Permalänk
Avstängd
Skrivet av shogun-r:

Hade gärna hört fler kommenterar, antingen folk som köpt eller om det kommit nya uppdateringar som ni är nöjda med. Original FW alltså

Firmwaren från Asus suger helt och hållet. Senaste problemet är att UPnP inte fungerar alls. Det smarta är att använda Merlin's firmware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dolkgabriel:

Firmwaren från Asus suger helt och hållet. Senaste problemet är att UPnP inte fungerar alls. Det smarta är att använda Merlin's firmware.

Låter ju verkligen illa. Detta med att labba är nog inget för mig längre. För det första är jag inte så road av att leka, utan vill ha grejer som funkar. För det andra så fuckar man garantin, för det tredje så... hmmm.. ja skulle väl vara det att om man inte kan leverera grejer som är riktigt bra out of the box, så är det helt enkelt inga bra grejer.

Har även erfarenhet från Smartphones när man lägger på externa ROM och firmware och DET BLIR ALDRIG som original. Den som försöker lura i mig något annat är antingen okunnig eller ljuger. Det står ju dessutom rakt av av skaparen till FW massa men men men, och att funktioner kan behövas testas.

Surt eftersom jag vill ha en bra router med AC och att man kan få en telefonlur till. Min sambo envisas dessvärre med att man skall kunna ringa med "vanlig" telefon.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shogun-r:

Låter ju verkligen illa. Detta med att labba är nog inget för mig längre. För det första är jag inte så road av att leka, utan vill ha grejer som funkar. För det andra så fuckar man garantin, för det tredje så... hmmm.. ja skulle väl vara det att om man inte kan leverera grejer som är riktigt bra out of the box, så är det helt enkelt inga bra grejer.

Har även erfarenhet från Smartphones när man lägger på externa ROM och firmware och DET BLIR ALDRIG som original. Den som försöker lura i mig något annat är antingen okunnig eller ljuger. Det står ju dessutom rakt av av skaparen till FW massa men men men, och att funktioner kan behövas testas.

Surt eftersom jag vill ha en bra router med AC och att man kan få en telefonlur till. Min sambo envisas dessvärre med att man skall kunna ringa med "vanlig" telefon.

Du fuckar inte garantin. Asus stödjer till och med DD-WRT helt och hållet öppet så varför skulle man fucka garantin om man installerar en ny firmware?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dolkgabriel:

Du fuckar inte garantin. Asus stödjer till och med DD-WRT helt och hållet öppet så varför skulle man fucka garantin om man installerar en ny firmware?

Vet inte hur det funkar med router, men det vanliga är att om inte produkten är original och man meckar själv så ryker garantin. Eller säger du emot att garantin ryker om du rootar en smartphone? Varför det är så behöver jag nog inte ens svara på. Men som sagt det kan vara skillnad i detta fallet.

Tycker dock att det är rätt dåligt om inte original FW är bra och betvivlar även att original FW skulle vara så kass. Varför klagar inte alla annars?

Men du kan gå i god för att denna router funkar precis lika bra eller bättre på alla funktioner med den andra FW? Då pratar jag om alla funktioner inkl säkerhetsfunktioner etc....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

AC87U skall ha stöd för VOIP, någon som vet hur man kopplar in en IP-telefon? Finns inga uttag förutom LAN, skall man koppla in den i en LAN-port eller behövs extra boxar ändå?

Borde denna router fungera med Bahnhofs telefoni? Någon som har erfarenheter?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

För min del som som kört NT-66an i både husvagn och hemma anser att AC-87 är sämre iallafall på det trådlösa som helt låser sig mellan varven.
Men idag kom det ny FW till 87an så tror jag nog att den kommer stuffa igång fett vartefter upptaeringar av FW. Nu testar jag nyaste:)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Skrivet av Henrik29:

För min del som som kört NT-66an i både husvagn och hemma anser att AC-87 är sämre iallafall på det trådlösa som helt låser sig mellan varven.
Men idag kom det ny FW till 87an så tror jag nog att den kommer stuffa igång fett vartefter upptaeringar av FW. Nu testar jag nyaste:)

Har du märkt någon skillnad med nya FW? Är det ASUS eller DD-WRT?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna? Är den körd eller finns det hopp eller är den trots allt bra? Läste senaste användarrecensionen på prisjakt som gav nio stjärnor av tio. Betyget var i princip, bra router med många funktioner men dåligt med FW-uppdateringar hittills. Rådet var att vänta ca 6 mån om man kan då Asus säkert fått ordning på sina FW och att priset troligen sjunkit en hel del.

