Permalänk
Medlem

har Faktiskt inte tagit tag i kragen och kolla om det är värt i huvud taget att skaffa pokemon go eller inte, är det värt att promenera?

Permalänk
Medlem

@Dunder: det är ju det som raider kommer göra, bara kolla på första teasern där de slåss mot Mewtwo precis som raider är beskrivet. Frågan är ju bara om det kommer krävas speciella event eller om det räcker med vilken raid som helst.

Permalänk
Skrivet av agitax:

kanske inte din typ av spel, det är ett grinding spel. De flesta har som mål att bli level 40 och få alla i pokedexet. Har du inte tid eller ork till det kan jag förstå att du tycker det saknar innehåll. Håller dock med om att de inte gjort mycket för att behålla en spelar bas men men spelet är "okej" i denna versionen som den är för tillfället men kan bli bättre

Är ju iof lika lite innehåll oavsett om det innehållet roar en eller inte. Jag tycker för tillfället bättre om PUBG än Skyrim, men ingen kan ju för den sakens skull mena att Skyrim är mindre innehållsrikt än PUBG. Pokémon GO är extremt barebones när det kommer till innehåll, sen att vissa tycker det lilla innehållet är tillräckligt underhållande för att hålla kvar dem är ju en subjektiv fråga

I Pokémon GO finns bara två saker att göra egentligen, och majoriteten av spelarbasen tyckte uppenbarligen inte det var tillräckligt underhållande saker.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

@Ante Pan: tror legendariska kommer hålla sig till speciella event, men vem vet, kanske en riktigt låg procent om man är 20 i en raid eller något. Hoppas raid-biljetter i shoppen inte blir allt för dyra.

Med lite tur borde gymmen aktiveras igen denna vecka och raider vara globala inom en månad.

du kan bara raida en gång om dagen och, du har garanterat en ticket på ett gym spin dagligen. så ända anledningen att köpa tickets är om du missar spinna vad jag har läst. Kan vara annorlunda eller att de ändrar detta efter ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

du kan bara raida en gång om dagen och, du har garanterat en ticket på ett gym spin dagligen. så ända anledningen att köpa tickets är om du missar spinna vad jag har läst. Kan vara annorlunda eller att de ändrar detta efter ett tag

"Before you can battle the Raid Boss, you’ll need a Raid Pass. You can get one free Raid Pass per day by visiting a Gym, but you can only hold one at a time. You can also get Premium Raid Passes from the in-game shop."

Står inget om att du bara kan raida en gång om dagen, i så fall hade ju tickets till salu varit värdelösa. Sedan kommer nog Premium Raid Pass att vara en separat ticket man kan ha flera utav, men bara 1 åt gången normal. Du borde även kunna ta ut en pass, vänta en dag, raida, få en ny och raida igen. Om nu inte det startar en timer när du använt ett normalt pass som när du cashar ut ifrån gym.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av wargreymon:

@DunderKlumpen: det är ju det som raider kommer göra, bara kolla på första teasern där de slåss mot Mewtwo precis som raider är beskrivet. Frågan är ju bara om det kommer krävas speciella event eller om det räcker med vilken raid som helst.

Kanske... De visade legendaries i lanseringstrailern också, men likväl fanns de inte där i spelet

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kommer ju bli enormt stora förändringar nu och får se om man håller sig kvar efter updaten!

Det enda som ser någorlunda kul ut är Raiderna med ett ägg i ett gym med timer på, när timern slutar kommer det upp en "Boss" med typ 22-28k cp som man ska slå ner inom 5min, där upp emot 20st pokemontränare kan delta. Efter detta får man massa item dropps och man kan få chans att fånga en rare pokemon som typ Charizard i cp2200.

Typ det enda positiva. --^
Det negativa. -->

Att de har dragit ner gymmen till max Level 6 och att det inte är lägst cp först utan att man slåss i ordning, sist in, först ut. Först in, sist ut. Max 1 av samma pokemon i ett gym (lär bli typ Snorlax, Blizzey, Dragonite, Rhydon, Gyrados, Tyranitar). Att man inte collectar varje dag (timern på 21h är borttagen). Att ens pokemon lämnar gymmet när den är uttråkad om man inte går och ger den Razz. Man får coins när ens pokemon lämnar gymmet vilket blir antingen om den dör eller om ens "mätare" tar slut. Max 100 coins/dag.

