Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är inte anti cyberpunk då jag inte ens testat det men när man jämför spelet med Hitman så blev jag lite anti då jag inte alla gillade det.

Det är inte ens samma typ av spel så det blir jävligt skevt att jämföra dom.
Sen har ju du som du säger inte ens testat CP, så vad spelar det för roll?
Alla vet att Cyberpunk release blev skit, och CDPR lovade för mycket än vad som kunde levereras, detta vet vi redan för det var över 1 månad sedan det släpptes.
Lägg ner all skitkastning, alla vet om bristerna redan.
Blir så jävla trött

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don Stroker:

Det är inte ens samma typ av spel så det blir jävligt skevt att jämföra dom.
Sen har ju du som du säger inte ens testat CP, så vad spelar det för roll?
Alla vet att Cyberpunk release blev skit, och CDPR lovade för mycket än vad som kunde levereras, detta vet vi redan för det var över 1 månad sedan det släpptes.
Lägg ner all skitkastning, alla vet om bristerna redan.
Blir så jävla trött

Fortfarande så kastar jag inte skit på Cyberpunk då jag aldrig provat spelet men det hag tog upp var att man jämförde det med Hitman 3. Då jag själv spelat Hitman 2 och tyckte det var rätt trist så blev jag mindre intresserad av Cyberpunk.
Om det mu är som du skriver att de inte är liknande så är det positivt.
Det var inte jag som jämförde spelen utan det var någon youtubefilm.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Fortfarande så kastar jag inte skit på Cyberpunk då jag aldrig provat spelet men det hag tog upp var att man jämförde det med Hitman 3. Då jag själv spelat Hitman 2 och tyckte det var rätt trist så blev jag mindre intresserad av Cyberpunk.
Om det mu är som du skriver att de inte är liknande så är det positivt.
Det var inte jag som jämförde spelen utan det var någon youtubefilm.

Jag vet inte var du hittat den jämförelsen. Det är verkligen två spel som inte är ens i närheten av liknande spel.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Nioreh83:

Jag vet inte var du hittat den jämförelsen. Det är verkligen två spel som inte är ens i närheten av liknande spel.

Det härstammar härifrån

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Fick konstigt fel med senaste uppdateringen som inte var där innan. En sorts "gummibandseffekt".
Svårt att förklara. FPS blev inte påverkat.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

De har nog gjort en del annat också än det som framgår av loggen. På XSX märks ett klart lyft. Förutom att det är rappare så känns det mer detaljerat och både ljus och reflektioner ser snyggare ut. Det första har väl med minneshanteringen att göra, vilket de anger i patchen. Det senare kanske är relaterat, om resurserna laddar in på ett annat sätt. Jag vet inte. Men någonting är det, och det är positivt. I övrigt inga skillnader, men hade inga stabilitetsproblem innan heller.

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Jag vet inte var du hittat den jämförelsen. Det är verkligen två spel som inte är ens i närheten av liknande spel.

Han jämför ju inte spelen i sig, han sa att Hitman vet vilket spel det är och har polerats väl. Hans kritik mot Cyberpunk var att de inte visste vad det var för genre och blandar hejvilt utan att polera de olika delarna vilket ledde till röran det blev i slutändan. Vilket jag håller med om, det är en open world looter shooter med element från RPG och influenser från GTA/Deus x/far cry. Ingen av delarna är speciellt väl genomförda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Han jämför ju inte spelen i sig, han sa att Hitman vet vilket spel det är och har polerats väl. Hans kritik mot Cyberpunk var att de inte visste vad det var för genre och blandar hejvilt utan att polera de olika delarna vilket ledde till röran det blev i slutändan. Vilket jag håller med om, det är en open world looter shooter med element från RPG och influenser från GTA/Deus x/far cry. Ingen av delarna är speciellt väl genomförda.

Det är som sagt tydligt att de släppte 2077 för tidigt, tror det kommer ta månader innan det börjar likna vad det borde ha varit vid release. Men då tror jag inte heller att t.ex. AIn kommer bli bättre, vissa saker struntar man i för att t.ex. släppa DLC som de igen kan tjäna lite cash på.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Försökte undvika main story för att dra ut på spelet men satan vad fort man kom till sista uppdraget..
Vill ju inte fortsätta och bara spela side quests. Är level 27

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

/edit: bomber och granater! Det blev fel tråd, skulle ju vara i screenshots-tråden. Men ok, det funkar ju här med

Jo, jag skaffade en XBox-controller istället för min gamla PC-kontroll (som man ändå fick köra XInput-program till för att det skulle funka). Lite bättre att köra fordon nu med analog gas. Det är faktiskt riktigt dåligt att köra med tangentbord/mus i det här spelet.

