Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk

här är min katt jävla skön lirare =).. Den har just blivit mamma till 4kattungar det är så man vill behålla dom med

Permalänk

mmm, nu blir jag sugen på lite katt suchi!!!

Visa signatur

Att programmera eller att inte programmera, det är frågan?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kallepårymmen:

Det är hår i maten....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Rädd för kameran? ser ut som den fräser

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Fick ta över polarens katt "Cepe" då hon alltid fick stryk utav den andre katten de har..
hur go som helst, pratar mer än gärna, O ska ALLTID ligga på bröstet när man ligger på soffan / i sängen..

Dricker inte vatten ur skålen i köket heller, Så hon har fått ett eget glas på sängbordet.. ^^

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §9 (all handel hör hemma i marknaden O_o)*
/moderator

On topic:

Skrivet av Nevil:

Dricker inte vatten ur skålen i köket heller, Så hon har fått ett eget glas på sängbordet.. ^^

Inte ovanligt att katter ogillar att ha vattnet i närheten av maten. Mer info här.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kent:

On topic:
Inte ovanligt att katter ogillar att ha vattnet i närheten av maten. Mer info här.

Jag har lite liknande system, har inte mat och vatten alldeles bredvid varandra utan mat och vatten står på olika ställen på båda våningarna i huset, Jag har ju en Turkisk van och hon gillar att leka med vatten och ibland så är det skoj att hoppa i eller försöka välta vattenskålen så det kan bli blött.
Utekatten däremot han lallar på som han vill och jag tror inte han dricker något alls inomhus, han är sällan inne överhuvudtaget utom för att äta. Han vill bara vara inne om det är väldigt kallt och annars trivs han bäst i grannens uthus där det finns spannmål som lockar till sig gnagare och fågel som är väldigt intressant om man är katt och de byggnaderna ger även bra skydd mot regn och vind förutom att de drar till sig en massa spännande saker att jaga så jag antar att katten trivs även om han inte bryr sig så mycket om att vara sällskaplig i bostadshuset.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tjockis-looken™

Edit: Har så jäkla lite att göra på jobbet så här kommer lite fler bilder på min svarta demon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har lite liknande system, har inte mat och vatten alldeles bredvid varandra utan mat och vatten står på olika ställen på båda våningarna i huset, Jag har ju en Turkisk van och hon gillar att leka med vatten och ibland så är det skoj att hoppa i eller försöka välta vattenskålen så det kan bli blött.
Utekatten däremot han lallar på som han vill och jag tror inte han dricker något alls inomhus, han är sällan inne överhuvudtaget utom för att äta. Han vill bara vara inne om det är väldigt kallt och annars trivs han bäst i grannens uthus där det finns spannmål som lockar till sig gnagare och fågel som är väldigt intressant om man är katt och de byggnaderna ger även bra skydd mot regn och vind förutom att de drar till sig en massa spännande saker att jaga så jag antar att katten trivs även om han inte bryr sig så mycket om att vara sällskaplig i bostadshuset.

Läste också någonstans att katter inte vill ha vatten på samma ställe som maten. Jag köpte en billig vattenfontän till Zelda och placerade den typ fem meter från maten och den har blivit en hit.

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/vattenfontaner_for_katter/250922

Använder kolfilter/mekaniskt filter som håller vattnet bra några dagar innan byte/diskning behövs. Pumpen hörs men inte så att jag kan påstå att det stör (har fontänen bara någon meter från min TV-soffa).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Hedersmedlem

@Bascule666: Nu blev man sugen på att skämma bort sina kattvänner ytterligare. Brukar handla där men lyckats undvika den typen av produkter. Köpte dock en enorm kattställning (i fyra våningar med 15cm grova stammar, plywood överallt, ingen spånskiva) förra sommaren som blev en direkt succé.

Annars är Cosma frystorkade tonfisk det genom tiderna populäraste tugget jag haft oturen att prova. Ständigt tjat!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Innan jag skaffade nedan fontän hade jag vatten-olyckor hela tiden med 3 välta skålar över hela köksgolvet.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Kattfontän is teh shit. Vår kisse drack mycket mera när vattnet är rinnande, bra för deras njurar bland annat. De flesta katter gillar inte stillastående vatten inomhus.

