Permalänk
SpelClockers
Skrivet av kertander:

Vackert! Jag är också tvungen att stanna och ta bilder ibland. Har tagit 200+ på ATS och 150+ på ETS2
Här är några av mina.

https://www.worldoftrucks.com/en/online_profile.php?id=160126...

Lägg upp dina på din WorldOfTrucks profil du med.

https://www.worldoftrucks.com/en/online_profile.php?id=115478... - ganska tomt där just nu

Jag är inte alls lika aktiv som du. Det är tomt där pga att jag nästan aldrig tar bilder och att är aldrig aktiv på den sidan. Är signad där enbart att få tillgång till deras kontrakt.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Jag är inte alls lika aktiv som du. Det är tomt där pga att jag nästan aldrig tar bilder och att är aldrig aktiv på den sidan. Är signad där enbart att få tillgång till deras kontrakt.

Ja, jag vet, jag kan inte motstå att jaga achievements. Men du vet att bilderna skickar du till WorldOfTrucks inifrån spelet. I menyn väljer du Photo Studio och sen Screenshot Manager. Där ser du alla dina screenshots. Under har du två knappar (Upload to selected slot) och (Use as my profile truck). Du har 6 st. tomma rutor att fylla med screenshots + en till som din truck profil. Dessa hamnar på din WorldOfTrucks profil-sida.

På WorldOfTrucks sidan kan du även välja vad du vill ha på din registreringsskylt.

Permalänk
Medlem

Min första resa till Mexico

Jag rekommenderar Mexico kartan varmt. Har skapat ett Mexico album här om ni vill se. http://kertander.imgur.com/

Nu har jag lagt till fler bilder.

mera bilder
Permalänk
Medlem

Shit, detta lät ju askul! Har varit sugen på att testa ATS en längre tid, men dragit mig just för att onlineläget var som det var, att man fick pengar utan att behöva göra ett skvatt, dvs när man inte spelat på ett par dagar så hade ens anställda kört in massa pengar.
Tanken att övriga spelare online då även satt på X antal miljoner gjorde ju att man tappade suget.
Älskade känslan man fick i början då man verkligen gick in för att köra så realistiskt som möjligt för att inte riskera tappa pengar, men den känslan försvann tyvärr så fort man blev ekonomiskt oberoende.
Dock låter det ju aningen jobbigt att man måste spela in alla sina körningar etc.
Har inte spelat på länge heller, så lite sug får man allt att plocka fram Logitech G25 ratten och börja köra igen.
Hur pass "nybörjarvänligt" är detta sätt att spela på? Tänkte om man lyckas få med sig en polare också som aldrig spelat.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av kertander:

Ja, jag vet, jag kan inte motstå att jaga achievements. Men du vet att bilderna skickar du till WorldOfTrucks inifrån spelet. I menyn väljer du Photo Studio och sen Screenshot Manager. Där ser du alla dina screenshots. Under har du två knappar (Upload to selected slot) och (Use as my profile truck). Du har 6 st. tomma rutor att fylla med screenshots + en till som din truck profil. Dessa hamnar på din WorldOfTrucks profil-sida.

På WorldOfTrucks sidan kan du även välja vad du vill ha på din registreringsskylt.

Coolt att man kan ändra sin reg skylt, gör ju så att trucken blir mer personlig!! Får kanske bli lite mer aktiv på den sidan då!

Skrivet av -Pulma-:

Shit, detta lät ju askul! Har varit sugen på att testa ATS en längre tid, men dragit mig just för att onlineläget var som det var, att man fick pengar utan att behöva göra ett skvatt, dvs när man inte spelat på ett par dagar så hade ens anställda kört in massa pengar.
Tanken att övriga spelare online då även satt på X antal miljoner gjorde ju att man tappade suget.
Älskade känslan man fick i början då man verkligen gick in för att köra så realistiskt som möjligt för att inte riskera tappa pengar, men den känslan försvann tyvärr så fort man blev ekonomiskt oberoende.
Dock låter det ju aningen jobbigt att man måste spela in alla sina körningar etc.
Har inte spelat på länge heller, så lite sug får man allt att plocka fram Logitech G25 ratten och börja köra igen.
Hur pass "nybörjarvänligt" är detta sätt att spela på? Tänkte om man lyckas få med sig en polare också som aldrig spelat.