Så gym lär man nästan sluta med helt efter denna updaten känns det som. Enda som kanske kan hjälpa är att det kommit fler gyms vilket kanske väger upp de förlorade Lvl 10 gymmen. Dock kommer gymmen falla hela tiden då ett Lvl 6 gym kommer ta typ 5min att dra ner. Känns väldigt jobbigt att hålla gym efter denna updaten. Själv har jag varit i minst 8st Lvl 10 gym, längsta streaken jag haft va 2 månader som min pokemon var inne i ett gym. Så har tagit tillbaka/över runt 2-3 gym varje dag.

Dock spelat rätt mkt sen Gen2 kom. Fyllde dexet för Gen2 22 Maj så nu är det bara grind mot Lvl35 och få guld på några medaljer. Sedan får man se om nästa mål blir Lvl40. Är lvl 33 nu med 4 100 000xp.

Lättläst info för er som undrar över updaten: http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2017/06/19/pok-233...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Keeper of Traditions

@Extremaz: Tycker det mesta som du skrev var negativt faktiskt verkar positivt. Tröttsamt med lvl 10 gyms överallt och det blir nog mer livat nu.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Kommer ju bli enormt stora förändringar nu och får se om man håller sig kvar efter updaten!

Det enda som ser någorlunda kul ut är Raiderna med ett ägg i ett gym med timer på, när timern slutar kommer det upp en "Boss" med typ 22-28k cp som man ska slå ner inom 5min, där upp emot 20st pokemontränare kan delta. Efter detta får man massa item dropps och man kan få chans att fånga en rare pokemon som typ Charizard i cp2200.

Typ det enda positiva. --^
Det negativa. -->

Att de har dragit ner gymmen till max Level 6 och att det inte är lägst cp först utan att man slåss i ordning, sist in, först ut. Först in, sist ut. Max 1 av samma pokemon i ett gym (lär bli typ Snorlax, Blizzey, Dragonite, Rhydon, Gyrados, Tyranitar). Att man inte collectar varje dag (timern på 21h är borttagen). Att ens pokemon lämnar gymmet när den är uttråkad om man inte går och ger den Razz. Man får coins när ens pokemon lämnar gymmet vilket blir antingen om den dör eller om ens "mätare" tar slut. Max 100 coins/dag.

Så gym lär man nästan sluta med helt efter denna updaten känns det som. Enda som kanske kan hjälpa är att det kommit fler gyms vilket kanske väger upp de förlorade Lvl 10 gymmen. Dock kommer gymmen falla hela tiden då ett Lvl 6 gym kommer ta typ 5min att dra ner. Känns väldigt jobbigt att hålla gym efter denna updaten. Själv har jag varit i minst 8st Lvl 10 gym, längsta streaken jag haft va 2 månader som min pokemon var inne i ett gym. Så har tagit tillbaka/över runt 2-3 gym varje dag.

Dock spelat rätt mkt sen Gen2 kom. Fyllde dexet för Gen2 22 Maj så nu är det bara grind mot Lvl35 och få guld på några medaljer. Sedan får man se om nästa mål blir Lvl40. Är lvl 33 nu med 4 100 000xp.

Lättläst info för er som undrar över updaten: http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2017/06/19/pok-233...

Skrivet av Dunder:

@Extremaz: Tycker det mesta som du skrev var negativt faktiskt verkar positivt. Tröttsamt med lvl 10 gyms överallt och det blir nog mer livat nu.

Håller med Dunderklumpen att det är ju bara positivt att gymmen byter ägare snabbare nu. Glöm inte att gymmen töms när det blir en raid också. Men visst, är man en i ett lag som totalt dominerar ett område så känns det surt att bli nerfad.

Vart har du läst om nya ändringarna för coins för gymmen? Första gången jag hört om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kanske... De visade legendaries i lanseringstrailern också, men likväl fanns de inte där i spelet

Det var ju i form av raid Eller var det någon mer trailer än den där de stred mot Mewtwo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Att de har dragit ner gymmen till max Level 6 och att det inte är lägst cp först utan att man slåss i ordning, sist in, först ut. Först in, sist ut.

Först in, först ut / sist in, sist ut står det dock. Bara en liten korrigering

"In addition, you no longer battle the Pokémon from weakest to strongest; you instead take on the Pokémon that has been at the gym the longest first."

Kul med lite förändringar hursomhelst, det har varit omöjligt att ta sig in i alla level 10 gyms i stan, eftersom det mest är spelare i samma lag som jag som är aktiva och de därför aldrig går ner så någon annan fått chansen.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Först in, först ut / sist in, sist ut står det dock. Bara en liten korrigering

"In addition, you no longer battle the Pokémon from weakest to strongest; you instead take on the Pokémon that has been at the gym the longest first."

Kul med lite förändringar hursomhelst, det har varit omöjligt att ta sig in i alla level 10 gyms i stan, eftersom det mest är spelare i samma lag som jag som är aktiva och de därför aldrig går ner så någon annan fått chansen.

