Har plötsligt en Iphone 6s i lägenheten? Vem äger den?

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Nej jag menar text på låsskärmen, det syns direkt utan att man måste känna till detta med nödkontakter.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@jOnÄTÄn: Nej jag menar text på låsskärmen

Jo fast detta är typ samma. Man fyller i den infon man vill ska finnas (typ blodtyp, om du är organdonator, allergier, vilka kontakter man ska kontakta osv. ) och så kan man visa det som i denna videon Du kan hoppa in 39s.
https://www.youtube.com/watch?v=vMFfcRKyU0E

Edit ja man måste in i en meny men hittar man inte den så lämnar man ju förhoppningsvis in mobilen till polisen och de känner ju till detta. Tror ju inte den som hittar mobilen lägger tillbaka den på gatan bara för det inte står något nummer på startskärmen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Så det verkar finnas något som liknar nödkontakter på Iphone i alla fall, synd att telefonen som hittades inte hade det då.

Edit: Tror jag inte heller de gör men det är tydligare och borde användas

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

kan vi få bilder på telefonen? typ att där inte finns ett ICE nummer eller dylikt?

Permalänk
Medlem

kan du sätta i ditt simkort, och på så vis få igång internet så att siri funkar?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Bästa är väl ändå att lämna in den till polisen, tvivlar på att det kan göra särskilt mycket heller men då ligger problemet i deras händer istället så slipper du det

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJPlayboy:

Har heller inte gått in på någon Apple butik, men jag tvekar starkt på att dom lämnar ut några uppgifter till mig.

Som jag skrev tidigare kan du kontakta Apple support http://www.apple.com/se/support/iphone/contact/ och fråga om de kan kontakta den registrerade ägaren. Du lämnar dina kontaktuppgifter till Apple och de eller ägaren kan kontakta dig.

Permalänk

TS det kan inte vara så att du proppat i dig någon drog och helt glömt bort att du snodde en lur (Kolla tidigare inlägg på flashback)?
Om du är seriös med tråden tycker jag du lämnar in telefonen till polisen.

Permalänk
Medlem

Trist att säga, men det verkar tämligen osannolikt att person på Flashback och TS här på Sweclockers är två olika personer. Tråkigt med såna här oärliga individer som förpestar samhället. Plus till er som tog er tid att leta reda på vad som uppenbarligen är hans Flashback-konto.
Vi får väl se det som en läxa att inte helt ohämmat hjälpa folk som säger sig ha liknande problem med telefoner.

Tagit bort citat /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

iphonen är inte köpt via telia. den är köpt löst via en annan butik (vilken är ovesäntligt)

jag har via PM erbjudit TS hjälpen att få fram ägaren om han är villig att ge mig hela numret som står på simkortet (även här är "hur" ovesäntligt).

om det Gromst (den nyblivna swecmedlemen med oanade mullvadsskills) skriver stämmer, så antar jag att TS inte kommer svara på mitt PM där jag kan erbjuda mig att kontakta ägaren.

Permalänk
Medlem

Kan det tom vara så att det är FBI som ligger bakom denna tråd då det verkar lite oklart om dom verkligen kom in i den där iPhonen som Apple vägrade hjälpa dom med?

Permalänk
Skrivet av ejma:

Va, WAP:ade inte du? T.ex gick det att boka biobiljetter m.m. Hade en R380 som gick att koppla mot företagets Exchange server. Om det fanns fler än 25 nya mail kraschade telefonen.

Jodå visst wap:ade man, fast mitt citat har ju inte riktigt samma mening om du bara tar ut en liten bit av vad jag faktiskt skrev Inlägget handlade om hur man förde över sina kontakter och skrevs i andemeningen om att man lagrar sina kontakter i huvudsak i molnet. Något sådant generellt system fanns inte då så att man smidigt kunde synka sina kontakter via google, microsoft eller apple. Hade också en 380 ... och en 320 ... och en 310 Tror att det var 2001 t.o.m. som jag bytte min 320 mot en t39.

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Skrivet av Gromst:

TS historia är verkligen spännande, visst blir vi sugna på att veta vem ägaren är? Då måste ju TS komma in i telefonen på något sätt...

