Assassin's Creed Unity

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

jag väntar med att fortsätta spela tills de släppts en vettigt patch, fortsätter med Far Cry 4 istället som flyter på betydligt bättre även fast ena 290X kortet inte används.

Har Far Cry 4 släppts? Är det inte först om 3 dagar eller har jag missat nåt?

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Har Far Cry 4 släppts? Är det inte först om 3 dagar eller har jag missat nåt?

Händer ibland att spel läcker ut i förväg på illegala fildelarsidor, tyvärr.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Eurogamer har en prestandaanalys uppe (jämför XBO och PS4)
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-assassi...

Gillar det här citatet från UBI

Så om de är CPU-begränsade som de påstår, varför körs då spelet i 1600x900? Upplösningen är enbart beroende på GPU och grafikminne. Det betyder att de ljuger. Spelet är inte CPU eller GPU-begränsat. Det överstiger bådas kapacitet på konsol. När man utnyttjar båda över gränsen så säger man inte att det är "CPU-begränsat", eftersom både CPU och GPU begränsar spelet.

Utvecklaren påstår att utan den avancerade AI'n hade de kunnat köra med 100fps. Kan ju ha nåt med att kryssboxen hade fått problem i FullHD, va vet jag.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ABEIDO:

980 i sli ger mig 35-40 fps på ulta 1440p, sådär kanske men tycker det ser fult ut. Hår och träd ser uråldrigt ut.

Nu har jag inte sett det live, men jag fattar ändå inte vad alla pratar om när de säger att det är så väldigt snyggt. Spelet tyngs ned av AI'n i kombination med DX11 (som borde vara avskaffat för längesen) som uppenbarligen inte kan nyttja CPU'n på rätt sätt. Ska bli skönt när Mantle alt. DX12 börjar användas på riktigt, detta suger fetast.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

ACU har börjat ge mig frysningar, svarta rutor och slutat fungera, i värsta fall reset knappen på datorn enda sättet. Jag tror det kan ha och göra med SLI.

Permalänk
Medlem

Finns det en SweC club än? Och är det av intresse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Utvecklaren påstår att utan den avancerade AI'n hade de kunnat köra med 100fps. Kan ju ha nåt med att kryssboxen hade fått problem i FullHD, va vet jag.

De gillar att slänga ur sig grejer (dvs ljuga), samtidigt som spelets inställningar talar om en helt annan sak. Om spelet är begränsat till 900p på konsol hade de inte kunnat nå 100fps. Detta eftersom de skalat ner grafik då GPU/VRAM också begränsar. Upplösning har i princip ingenting alls med CPU-begränsning att göra. Det kan säkert stämma att det är otroligt CPU-krävande, men om inte GPU begränsat på konsol skulle spelet varit 1920x1080 inte 1600x900.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

ACU har börjat ge mig frysningar, svarta rutor och slutat fungera, i värsta fall reset knappen på datorn enda sättet. Jag tror det kan ha och göra med SLI.

Hände för mig igår efter några timmars spelande, kör inte SLI, har bara ett grafikkort.

Blev till att använda resetknappen.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av Minthon:

Finns det en SweC club än? Och är det av intresse?

Hittade inte när jag letade, joinar gärna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Hände för mig igår efter några timmars spelande, kör inte SLI, har bara ett grafikkort.

Blev till att använda resetknappen.

Här finns en artikel som kan vara till hjälp http://www.gamersnexus.net/gg/1693-assassins-creed-crash-fixe.... Ett enkelt tips ska tydligen vara att verifiera filerna i Uplay. Jag ska testa. Jag har även problem med stutter som kommer och går, det verkar som spelet blir ostabilare ju längre du är inne i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Här finns en artikel som kan vara till hjälp http://www.gamersnexus.net/gg/1693-assassins-creed-crash-fixe.... Ett enkelt tips ska tydligen vara att verifiera filerna i Uplay. Jag ska testa. Jag har även problem med stutter som kommer och går, det verkar som spelet blir ostabilare ju längre du är inne i spelet.

Tack för tipset, har verifierat filerna idag.

Stängde av "in game overlay" i uplay osså.

Har spelat ett par timmar nu utan spelet har hängt sig/slutat att funka.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Hittade inte när jag letade, joinar gärna

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns nu. SweC var dock upptaget så det fick bli Sw_C. Idiotiskt med ett tag system där tagen måste vara unik.

Det är bara att söka så kommer jag lägga till så fort jag har möjlighet.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får bort stutter vart 3dje sekund?

Permalänk
Skrivet av Minthon:

Det finns nu. SweC var dock upptaget så det fick bli Sw_C. Idiotiskt med ett tag system där tagen måste vara unik.

