Vilket grafikkort till mitt gamla x58 system?

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort till mitt gamla x58 system?

Hallå!

Har inte uppgraderat min dator på många år då spelintresset försvunnit. Men nu är jag lite sugen på att prova BF 1 i Oktober.

Har idag en riktig trotjänare,

x58 mobo
w3540 Xeon @ 4Ghz
12GB RAM i Tri-Chan
GTX 680 2GB

Som jag ser det har jag 3 val,

1. Köpa ett till 680 för SLI
2. Köpa ett nyare begagnat kort, typ 980 eller något motsvarande AMD.
3. Skita i att spela

Kommer spela i 1080p, och vill helst inte betala mer än 2k.

Vad tycker ni ?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

Har du provat betan med ditt gtx 680? borde ju dra runt det på medium tycker jag

Annars för max 2k är nog bästa att försöka få tag i ett 390x, tror ett gtx 980 kan bli svårt för de pengarna men hittar du ett för undre 2k så visst

Permalänk
Entusiast

@2000+ Nu är jag relativt osäker på hur multi-GPU stödet är för just Battlefield 1, speciellt med tanke på att det endast är i BETA. Battlefield har dock en historia av bra SLI/CrossfireX stöd, så det kanske är en bra idé om du vill ha ut så mycket som möjligt, för så lite som möjligt att köra på ett till 680 för 1080P. Värt att notera dock att 2GB kan nog slå i taket relativt snabbt i nya titlar, speciellt BF1.

Jag skulle dock personligen ha sålt 680 kortet i din sits och köpt ett begagnad GTX 970/980/R9 290/390x/Fury för runda 1200-2000kr. Alternativet att strunta i att spela låter väldigt dumt, klart att du ska spela om du är sugen!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Jag har tyvärr inte provat betan. Brukar hålla mig till den "färdiga produkten". Tror dock inte det hade varit ett alternativ för mig med bara ett 680 kort i vilket fall som helst. Vill gärna köra High (ultra förstår jag blir svårt med 2GB vRAM).

Det vore skönt med bara ett kort, absolut. Men 680 kort går ju för under 1000kr vilket lockar.
Och två 680 ska vad jag förstår prestera bättre än tex ett 970. Dock är det ju sant ang. SLI-stödet. Kanske blir pannkaka, speciellt på gamla kort.

Har ingen koll alls på AMD-kort så det var bra att få lite tips på sådana!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”