Permalänk
Medlem

Fick hem denna kille för 1 vecka sen. Vi har många mys stunder tillsammans, men han har alldeles för mycket energi ibland.
Dessutom så vägrar han låta mig vara i fred vid datorn, och lägger sig gärna över tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@Bascule666: Nu blev man sugen på att skämma bort sina kattvänner ytterligare. Brukar handla där men lyckats undvika den typen av produkter. Köpte dock en enorm kattställning (i fyra våningar med 15cm grova stammar, plywood överallt, ingen spånskiva) förra sommaren som blev en direkt succé.

Annars är Cosma frystorkade tonfisk det genom tiderna populäraste tugget jag haft oturen att prova. Ständigt tjat!

Fontänen är värd pengarna, man slipper välta vattenskålar med följden av vattenskador på golvet...

Testade Cosma-godis på Zelda med mediokert resultat. Hon föredrar istället det simpla Dreamies Cat Treats som med tanke på förbrukningen är snudd på gratis.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Fick hem denna kille för 1 vecka sen. Vi har många mys stunder tillsammans, men han har alldeles för mycket energi ibland.
Dessutom så vägrar han låta mig vara i fred vid datorn, och lägger sig gärna över tangentbordet.

http://i.imgur.com/kBfpVkW.jpg

Välkommen i klubben! Att vara i fred blir direkt en lyx när man skaffar katt, min kisse vill helst inspektera mina plomber när jag borstar tänderna. Katt på tangentbordet är mer regel än undantag. Försök trötta ut honom med mycket lek så kanske du kan få det lite lugnare. Du kan alltid trösta dig med att katter brukar bli mer självständiga och lugnare med åldern.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Shes so fluffy

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat, jag kan inte reda ut vad som är bak eller fram på den kissen? 😊

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Allvarligt talat, jag kan inte reda ut vad som är bak eller fram på den kissen? 😊

Hon sover lite konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har lite liknande system, har inte mat och vatten alldeles bredvid varandra utan mat och vatten står på olika ställen på båda våningarna i huset, Jag har ju en Turkisk van och hon gillar att leka med vatten och ibland så är det skoj att hoppa i eller försöka välta vattenskålen så det kan bli blött.
Utekatten däremot han lallar på som han vill och jag tror inte han dricker något alls inomhus, han är sällan inne överhuvudtaget utom för att äta. Han vill bara vara inne om det är väldigt kallt och annars trivs han bäst i grannens uthus där det finns spannmål som lockar till sig gnagare och fågel som är väldigt intressant om man är katt och de byggnaderna ger även bra skydd mot regn och vind förutom att de drar till sig en massa spännande saker att jaga så jag antar att katten trivs även om han inte bryr sig så mycket om att vara sällskaplig i bostadshuset.

Nu förstår jag varför vår katt ignorerade sin egen skål och drack ur hundens istället.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Tråd rensad i enlighet med §9 (all handel hör hemma i marknaden O_o)*
/moderator

On topic:
Inte ovanligt att katter ogillar att ha vattnet i närheten av maten. Mer info här.

det visste jag inte... nu vet jag varför min katt vill alltid dricka ur mitt vattenglas på datorbordet.
Hon dricker heldre ur på glad på köksbordet är stora vattenskålen vid maten.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Fick hem denna kille för 1 vecka sen. Vi har många mys stunder tillsammans, men han har alldeles för mycket energi ibland.
Dessutom så vägrar han låta mig vara i fred vid datorn, och lägger sig gärna över tangentbordet.

http://i.imgur.com/kBfpVkW.jpg

det där känner jag igen.. atlltid när är vid datorn ska min komma lägga sig över mina händer

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Mina katter drack hellre ur badkarskranen eller handfatet inne på toaletten, sällan ur vattenskål - även om vattnet var nyligen bytt. Nackdelen med handfat/badkar är att de blev blöta om tassarna vilket ledde till skvättande och en massa tassavtryck i hela lägenheten.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

Mina katter drack hellre ur badkarskranen eller handfatet inne på toaletten, sällan ur vattenskål - även om vattnet var nyligen bytt. Nackdelen med handfat/badkar är att de blev blöta om tassarna vilket ledde till skvättande och en massa tassavtryck i hela lägenheten.

Min Ragdoll brukar dyka in i duschen strax efter mig och kolla läget en stund, men till slut så tycker han nog det blir för blött..
Har lärt mig att lägga ut en stor handduk på golvet i badrummet, som tar det värsta på tassarna.