Vad jag förstått är det inget fel på hårdvaran utan det är mjukvaran som strular. Så i så fall blir frågan, tror ni att Asus kommer få ordning på routern?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Vad tror ni om denna? Är den körd eller finns det hopp eller är den trots allt bra? Läste senaste användarrecensionen på prisjakt som gav nio stjärnor av tio. Betyget var i princip, bra router med många funktioner men dåligt med FW-uppdateringar hittills. Rådet var att vänta ca 6 mån om man kan då Asus säkert fått ordning på sina FW och att priset troligen sjunkit en hel del.

Vad jag förstått är det inget fel på hårdvaran utan det är mjukvaran som strular. Så i så fall blir frågan, tror ni att Asus kommer få ordning på routern?

FW brukar alltid lösa sig. Med tanke på priset och vad dom utlovar lär ASUS lägga ner tid på att utveckla sin router. Har en RT-N56U sedan MÅNGA år tillbaka. Den var inte helt felfri när den kom. Men NU när jag har skaffat lite fler trådlösa enheter så har routern börjat klappa ihop till och från.

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GimlY:

FW brukar alltid lösa sig. Med tanke på priset och vad dom utlovar lär ASUS lägga ner tid på att utveckla sin router. Har en RT-N56U sedan MÅNGA år tillbaka. Den var inte helt felfri när den kom. Men NU när jag har skaffat lite fler trådlösa enheter så har routern börjat klappa ihop till och från.

Jo det borde väl vara sant. Tycker det är otroligt svårt att bestämma router, står och väger mellan Netgear Nighthawk R7000 och denna. Vill ha en router med bra prestanda som håller länge. Sämste med denna verkar vara maximala hastigheten mellan WAN-LAN, visserligen tveksamt om man kommer behöva ha högre hastighet, men ändå....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av shogun-r:

Låter ju verkligen illa. Detta med att labba är nog inget för mig längre. För det första är jag inte så road av att leka, utan vill ha grejer som funkar. För det andra så fuckar man garantin, för det tredje så... hmmm.. ja skulle väl vara det att om man inte kan leverera grejer som är riktigt bra out of the box, så är det helt enkelt inga bra grejer.

Har även erfarenhet från Smartphones när man lägger på externa ROM och firmware och DET BLIR ALDRIG som original. Den som försöker lura i mig något annat är antingen okunnig eller ljuger. Det står ju dessutom rakt av av skaparen till FW massa men men men, och att funktioner kan behövas testas.

Surt eftersom jag vill ha en bra router med AC och att man kan få en telefonlur till. Min sambo envisas dessvärre med att man skall kunna ringa med "vanlig" telefon.

Lika enkelt att ladda ner Asuswrt-Merlins firmware som Asus egna och det bryter inte mot garantin, Merlin rekommenderas t.o.m av Asus själva.
Finns att ladda hem här. http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=7846 och uppdateras med jämna mellanrum.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Jo det borde väl vara sant. Tycker det är otroligt svårt att bestämma router, står och väger mellan Netgear Nighthawk R7000 och denna. Vill ha en router med bra prestanda som håller länge. Sämste med denna verkar vara maximala hastigheten mellan WAN-LAN, visserligen tveksamt om man kommer behöva ha högre hastighet, men ändå....

Köpte R7000 eftersom den var på rea helt nöjd med den. Ska slänga in dd wrt på den snart också och se hur den presterar då. Har dock läst att man förlorar lite hastighet wan-lan ifall man kör dd wrt istället för den officiella firmware, men man märker inte någon skillnad ifall man inte har en gigabit lina.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inget Internet genom RT-AC87U

Har precis fått fiber:-)
Glad i hågen köpte jag en RT-AC87U till det nya bredbandet.
Kopplar in routern, ansluter dator på LAN sidan, surfar in till admin sidan och konfigurera mitt SSID. Allt ser normalt ut, lämnar alla andra inställningar som default.
På adminsidans övre högra hörn finns fem ikoner, Wi-Fi (grön), Gästnätverk (grå), Internetstatus: Ansluten (grön), USB enhet (grå), Skrivare (grå).
Försöker nu nå ut på nätet utan resultat. Alla försök att surfa slutar med felkod: DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG (i Chrome).