@wargreymon står i den artikeln jag länkade " Only after a Pokémon leaves the gym does the trainer receive the Pokécoins from having a Pokémon in the gym" samt grejer en Lvl 40 spelare i vår stads Pokemon grupp har skrivit.

@blackeagle Just det ja, tänkte ju det då jag läst Niantics officiella men skrev ju tydligen ngt helt annat :S

Jo visst stagnerade Lvl 10 gym har varit väldigt svåra att komma in i. Fick vänta 3-4 veckor innan ett gym på landsbygden föll och jag kunde lägga in (kör förbi där i jobbet varje dag och kan kolla). Men tycker att en liten "tweak" hade kunnat räcka, typ att gymmen resettas efter 5-7 dagar eller ngt. Nu känns det lite väl overkill att både sänka till Lvl 6, ändra ordningen, måste mata dem med Razz för att hålla deras motivation uppe, bara en av samma sort i gymmet etc etc.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

@Extremaz: Hade missat länken totalt. Läste igenom nu och tycker det är helt vettiga ändringar.

Tror det kommer bli riktigt skoj det här

EDIT: nya APKn är släppt och koden har granskats:
https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/6ihl5t/the_sil...

Bekräftar väl det mesta och lite annat kul.

Någon över 34 som det inte står "Sorry but Raid Battles are not available for your level. Please try again later."? Är det så för alla eller krävs det att man är 35+?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av wargreymon:

@Extremaz: Hade missat länken totalt. Läste igenom nu och tycker det är helt vettiga ändringar.

Tror det kommer bli riktigt skoj det här

EDIT: nya APKn är släppt och koden har granskats:
https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/6ihl5t/the_sil...

Bekräftar väl det mesta och lite annat kul.

Någon över 34 som det inte står "Sorry but Raid Battles are not available for your level. Please try again later."? Är det så för alla eller krävs det att man är 35+?

Då stänger man nog ute 99% av alla spelare, så det är inte särskilt troligt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

I min mening förstörde de gymmen med den där uppdateringen som gjorde det så mycket lättare att öva upp dem till level 10. I mitt område finns fem gym nära och alla har senaste månaden tillhört samma gäng gula medlemmar med jättestarka Pokémon. Nu kanske det kan bytas ägare lite oftare så att man får en chans att vara med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@wargreymon Står så för alla, även våra Lvl 40 spelare i stan.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Gymmen uppe igen, woooo!

Edit: Var ur i runt en timme och tog 4 gym, mycket drygare nu, tar 5 gånger att ta ner en Pokemon med full motivation. Däremot "decayar" Pokemon övertid, min Dragonite förlorade runt 160CP på en halvtimme ungefär, så efter natten lär den nästan ha tynat bort.

Var även en annan ute och tog ner min Dragonite första gången, fick inga mynt då, vet inte om de behöver sitta inne en viss tid eller något? Annars kanske det är buggat som striderna är (var för mig) liv och power up mätarna hoppade fram och tillbaka så man hade ingen aning om hur laddad man var och hur mycket liv Pokemona hade kvar.

Edit2: Google is your friend! Hittade detta på en sida: "How many coins can I earn, you may ask? Early reports suggest that you get one (1) coin for a Pokémon staying in a Gym for an hour minimum, and perhaps will be in increments of one coin per hour. Any less and you will not get any coins."

Man kan tydligen även få godis för den Pokemon man matar.

Får hoppas på lite justering för annars blir det drygt att få mynt om man inte går ut mitt i natten.

Permalänk
Medlem

@Extremaz: de har aktiverat raider för 35+ nu tydligen *gråter*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

@Extremaz: de har aktiverat raider för 35+ nu tydligen *gråter*.

Level +31 kan nu raida.

Lättare att ta över ett gym nu, när det bara är 6 olika pokemons istället för 10st Blissey i ett gym.
Men man måste fighta typ 5 gånger när det är en pokemon i gymmet.
Man kan öka CP på sin egen och teamets pokemon med bär som är i gymmet när CP gått ner.

Coins tar längre tid att samla på nu, 1 per varje timme.

Edit:
De sänker level för att raida lite i taget, nere på 28 nu.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

@aaaaa: Nice!

Någon som kört en raid? Ska kolla Youtube och kolla, lär man bli taggad. Är borta ifrån Stockholm, så har bara 6 gym här, ingen raid ännu.

Permalänk
Medlem

Har de ändrat att man inte får per timme? Fick 50 ifrån att en blev besegrad i natt, men resten har inte gett något trots att de varit inne 10-14 timmar.