Hittade ett ställe där det spawnas en sådan här, bra att veta om det är krig på gång

---

Hittade en legendary rörtång! med tre mod-slottar som bestyckades med Epic-moddar, bra till när jag ska börja levla upp street brawler snart

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Hittade intressant grej på Reddit gällande Peralez quest 'Dream On', kolla klippet:
https://www.reddit.com/r/LowSodiumCyberpunk/comments/l47vb1/d...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Hittade intressant grej på Reddit gällande Peralez quest 'Dream On', kolla klippet:
https://www.reddit.com/r/LowSodiumCyberpunk/comments/l47vb1/d...

Utomjordingar! Det måste vara utomjordingar

Det var en intressant quest, men...

Tycker att det är lite synd att den quest-kedjan slutade för tidigt. Hade velat gräva mer i villka som låg bakom Peralez hjärntvättning.

Dold text
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

@Fulci

Du tycks har varit här sedan dag 1 av att CDPR viskade om rykten om ett nytt RPG.

Vad är din åsikt över vad som har skett sedan dess?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

@Fulci

Du tycks har varit här sedan dag 1 av att CDPR viskade om rykten om ett nytt RPG.

Vad är din åsikt över vad som har skett sedan dess?

CDPR har hypat spelet för mycket, många hade enormt uppskruvade förväntningar som inte uppfylldes. Sen släppte de spelet alldeles för tidigt med buggar och saknade funktioner. De borde kanske också delat upp releasen och fokuserat på PC och släppt konsolversionerna senare.

Trots problemen tyckte jag spelet var bra på PC. Jag hade inga krascher men upplevde buggar. Ingen gamebreaker utom en där man var tvungen spara, starta om och ladda spelet igen för att kunna fortsätta. Jag spelade inte genom allt, hade en stor bunt sidouppdrag kvar när jag slutade.

Nästa spel de släpper blir nog ingen förhandsbeställning. Med tanke på att det var över 5 år mellan Witcher 3 och Cyberpunk 2077 lär nog nästa spel dröja ett antal år. Cyberpunk 2? Med tanke på resurserna de lagt ner, och att spelet sålt bra vill de nog göra en uppföljare. Kanske också för att återfå lite rykte om nästa spel blir polerat, buggfritt och generellt hyllat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

CDPR har hypat spelet för mycket, många hade enormt uppskruvade förväntningar som inte uppfylldes. Sen släppte de spelet alldeles för tidigt med buggar och saknade funktioner. De borde kanske också delat upp releasen och fokuserat på PC och släppt konsolversionerna senare.

Trots problemen tyckte jag spelet var bra på PC. Jag hade inga krascher men upplevde buggar. Ingen gamebreaker utom en där man var tvungen spara, starta om och ladda spelet igen för att kunna fortsätta. Jag spelade inte genom allt, hade en stor bunt sidouppdrag kvar när jag slutade.

Nästa spel de släpper blir nog ingen förhandsbeställning. Med tanke på att det var över 5 år mellan Witcher 3 och Cyberpunk 2077 lär nog nästa spel dröja ett antal år. Cyberpunk 2? Med tanke på resurserna de lagt ner, och att spelet sålt bra vill de nog göra en uppföljare. Kanske också för att återfå lite rykte om nästa spel blir polerat, buggfritt och generellt hyllat.

Tror du att dom kan förbättra spelets ai och att inte polisen teleporterar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Tror du att dom kan förbättra spelets ai och att inte polisen teleporterar?

De borde kunna göra ett bra system för poliser och ai, men det lär ta en hel del tid. När de stora buggarna är fixade lär polis-systemet ha rätt hög prioritet då många klagat på det. Hur lång tid? Får se hur mycket spelet hinner fixas de närmaste månaderna.

Permalänk
Medlem

Hittade precis Skippy-pistolen, fasen vad rolig den är

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Fråga: vad lägger ni pengarna på? Är inne på 2nd playthrough och är väl halvvägs genom main story och level 25. Roar mig med att klra rubt och göra gigs och rensa kartan från allt möjligt vilket genererar en del cash.

Har väl 250-300k sittandes och är bara "dafuq ska jag använda det till??". Har redan kusanagi och caliburn, vilka är jäkligt roliga att köra och har inte hittat nåt annat fordon som känns i närheten av att vara värt pengarna, i förhållande till de jag redan äger.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Fråga: vad lägger ni pengarna på? Är inne på 2nd playthrough och är väl halvvägs genom main story och level 25. Roar mig med att klra rubt och göra gigs och rensa kartan från allt möjligt vilket genererar en del cash.