Kopplar nu in datorn direkt mot fiberanslutningen, då funkar det utmärkt..?

Tillbaka med AC87:an i mellan dator och fiber. In på adminsidan för att kolla firmware, där står det att den inte kan kontrollera om det finns någon nyare firmware eftersom routern inte är ansluten till internet, trots att Internetstatus ikonen signalerar "Ansluten"?

Trodde att det bara va PnP...

Är det någon som har något bra tips?
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solvarg:

Har precis fått fiber:-)
Glad i hågen köpte jag en RT-AC87U till det nya bredbandet.
Kopplar in routern, ansluter dator på LAN sidan, surfar in till admin sidan och konfigurera mitt SSID. Allt ser normalt ut, lämnar alla andra inställningar som default.
På adminsidans övre högra hörn finns fem ikoner, Wi-Fi (grön), Gästnätverk (grå), Internetstatus: Ansluten (grön), USB enhet (grå), Skrivare (grå).
Försöker nu nå ut på nätet utan resultat. Alla försök att surfa slutar med felkod: DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG (i Chrome).

Kopplar nu in datorn direkt mot fiberanslutningen, då funkar det utmärkt..?

Tillbaka med AC87:an i mellan dator och fiber. In på adminsidan för att kolla firmware, där står det att den inte kan kontrollera om det finns någon nyare firmware eftersom routern inte är ansluten till internet, trots att Internetstatus ikonen signalerar "Ansluten"?

Trodde att det bara va PnP...

Är det någon som har något bra tips?
Tack!

Ladda ner Asuswrt-Merlin och lägg in den istället, alla rekommenderar att köra den firmware istället för stock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Ladda ner Asuswrt-Merlin och lägg in den istället, alla rekommenderar att köra den firmware istället för stock.

Samma resultat med "RT-AC87U_3.0.0.4_376_4.rtx"

Har även testat att sätta in min gamla Linksys router på fibern, samma resultat. Routern får en WAN IP, allt ser bra ut men när jag försöker surfa så får jag hela tiden DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG

Satte även AC-87:an som router på ADSL linan, där funkar det utan problem.

Så oavsett router typ så får jag "DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG" när jag försöker surfa på Bredband2 anslutningen men allt funkar nar jag surfar på anslutningen från Bredbandsbolaget.

Har någon erfarenhet av Bredband2?

Tack!

PS
Såg föresten att Microsoft Lync kom igång trots att surfningen inte funkade, så någon slags internetkoppling verkade finnas..
DS

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Solvarg:

Samma resultat med "RT-AC87U_3.0.0.4_376_4.rtx"

Har även testat att sätta in min gamla Linksys router på fibern, samma resultat. Routern får en WAN IP, allt ser bra ut men när jag försöker surfa så får jag hela tiden DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG

Satte även AC-87:an som router på ADSL linan, där funkar det utan problem.

Så oavsett router typ så får jag "DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG" när jag försöker surfa på Bredband2 anslutningen men allt funkar nar jag surfar på anslutningen från Bredbandsbolaget.

Har någon erfarenhet av Bredband2?

Tack!

PS
Såg föresten att Microsoft Lync kom igång trots att surfningen inte funkade, så någon slags internetkoppling verkade finnas..
DS

Fungerar det att pinga direkt mot ipnummer ? Fungerar andra webbläsare ? Har du provat med avstängd firewall/säkerhetsprogram ? Använder datorn dgcp ? Fungerar det att surfa med nån annan enhet via routern ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Fungerar det att pinga direkt mot ipnummer ? Fungerar andra webbläsare ? Har du provat med avstängd firewall/säkerhetsprogram ? Använder datorn dgcp ? Fungerar det att surfa med nån annan enhet via routern ?