Annars gillar dem som de flesta katter att dricka där det är rinnande vatten. Kranar i kök och badrum har alltid varit populära tillhåll för mina katter, men även en skål med regnvatten på t.ex. balkong eller uteplats gillas.
Vid sommarstugan hade vi hinkar vid stuprännorna, som det dracks i hela tiden.. nästan aldrig inne.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Precis! Katter gillar rinnande vatten, det är därför en vattenfontän är en så bra grej. Min katt Zelda älskar fontänen. Billig investering i din katts välbefinnande.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

Fick en ny hankattunge runt 14v som är helt galen minst sagt. Kattmorsan kunde klättra rakt upp på väggar utan problem, likaså ta vuxna harar, skator som kanske var sjuka/skadade. Morsan är på besök flera gånger om dagen om dagen och han bara flyger på henne och attackerar på lek. I Huset så springer han runt med saker och och ner för trappan hela tiden, vilket innebär att det ej går har katten lös i huset på natten då man ska sova.
Kattungen attackerar bokstavligen allt, pappersbärpåsar blir inte långvariga. Jag har haft katt i hela mitt liv, men detta lär bli den första kamp-katten jag har haft och det blir att köpa en sådan där skylt, akta här vaktar jag och så en bild på en katt.
Nå om en månad släpper jag ut honom och då blir det synd om alla råttor i trakten, att jag ej släpper lös honom ej beror på att kattmamman då skulle gömma den direkt.

Nå min fråga är om någon känner igen sig och också har en kamp-katt hemma? Ras på katten är äkta blandras som alltid har klarat sig själv i det vilda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Nå min fråga är om någon känner igen sig och också har en kamp-katt hemma? Ras på katten är äkta blandras som alltid har klarat sig själv i det vilda.

Förutom vår Ragdoll som släpade iväg på 4kg säckar med kattfoder, när han var ett halvår gammal... Så har vi nu skaffat en kattunge till, då vi fick avliva våran 16 år gamla Russian blue. Den nya är en blandras och tror det är Norsk skogskatt i den.
Har döpt den till Iso och han gör inget annat än hittar på bus och klättrar och river på allting alla vakna timmar.. som ungkatter brukar göra.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Rekordmedlem

Katten gillar att sträcka på sig så hon ser ut som en lurvig sopborste

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Fick en ny hankattunge runt 14v som är helt galen minst sagt. Kattmorsan kunde klättra rakt upp på väggar utan problem, likaså ta vuxna harar, skator som kanske var sjuka/skadade. Morsan är på besök flera gånger om dagen om dagen och han bara flyger på henne och attackerar på lek. I Huset så springer han runt med saker och och ner för trappan hela tiden, vilket innebär att det ej går har katten lös i huset på natten då man ska sova.
Kattungen attackerar bokstavligen allt, pappersbärpåsar blir inte långvariga. Jag har haft katt i hela mitt liv, men detta lär bli den första kamp-katten jag har haft och det blir att köpa en sådan där skylt, akta här vaktar jag och så en bild på en katt.
Nå om en månad släpper jag ut honom och då blir det synd om alla råttor i trakten, att jag ej släpper lös honom ej beror på att kattmamman då skulle gömma den direkt.

Nå min fråga är om någon känner igen sig och också har en kamp-katt hemma? Ras på katten är äkta blandras som alltid har klarat sig själv i det vilda.

Det bästa du kan göra är att ge han en kattkompis med likvärdig ålder, dem tröttar ut varandra. Du omarbetar den energin från att "attackera" dig och dina saker till att leka med kompisen. Alternativt skaffa en fjäderpinne och trötta ut både dig själv och lite av katten.

Om han ska vara ute, är han kastrerad?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ohem:

Det bästa du kan göra är att ge han en kattkompis med likvärdig ålder, dem tröttar ut varandra. Du omarbetar den energin från att "attackera" dig och dina saker till att leka med kompisen. Alternativt skaffa en fjäderpinne och trötta ut både dig själv och lite av katten.

Om han ska vara ute, är han kastrerad?

Jag har det mesta, fjäderpinne tycker han inte om.. Fler katter ska vi ej ha. Men tackar för tipset. Nästa vecka släpper vi lös den och när kattmamman är en riktig utekatt så kommer det nog bli synd om råttorna i trakten.

Angående kastrering så vore det genetisk bra med fler lösa hankatter i byggen, bara det att dessa katter har en förmåga att bli vildkatter som går hem till hem, så vi kommer allt kastrera honom.

Permalänk
Medlem

Slänger mina 2 också
Högra är modern (Grynet) som är en norsk skogskatt
Vänstra är dottern (Greta) ifrån sista kullen med kattungar

Grynet gillade mitt förra chassi ett Corsair air 240

Sen blir det 2 bilder kattunge

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.