Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk

Typ sista bilden på min katt. Njurarna pajade efter drygt 16 år. Simba var en fin katt och väldigt bra temperament.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Rocket chillar på sin favoritplätt på golvet där solen kikar in.

Permalänk
Medlem

Skaffa nyss en laperm!

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Svalt och skönt på det indiska bordet

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9

Permalänk
Medlem

Här är min pisse Yoshi som är 6 år gammal.
Han är en ragdoll och därför även 10kg tung, ja man får nästan blåmärke när han står på en!
Bestämde mig för att skaffa en kompis till honom, så den 21 Juli ska jag hämta hem en liten Birma.

Han heter just nu Aragorn i stamtavlan men jag funderar på att döpa honom till Aslan eller Loki.

Jag hoppas verkligen att Yoshi kommer acceptera honom, skulle göra så ont i mig annars!
En annan sak som är måttligt roande är att det är mycket dyrare att försäkra en Birma än en Raggis.

Permalänk
Medlem

Utevatten är tydligen godare än innevatten.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Utevatten är tydligen godare än innevatten.

<Uppladdad bildlänk>

Här hemma är vatten direkt ur kranen godare än allt annat vatten verkar det som...

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Bluish:

<Uppladdad bildlänk>
Här är min pisse Yoshi som är 6 år gammal.
Han är en ragdoll och därför även 10kg tung, ja man får nästan blåmärke när han står på en!
Bestämde mig för att skaffa en kompis till honom, så den 21 Juli ska jag hämta hem en liten Birma.
<Uppladdad bildlänk>
Han heter just nu Aragorn i stamtavlan men jag funderar på att döpa honom till Aslan eller Loki.

Jag hoppas verkligen att Yoshi kommer acceptera honom, skulle göra så ont i mig annars!
En annan sak som är måttligt roande är att det är mycket dyrare att försäkra en Birma än en Raggis.

Det brukar gå bra! Det kan bli lite fräs första dagarna, men det är generellt sett lättare att introducera en kattunge än vuxna katter. Har visserligen bara ragdolls, men tror inte det tagit mer än en vecka för någon av mina Helt normalt med både kortare och längre dock!

När jag fortfarande hade uppfödning brukade mitt råd vara att släppa ut nya kattungen vid lådan, så de vet var den är, och sen låta dem sköta resten själva En frisk vuxen katt ser inte en kattunge som något hot, även om de kan bli lite tjuriga precis i början av att det plötsligt är en ny filur i reviret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Det brukar gå bra! Det kan bli lite fräs första dagarna, men det är generellt sett lättare att introducera en kattunge än vuxna katter. Har visserligen bara ragdolls, men tror inte det tagit mer än en vecka för någon av mina Helt normalt med både kortare och längre dock!

När jag fortfarande hade uppfödning brukade mitt råd vara att släppa ut nya kattungen vid lådan, så de vet var den är, och sen låta dem sköta resten själva En frisk vuxen katt ser inte en kattunge som något hot, även om de kan bli lite tjuriga precis i början av att det plötsligt är en ny filur i reviret.

Tack för ditt svar!
Uppfödaren sa detsamma, att jag ska låta dom sköta sitt så kommer det funka.
Men känns lite dumt eftersom Yoshi är så stor haha.. tänk om han sätter sig på den lille. 😂
Men ja det ordnar sig nog!
Gjorde så med Yoshi, satte han i lådan det första jag gjorde.

Tar tacksamt emot fler tips om du har! ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Utevatten är tydligen godare än innevatten.

<Uppladdad bildlänk>

Kanske är det ett fint årgångsvatten i år 😂

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Bluish:

Tack för ditt svar!
Uppfödaren sa detsamma, att jag ska låta dom sköta sitt så kommer det funka.
Men känns lite dumt eftersom Yoshi är så stor haha.. tänk om han sätter sig på den lille. 😂
Men ja det ordnar sig nog!
Gjorde så med Yoshi, satte han i lådan det första jag gjorde.

Tar tacksamt emot fler tips om du har! ☺️

Något som kan underlätta är att det finns gott om viktiga "resurser". Exempelvis flera kattlådor (tumregeln brukar vara en per katt, men det beror såklart även på storlek, placering och katterna själva såklart), flera olika vattenskålar och dylikt. Det brukar vara en bra förutsättning i allmänhet när man har mer än en katt.

Det kan också snabba på processen att göra "positiva" saker. Typ leka med båda, exempelvis med ett kattspö som båda kan leka med även med lite avstånd från varandra. Berömma & sticka till någon extra godisbit, så den nya katten förknippas med bra saker Var försiktig med godis till den lille bara, precis vid flytt ska man för magens skull helst undvika att ge för mycket att äta av saker kattungen inte är van vid.