Jag kan, via ADSL anslutningen, pinga WAN porten på fiberroutern.
Har stängt av brandvägg, ingen skillnad.
Menar du dhcp så är svaret ja.
När jag testar IE, får jag meddelandet "The DNS server isn't responding".

Fler ideér?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solvarg:

Jag kan, via ADSL anslutningen, pinga WAN porten på fiberroutern.
Har stängt av brandvägg, ingen skillnad.
Menar du dhcp så är svaret ja.
När jag testar IE, får jag meddelandet "The DNS server isn't responding".

Fler ideér?

Låter jävligt konstigt. Oavsett vilken router du använder så får du samma problem. Använde du en router förr innan du köpte ac87, och allt fungerade bra? Eller är det första gången du testar en router med bredband2?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Solvarg:

Jag kan, via ADSL anslutningen, pinga WAN porten på fiberroutern.
Har stängt av brandvägg, ingen skillnad.
Menar du dhcp så är svaret ja.
När jag testar IE, får jag meddelandet "The DNS server isn't responding".

Fler ideér?

Använder du 2 uppkopplingar samtidigt eller hur menar du att du pingar wanporten via adsl ? Exakt hur har du kopplat ihop allt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Låter jävligt konstigt. Oavsett vilken router du använder så får du samma problem. Använde du en router förr innan du köpte ac87, och allt fungerade bra? Eller är det första gången du testar en router med bredband2?

Skickades från m.sweclockers.com

Har haft ADSL ett antal år, har på den anslutningen en Linksys router.
Fick fiber installerad förra veckan köpte då AC-87U routern och tecknade avtal med Bredband2 om ett 250/100 abonnemang.

Läntar nu bara efter att få igång skiten..

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solvarg:

Har haft ADSL ett antal år, har på den anslutningen en Linksys router.
Fick fiber installerad förra veckan köpte då AC-87U routern och tecknade avtal med Bredband2 om ett 250/100 abonnemang.

Läntar nu bara efter att få igång skiten..

Tack!

Jag hade ringt och kollat med Bredband2, låter som att det är något fel på deras sida. Två olika routers funkar med ADSL men inte med Bredband2 fiber.

EDIT:

Här finns det en person med samma problem. En person drog ut kabeln helt och hållet från vägguttaget i några minuter sedan kopplade han den i routern så funkade det. Tydligen så låste IP-adressen sig till datorn.

Permalänk
Medlem

Hej. Ny här och vet inte hur jag skapar egen tråd osv. Vänder mig hit till denna.

Någon som har koll när det gäller mjukvara i Asus RT-AC87U? Hade Merlin på den men efter att jag ändrade inställningen i QoS till Adaptiv hittar jag inte routern igen och den startar om hela tiden (Brickad?). Hittar varken den via Wifi eller när den är direkt kopplad nätverksport på datorn. Någon som vet om man kan göra en återställning utöver det normala inne på kretskortet då jag förmodligen brutit garantin med tanke på mjukvaran jag själv lagt in.

Permalänk
Medlem

Har redan skrivit i en annan tråd om Asus RT-AC87U men kan göra ett tillägg här.

Tappade port forwarding så jag fick ta bort och lägga till dessa ett antal gånger.
Vägrade ta MAC-adress eller spontant ändrade denna.
Tappade anslutning mot internet, vilket inte gick att lösa genom att starta om eller göra en factory reset. Endast genom att flasha om firmwaren.
Tappade wifi mot både 2,4 och 5 GHz nätet under 10 sec flertalet gånger.
Testade olika original-firmwares, dock inte Merlin.

Hade den i en dag sen lämnade jag tillbaka den. Otroligt ostabil och inte speciellt snabb med tanke på konkurrenterna. Mitt råd är att undvika denna tills Asus lyckats fixa till problemen.

Permalänk
Medlem

Har nu testkört routern lite granna. Kan säga att jag är nöjd med den, men för dom slantarna man pröjsa för den är nog lite i överkant. Sett på hur länge jag förväntar mig att kunna använda denna router så blir det inte så stora slantar i slutändan. Hoppas att den pallar med bara

firmware ur låda är inte direkt någon hit. Fungerar men ska man kladda dit diskar som ska fungera som NAS/SAMBA så blir det jobbigare för routern. Min ville inte så mycket med just den kombon.

