PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Reshade funkar med BE igen för de som inte märkt det

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturaL:

Lyckades vinna ett game igår med några från sweclockers.

https://www.youtube.com/watch?v=CyINs7XrXVY

Snyggt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tycker att EU-servrarna har börjat fungera bättre på sistone, ett tag tyckte jag inte att några skott connectade överhuvudtaget, medans NA fungerade prima. Men nu verkar båda fungera i stort sett lika bra, det känns skönt.

Kul att övning ger färdighet i det här spelet också. Vi är ett gäng på sju personer som kör tillsammans i olika konstellationer. Har blivit ett gäng squad-vinster på sistone, och framförallt ganska konsekvent top 5 i både Squad och Duo. Vi släppte på gasen och började landa i high-loot-områden för några veckor sen, ger väldigt mycket mer träning per tidsenhet. Ljuddämpare till AR/Sniper är ju en sjujäkla viktig framgångsfaktor alltså, spelet blir brutalt mycket enklare. En i gänget är rena blodhunden när det kommer till silencers, en match hittade han tre st. AR-dämpare.

Enormt roligt spel, ser framemot FP-only och nya kartor framöver!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har kört spelet i snart två veckor och är helt såld på det.

För den lite mer erfarna så undrar jag vilka inställningar ni har satt för video, har lekt runt och tycker inte det är så stor skillnad på Ultra eller High. Vad är Motion Blur?

Vad tror ni om denna?
ResolutionQuality: 100
Antialiasing: Low
PostProcessing: Low
Shadows: Very Low
Texture: High
Effects: Very Low
Foliage: Very Low
View Distance: High/Ultra
( Intel i7-860, GTX 1060 )

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Har ni sett denna?

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

@joppekniven: Mjo såg den, hoppas allt kommer i stora Juni patchen men bara vapnet är bekräftat att komma då (AFAIK). Det jag är lite nyfiken på är hur de har implementerat hoppen, om det är nya knappar eller bara dynamiskt.

EDIT: Verkar vara dynamiskt från PCgamer QnA

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

https://clips.twitch.tv/PeppyBlitheDragonTF2John

zombie läge i spelet, vad tycker ni? älskar det!

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Någon som upplever att ens vapen bara helt plötsligt slutar skjuta när man håller ner mouse1? Typ AKM kan helt spontant bara lägga av utan anledning, även om man står på ett öppet fält utan att vara nära en vägg. Har förlorat sjukt många strider till följd av detta, oerhört irriterande.

Permalänk
Medlem

Kan bli coolt!
Kommer säkert bli skrämmande.

Skrivet av edroon:

https://clips.twitch.tv/PeppyBlitheDragonTF2John

zombie läge i spelet, vad tycker ni? älskar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Någon som upplever att ens vapen bara helt plötsligt slutar skjuta när man håller ner mouse1? Typ AKM kan helt spontant bara lägga av utan anledning, även om man står på ett öppet fält utan att vara nära en vägg. Har förlorat sjukt många strider till följd av detta, oerhört irriterande.

Glömt ladda om?!

Nä men det du skriver har jag aldrig råkat ut för, och har spelat det dagligen sedan veckor tillbaka.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edroon:

Jag har kört spelet i snart två veckor och är helt såld på det.

För den lite mer erfarna så undrar jag vilka inställningar ni har satt för video, har lekt runt och tycker inte det är så stor skillnad på Ultra eller High. Vad är Motion Blur?

Vad tror ni om denna?
ResolutionQuality: 100
Antialiasing: Low
PostProcessing: Low
Shadows: Very Low
Texture: High
Effects: Very Low
Foliage: Very Low
View Distance: High/Ultra
( Intel i7-860, GTX 1060 )

View distance är på tok för hög det enda den ändrar är när gräs och träd visas, jag kör den på medium men jag ska testa low idag.

Dator i sign.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

https://clips.twitch.tv/PeppyBlitheDragonTF2John

zombie läge i spelet, vad tycker ni? älskar det!