Detta är super kul med ATS. Dessutom roligt att spela med andra online som man kan snacka med samtidigt.
Det är rätt så nybörjarvänligt tycker jag.. Men det tar ju ett tag att lära sig backa med släpet om man aldrig har gjort det förut i ett spel.. Jag tycker dock att det fortfarande är rätt så svårt!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Pulma-:

Shit, detta lät ju askul! Har varit sugen på att testa ATS en längre tid, men dragit mig just för att onlineläget var som det var, att man fick pengar utan att behöva göra ett skvatt, dvs när man inte spelat på ett par dagar så hade ens anställda kört in massa pengar.
Tanken att övriga spelare online då även satt på X antal miljoner gjorde ju att man tappade suget.
Älskade känslan man fick i början då man verkligen gick in för att köra så realistiskt som möjligt för att inte riskera tappa pengar, men den känslan försvann tyvärr så fort man blev ekonomiskt oberoende.
Dock låter det ju aningen jobbigt att man måste spela in alla sina körningar etc.
Har inte spelat på länge heller, så lite sug får man allt att plocka fram Logitech G25 ratten och börja köra igen.
Hur pass "nybörjarvänligt" är detta sätt att spela på? Tänkte om man lyckas få med sig en polare också som aldrig spelat.

@tcntad

Hej Pulma, Jag förstår inte riktigt resonemanget bakom ekonomin i ATS (och även ETS2 - samma typ). När du börjar på level 1 så har du begränsat med pengar och måste utföra många körningar (som anställd) innan du har råd att köpa din första lastbil. Då startar du egen firma och får mer pengar för varje körning. Sen anställer du andra förare, köper fler lastbilar och garage, när du får råd eller lånar till det. Och allt detta i Singelplayer (SP). Multiplayer (MP) ger dig inga pengar gratis! Eller har jag missat nåt? :). Det är bara en mod där du kan köra tillsammans med andra och fortsätta tjäna pengar till dit eget bolag som tillhör din profil i SP.

Att köra för SwecVTC innebär att man kör olika jobb, både i SP och MP. Du tar en screenshot på summeringen på slutet, lägger upp denna på t.ex. Imgur.com och rapporterar jobbet via VTMLive (som rapporterar det mesta åt dig automatiskt).

Hur pass Nybörjarvänligt? Hmm, beror på :). För att kunna köra MP måste du ha en egen lastbil, men du kan ju börja köra åt SwecVTC i SP redan innan. Om du gillar utmaningar så finns det gott om de, som att alltid köra lagligt, stanna vid rött, stanna vid STOP-skylt, blinka när du svänger och byter fil, på med lysen på kvällen/natten, kör i rätt fil, på rätt sida av vägen, etc. På MP måste du dessutom se upp för alla galningar som kör 150km/h. Det är bl.a. därför vi spelar in våra körningar, men jag tror inte att det är ett krav (rätta mig om jag har fel tcntad). Jag tyckte att det var ganska svårt att köra med tangenter så det är nog inte nybörjarvänligt. Ratt är att rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Coolt att man kan ändra sin reg skylt, gör ju så att trucken blir mer personlig!! Får kanske bli lite mer aktiv på den sidan då!

Detta är super kul med ATS. Dessutom roligt att spela med andra online som man kan snacka med samtidigt.
Det är rätt så nybörjarvänligt tycker jag.. Men det tar ju ett tag att lära sig backa med släpet om man aldrig har gjort det förut i ett spel.. Jag tycker dock att det fortfarande är rätt så svårt!

Då är ATS definitivt Nybörjarvänligt eftersom man kan skippa parkeringen om man tycker att det är för svårt :). Mitt tipps till alla som har svårt att backa med släp - tänk er att släpet är en skottkärra. Ni håller skottkärrans handtag med lastbilens bakhjul. Föreställ er detta när ni backar då kommer ni förstå varför trailern uppför sig som den gör :). Om ni vill så kan vi ha en parkeringsutbildning tillsammans.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av -Pulma-:

Shit, detta lät ju askul! Har varit sugen på att testa ATS en längre tid, men dragit mig just för att onlineläget var som det var, att man fick pengar utan att behöva göra ett skvatt, dvs när man inte spelat på ett par dagar så hade ens anställda kört in massa pengar.
Tanken att övriga spelare online då även satt på X antal miljoner gjorde ju att man tappade suget.
Älskade känslan man fick i början då man verkligen gick in för att köra så realistiskt som möjligt för att inte riskera tappa pengar, men den känslan försvann tyvärr så fort man blev ekonomiskt oberoende.
Dock låter det ju aningen jobbigt att man måste spela in alla sina körningar etc.
Har inte spelat på länge heller, så lite sug får man allt att plocka fram Logitech G25 ratten och börja köra igen.
Hur pass "nybörjarvänligt" är detta sätt att spela på? Tänkte om man lyckas få med sig en polare också som aldrig spelat.