Så jag har kastat in merlin, fungerar klockrent. Använder inte lucka mycket minne på routern. Försökte fixa så jag kunde se IPTV genom min gamla router men ha nya asus rt-ac87u som main router. Som AP kunde inte gammel N56U köra ut IPTV. Utan jag måste köra den som router... Kan man stänga av DHCP och ändå ansluta enheter så dom får internet utan att jag behöver ställa in fast IP. Tänker då det är nya routern som ska dela på IP adresserna och gammeln ska funka som en extender eller typ switch med WIFI.

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krasharen:

Har du märkt någon skillnad med nya FW? Är det ASUS eller DD-WRT?

Jag kör just nu Merlin fw och den nyaste funkar bra mkt bättre men hasigheten går lite upp och ner, ligger på runt 85/70 ibland på 5GHz och typ 40/20 på samma plats
Några minuter senare, dock har det blivit mkt bättre och det har nog bara låst sig typ en gång på en enhet.

Helt klart hopp om det och nu såg jag att ASUS släppt ytterliggare en så då kanske DD-WRT också har

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

ASUS RT-AC87U Problem

Hej,

Har problem med att koppla upp min ASUS RT-AC87U mot Ownits Inteno FG500. Kör just nu bryggat på LAN 2 och kopplar in LAN kabel från Inteno FG500 till WAN porten på ASUSen. Kör Guiden för internet inställning men den kan inte identifiera anslutning. Har val DHCP som anslutning men WAN dioden lyser rött bara.

Provar med min RT-AC68U med exakt samma inställningar som 87an har och då går det igång direkt. Den kan identifiera anslutning utan problem.

På 87an så står det bara att jag ska sätta i WAN kabel. Har uppdaterat 87an med senaste ASUS firmware och provat flera olika LAN kablar för att vara säker.

Funderingar ??

Med vänlig hälsning, Magnus

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av moffsing:

Hej,

Har problem med att koppla upp min ASUS RT-AC87U mot Ownits Inteno FG500. Kör just nu bryggat på LAN 2 och kopplar in LAN kabel från Inteno FG500 till WAN porten på ASUSen. Kör Guiden för internet inställning men den kan inte identifiera anslutning. Har val DHCP som anslutning men WAN dioden lyser rött bara.

Provar med min RT-AC68U med exakt samma inställningar som 87an har och då går det igång direkt. Den kan identifiera anslutning utan problem.

På 87an så står det bara att jag ska sätta i WAN kabel. Har uppdaterat 87an med senaste ASUS firmware och provat flera olika LAN kablar för att vara säker.

Funderingar ??

Med vänlig hälsning, Magnus

Det kan handla om ett maclås som är låst till den macadress som enheten som fungerar har, i så fall får man vänta på att det släpper via en timer, 20 minuter till 1 dygn är vanlig tid på låset, det brukar även gå att klona en macadress till routerns wanport, jag vet inte hur det är konfigurerat hos dig så det kan vara nått annat som strular också men kopplar du upp nätet och låter det stå orört en längre tid så borde det starta av sig själv om det är maclås på porten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har sen några dagar kört med intergrity pptp vpn i rotern och det fungerar bra, halverar typ hastigheten till ca 50/50 men det funkar kalas och jag är nöjd. Fungerar betydligt bättre nu med trådlösa enheter. Ibland låser sig någon medan en annan samtidig fungerar men det är mkt bättre än innan och nu surfar alla anonymt i alla fall

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

La precis in Asuswrt merlin nyaste RT-AC87U_3.0.0.4_378.50_beta2 firmeware och den klarar näääääästan att connecta till vpn igen efter en omstart:) + att jag nu har 67/75 Mbit på vpn så det börjar ta sig

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Nu när jag kör 2 xbox, 2 htpc:s 2 mobiler och en boxee på wifi så kastar routern ut enheterna efter några minuter. Speciellt mobilerna som får ansluta och koppla från konstant. Kan det vara placeringen av routern eller är det bara firmware som bråkar? Har bra wifi signal överallt i huset men blir ändå utkastat.

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]