Permalänk
Avstängd
Skrivet av Magi55:

Bible Contradictions
https://philb61.github.io/

MagI
-----

I humörform

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

--
Om folk hade vetat vad religiösa gör mot vanliga människor, skulle alla gå ur svenska kyrkan odyl
och startat undersökningar på hur utbrett ​detta detta är.
Allt folk behöver göra är att om du känner obehag bland människor, känner dig utfryst, mobbad, retad eller liknande
så identifiera de personer som ger dig obehag på något sätt.
Även om du kanske inbillar dig, så identifiera dessa personer och sök på internet om de är kopplade till religion på något sätt.
Kolla deras sociala plattformar som Facebook, Instagram osv osv och leta efter om de har någon koppling till religion, kyrklig aktivitet eller liknande.
Om mer än ca 3-5 % av låt säga en population (dvs mängd personer) på några hundra personer,
är kopplade till religion kan du dra slutsatsen att du sagt eller gjort något som märkt dig som ett hot mot någon religion.
I mitt fall hade jag ca 40% efter ett år dvs ett absolut statistiskt bevis.

På detta viset kan alla som känner obehag bland vissa personer /grupper få ett statistiskt bevis på att ni inte inbillar er något.

MagI
---

Visa signatur

"Frågan är om tillståndet i världen någonsin kommer att bli beviljat"
Är Svensk Mästare i BlockOut2 på level: Out of control , https://blockout.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Bevisa att gud finns

Det har jag inte kompetens att göra. Jag tror till att börja med inte på gud och vet inte i vilken ände en sådan bevisföring skulle börja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Dessutom eftersom vi vet att människan har uppfunnit tusentals gudar, vad är det som gör att just din religion har rätt (och övriga har fel)?.

Vilken är min religion?

Om jag är något så är jag agnostiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Bevis gärna att detta är en lögn.

Hade där funnits en gud så hade denna sänkt skatterna i Sverige till mer normala nivåer. Så länge som skatterna är extremt höga i Sverige så är det bevis på att där inte finns någon gud.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Veni:

Hade där funnits en gud så hade denna sänkt skatterna i Sverige till mer normala nivåer. Så länge som skatterna är extremt höga i Sverige så är det bevis på att där inte finns någon gud.

Bättre vara troende och tro att man kan betala allt bort på kreditkortet. Vi ska ju härma USA i allt mer vi gör, ska vi bli mer religiösa också? KD hävdade ju t.ex. att kristendomen skulle sänka nivån på brottslighet vilket är skrattretande eftersom t.ex. USA och Brasilien har mycket kristendom men oerhört mycket mer brott än vi har.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Bättre vara troende och tro att man kan betala allt bort på kreditkortet. Vi ska ju härma USA i allt mer vi gör, ska vi bli mer religiösa också? KD hävdade ju t.ex. att kristendomen skulle sänka nivån på brottslighet vilket är skrattretande eftersom t.ex. USA och Brasilien har mycket kristendom men oerhört mycket mer brott än vi har.

Även att KD finns måste ju ändå vara ett tydligt bevis på att någon (kristen) gud inte finns.

Permalänk
Medlem

Gick ur kyrkan för länge sedan!

Personligen inget emot religion men jag gillar inte om man utsätter barn för det när dom växer upp, dom vet ju inget bättre och i vissa religioner / länder blir man ju nästan utfryst eller rent och slätt avkapad från sin familj om man väljer något annat. Dessutom är ju oddsen att man vill lämna sin religion väldigt liten dock, för man har ju "alltid haft den" liksom.

Man vet ju inte att man är förtryckt om man växer upp med det så att säga :/ Utan man sitter där glad och stolt och säger "Jag väljer helt på egen hand detta!"

Samma med att prata om barn om att man kan hamna i helvetet... tycker det känns grymt mot barn!!

Känns så omoraliskt, barn borde inte bli utsatta!

Permalänk
Inaktiv

Kyrkan gnäller över medlemstappet blandannat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-farre-valjer-att-dopa...

Fortsätt gå ur, ni alla som vill men inte fått tummen ur!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon5930:

Kyrkan gnäller över medlemstappet blandannat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-farre-valjer-att-dopa...

Fortsätt gå ur, ni alla som vill men inte fått tummen ur!

Fler barnsjälar som lämnas åt syndens mörker, satan tackar och tar emot!

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aphex:

Fler barnsjälar som lämnas åt syndens mörker, satan tackar och tar emot!

Strunt, det är t.ex. mer religiösa som begår brott i t.ex. USA.
Hur kan ens en gud som dränker hela världen vara kapabel till att göra moraliska beslut?
Dessutom om man nu är allsmäktig och låter någon satan härja runt hur kompetent kan man vara?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aphex:

Fler barnsjälar som lämnas åt syndens mörker, satan tackar och tar emot!

"Stick with me kids!"

Skrivet av Kaleid:

Strunt, det är t.ex. mer religiösa som begår brott i t.ex. USA.
Hur kan ens en gud som dränker hela världen vara kapabel till att göra moraliska beslut?