Börja med att köra i SP, det är ingen skillnad mot MP som kertander nämner. Man måste bara se upp för alla dårar;)

Permalänk
Medlem

Jo det jag mena med ekonomin var att om du spelade online och hade anställda, så fortsatte dem att dra in pengar åt en även fast man inte spelade, pga att tiden på servern rullade på.
Och på nåt vänster så var det som att jag inte hade spelat spelet på typ 5år när jag gick online första gången, då första tidens datum var när spelet släpptes, tills den dagen som var i nuet så att säga.

Samma sak hände de jag spelade med. Visst man kan köra utan anställda, men bara vetskapen om att de man stöter på online inte direkt har förtjänat sina vrålåk då många satt på X antal miljoner de också

Frågade någon streamer som körde ATS och han sa att det var samma där och han störde sig på det, men men var bara att gilla läget.
En skitgrej kanske för vissa men tyvärr så var det det som dödade mitt sug just då.

Ska fundera på saken iaf, skaffar man ATS så får man kanske lite nykänsla igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Pulma-:

Jo det jag mena med ekonomin var att om du spelade online och hade anställda, så fortsatte dem att dra in pengar åt en även fast man inte spelade, pga att tiden på servern rullade på.
Och på nåt vänster så var det som att jag inte hade spelat spelet på typ 5år när jag gick online första gången, då första tidens datum var när spelet släpptes, tills den dagen som var i nuet så att säga.

Samma sak hände de jag spelade med. Visst man kan köra utan anställda, men bara vetskapen om att de man stöter på online inte direkt har förtjänat sina vrålåk då många satt på X antal miljoner de också

Frågade någon streamer som körde ATS och han sa att det var samma där och han störde sig på det, men men var bara att gilla läget.
En skitgrej kanske för vissa men tyvärr så var det det som dödade mitt sug just då.

Ska fundera på saken iaf, skaffar man ATS så får man kanske lite nykänsla igen.

Det är upp till var och en hur man vill tjäna ihop sina pengar. Vissa vill köra ihop vartenda öre och andra vill fuska och få massa pengar direkt. Så är det inte bara i spelvärlden tyvärr :). Inget att hänga upp sig på. Det finns mycket annat att fokusera på än pengar. Du kan försöka ta alla Achievements, försöka leverera utan att skada lasten, åka enl. trafikreglerna, ta massa fina screenshots, filma en galning på MP, anmäla honom och visa filmen för alla på YouTube. Du kan joina ett VTC-bolag och åka konvojer tillsammans på MP. Du kan köpa alla nya kartor till ETS2 och utforska de (Going East, Scandinavia och France). Det finns även många mod-kartor, jag testar Mexico och coast-to-soast i ATS just nu (Kolla på några bilder här). Och SCS har lovat att underhålla spelen några år till så det kommer mera sen + att Community är mycket bra.

För mig känns varje körning som ny även om jag kör mellan samma städer med samma last. Jag tror att det kommer ta lång tid för mig att tröttna på ATS och ETS2. Vi ses där...

Permalänk
Medlem

Hejsan! Har varit lite inaktiv men jag är tillbaks och blivit klar med ett rapport. Laggade när jag skulle svänga in till en avfart. Blev tyvärr 4.7% skada på lastet. Men hur är det med "Incident", tcntad o kertander? Inget ni har tänkt av än? För att detta börjar bli lite konstigt om man inte kan rapportera kraschar, skador osv.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lanering:

Hejsan! Har varit lite inaktiv men jag är tillbaks och blivit klar med ett rapport. Laggade när jag skulle svänga in till en avfart. Blev tyvärr 4.7% skada på lastet. Men hur är det med "Incident", tcntad o kertander? Inget ni har tänkt av än? För att detta börjar bli lite konstigt om man inte kan rapportera kraschar, skador osv.

Isf skapar man en incidentrapport, enkelt.
Tyvär kan vi inte använda oss av egna värden för avdrag och liknande utan det är fasta som VTM har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Isf skapar man en incidentrapport, enkelt.
Tyvär kan vi inte använda oss av egna värden för avdrag och liknande utan det är fasta som VTM har.

Så vad ska jag skriva in? Sista gången vi pratade om detta blev det tok. Du sa "jag bjuder dig på den" What now?.....

Permalänk
Medlem

Förresten... Insåg precis ett bugg i VTMLive... Fuel Consumption, Profit, Ferry/Train och Distance Driven är fel. Herregud, jag tror inte det är 149.946 km från Köln till London....

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lanering:

Förresten... Insåg precis ett bugg i VTMLive... Fuel Consumption, Profit, Ferry/Train och Distance Driven är fel. Herregud, jag tror inte det är 149.946 km från Köln till London....

Skumt!
Inställt på två olika typer? km i spelet och miles i VTN eller tvärtom?

Ang. incidenter, gör en rapport och fyll i så gott det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Skumt!
Inställt på två olika typer? km i spelet och miles i VTN eller tvärtom?