Finns även grejer som Feliway. Rekommenderar inte sprayen, ibland upplevt att vissa tvärt om blir stressade av det, men dosorna för eluttaget vet jag fungerar väldigt bra för vissa. Har personligen aldrig haft stort behov av det, men också hört mycket bra om det från andra. De avger feromoner som ska göra dem lite mer harmoniska och avslappnade. Med en kattunge hade jag inte sprungit och inhandlat det direkt, men kan vara bra att känna till som "backup".

Annars tror jag på att bara försöka hålla sig lugn och "cool" själv. Mina odjur är experter på att känna av när jag blir nervös och orolig och då kan det smitta av sig lite. Lättare sagt än gjort såklart. Jag var helt förkrossad typ dag 2 när jag skaffade min andra katt och tänkte att nu hatar min första katt mig för evigt, för att hon inte alls var sig själv och gick och la sig i badrummet första nätterna. Dagen efter vaknade jag till att hon noga tvättade den nya kattungen, som somnat bredvid henne i fotändan av sängen.

Sist men inte minst, de måste inte vara allra bästa vänner för att ha nytta av varandra! Katterna jag beskriver ovan är sju respektive sex år gamla idag. De är inte och har aldrig riktigt varit superbästisar som mina andra två katter, men det märks ändå att de har nytta av varandra och trivs med att inte vara helt ensamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Något som kan underlätta är att det finns gott om viktiga "resurser". Exempelvis flera kattlådor (tumregeln brukar vara en per katt, men det beror såklart även på storlek, placering och katterna själva såklart), flera olika vattenskålar och dylikt. Det brukar vara en bra förutsättning i allmänhet när man har mer än en katt.

Det kan också snabba på processen att göra "positiva" saker. Typ leka med båda, exempelvis med ett kattspö som båda kan leka med även med lite avstånd från varandra. Berömma & sticka till någon extra godisbit, så den nya katten förknippas med bra saker Var försiktig med godis till den lille bara, precis vid flytt ska man för magens skull helst undvika att ge för mycket att äta av saker kattungen inte är van vid.

Finns även grejer som Feliway. Rekommenderar inte sprayen, ibland upplevt att vissa tvärt om blir stressade av det, men dosorna för eluttaget vet jag fungerar väldigt bra för vissa. Har personligen aldrig haft stort behov av det, men också hört mycket bra om det från andra. De avger feromoner som ska göra dem lite mer harmoniska och avslappnade. Med en kattunge hade jag inte sprungit och inhandlat det direkt, men kan vara bra att känna till som "backup".

Annars tror jag på att bara försöka hålla sig lugn och "cool" själv. Mina odjur är experter på att känna av när jag blir nervös och orolig och då kan det smitta av sig lite. Lättare sagt än gjort såklart. Jag var helt förkrossad typ dag 2 när jag skaffade min andra katt och tänkte att nu hatar min första katt mig för evigt, för att hon inte alls var sig själv och gick och la sig i badrummet första nätterna. Dagen efter vaknade jag till att hon noga tvättade den nya kattungen, som somnat bredvid henne i fotändan av sängen.

Sist men inte minst, de måste inte vara allra bästa vänner för att ha nytta av varandra! Katterna jag beskriver ovan är sju respektive sex år gamla idag. De är inte och har aldrig riktigt varit superbästisar som mina andra två katter, men det märks ändå att de har nytta av varandra och trivs med att inte vara helt ensamma

Tack för alla tips!
Jag tror det kommer vara svårt att hålla mina egna känslor i schack haha. Yoshi har antagligen känt av mitt mående och har därför bajsat utanför lådan då och då, men efter att jag varit och tingat Aragorn har han inte gjort det en enda gång på en vecka! Konstigt.
Men ska testa leka med dom samtidigt, jättebra tips!
Nej inget godis till lilleman. ☺️

Tack igen! Uppskattar det verkligen.

Bonusbild😄

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Bluish:

Tack för alla tips!
Jag tror det kommer vara svårt att hålla mina egna känslor i schack haha. Yoshi har antagligen känt av mitt mående och har därför bajsat utanför lådan då och då, men efter att jag varit och tingat Aragorn har han inte gjort det en enda gång på en vecka! Konstigt.
Men ska testa leka med dom samtidigt, jättebra tips!
Nej inget godis till lilleman. ☺️

Tack igen! Uppskattar det verkligen.
<Uppladdad bildlänk>
Bonusbild😄

Jag tror det kommer gå superbra! Yoshi är jättefin, rejäl kisse!

Såhär kan det se ut när man är 7-kilospojke, men också tycker att bebisar är jätteläskigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag tror det kommer gå superbra! Yoshi är jättefin, rejäl kisse!

Såhär kan det se ut när man är 7-kilospojke, men också tycker att bebisar är jätteläskigt.