Har väl 250-300k sittandes och är bara "dafuq ska jag använda det till??". Har redan kusanagi och caliburn, vilka är jäkligt roliga att köra och har inte hittat nåt annat fordon som känns i närheten av att vara värt pengarna, i förhållande till de jag redan äger.

Det finns ett achivment som går ut på att du ska köpa alla bilar du blir erbjuden. Där kommer det försvinna pengar + mer därtill.

Har du köpt cyberware, den med 50% mer headshot dmg. Bara den kostar 50k:- Sedan köpte jag legendary gorilla arms. De gick på 100k:- Du kommer lätt bränna dina pengar. Jag är uppe i lvl40 och har knappt några pengar kvar.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Fråga: vad lägger ni pengarna på? Är inne på 2nd playthrough och är väl halvvägs genom main story och level 25. Roar mig med att klra rubt och göra gigs och rensa kartan från allt möjligt vilket genererar en del cash.

Har väl 250-300k sittandes och är bara "dafuq ska jag använda det till??". Har redan kusanagi och caliburn, vilka är jäkligt roliga att köra och har inte hittat nåt annat fordon som känns i närheten av att vara värt pengarna, i förhållande till de jag redan äger.

Implants typ, fast när jag väl skaffade legendary mantis blades blev det också att pengarna hamnade på hög. Finns ju redan Caliburn att hitta f.ö.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Fråga: vad lägger ni pengarna på? Är inne på 2nd playthrough och är väl halvvägs genom main story och level 25. Roar mig med att klra rubt och göra gigs och rensa kartan från allt möjligt vilket genererar en del cash.

Har väl 250-300k sittandes och är bara "dafuq ska jag använda det till??". Har redan kusanagi och caliburn, vilka är jäkligt roliga att köra och har inte hittat nåt annat fordon som känns i närheten av att vara värt pengarna, i förhållande till de jag redan äger.

Några respecs (som kostar 100k styck) och sedan förbättrade mods som kostar allt från 5k till 60k.
Har man pengar över finns det fordon att köpa!
Annars är det ju OK att spara pengarna.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Den legendary rörtång jag köpte kostade 25000

Köp lite feta vapen och sånt, då går det snabbt åt pengar

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Yamato:

legendary rörtång

Bästa och mest oanade droppen någonsin

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

...det borde gå att skänka pengar till välgörenhet har också för mycket.

Eller bara överföra dem till Bitcoins rakt av bara

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om detta spelet är nått för mig, jag har tendens att tappa intresset ganska snabbt. (ADHD?) Anyway. Kan man va så ful att missbruka Steams refund policy genom att köpa det och sen lira 1h45min - för att sen få en refund om det inte alls visar sig vara min grej eller funka särskilt bra på datorn?

Eller är man idiot då och bör kolla på fler youtube videos' vilket jag jag redan har gjort massor av.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Jag vet inte om detta spelet är nått för mig, jag har tendens att tappa intresset ganska snabbt. (ADHD?) Anyway. Kan man va så ful att missbruka Steams refund policy genom att köpa det och sen lira 1h45min - för att sen få en refund om det inte alls visar sig vara min grej eller funka särskilt bra på datorn?

Eller är man idiot då och bör kolla på fler youtube videos' vilket jag jag redan har gjort massor av.

Vänta ett år, det finns väldigt många andra spel att spela under tiden.

Permalänk
Medlem

Efter senaste patchen har jag problem med att avsluta vissa sidouppdrag.
Ett cyberpsycho (galna syrran) och ett med granatnäsan, där han bara står i gränden i slutet och gör ingenting.
Hoppas på patch 1.2 snart.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Vänta ett år, det finns väldigt många andra spel att spela under tiden.

Köpte red dead redemption 2 och spelade det lite gran, men längtade bara tillbaka till CP2077 som jag tycker är roligare/snyggare

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Efter senaste patchen har jag problem med att avsluta vissa sidouppdrag.
Ett cyberpsycho (galna syrran) och ett med granatnäsan, där han bara står i gränden i slutet och gör ingenting.
Hoppas på patch 1.2 snart.

Jag har kört igenom båda på 1.1 utan problem. Vad är det som händer mer specifikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Jag har kört igenom båda på 1.1 utan problem. Vad är det som händer mer specifikt?

Som jag skrev går det inte att avsluta uppdragen. Kan pratat med granatnäsan 4-5 gånger.
Han upprepar samma mening gång på gång, men uppdraget stängs aldrig utan ligger kvar.
Samma sak med cyberpsycho-uppdraget

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"