Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

Och du är säker att det inte är stenskott eller nått ställe som tagit i någonstans och tagit bort lacken?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Letade runt efter bil med ungefär samma bil krav.

Fastnade då helt oväntat på en Mitsubishi Lancer då den verkligen går under radan för dom flesta, vilket gör att man får väldigt mycket bil för pengarna.

Kamkedja, snygg design. Eftersom det är en japansk bil så är dom sparsamma med dom senaste tekniska lösningarna, men vill man ha en bil som inte krånglar så tror jag det är helt rätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

Och du är säker att det inte är stenskott eller nått ställe som tagit i någonstans och tagit bort lacken?

Det är jag säker på, rosten sätter sig under huven

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Letade runt efter bil med ungefär samma bil krav.

Fastnade då helt oväntat på en Mitsubishi Lancer då den verkligen går under radan för dom flesta, vilket gör att man får väldigt mycket bil för pengarna.

Kamkedja, snygg design. Eftersom det är en japansk bil så är dom sparsamma med dom senaste tekniska lösningarna, men vill man ha en bil som inte krånglar så tror jag det är helt rätt.

Det är en bra bil, syrran ägen en asx. Ljudet blev jag riktigt överraskad utav med tanke på att det är original.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det är en bra bil, syrran ägen en asx. Ljudet blev jag riktigt överraskad utav med tanke på att det är original.

Ja Mitsubishi satsar enbart på suvar nu. Antar att det är därför dom inte säljer Lancer i sverige längre. Är ju van vid att köra deras Lancer Evolution i rallyspel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Ja Mitsubishi satsar enbart på suvar nu. Antar att det är därför dom inte säljer Lancer i sverige längre. Är ju van vid att köra deras Lancer Evolution i rallyspel

Haha, du kan få en del av den känslan i lancer ralliart (240HK), kan skrämmas till 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

Det är jag säker på, rosten sätter sig under huven

Under? Fram med slipen bara sätt tjockt smörjmedel på tills garantin går ut

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

Under? Fram med slipen bara sätt tjockt smörjmedel på tills garantin går ut

Haha, då klagar de på ett ofackmässigt jobb som leder till att garantin inte gäller.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Ford Focus kombi generation III (2011-). Har en 2014 som gått helt felfritt i två år. Det är samma plattform som Volvo V40, så det är ju mer eller mindre en "V40 kombi".
Ford har ju dåligt rykte i Sverige pga rostproblem och liknande men det gäller ju gamla modeller (som t ex Focus generation I).

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Hmm intressant för nuvarande ägaren har servat bilen hos aukt Mazda efter att förra ägaren servat den hos oberoende verkstad

Skickades från m.sweclockers.com

Det är fri servicemarknad, dvs du får serva var som helst så länge som de rekommendationer följs som släpps av tillverkaren.

Dock är det ett litet problem.

Jag köpte en helt ny bil, och har en vän som driver en större bilverkstad i Sthlm, han skulle jättegärna serva min bil, men alla nyare bilar får även en programvaruuppdatering vid service.

Denna får såklart alla köpa, men skulle han köpa den till min bil kostar den 8-10 000:-, och kan bara använda sen gång, till bara min bil.

Detta gör att det inte är ekonomiskt försvarbart att serva hos icke märkesverkstäder.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Jag kan rekommendera Ford Focus kombi generation III (2011-). Har en 2014 som gått helt felfritt i två år. Det är samma plattform som Volvo V40, så det är ju mer eller mindre en "V40 kombi".
Ford har ju dåligt rykte i Sverige pga rostproblem och liknande men det gäller ju gamla modeller (som t ex Focus generation I).

Ja jo min vän som är mekaniker sa att Ford har förbättrat sig avsevärt, får kika vad som finns men just nu så ser jag Volvo som den bästa kandidaten, man får sjukt mycket utrustning jämfört med Toyota för samma pris

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

har ägt honda, VW och Volvo och av de tre märkena har Hondorna varit helt klart bäst dock bara ägt deras två type-r modeller men de andra verkar funka super dom med

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

har ägt honda, VW och Volvo och av de tre märkena har Hondorna varit helt klart bäst dock bara ägt deras två type-r modeller men de andra verkar funka super dom med

Hur är accord modulerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

jodå dom skulle vara bra enligt en kompis som jobbat på honda men numera jobbar hos mercedes som chefstekniker av något slag! var själv fruktansvärt nöjd med mina två civic's, det ända jag vet är att man ska kolla hjulhusen på äldreårsmodeller men jag hade en 2004 och en 2008 och båda gick super bra och var väldigt fina www.garaget.org/adnerhill

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Hur mycket anser ni att denna bil är värd på ett ungefär? Värd att påpeka: Inga vinterdäck, senast besiktad i slutet av maj, skatten ska betalas in nästa månad. Anses 100k som skambud?

https://www.blocket.se/Stockholm/Volvo_V60_lagt_miltal_687770...