Jag misstänker att @Aphex inlägg bör läsas med en osalig blandning av sarkasm och ironi.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Kyrkan gnäller över medlemstappet blandannat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-farre-valjer-att-dopa...

Fortsätt gå ur, ni alla som vill men inte fått tummen ur!

jag kan gott bidra med de småkronorna till Svenska kyrkan, kliver man ur pga pengarna är man ju bara dumsnål, i min värld.

Och jag tror varken på det ena el det andra här i livet, och jag går heller aldrig i kyrkan, så det så.
Det finns nog bättre sätt att spara 200kr i månaden på......

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon910:

jag kan gott bidra med de småkronorna till Svenska kyrkan, kliver man ur pga pengarna är man ju bara dumsnål, i min värld.

Och jag tror varken på det ena el det andra här i livet, och jag går heller aldrig i kyrkan, så det så.
Det finns nog bättre sätt att spara 200kr i månaden på......

Om du tror att folk gör det för att spara pengar har du aldrig fattat vad diskussionen handlar om eller varför folk lämnar. Läs om tråden från början är mitt råd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon910:

jag kan gott bidra med de småkronorna till Svenska kyrkan, kliver man ur pga pengarna är man ju bara dumsnål, i min värld.

Och jag tror varken på det ena el det andra här i livet, och jag går heller aldrig i kyrkan, så det så.
Det finns nog bättre sätt att spara 200kr i månaden på......

Om du inte är dumsnål kan du väl swisha mig 200kr varje månad? Jag gör mycket bra för bryggerinäringen bland annat.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

https://i.pinimg.com/originals/9f/cb/ca/9fcbca9a557da81eab1e868974790d66.jpg
"Stick with me kids!"

Jag misstänker att @Aphex inlägg bör läsas med en osalig blandning av sarkasm och ironi.

Poes lag

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om du tror att folk gör det för att spara pengar har du aldrig fattat vad diskussionen handlar om eller varför folk lämnar. Läs om tråden från början är mitt råd.

För mig var det den enda anledningen till att lämna medlemskapet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

För mig var det den enda anledningen till att lämna medlemskapet.

Så du tror på "Jesus christ", men du väljer ändå helvetet för att spara 5000 kr per år?

Själv tror jag att Svenska kyrkans teologi är lika sannolik som teorin om det flygande spaghettimonstret. Därför väljer jag att ge dem båda 0 kr per år.

Om jag hade sett några bevis för hans nudliga bihang, eller motsvarande för Jesus, så hade jag förstås bidragit mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Gick ur kyrkan för länge sedan!

Personligen inget emot religion men jag gillar inte om man utsätter barn för det när dom växer upp, dom vet ju inget bättre och i vissa religioner / länder blir man ju nästan utfryst eller rent och slätt avkapad från sin familj om man väljer något annat. Dessutom är ju oddsen att man vill lämna sin religion väldigt liten dock, för man har ju "alltid haft den" liksom.

Man vet ju inte att man är förtryckt om man växer upp med det så att säga :/ Utan man sitter där glad och stolt och säger "Jag väljer helt på egen hand detta!"

Samma med att prata om barn om att man kan hamna i helvetet... tycker det känns grymt mot barn!!

Känns så omoraliskt, barn borde inte bli utsatta!

Åtminstone inom Svenska Kyrkan är det nog ingen/inte många som skulle tala så till barn och om någon mot förmodan gör det, bör den personen bli anmäld till kyrkans högre instanser, för det är ingen officiell hållning, och inte lämpligt inför barn.

En tråkig sak som genomlyser denna tråd är den okunskap som finns om kristendomen och om kyrkan. Tyvärr är det alltför många som tror att kyrkan lever kvar i 50-talet men som heller inte besökt kyrkan sedan dess och därför inte sett att kyrkan hängt med och i mångt och mycket är mer modern än de flesta tror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Så du tror på "Jesus christ", men du väljer ändå helvetet för att spara 5000 kr per år?

Själv tror jag att Svenska kyrkans teologi är lika sannolik som teorin om det flygande spaghettimonstret. Därför väljer jag att ge dem båda 0 kr per år.

Om jag hade sett några bevis för hans nudliga bihang, eller motsvarande för Jesus, så hade jag förstås bidragit mer.

Finns absolut ingenting som säger att man måste tro på Jesus eller bibeln för att vara medlem i kyrkan, och ingenting som säger att man måste gå ur bara för att man inte är troende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Finns absolut ingenting som säger att man måste tro på Jesus eller bibeln för att vara medlem i kyrkan, och ingenting som säger att man måste gå ur bara för att man inte är troende.

Måste måste man väl inte. Men nog måste du väl ändå medge att man är ett riktigt mähä om man betalar 6000 kr per år till en religion som man inte tror på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Måste måste man väl inte. Men nog måste du väl ändå medge att man är ett riktigt mähä om man betalar 6000 kr per år till en religion som man inte tror på.

