Permalänk
Medlem
Skrivet av litenpanda:

Hej! Nu är det dags att byta bredband då comhem är riktigt uselt tyvärr..
Vad finns det att rekommendera och varför?
Det jag har snappat ut hittills är: T3, Bahnhof och Telia.

Tacksam för svar!

gjorde själv steget från comhem vid flytt för 2 år sedan. för min del så kände jag att ända valet va Bahnhof. Telia gick bort iom deras ocker priser och min erfarenhet av deras support är under all kritik (företags sidan för mobil och televäxel)

Sen skulle jag rekommendera att kolla upp så det faktiskt går att få mer än 10/10 om nu telia har en sådan spärr så kan det finnas problem hos andra leverantörer också. hade själv 250mbit från comhem (coaxial) och när vi skulle gå över på fiber så när det väl skulle aktiveras så upptäckte dom att infrastrukturen för fiber bara klarade av 100mbit där jag bodde.

Men har comhem blivit så pass mycket sämre nu när dom gått ihop med tele2? hade dom innan i nästan 10 år och funkade galant utöver att routern dog efter ca 5-6 år. (överhettades, starta om, funka i 5 min sen överhettades igen) ända jag hade problem med annars va lite hot om uppsägning varje år när bindningstiden tog slut och dom ville att jag skulle betala fullt pris istället för studentpriset jag hade.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maDa:

Jag skulle välja Telenors 200/200 över all annan Coax-erbjudande oavsett prisskillnad.

Det där verkar en seglivat myt. I både vårt hushåll och mina föräldrar är det 1st och inget mer. Vet inte om det är regionala skillnader på det där.

Det gäller nog bara för fibercoax, jag har iallafall använt 2st routrar samtidigt bakom mitt bryggade modem, och båda får IP-adress.