Innan ni ger TS fler råd än att lämna in telefonen till polisen, läs detta:

Letar man runt på Flashback hittar man en tråd med ett precis likadant namn. https://www.flashback.org/t2709091
Jag tycker vi kan anta att detta inte är en slump utan att TS här på Sweclockers även är TS på Flashback (Hackke).

Nu till det intressanta! TS har haft problem förut med en telefon som varit låst! Även med en dator och ett uppbrutet tändningslås på en bil.

https://www.flashback.org/t2346260
https://www.flashback.org/t988160
https://www.flashback.org/t2088795

Tack till @Dreijer för länkarna!

Kollar man TS tidigare inlägg på Flashback kan man läsa om dennes drogvanor. Länk till tråd
TS verkar även haft planer på att föra in ett träningspreparat kallat Jack3D som är olagligt att sälja och inneha i Sverige. Jack3D vart olagligt 2012 och TS skrev inlägg om detta så sent som 2015.

Någon som börjar tvivla på TS?

TS skriver att denne har tänkt tanken att han själv eller någon av hans kompisar kan ha snott telefonen. Länk till inlägget
Detta är något TS avfärdar då de är "hederliga människor".

TS råkade tyvärr outa sitt riktiga namn (Letar ni så hittar ni). En snabb titt i belastningsregistret visar att TS förekommer där. Jag råkar sitta på domen och kan säga att TS är dömd för misshandel.

Detta talar lite emot TS påstående om att vara en hederlig människa. Jag säger inte att TS ljuger i sin historia men jag tycker den låter väldigt osannolik. Jag tycker att alla borde läsa mitt inlägg och sedan ta ställning till om ni tycker TS förtjänar andra råd än att lämna in telefonen till polisen.

Jag kommer inte svara på PM där namn eller dom efterfrågas. Vill ni veta får ni gräva själva.

Till moderator: Det jag skrivit kan säkert bryta mot någon av forumets regler men i detta fall tycker jag det är befogat då TS uppenbarligen har en telefon i sin ägo som ej tillhör honom. Nu är inte jag så insatt i det juridiska men jag tror TS gör sig skyldig till brott sålänge han inte lämnar in telefonen till polisen. Detta inlägg är inte att betrakta som anklagelser då det bygger uteslutande på saker TS själv skrivit och en dom mot denna.

Efterfrågar ni moderatorer den information jag tagit del av är jag beredd att lämna ut denna till er.

Till TS: Jag kommer inte lämna ut informationen så länge jag inte blir tillfrågad av moderatorer.

//Gromst

Tufft grävande helt klart. Hur kommer det sig att du precis har blivit medlem och börjar med ett sånt inlägg i forumet? Har det med trådskaparen att göra?

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

@Gromst: Ingen orsak. Det var ganska lätt att ta reda på vem TS är också, suck. Ett sorgligt slut, på en intressant historia.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

Gammal Flashbackgrävare, dock ska all cred gå till Dreijer!

Jag kan bekräfta att TS har lagt upp ett inlägg angående detta på sin Facebook. Intressant nog är detta upplagt den 8 april, alltså fem dagar tidigare än första inlägget här på Sweclockers och Flashback. Väldigt konstigt att TS inte nämnder detta i första inlägget...

Jag har otroligt svårt att tro på TS historia, men jag har svårt att tro att han skulle lägga upp detta på Facebook om detta inte stämde. Man skulle iof kunna tänka att TS lagt upp detta i försök att få tips på att låsa upp telefonen även där, eller rent av för att "bekräfta" sin historia. Vad som talar emot att det skulle vara det sistnämda är att TS aldrig kan ha trott att han skulle bli outad...Väldigt genomtänkt om så är fallet hur som helst.

TS har hur som helst lagt beslag på denna telefon, har svårt att se det på annat sätt då han inte lämnat in telefonen till polisen en vecka efter upphittandet.

Till TS: Om nu din historia stämmer, varför nämder du inget i första inlägget att du faktiskt hittade telefonen redan den åttonde april (fem dagar innan tråden)? Eller rent av tidigare kanske?