"Största delen av din kyrkoavgift går till arbetet i din lokala församling. Genom att betala kyrkoavgiften är du bland annat med och stödjer öppna förskolor, gemenskapsträffar för äldre, arbete för människor i utsatta situationer och underhållet av våra kyrkobyggnader."

Kanske tycker det är något som är viktigt?

Är själv inte medlem i Svenska kyrkan och betalar inte denna skatt.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

"Största delen av din kyrkoavgift går till arbetet i din lokala församling. Genom att betala kyrkoavgiften är du bland annat med och stödjer öppna förskolor, gemenskapsträffar för äldre, arbete för människor i utsatta situationer och underhållet av våra kyrkobyggnader."

Kanske tycker det är något som är viktigt?

Är själv inte medlem i Svenska kyrkan och betalar inte denna skatt.

Du är inte medlem men tycker ändå att det är värt att spendera din tid på att argumentera för att andra ska vara medlemmar.

Jag tvivlar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Du är inte medlem men tycker ändå att det är värt att spendera din tid på att argumentera för att andra ska vara medlemmar.

Jag tvivlar på det.

I min värld får folk göra som de vill, utan att bli nerklankade på... Vill någon betala en skatt till en kyrka utan att vara troende, får de givetvis göra det. I och med att skatten går till välgörande ändamål, så som hjälp till utsatta personer i vårt samhälle, kanske folk tycker att det är okej? Jag vet själv folk som är fortfarande är medlemmar pga. den orsaken, men inte troende.
Själv tycker jag att det finns bättre sätt att hjälpa utsatta på, men det är jag det.

Om Svenska kyrkan gnäller om att de inte får in tillräckligt med pengar längre, så är mitt förslag till dem att börja sälja av delar av sina 70 miljarder i tillgångar i skog, fastigheter etc.. innan de vill ha bidrag från staten.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

I min värld får folk göra som de vill, utan att bli nerklankade på... Vill någon betala en skatt till en kyrka utan att vara troende, får de givetvis göra det. I och med att skatten går till välgörande ändamål, så som hjälp till utsatta personer i vårt samhälle, kanske folk tycker att det är okej? Jag vet själv folk som är fortfarande är medlemmar pga. den orsaken, men inte troende.
Själv tycker jag att det finns bättre sätt att hjälpa utsatta på, men det är jag det.

Om Svenska kyrkan gnäller om att de inte får in tillräckligt med pengar längre, så är mitt förslag till dem att börja sälja av delar av sina 70 miljarder i tillgångar i skog, fastigheter etc.. innan de vill ha bidrag från staten.

Jag håller med dig om att folk får vara medlemmar i Svenska kyrkan oavsett om de är troende eller inte. Precis som att jag får betala medlemskap i min lokala schackklubb oavsett om jag älskar eller hatar schack.

Men även om jag tycker att det är trevligt att gamlingarna i mitt närområde kan sitta och spela schack, så är jag inte beredd att ge 6000 kr per år för att förse dem med schakpjäser (och händelsevis för att ett schackprästerskap ska kunna leva ett liv i lyx utan krav på motprestation).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Albanach:

Åtminstone inom Svenska Kyrkan är det nog ingen/inte många som skulle tala så till barn och om någon mot förmodan gör det, bör den personen bli anmäld till kyrkans högre instanser, för det är ingen officiell hållning, och inte lämpligt inför barn.

En tråkig sak som genomlyser denna tråd är den okunskap som finns om kristendomen och om kyrkan. Tyvärr är det alltför många som tror att kyrkan lever kvar i 50-talet men som heller inte besökt kyrkan sedan dess och därför inte sett att kyrkan hängt med och i mångt och mycket är mer modern än de flesta tror.

Och hur gör man det? Man ignorerar mer och mer av bibeln så att den kan säljas i modern tid. Det är bättre för samhället förstås, men det är inte direkt så att man får känslan av att de tror så mycket själv egentligen.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Måste måste man väl inte. Men nog måste du väl ändå medge att man är ett riktigt mähä om man betalar 6000 kr per år till en religion som man inte tror på.

Det måste jag inte alls medge. Svenska Kyrkan gör en hel del bra saker som man kan uppskatta utan att tro på någon religion.
För övrigt så betalar man inga 6000 kr per år om man inte har så pass hög lön att 6000 kr per år är en småsumma.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Om du tror att folk gör det för att spara pengar har du aldrig fattat vad diskussionen handlar om eller varför folk lämnar. Läs om tråden från början är mitt råd.

Det är nog di som borde läsa från börjsn

Permalänk
Inaktiv

Vet ni ens vad era skattepengar går till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Vet ni ens vad era skattepengar går till?

Nu vet jag inte vad mina skattepengar har med kyrkan att göra men mina skattepengar går till bla:
Vägar
Sjukvård
Bidrag
Polisen
Militär
Pension
Sjukvårdsförsäkring
Skola
Omsorg
Sida
Migration
Samt en orimligt stor administration för att sköta detta.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3