Inte min kopp te, vill påstå att det skulle förstöra spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Någon som upplever att ens vapen bara helt plötsligt slutar skjuta när man håller ner mouse1? Typ AKM kan helt spontant bara lägga av utan anledning, även om man står på ett öppet fält utan att vara nära en vägg. Har förlorat sjukt många strider till följd av detta, oerhört irriterande.

JA! Vet inte hur många gånger det har skett. Jag får också ofta upp muspekaren om jag håller ned mouse1 eller klickar en "långklick" när jag ska skjuta... Det leder till att jag svingar runt musperkare på skärmen istället för att röra på min gubbe. Tycker ofta det buggar hårt (nätverk, serverproblem?) när det blir närstrid.

Älskar spelet men vissa saker gör mig galen....jaja.. jag vet ...early release.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Dessa inställningar kör jag med inklusive dessa launch options i steam: -USEALLAVAILABLECORES -malloc=system -sm4
50h på spelet, vunnit 8-10 gånger något, men ack så många gånger man har kommit topp 5

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

Vad kör folk med för grafikinställningar egentligen?
Jag uppgraderade precis till ett gtx1060 och blev lite besviken när jag fps droppade nedåt 50 med medium/high settings, tips på inställningar för mitt grafikkort hade uppskattats. sett att någon kört allt på ultra med 60fps+ på youtube.
vad är det som spökar? Är det fler som har samma problem som jag?
Cpu: i7 2600
Ram: 8gb ddr3
GPU: gtx 1060 asus ( https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi... )

Permalänk
Medlem
Skrivet av landqvist00:

Vad kör folk med för grafikinställningar egentligen?
Jag uppgraderade precis till ett gtx1060 och blev lite besviken när jag fps droppade nedåt 50 med medium/high settings, tips på inställningar för mitt grafikkort hade uppskattats. sett att någon kört allt på ultra med 60fps+ på youtube.
vad är det som spökar? Är det fler som har samma problem som jag?
Cpu: i7 2600
Ram: 8gb ddr3
GPU: gtx 1060 asus ( https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi... )

Långt ifrån någon kunnig. Jag utnyttjar över 10GB RAM vid spelande. Det är siffror MSI afterburner levererar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landqvist00:

Vad kör folk med för grafikinställningar egentligen?
Jag uppgraderade precis till ett gtx1060 och blev lite besviken när jag fps droppade nedåt 50 med medium/high settings, tips på inställningar för mitt grafikkort hade uppskattats. sett att någon kört allt på ultra med 60fps+ på youtube.
vad är det som spökar? Är det fler som har samma problem som jag?
Cpu: i7 2600
Ram: 8gb ddr3
GPU: gtx 1060 asus ( https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi... )

Spelet drar lätt mer än 8GB ram, öka till 16Gb

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av landqvist00:

Vad kör folk med för grafikinställningar egentligen?
Jag uppgraderade precis till ett gtx1060 och blev lite besviken när jag fps droppade nedåt 50 med medium/high settings, tips på inställningar för mitt grafikkort hade uppskattats. sett att någon kört allt på ultra med 60fps+ på youtube.
vad är det som spökar? Är det fler som har samma problem som jag?
Cpu: i7 2600
Ram: 8gb ddr3
GPU: gtx 1060 asus ( https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi... )

med datorn I sign spelar jag allt på ultra 3440x1440 med avg fps på 70-80.

Så det är inte heller helt optimerat än.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Långt ifrån någon kunnig. Jag utnyttjar över 10GB RAM vid spelande. Det är siffror MSI afterburner levererar mig.

Skrivet av robbankentor:

Spelet drar lätt mer än 8GB ram, öka till 16Gb

Skrivet av ddog:

med datorn I sign spelar jag allt på ultra 3440x1440 med avg fps på 70-80.

Så det är inte heller helt optimerat än.

Tack för snabba svar!

Blir nog att trycka i 2 ramstickor till då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Någon som upplever att ens vapen bara helt plötsligt slutar skjuta när man håller ner mouse1? Typ AKM kan helt spontant bara lägga av utan anledning, även om man står på ett öppet fält utan att vara nära en vägg. Har förlorat sjukt många strider till följd av detta, oerhört irriterande.