Ang. incidenter, gör en rapport och fyll i så gott det går.

VTN? Vad är det? Kan det bero på att jag körde i Single Player? Tänker köra i online nu. Vill inte offra det en gång till. Tänkte köra last en gång till för dagen

Fyllde på en incident rapport.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lanering:

VTN? Vad är det? Kan det bero på att jag körde i Single Player? Tänker köra i online nu. Vill inte offra det en gång till. Tänkte köra last en gång till för dagen

Fyllde på en incident rapport.

VTM*
Inte helt omöjligt men jag tror inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanering:

Förresten... Insåg precis ett bugg i VTMLive... Fuel Consumption, Profit, Ferry/Train och Distance Driven är fel. Herregud, jag tror inte det är 149.946 km från Köln till London....

Hej, Jag har märkt att det visas konstiga avstånd i rapporter från VTM om man inte kör hela jobbet på en och samma gång. Om du parkerar, sparar, går ur spelet, startar spelet och fortsätter så verkar det som VTM inte kan slå ihop avståndet du har redan kört med avståndet du kör sen. Skumt, men VTM är inte perfekt.

Jag kom på en Workaround när det gäller "An Error Has Occured" när man inte kan lägga till länken till sammanfattningsbilden i Comment-fältet. Jag pillade lite med värden för att se om den har problem med olika tecken. Jag kom på att om du t.ex. transporterar en Digger 500 så måste man ta bort 500 så att det bara står Digger, och då accepterar den din Submit :). Skall testa nästa gång jag kör nåt annat om man kanske kan ha en "_" mellan (Digger_500). VTM kanske inte gillar mellanslag i Cargo-fältet. Jag har informerat supporten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanering:

VTN? Vad är det? Kan det bero på att jag körde i Single Player? Tänker köra i online nu. Vill inte offra det en gång till. Tänkte köra last en gång till för dagen

Fyllde på en incident rapport.

VTMLive rapporter fungerar för mig i både MP och SP. De fungerar däremot inte när jag kör i Mexico och till städer på Coast-to-Coast kartan. Man får rapportera allt manuellt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Inte fraps men Plays.TV, där har du lite fler val att göra i kvalitet, fps.

Skrivet av kertander:

OK, nu kan jag Plays.tv också. Och jag var involverad i min första officiella krock som jag rapporterade till TruckersMP :).

Om ni är intresserade kan ni titta på krocken här: http://plays.tv/video/5884fbf85291664f3f/rammed-by-lukilako

Och här är Rapporten: https://truckersmp.com/reports/view/104785

Så nu är han Bannad

https://truckersmp.com/reports/view/104785
https://truckersmp.com/user/1306488

Kommer rapportera mera nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Bra gjort.

Har tänkt köra SP lite mer... Det var ett tag sen, gillar även modsen man kan ha i SP för att göra spelet mer realistiskt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanering:

En gemensam YouTube-kanal låter bra!

Skrivet av tcntad:

Tycker jag med. Din ansökan är godkänd:)

Skrivet av kertander:

OK, jag har lagt upp min krock på min kanal på YouTube https://www.youtube.com/watch?v=aAzw3jf8fVU.

Jag kommer lägga upp våra andra klipp på vår gemensamma YT-kanal när denna är uppe.

Nu har jag lagt upp några körningar på min kanal. (Kertanders YouTube kanal). Kan lägga upp där tills vi har en gemensam kanal. Kolla gärna och kommentera.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Nu har jag lagt upp några körningar på min kanal. (Kertanders YouTube kanal). Kan lägga upp där tills vi har en gemensam kanal. Kolla gärna och kommentera.

Du har fått PM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du har fått PM?

PM?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Du har ett PM (Privat Meddelande med uppgifter om vårat YT-konto)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Mindre ändring ang. rapporteringen

Rapporteringar
Om ni, i en körning tankar, åker färja, får skador etc måste man göra avdrag för detta innan rapporten skickas in!

För varje % skada: -150 EUR
Resterande ger lika avdrag för vad ni betalat.
En grundlön om 100 EUR utges, för varje km tillkommer 1 EUR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Dags att ge sig ut på vägarna igen då!

Skönt att höra! Kommer dock inte kunna lasta mycket den här veckan for sure... Måste plugga mycket

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lanering:

Skönt att höra! Kommer dock inte kunna lasta mycket den här veckan for sure... Måste plugga mycket

Plugga på, viktigare än att ligga på vägarna:)

Plays.TV spelade inte in den första körningen av nån anledning, mitt fel anyway! Andra gick mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Plugga på, viktigare än att ligga på vägarna:)

Plays.TV spelade inte in den första körningen av nån anledning, mitt fel anyway! Andra gick mycket bättre.

Kommer du lägga upp det på vår YT-kanal?