Jag tycker du har en hel del att förklara TS. Då detta har gått såhär långt känner jag mig skyldig till att följa upp denna historia. Då jag är den som känner till vad du heter föreslår jag att du tar kontakt med mig så kan jag bekräfta att du gjort rätt för dig senare när telefonen är inlämnad.

När du lämnar in telefonen bör du be om något kvitto eller liknande så du kan bekfräfta för mig att detta är gjort. Gör du däremot inget för att lösa situationen har jag nog tillräckligt mycket "bevis" för att lämna in en anmälan mot dig.

Om du har rent mjöl i påsen TS borde du inte tycka detta är för mycket begärt. Vi vill båda två att telefonen kommer tillrätta, eller hur?

Släng iväg ett PM till mig så kan vi sköta det den vägen.

//Gromst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gromst:

Gammal Flashbackgrävare, dock ska all cred gå till Dreijer!

Jag kan bekräfta att TS har lagt upp ett inlägg angående detta på sin Facebook. Intressant nog är detta upplagt den 8 april, alltså fem dagar tidigare än första inlägget här på Sweclockers och Flashback. Väldigt konstigt att TS inte nämnder detta i första inlägget...

Jag har otroligt svårt att tro på TS historia, men jag har svårt att tro att han skulle lägga upp detta på Facebook om detta inte stämde. Man skulle iof kunna tänka att TS lagt upp detta i försök att få tips på att låsa upp telefonen även där, eller rent av för att "bekräfta" sin historia. Vad som talar emot att det skulle vara det sistnämda är att TS aldrig kan ha trott att han skulle bli outad...Väldigt genomtänkt om så är fallet hur som helst.

TS har hur som helst lagt beslag på denna telefon, har svårt att se det på annat sätt då han inte lämnat in telefonen till polisen en vecka efter upphittandet.

Till TS: Om nu din historia stämmer, varför nämder du inget i första inlägget att du faktiskt hittade telefonen redan den åttonde april (fem dagar innan tråden)? Eller rent av tidigare kanske?

Jag tycker du har en hel del att förklara TS. Då detta har gått såhär långt känner jag mig skyldig till att följa upp denna historia. Då jag är den som känner till vad du heter föreslår jag att du tar kontakt med mig så kan jag bekräfta att du gjort rätt för dig senare när telefonen är inlämnad.

När du lämnar in telefonen bör du be om något kvitto eller liknande så du kan bekfräfta för mig att detta är gjort. Gör du däremot inget för att lösa situationen har jag nog tillräckligt mycket "bevis" för att lämna in en anmälan mot dig.

Om du har rent mjöl i påsen TS borde du inte tycka detta är för mycket begärt. Vi vill båda två att telefonen kommer tillrätta, eller hur?

Släng iväg ett PM till mig så kan vi sköta det den vägen.

//Gromst

Exakt så. Ganska märkligt då, att telefonen skall ha klarat sig utan strömkälla, (TS säger att han aldrig ägt någon produkt från Apple, inte ens en lightning-sladd) vilket då gör det ytterst underligt att den skall ha klarat sig i fem dagar, enbart via batteriet.

Lite drygt fem dagar från att Facebook-inlägget gjordes tills tråden uppkom på Sweclockers, där vi får antaga att TS funnit telefonen samma dag som tråden skapades.

Jag anar ugglor i mossen, eller så är allting korrekt och TS har funnit en iPhone 6S med ett batteri vars kapacitet ligger på 20000mAh.

Precis som med @Gromst, kan ni glömma att TS kommer outas, från min sida.

Styckeindelning
Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

@FreakyLeo: Detta är inget jag normalt håller på med här på Sweclockers så vill inte att mitt normala konto ska kopplas till detta grävande. Jag kände mig helt enkelt tvungen att försöka gå till botten med detta.

Jag vill tro att TS är en hederlig person men med tanke på vad jag hittade på honom kände jag att det kunde finnas en potentiell hotbild mot mig efter sådana avslöjanden.