Det är bara att söka så kommer jag lägga till så fort jag har möjlighet.

Vet du om det går att joina på något annat sätt en in-game? Helt värdelöst att sitta och scrolla igenom alla klubbar för att hitta en specifik. Hade ju varit smidigt om man kunnat söka

EDIT: Hittat och ansökt nu

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av nils45:

Någon som vet hur man får bort stutter vart 3dje sekund?

Det är antagligen att du har för lite vram för dina inställningar, själv så kör jag i 1080p på laptopen i sign, med följande Settings:

1920x1080p
Ambient Occlusion: av
anti aliasing: Av
Shadows: High
Texture Quality: Ultra
Environment Quality: Ultra
Bloom: på
Gameplay fps: avg 30-40
cutscenes fps: avg 19-25

Detta lämnar mig ca 50mb vram kvar av 4096mb (4gb). Det låter nämligen som du överstiger din vram budget så att cachen behöver jobba ifatt ibland eftersom den inte kan hålla allt i minnet samtidigt och därmed får du stutter varje gång det behövs ladda in något nytt, som inte fick plats. Testa hålla koll på hur mycket minne du använder när du spelar, lycka till 😀, för mig så, fungerar spelet helt ok utan, stutter eller screen tearing med en Xbox kontroll så 30 fps är helt ok då jag aldrig skulle få för mig att spela ett sånt här spel med mus+tangentbord (kanske om de skulle få bort mus accelerationen och få spelet att flyta på i 60 fps, körde brotherhood på pc med mus och tangentbord helt utan problem) och jag kör det på en osupportad Laptop 😆.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight 2, Logitech Powerplay XL mod, Whooting Two HE, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrainDrain56:

Det är antagligen att du har för lite vram för dina inställningar, själv så kör jag i 1080p på laptopen i sign, med följande Settings:

1920x1080p
Ambient Occlusion: av
anti aliasing: Av
Shadows: High
Texture Quality: Ultra
Environment Quality: Ultra
Bloom: på
Gameplay fps: avg 30-40
cutscenes fps: avg 19-25

Detta lämnar mig ca 50mb vram kvar av 4096mb (4gb). Det låter nämligen som du överstiger din vram budget så att cachen behöver jobba ifatt ibland eftersom den inte kan hålla allt i minnet samtidigt och därmed får du stutter varje gång det behövs ladda in något nytt, som inte fick plats. Testa hålla koll på hur mycket minne du använder när du spelar, lycka till 😀, för mig så, fungerar spelet helt ok utan, stutter eller screen tearing med en Xbox kontroll så 30 fps är helt ok då jag aldrig skulle få för mig att spela ett sånt här spel med mus+tangentbord (kanske om de skulle få bort mus accelerationen och få spelet att flyta på i 60 fps, körde brotherhood på pc med mus och tangentbord helt utan problem) och jag kör det på en osupportad Laptop 😆.

Tack för tipset. Ska kolla hur mycket VRAM jag använder, dock så finns lagget även med medium/high settings på texturer vilket rekommenderas för ett GTX 780Ti, men med solida 60fps och diverse vsync, on/off/adaptive så verkar det här "klägget" finnas kvar oavsett om jag springer in till nya områden eller står kvar och kollar in i en vägg i 1 minut. Jag har en liten föraning att det kan vara SLI som spökar, jag ska testa utan SLI.

Edit: Det var för lite VRAM, tydligen var man tvungen att starta om spelet efter man ändrat textur kvalitet.

Permalänk
Medlem

Efter patchen som kom för någon dag sedan så flyter spelet på bättre. Var aldrig under 25fps vilket jag var tidigare ibland när det blev intensivt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

De gillar att slänga ur sig grejer (dvs ljuga), samtidigt som spelets inställningar talar om en helt annan sak. Om spelet är begränsat till 900p på konsol hade de inte kunnat nå 100fps. Detta eftersom de skalat ner grafik då GPU/VRAM också begränsar. Upplösning har i princip ingenting alls med CPU-begränsning att göra. Det kan säkert stämma att det är otroligt CPU-krävande, men om inte GPU begränsat på konsol skulle spelet varit 1920x1080 inte 1600x900.

Jag köper argumentet med upplösningen helt och hållet. Men fps'n lär bli hårt drabbad av en CPU som är så hårt flaskad av drawcalls som denna dåliga PC-port ställer till med.