Edit: hittade att de ändrat till 1 mynt/10 minuter med Max 50 per dag. Kommer fungera bättre i storstäder tror jag!

Permalänk
Medlem

@wargreymon:
Kört 3 raids idag, ganska ok spelare. Första var simpel en Flareon med familjen vi vann lätt.
Sedan 2 tyranitar men de klara jag ej, vi var första gången 4 spelare alldeles för få. Nästa gång 5 bra spelare, det hade gått om vi hade kunnat dodga och få iväg super men det laggar för mycket för att det ska fungera bra.
Helt enkelt suger raids på bra mons om man ej är många nog, mest beror det på lagg...

Guld systemet suger. Ligger i 7 gym nu, inte många och alla centrala i en storstad. Idag har jag cashat in noll...
Ingen orkar med det nya systemet här, i alla fall ingen av de jag pratat med. Så från 100/ dag till 0/ dag är ett tapp...

Permalänk
Medlem

man gör ju 1 coin/10 min, jag gick från 35 coins till 79 efter cirka 7 timmar på ett gym sen blev jag utslagen. Raids verkar dock kul tyranitar o dom andra med 4 star ska man vara rätt många på för att det ska gå ok.

Permalänk
Medlem

@The Door: Så du menar att du lyckades ha Pokemon i 10 gym förut, men nu men du inte hålla en enda i 10 minuter?

Jag kan tänka mig att för vissa lär det vara en nedgradering, men tror fler kommer få mera mynt nu. Tycker de kan ha 1/10 min max 50 och 1/(30 eller 60 minuter) max 50. Sedan verkar inte raider sparka ut Pokemon än, vilket borde få fart på byte av ägare också.

Permalänk
Medlem

@HazZarD: jag körde mot en 28k Charizard idag, drog ner med runt 20%, level 34. Spelet tyckte att man skulle vara 17 stycken, ingen aning vilken medel level de räknar på då? Hade ju ledigt klara sig med 6-7 30+. Får hoppas man kan vara med på någon Tyranitar när man är tillbaks i Stockholm

8:40 behöver man ackumulera under dagen för att få 50 poäng. Tycker det är ett mera logiskt sätt att få mynt också då man har hela dagen på sig istället för att man ska ha tur att lägga in massor med Pokemon samtidigt.

Permalänk
Medlem

https://pokemongohub.net/gym-raid-update/raid-boss-tier-list/

här är lista på alla ägg, tyranitar är den jobbigaste nästan 35kcp så där ska man vara rätt många för att ens ha en chans..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

https://pokemongohub.net/gym-raid-update/raid-boss-tier-list/

här är lista på alla ägg, tyranitar är den jobbigaste nästan 35kcp så där ska man vara rätt många för att ens ha en chans..

En listan saknar Dragonite som serebii har med: http://serebii.net/pokemongo/raidbattles.shtml

Trodde bossarna skulle ha varierande CP, lite tråkigt att den är fast. Sen alla normala verkar gå att köra solo, vilket är trevligt om man inte har en grupp att spela med.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av The Door:

Helt enkelt suger raids på bra mons om man ej är många nog, mest beror det på lagg...

Osäker på om du menar att det skulle vara för svårt...?

Det är väl bra att det är svårt när det finns möjlighet att vara så många som 20 deltagare? Hade ju blivit på tok för lätt annars.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Osäker på om du menar att det skulle vara för svårt...?

Det är väl bra att det är svårt när det finns möjlighet att vara så många som 20 deltagare? Hade ju blivit på tok för lätt annars.

Det är för svårt på ställen där man inte kan hitta deltagare på samma nivå som en själv. Helt enkelt så står man några få mot en tyranitar om inte tillräckligt många bra spelar.
Men visst om man kan lyckas få många att komma till samma ställe som en själv funkar det men de två tyranitarer jag gick på lockade inte tillräckligt med spelare.
Storstäder kanske det funkar men ej i förorter eller små byar med färre spelare.
Dessutom finns det nästan för mycket att välja då många gym hade raid samtidigt.

Gällande pengar får jag ej ut något ur mina 7 gym som jag haft sedan starten på nya systemet då ingen slår ut dem... Så ja det är svårare att få pengar nu samt jag hade om jag hade fått 50/dag vilket är max förlorat 20/dag med det nya systemet.
Och om någon tar ut alla under samma dag eller en kortare period får jag ändå max 50/ dag.

Jag tycker det är väldigt dåligt i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@The Door: Ja, om man sitter på ett område som totalt domineras så starkt av en faktion så är det ju surt. Själv är jag nog på den andra sidan av myntet (Instinct). Missuppfattade jag att pokemon skulle returneras till sin ägare när en raid startar/är över?