Nu vet jag inte riktigt hur Sweclockers ser på dubbla kontot men jag hoppas moderatorerna kan ha överseende med detta denna gång.

Permalänk
Medlem

Vem tappar sin mobil i någons soffa och bara accepterar att den är borta? Med tanke på hur beroende alla är av sina mobiler nuförtiden så borde det inte ta lång tid för den som tappade den att märka att den inte ligger i fickan längre. Och en telefon som används på kvällen och inte laddas under natten bör ju inte ha 71% kvar.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkrik92:

Vem tappar sin mobil i någons soffa och bara accepterar att den är borta? Med tanke på hur beroende alla är av sina mobiler nuförtiden så borde det inte ta lång tid för den som tappade den att märka att den inte ligger i fickan längre. Och en telefon som används på kvällen och inte laddas under natten bör ju inte ha 71% kvar.

Jag har väldigt svårt att se att telefonen skulle hamnat där på annat sätt än att TS fört den dit, medvetet eller icke medvetet. Angående batteriet i luren så utelämnade/glömde TS nämda i första inlägget att telefonen hittades redan fem dagar tidigare.

@Dreijer:

Det som gör det väldigt konstigt är det där med tiden! Annars hade jag nog köpt TS historia med tanke på inlägget på Facebook.
Han tog sig tiden att skriva ett inlägg här och skrev dessutom om inlägget! (Det är inte samma som på facebook)

Jag frågar mig varför han inte nämner i första inlägget att hela händelsen utspelade sig redan fem hela dagar tidigare!
Först tänkte jag att det berodde på rent slarv men då han skrev om allt känns ju detta inte så troligt, dessutom har han haft två dagar på sig att rätta till detta.

Den enda anledningen jag kan se till att han inte skrev detta är att han själv måste vara medveten om att det är konstigt att behålla en upphittad telefon så länge. Idag är det en vecka sedan detta ska ha utspelat sig, jag tror nästan det är ett brott i sig att behålla stöldgods så länge när han måste vara fullt medveten om att det inte är hans telefon.

Frågan är ju om han han ens skrev inlägget på facebook samma dag som han hittade den. Hade jag varit TS hade jag svettats rätt bra just nu.

Jag kommer liksom du inte outa TS men kan inte TS övertyga mig om att denne har gjort rätt för sig känner jag mig tvungen att göra en anmälan.

//Gromst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gromst:

Innan ni ger TS fler råd än att lämna in telefonen till polisen, läs detta:

Intressant! Kollade inte på länkarna men missbruk av pre-workout och misshandel känns inte riktigt relevant här. Tråkigt om allt vore påhittat, och ingen kommer väl ge nått tips om hur man öppnar en iphone här.. att brute:a upp telefonen i detta fall skulle väl vara olagligt för TS? Men absolut skriv inget olagligt, ingen här vet väl mer än google ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spel565:

Intressant! Kollade inte på länkarna men missbruk av pre-workout och misshandel känns inte riktigt relevant här. Tråkigt om allt vore påhittat, och ingen kommer väl ge nått tips om hur man öppnar en iphone här.. att brute:a upp telefonen i detta fall skulle väl vara olagligt för TS? Men absolut skriv inget olagligt, ingen här vet väl mer än google ändå.

Du har fullt rätt i att det i sig inte är relevant här! Men det som gör det relevant är TS bristfälliga historia. Syftet att skriva ut detta är absolut inte att smutskasta TS, syftet var att upplysa folk vem de ger tips på hur man ska komma runt låset på telefonen.

Länkarna som @Dreijer: postade går till tre andra händelser där TS har haft behov av hjälp för att på något sätt kringå lösenord/nycklar.

Att bryta sig in i telefonen bör absolut vara olagligt! TS har dock högst troligen redan gjort sig skyldig till brott genom att behålla telefonen så pass länge. Hade han gjort rätt för sig hade han frågat här redan samma dag och hade inte detta gett något lämnat in den till polisen.

Oavsett vad TS syfte med denna tråd var från början måste alla kunna hålla med om att det är konstigt att inte lämna in en telefon man hittat så snart som möjligt!