<Uppladdad bildlänk>

Tack! Han är mitt allt!
Hahha så gulligt! Det kanske är så det blir för Yoshi med, tog den livligaste kattungen som också verkade orädd så det blir nog en del pondus. 🙈

Permalänk
Medlem

Vår minsta busgumma Malin.

Permalänk
Medlem

Trängs i solstrålarna.

Myser i källaren med husse.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9

Permalänk
Medlem

Skulle styra upp det sista med vattenkylningen idag men så somnade Torsten på handduken där jag ska placera datorn. Jaha, då är det bara att göra annat tills han vaknar! Tur att katter inte kan sova så länge...

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Skulle styra upp det sista med vattenkylningen idag men så somnade Torsten på handduken där jag ska placera datorn. Jaha, då är det bara att göra annat tills han vaknar!

Hehe fick mig att tänka på den här från roliga länkar tråden

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

I måndags blev jag kattägare igen. 75% Birma så inte helt renrasiga så att säga. Det blidde två och iom att systerdöttrarna hade döpt den vita till Roger redan så fick den bruna heta Roy.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

I måndags blev jag kattägare igen. 75% Burma så inte helt renrasiga så att säga. Det blidde två och iom att systerdöttrarna hade döpt den vita till Roger redan så fick den bruna heta Roy.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Mysigt!

Blir till att pimpa kattlådan till en Esso-mack nu då?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Mysigt!

Blir till att pimpa kattlådan till en Esso-mack nu då?

Haha hade varit något!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Sötast

Katt och hårdvara. Why choose? <3 <3 Bästa är när han hjälper till.

Han älskar att sätta tassen i den snurrande fläkten så den studsar runt på skrivbordet.
Ibland lägger jag någon sladd eller två över honom på verktyget jag använder så myser han extra mycket när han vet att han hjälper pappa hålla i verktygen <3

Permalänk

En fråga. Hur är det att ha innekatt? Saknar katt mycket efter förra gick bort och nu har jag flyttat till lägenhet i stan. :c

Vissa säger att det är "djurplågeri" till mig, medan andra inte tycker så. Vet inte vad jag ska tro.

Permalänk
Skrivet av Whitepilledoomer:

En fråga. Hur är det att ha innekatt? Saknar katt mycket efter förra gick bort och nu har jag flyttat till lägenhet i stan. :c

Vissa säger att det är "djurplågeri" till mig, medan andra inte tycker så. Vet inte vad jag ska tro.

Inga konstigheter enligt mig. Bäst är naturligtvis att skaffa en kattunge alternativt adoptera en katt som har varit innekatt hela sitt liv.
Vissa raser lämpar sig ju även bättre som innekatt 😊

Har en Sphynx här hemma, enda han gör om dagarna är att vara uppe och äta, gå på låda och ligga under en filt 😅

Permalänk
Medlem

Siri håller sällskap vid datorn!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk

Värme!

Devon rex bara älskar värme!

Visa signatur

Q6600 @3.2ghz | GA-965P-DS4 | 4x1gb Corsair PC6400C4 XMS2 DHX | EVGA 8800GTS 320MB @662/1629/2020 | Corsair HX620w |Windows XP-32 / Windows vista -64 (dual boot)

http://www.minhembio.com/sterne/146608/

Permalänk
Sötast
Skrivet av Allexz:

https://i.imgur.com/pTBk3P2.png
https://i.imgur.com/pUWF8Bn.png

Katt och hårdvara. Why choose? <3 <3 Bästa är när han hjälper till.

Han älskar att sätta tassen i den snurrande fläkten så den studsar runt på skrivbordet.
Ibland lägger jag någon sladd eller två över honom på verktyget jag använder så myser han extra mycket när han vet att han hjälper pappa hålla i verktygen <3

Aww, hade aldrig förväntat mig att min Jaffa skulle bli en internetkändis. <3

Han tycker det är roligt att ha på sig diverse random plagg som tomtemössa å sånt, ingen som har en bamsekeps i kattstorlek som man kan ta på honom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

En fråga. Hur är det att ha innekatt? Saknar katt mycket efter förra gick bort och nu har jag flyttat till lägenhet i stan. :c

Vissa säger att det är "djurplågeri" till mig, medan andra inte tycker så. Vet inte vad jag ska tro.

Katter har ett mycket bättre och tryggare liv som innekatter.
Sen beror det på katten också, vissa klarar helt enkelt inte att vara innekatter, men har dom aldrig varit utekatter innan brukar det gå bra.
Ta kontakt med nån lokal kattorganisation om du vill ha tag i en

Permalänk
Medlem

Gizmo, samma dag han flyttade in till oss 2019.

Samma katt, nutid.

Visa signatur

| R9 7950x | 64GB |