AMD svarade såhär i ett mail till WCCFTech:

"The game (in its current state) is issuing approximately 50,000 draw calls on the DirectX 11 API. Problem is, DX11 is only equipped to handle ~10,000 peak draw calls. What happens after that is a severe bottleneck with most draw calls culled or incorrectly rendered, resulting in texture/NPCs popping all over the place. On the other hand, consoles have to-the-metal access and almost non-existent API Overhead but significantly underpowered hardware which is not able to cope with the stress of the multitude of polygons. Simply put, its a very very bad port for the PC Platform and an unoptimized (some would even go as far as saying, unfinished) title on the consoles".

Liten skön video som nån lagt upp på tuben:

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Tack! Vad menar du med Uppdatera, ladda hem drivrutinen igen? Någon mer än jag som tycker detta spelet kräver mer av datorn än den grafik spelet har? Vilket inte är helt ovanligt med tanke på att Black Flag var likadant. Men husen på 50-100 meters avstånd har en blurrad textur på Ultra textures. Jämför man detta spelet med Shadow Of Mordor så kan man undra hur optimerat detta spelet är. Tips, kör spelet i offline mode i Uplay, dubblade min FPS.

Nej, i inställningar (har det inte framför mig nu) så fanns något som hette Uppdateringar och där kunde du göra en kontroll (om du hade bockat för att kolla spelprofiler).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Man hatar spelet när man spelar det, men när man inte spelar vill man bara spela spel. onda speltillverkare.

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Skrivet av Frexima:

Man hatar spelet när man spelar det, men när man inte spelar vill man bara spela spel. onda speltillverkare.

Va? Hängde inte med riktigt men kan bero på att jag är trött \:

Permalänk

Jag måste ha tur eller något, men tycker att det fungerar ypperligt! Har inte haft ett enda problem förutom en grafikissue när man t.ex. väljer kartan och den zoomar in/ut världen. Då känns det som någon form av bufferproblem.
Inte en hängning eller CTD eller något!

Kör en I7-3770 (ej överklockad) samt 2 x GTX970 GTX i SLI med följande inställningar:
Ambient occlusion: HBAO+
AA: FXAA
Env Qual: Ultra High
Res: 2560x1440
Shadow Qial: Soft Shadows (Nvidia PCSS)
Texture qual: Ultra High

Permalänk
Medlem

Jag hörde nyss en NPC som släppte en fis!

Permalänk
Medlem

jag försökte spela spelet på gtx 580 men det va ju huvudvärk rakt av inte ens på medium får jag 30 solida fps :S

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk

Har några problem som jag inte sett några rapporter om någonstans så kollar här om någon känner igen sig.

Först handlar det om att ljudet sprakar ibland. Verkar vara när cpun utnyttjas runt 100% eller så är det bra ett lustigt sammanträffande.

Det andra problemet är att texturer inte verkar sitta ihop ordentligt. Blir typ vita streck mellan dem. Syns tydligast i mörka inomhusmiljöer. Ibland ser det bara ut som prickar mellan texturerna.

Någon som känner igen sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Har några problem som jag inte sett några rapporter om någonstans så kollar här om någon känner igen sig.

Först handlar det om att ljudet sprakar ibland. Verkar vara när cpun utnyttjas runt 100% eller så är det bra ett lustigt sammanträffande.

Det andra problemet är att texturer inte verkar sitta ihop ordentligt. Blir typ vita streck mellan dem. Syns tydligast i mörka inomhusmiljöer. Ibland ser det bara ut som prickar mellan texturerna.

Någon som känner igen sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt ljud sprakar inte men låter väldigt lustigt ibland, som om ett filter läggs över det. Det där med vita streck mellan texturena syns tydligen om man sänker Anti Alieasingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knoxz:

Kör Assassins Creed Black Flag med allt på High/Very high/ON, MSAA2x, V-Sync, Triple buffering och spelar 1920x1080 i ca 50-60fps med GTX 670 och datorn i sign.

Hur mycket mer krävande kommer Unity att bli tror ni?, klarar man 40fps+ med samma burk?

Spännande, jag har EVGA GTX780 och fpsdroppar konstant. Måste köra vsync på 30hz för att få någorlunda flyt i det där jävla spelet.

Permalänk
Skrivet av nils45:

Mitt ljud sprakar inte men låter väldigt lustigt ibland, som om ett filter läggs över det. Det där med vita streck mellan texturena syns tydligen om man sänker Anti Alieasingen.

Jag har ju TXAA på Får väl exprementera med inställningarna och se om det löser sig.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin save fil förstörd/corrupt data save file?

Hände för mig i Söndags, kunde inte ladda det sparade spelet igår, blev till att starta ett nytt spel, tack för det ubiskrot.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Är det någon idé att köpa Unity med ett GTX 660, upplösning 1680x1050.