EDIT: Har kollat upp vad som gäller angående upphittade föremål. Dessa ska i regel lämnas till ägaren eller polisen inom 14 dagar. TS har därmed en vecka på sig. Att han hittat telefonen i sin egen lägenhet och behållt denna såpass länge lär ju bli lagom roligt att förklara för farbror blå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

Uppenbarligen väldigt lite.

Ja, så är det säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Ja, så är det säkert.

Ja, dessvärre. På SOS Alarms officiella webbplats kan du dock lära dig mer: https://www.sosalarm.se/112/Om-112/Att-larma-112/

Där får du bland annat lära dig att "du ska endast ringa 112 när du är i en nödsituation som kräver omedelbar hjälp. Ditt samtal kan annars försena nödvändig hjälp till människor inblandade i olyckor eller andra nödsituationer."

Lycka till!

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gromst:

Gör du däremot inget för att lösa situationen har jag nog tillräckligt mycket "bevis" för att lämna in en anmälan mot dig.

Ring till 114 14 och lämna ett tips. Eller så kan du skicka ditt telefonnummer till mig via PM så ringer jag upp dig när jag är i tjänst.

Jag skickar gärna vidare den information du har till kriminalunderrättelsetjänsten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

*En massa dryg attityd*

Jag hoppas att du inser att man kan böja på regler lite då och då. Detta vore ett sådant tillfälle (om TS hade talat sanning, vilket han förvisso inte verkar göra). Jag har kontakt med dem dagligen och jag VET att de gärna hade hjälpt till. Vad du/ni sen tror är en helt annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel:

Förstår inte varför inte första och enda alternativet är att lämna in mobilen till polisen?

Sen när behåller man något som inte är ens eget bara för att man är nyfiken vems det är.

Den här killen verkar ha haft koll på läget åtminstone.

Näe men skämt åsido. Det var just detta jag tyckte var skumt från början. Varför man vill följa varenda tips om hur man låser upp den istället för att ens överlägga att lämna in den till polisen, vilket alltid kommer att vara det enda rätta om man bortser från ren nyfikenhet.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

@Murvel Håller med, låter lite mysko. Men, det kan ju va så enkelt att han verkligen inte vet hur mobilen kom dit och vill veta vem det är som gjort inbrott. Däremot så tyder inget på att det just har varit ett inbrott hos TS.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

@Murvel Håller med, låter lite mysko. Men, det kan ju va så enkelt att han verkligen inte vet hur mobilen kom dit och vill veta vem det är som gjort inbrott. Däremot så tyder inget på att det just har varit ett inbrott hos TS.

Nej precis, första tecknet på att det varit inbrott brukar inte vara att någon har tassat in utan att stjäla något och istället lämnat en telefon för 6000:- .

Dessutom gäller fortfarande svensk lag i Sverige.

Lag om hittegods:

"1 § Den som hittar något ska utan oskäligt dröjsmål anmäla fyndet till Polismyndigheten. Är ägaren till godset känd, får upphittaren i stället underrätta honom eller henne om fyndet."

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel:

Nej precis, första tecknet på att det varit inbrott brukar inte vara att någon har tassat in utan att stjäla något och istället lämnat en telefon för 6000:- .

Inget att tillföra, förutom att en 6S går för mellan 8-10 tusen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Men det är ett brott, som är pågående. Brottet kallas olovligt förfogande. Jag jobbar för Polismyndigheten och kan berätta att SOS Alarm knappast hade blivit arga om TS hade ringt till dem i hopp om att lösa situationen. Gör han inte vad han kan för att försöka lämna tillbaka mobiltelefonen så blir det ett olovligt förfogande av mobiltelefonen. Så är det.

Vad ni sen "skulle säga" eller tror är ganska irrelevant.

Och jag jobbar på SOS Alarm och kan säga att vi är oerhört trötta på att folk ringer in när de tror det är taxiverksamhet med eller utan fylla, när de har feber under 40c, eller när deras barn är förkylt.

Nej, ring för i helvete inte 112 för att få reda på ett nummer, mest korkade förslaget i denna tråd än så länge