgängligt när jag åker runt lägger jag på en krypterad usbsticka. Det lär väl vara simplare?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Jag kanske är tappad bakom flötet, eller inte har alla bestick i lådan, eller inte har alla hästar i stallet.
Men vad tusan använder folk ett s.k "moln" till? Vad är det ni laddar upp där?

Allt jag vill ha tillgängligt när jag åker runt lägger jag på en krypterad usbsticka. Det lär väl vara simplare?

Jag har skoluppgifter och lite foton där. Bra att kunna komma åt skoluppgifter på alla datorer som har internetuppkoppling. Fotona finns där bara för att jag vill ha en back-up på mina foton som jag tog med telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Jag har skoluppgifter och lite foton där. Bra att kunna komma åt skoluppgifter på alla datorer som har internetuppkoppling. Fotona finns där bara för att jag vill ha en back-up på mina foton som jag tog med telefonen.

Förstår det där med foton, att de lagras automatiskt.
Skolarbeten skulle ju dock vara bättre på en usbsticka? OM internet skulle gå ner och du inte får tag i filerna på molnet, hur gör du då? ^^

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Jag kanske är tappad bakom flötet, eller inte har alla bestick i lådan, eller inte har alla hästar i stallet.
Men vad tusan använder folk ett s.k "moln" till? Vad är det ni laddar upp där?

Allt jag vill ha tillgängligt när jag åker runt lägger jag på en krypterad usbsticka. Det lär väl vara simplare?

Allt jag vill ha tillgängligt finns på Skydrive. Det är enklare än USB-sticka. Alla bilder är tillgängliga direkt på telefon, bärbar och stationär, detsamma gäller dokument så fort jag startat upp enheten.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Förstår det där med foton, att de lagras automatiskt.
Skolarbeten skulle ju dock vara bättre på en usbsticka? OM internet skulle gå ner och du inte får tag i filerna på molnet, hur gör du då? ^^

Har svårt att tro att tjänster som Dropbox och Google Drive skulle gå ner. Dör uppkopplingen hemma så har man telefonen, är den också död så kan man leta sig till närmsta publika WiFi-spot. Har man inte lyckats komma ut på nätet efter alla dessa steg så är det bara acceptera att apokalypsen är kommen och skolarbete är mindre viktigt då kaos med största sannolikhet redan utbrutit.

USB-sticka är dock inte att underskatta, har själv planerat att skaffa ett lite större Corsair Survivor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Har svårt att tro att tjänster som Dropbox och Google Drive skulle gå ner. Dör uppkopplingen hemma så har man telefonen, är den också död så kan man leta sig till närmsta publika WiFi-spot. Har man inte lyckats komma ut på nätet efter alla dessa steg så är det bara acceptera att apokalypsen är kommen och skolarbete är mindre viktigt då kaos med största sannolikhet redan utbrutit.

USB-sticka är dock inte att underskatta, har själv planerat att skaffa ett lite större Corsair Survivor.

Nu har jag inte varit i en skola på många år, men då fanns det i alla fall inte allt för stor tillgång till WiFi via skolnätverket. Det fanns, men man var tvungen att placera sig rätt för att få någon mottagning. Varav att nätet ofta dog där vilket gjorde att hade man några lagringar på internet fanns inte dessa att komma åt.

Så jag tänkte just i allmänhet att USB sticka lär ju då vara bättre eftersom det inte krävs något internet för att komma åt filerna.
Som sagt förstår jag när det gäller bilder och liknande, men dokument kommer jag nog alltid ha på en usbsticka!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Förstår det där med foton, att de lagras automatiskt.
Skolarbeten skulle ju dock vara bättre på en usbsticka? OM internet skulle gå ner och du inte får tag i filerna på molnet, hur gör du då? ^^

Lever med idén att om skolans internet inte skulle fungera så e inte det mitt problem. Nu går jag bygg så inget skolarbete jag har på datorn e så livsviktigt att det inte kan vänta till imorron eller ens nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Nu har jag inte varit i en skola på många år, men då fanns det i alla fall inte allt för stor tillgång till WiFi via skolnätverket. Det fanns, men man var tvungen att placera sig rätt för att få någon mottagning. Varav att nätet ofta dog där vilket gjorde att hade man några lagringar på internet fanns inte dessa att komma åt.

Så jag tänkte just i allmänhet att USB sticka lär ju då vara bättre eftersom det inte krävs något internet för att komma åt filerna.
Som sagt förstår jag när det gäller bilder och liknande, men dokument kommer jag nog alltid ha på en usbsticka!

Haha, så är det inte nu. Det är 5 staplar överallt! Till och med en bit utanför skolan.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom vi har en speciell avdelning för moln- och internettjänster flyttar jag tråden hit.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Nu har jag inte varit i en skola på många år, men då fanns det i alla fall inte allt för stor tillgång till WiFi via skolnätverket. Det fanns, men man var tvungen att placera sig rätt för att få någon mottagning. Varav att nätet ofta dog där vilket gjorde att hade man några lagringar på internet fanns inte dessa att komma åt.

Så jag tänkte just i allmänhet att USB sticka lär ju då vara bättre eftersom det inte krävs något internet för att komma åt filerna.
Som sagt förstår jag när det gäller bilder och liknande, men dokument kommer jag nog alltid ha på en usbsticka!

Vår skola har Wi-Fi överallt utom i gympasalen där täckningen är väldigt dålig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av leyer32:

Haha, så är det inte nu. Det är 5 staplar överallt! Till och med en bit utanför skolan.

Skrivet av jnsson:

Vår skola har Wi-Fi överallt utom i gympasalen där täckningen är väldigt dålig

Meh. Ajo, jag är för "oldschool" helt enkelt.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av leyer32:

Haha, så är det inte nu. Det är 5 staplar överallt! Till och med en bit utanför skolan.

På min skola fanns det tillochmed folk som satt utanför på sommaren för att få gratis internet. Typ tio pers som satt på parkeringen med sina telefoner.

Permalänk
Medlem

Någon som provat Storage Made Easy? (http://storagemadeeasy.com/) Då borde man kunna använda gratisalternativen från flera leverantörer och på så sätt få mer kombinerat. Dessutom har man spridit riskerna på flera.

Permalänk
Medlem

Copy.com

15gb gratis