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av underwatch:

Hur mycket anser ni att denna bil är värd på ett ungefär? Värd att påpeka: Inga vinterdäck, senast besiktad i slutet av maj, skatten ska betalas in nästa månad. Anses 100k som skambud?

https://www.blocket.se/Stockholm/Volvo_V60_lagt_miltal_687770...

Ge det budet till säljaren, om säljaren inte går med är det bara öka till 110

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Ge det budet till säljaren, om säljaren inte går med är det bara öka till 110

110k blir lite dyrt för min del, måste lägga minst 10k på däck och fälgar och då har jag inte räknat med montering och balansering av däcken

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av underwatch:

110k blir lite dyrt för min del, måste lägga minst 10k på däck och fälgar och då har jag inte räknat med montering och balansering av däcken

Finns begagnat att köra på, för ca 3-5k

Permalänk

Jag har precis köpt en begagnad Toyota Auris Hybrid andra generationen, och den är helt grym, rekommenderar den bilen.

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av underwatch:

110k blir lite dyrt för min del, måste lägga minst 10k på däck och fälgar och då har jag inte räknat med montering och balansering av däcken

100k är rätt lågt för den bilen. Jag pyntade 155k för min V60 momentum automat + stora stereon 13,5k mil.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Hur mycket anser ni att denna bil är värd på ett ungefär? Värd att påpeka: Inga vinterdäck, senast besiktad i slutet av maj, skatten ska betalas in nästa månad. Anses 100k som skambud?

https://www.blocket.se/Stockholm/Volvo_V60_lagt_miltal_687770...

Jag skulle se det som ett skambud. Men skicka ett mail och förklara läget att du bara har 100 att lägga... det kanske går.
Va trevlig bara

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av Kia Rio?

http://www.blocket.se/vi/69300458.htm

Riktig billig bil. Är det kamkedja i dessa?

Annan bil jag tittat på är Kia sportage, ser fin ut men har noll koll på Kia om jag ska vara helt ärlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av underwatch:

Någon som har erfarenhet av Kia Rio?

http://www.blocket.se/vi/69300458.htm

Riktig billig bil. Är det kamkedja i dessa?

Annan bil jag tittat på är Kia sportage, ser fin ut men har noll koll på Kia om jag ska vara helt ärlig.

Skickades från m.sweclockers.com

KIA, Hyundai´s dotterbolag. Bra bilar, men dock märks det snabbt att de är billiga, interiören känns billigt och ljudisoleringen är inte topp notch osv. Du har dina 7åriga garantier (15000mil) om du servar den enligt serviceboken.

Det är kedja, enligt denna sida https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kappa_engine

Permalänk
Medlem

Ringde angående denna bil https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S60_T3__150hk__Momentum...

Inga vinterdäck och service ska göras snart som sagt. Han sa även att man måste köpa till garanti via autoconcept men så vitt jag vet så bjuder bilhandlarna på garantin eller har jag fått det om bakfoten?

Om han ska stå för service och vinterdäck (då fixar han däck som är 50% enligt honom) då är det priset som gäller dvs 129.900:-

Ska han inte serva bilen då drar han av 4000kr och då får man med däck enligt ovan, han går inte med på lägre.

Vad tycker ni? Han sa att han besiktar bilen innan köp

Det jag blev mest fundersam över är garantin. 1 års garanti kostar 2500kr och 2 år kostar 5000kr via autoconcept guld. Är det något som har erfarenhet av denna garanti?

Jag tänkte såhär: om han står för service, fixar hyfsade vinterdäck och besiktar bilen samt står för 1 års garanti så kan jag tänka mig 130k. Vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/goteborg/Toyota_Avensis_1_8_Kombi__147...

110k bra pris? Sommardäck behöver bytas ut, vinterdäck friktion i ok skick, 1 ägare, toyota garanti medföljer. Service i februari dock (går på 5k) måste göra den hos Toyota för att behålla garantin

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av underwatch:

https://www.blocket.se/goteborg/Toyota_Avensis_1_8_Kombi__147...

110k bra pris? Sommardäck behöver bytas ut, vinterdäck friktion i ok skick, 1 ägare, toyota garanti medföljer. Service i februari dock (går på 5k) måste göra den hos Toyota för att behålla garantin

Skulle ge 100k för den.