Skrivet av pi:

JA! Vet inte hur många gånger det har skett. Jag får också ofta upp muspekaren om jag håller ned mouse1 eller klickar en "långklick" när jag ska skjuta... Det leder till att jag svingar runt musperkare på skärmen istället för att röra på min gubbe. Tycker ofta det buggar hårt (nätverk, serverproblem?) när det blir närstrid.

Älskar spelet men vissa saker gör mig galen....jaja.. jag vet ...early release.

Jag har inte varit med om detta. Prova ställa in till "Full screen" istället för "Windowed mode" i grafikinställningarna. Kan vara att era muspekare "hamnar utanför" fönstret på något vis.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Hur mäter man FPS lättast?

Skrivet av ddog:

med datorn I sign spelar jag allt på ultra 3440x1440 med avg fps på 70-80.

Så det är inte heller helt optimerat än.

Permalänk
Medlem

Absolut enklast är nog med Steams egna fps mätare. Om du har steam på svenska finns de under Visa -> inställningar -> sedan tror jag den heter "i spel" -> och där kan du välja att ha en aktiverad fpsmätare någonstans på skärmen.

Edit:
Men då ser du enbart nuvarande fps och ingen avg osv.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av look43:

Hur mäter man FPS lättast?

Går att ställa in i steam att FPS syns i spelet.

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

@PointMan:

detta verkar vara en bugg som flera skriver om på Reddit, så nej det är inte bara du som drabbas. Har själv råkat ut för det.

Händer med alla autovapen. Jag har märkt det mest med UMP'en men det är mest för att det är ett av dom få vapnen jag kör full auto på.

suger att mata med full auto så slutar den bara skjuta efter 4-5 skott o sen dör man.

https://clips.twitch.tv/PolishedTenaciousPepperSaltBae

Permalänk
Medlem

För att göra det lite lättare att faktiskt hjälpa folk med FPS frågor kanske en standard skulle utarbetas, något i stil med

SYSTEM CPU: i5 6600K CPU CLOCK: 4,7 Ghz RAM: 16 GB DDR4 RAM SPEED: 3000 Mhz GPU: Asus Strix 1080 GPU CLOCK: 2100 Mhz+ GPU MEM: 8 GB GPU MEM CLOCK: 11 Ghz+ SETTINGS Upplösning: 2560x1080 Screen Scale: 100 AA: Very Low PP: Very Low Shadows: Low Texture: Ultra Effects: Medium Foilage: Ultra View Distance: Medium Motion blur: OFF SOFTWARE Geforce Experiance med Shadowplay på (detta som visar min FPS) Steam overlay Reshade med adaptive sharpen och Technicolor 2 RESULTAT FPS (i lobby): 80-100 FPS (i planet): ~40-60 FPS (standard): 100-144

Då det kan vara mycket som påverkar spelets prestanda.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Vaulting ser riktigt najs ut sen får vi tydligen en ny 7.62 AR

Groza OC-14

Man kommer inte frysa om tummen ifall det är så där man håller vapnet

Edit flanellskjorta också förhoppningsvis så kommer en motorsåg snart så man kan kapa ner lite träd som står lite fel

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

@kaya: När släpps den?

Permalänk
Avstängd

@Goldbeard: Ingen ETA men det är inte i nästa stora månadspatch så gissningsvis om 2-3 månader.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

@Goldbeard: Ingen ETA men det är inte i nästa stora månadspatch så gissningsvis om 2-3 månader.

Vart kan jag läsa om kommande patchar och senaste nyheter om spelet?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

@Goldbeard: Ingen ETA men det är inte i nästa stora månadspatch så gissningsvis om 2-3 månader.

Det finns en ETA
https://twitter.com/BattleRoyaleMod/status/874394721224990720

Citat:

PLAYERUNKNOWN‏Verified account @BattleRoyaleMod Jun 12
More
Here's a better look at the new weapon, the 7.62mm Groza Bullpup AR, being added to @PUBATTLEGROUNDS in our June update...

Deras mål är ju ett nytt vapen i varje "månadspatch" som jag förstått det.

EDIT:
Gissar att om de kan så kommer både väder och voltandet i stora patchen för att verkligen ge något som folk ser tillsammans med server updateringen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood