Headsetet trasigt, köpråd inför nytt

Permalänk
Medlem

Headsetet trasigt, köpråd inför nytt

Hej.

Råkade dra sönder sladden in i mitt nuvarande Qpad QH-90 och behöver därför ett nytt. Tänkte kolla lite här först innan jag bestämmer mig för något.

Tänkte först köpa ett nytt QH-90 men det känns som ska jag ändå köpa nytt, varför inte förnya mig samtidigt. Kravet på dem är hyffsad mic samt riktigt bra ljud, både för spel samt musik, heltäckande så dom stänger ute så mycket som möjligt, att dom sitter riktigt bra är självklart ett stort plus. Ska försöka hålla mig till mellandagsrean men får se om jag klarar det, annars blir det väl en julklapp till mig från mig. Har en budget på ca 1500 kr, gör ju inget om dom är billigare men förhoppningsvis går dom ner under mellandagsrean.

Finns det någon som har något bra tips?

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEWirex:

Hej.

Råkade dra sönder sladden in i mitt nuvarande Qpad QH-90 och behöver därför ett nytt. Tänkte kolla lite här först innan jag bestämmer mig för något.

Tänkte först köpa ett nytt QH-90 men det känns som ska jag ändå köpa nytt, varför inte förnya mig samtidigt. Kravet på dem är hyffsad mic samt riktigt bra ljud, både för spel samt musik, heltäckande så dom stänger ute så mycket som möjligt, att dom sitter riktigt bra är självklart ett stort plus. Ska försöka hålla mig till mellandagsrean men får se om jag klarar det, annars blir det väl en julklapp till mig från mig. Har en budget på ca 1500 kr, gör ju inget om dom är billigare men förhoppningsvis går dom ner under mellandagsrean.

Finns det någon som har något bra tips?

Soundblaster H5 är ett splitter nytt headset och har fått fina betyg av recensenter så det kan nog vara något!

Permalänk
Medlem

@SWEWirex:
Sönderdragen sladd är ofta enkelt åtgärdat. Öppna lurarna och kolla var sladden gått av och har den inte dragit sönder mycket annat så ersätt med en ny som du enkelt löder dit (köp billig lödkolv vid behov)

Ska du köpa nytt rekommenderar jag hörlurar + separat mic om du vill ha så bra ljudkvalitet som möjligt för pengarna. Kolla efter slutna lurar om du inte vill släppa ut för mycket ljud. Modmic är populär som mic till lurar, men det finns lite andra alternativ också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEWirex:

Hej.

Råkade dra sönder sladden in i mitt nuvarande Qpad QH-90 och behöver därför ett nytt. Tänkte kolla lite här först innan jag bestämmer mig för något.

Tänkte först köpa ett nytt QH-90 men det känns som ska jag ändå köpa nytt, varför inte förnya mig samtidigt. Kravet på dem är hyffsad mic samt riktigt bra ljud, både för spel samt musik, heltäckande så dom stänger ute så mycket som möjligt, att dom sitter riktigt bra är självklart ett stort plus. Ska försöka hålla mig till mellandagsrean men får se om jag klarar det, annars blir det väl en julklapp till mig från mig. Har en budget på ca 1500 kr, gör ju inget om dom är billigare men förhoppningsvis går dom ner under mellandagsrean.

Finns det någon som har något bra tips?

Jag hade QH-90. Men jag köpte dessa nyligen för 1 vecka sedan och nu är den endast på 695kr. Vilket är värt, mycket bättre ljud och micen är helt suverän! Här får du länken till lurarna. Astro A40

Permalänk

Dustin har ju ett schysst erbjudande på Sennheiser just nu:

Sennheiser PC 350

Visa signatur

I HAVE AWOKEN!
CHASSI: Fractal Design Define R5 | CPU: Intel Core i7 4790-K | RAM: 16gb HyperX | PSU: EVGA Supernova G2 750W | GPU: ASUS GeForce GTX 970 4GB | MOBO: Asus Z97-A | SSD: Samsung EVO 250GB |

Permalänk

hyper x II cloud är väldigt sköna, har prövat hos en kompis. löstagbar mic samt 7.1 ljud som man kan stänga av och på på dosan som följer med, sitter bra, bra ljud, samt ingen plast känsla av dom:)

kostar 939kr

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/astro-gaming-a40-pc-vit-gen-2-p3...
50% rabatt idag. Har dock aldrig testat dom men någon annan lär ju säkert veta.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

audio technica ath-m50x, gillas verkligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Jag hade QH-90. Men jag köpte dessa nyligen för 1 vecka sedan och nu är den endast på 695kr. Vilket är värt, mycket bättre ljud och micen är helt suverän! Här får du länken till lurarna. Astro A40

Helt klart intressant pris, hur sitter dom på huvudet och stänger dom ute ljud bra?

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kingston HyperX Cloud II, samma som Qpad QH-90 men det följer med en USB-dac!

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEWirex:

Helt klart intressant pris, hur sitter dom på huvudet och stänger dom ute ljud bra?

Dem sitter hur bra som helst, men det isolerar inte ljudet lika mycket som QH-90. Jag ville ha hörlurar så jag kan höra vad min tjej säger när hon kallar på mig. På så sätt var dessa bästa. Inget LAN hörlurar direkt :D.