Jag vill flytta min trådlösa router, men vet inte riktigt hur jag ska lösa det

Permalänk

Jag vill flytta min trådlösa router, men vet inte riktigt hur jag ska lösa det

Hej! Jag vill flytta min trådlösa router från hallen, till vardagsrummet. Det första problemet är att det är draget två kablar från hallen till vardagsrummet, varav en är upptagen och går till en TV-mottagare. Det andra problemet är att jag har en stationär dator kopplad till routern med kabel, eftersom jag vill ha den i samma nätverk som de trådlösa enheterna.

Jag skulle uppskatta hjälp till en billig och enkel lösning. Att köpa en router av högre kvalitet är inte det jag är ute efter, då jag förutom bättre täckning i vardagsrummet också är ute efter att koppla in en Steam-boxliknande apparat i framtiden - då via kabel.

Ritade upp en skiss i paint, eftersom det är svårt att förklara i ord alla gånger.

Värt att tillägga är att TV-mottagaren inte kan kopplas in via routern.

Permalänk
Medlem

@I_KILL_HORSES
Hur billigt är "billig lösning"?
En lösing jag ser är att Skaffa ett wifi kort till datorn.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

@I_KILL_HORSES
Hur billigt är "billig lösning"?
En lösing jag ser är att Skaffa ett wifi kort till datorn.

Runt 200-300 kan jag tänka mig att lägga. Jag vill ha min dator kopplad med kabel, så wifi-kort är tyvärr inget alternativ. Men tack för förslaget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Runt 200-300 kan jag tänka mig att lägga. Jag vill ha min dator kopplad med kabel, så wifi-kort är tyvärr inget alternativ. Men tack för förslaget!

Ta en titt om home plug kanske kan vara en lösning, jag har dock själv ingen erfarenhet av dessa tyvärr.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc