Bannad på BF4... tydligen....

Permalänk
Medlem

Bannad på BF4... tydligen....

Ja innan alla börjar basha så har Jag inte fuskat! (är 38 år och är inte intresserad av cheats och annat skit)
Har en son som ville ha ett litet lan då ett par kompisar skulle sova över. De fick använda min dator under helgen och spelade lite
skit.

Resultatet av det är att jag komplett vansinnig över att mitt konto på BF4 nu är bannat för fusk.
Idioterna rent utsagt tyckte väl att de kunde bättra på mina stats genom att installera nåt "no recoil hack"
Har inte hajat att jag hade som mål att få "master dogtag" på varje vapen och då kan statistiken falla ibland.

Har insett att det är totalt kört att göra någonting åt det och fortsätter med mitt "tysta kalla krig" (vägrar att prata med nån om det)
Det jag spelar är just BF4 när tiden finns.

Hur illa är en sån här ban? Måste man skapa ett nytt Origin konto och köpa BF igen? eller är det låst på flera plan?

// noll koll när det kommer till sånt då jag inte är en fuskare.

Mvh Juicis

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Du blir tvungen att göra ett nytt Origin konto och köpa BF4, samt ev. premium igen.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

@firstofmay:

Tack för ett snabbt svar!

Suck! så det är bara att starta om från scratch alltså, tack o lov att det bara att BF på Origin.
Btw, det påverkar inte BF1? om man nu fick för sig att spela det när man väl har ett vettigt grafikkort.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Gissningsvis är det bara att köpa nytt BF. Troligtvis får du skapa nytt origin också. Inte helt säker.
Sen får du se till att inte ha ditt origin uppe om du ska låta andra använda din dator

Svårt att säga emot sin son iofs..

Edit: Då samtliga BF spel är ihopkopplade så kommer du mest troligt inte kunna spela online på BF1 heller på det kontot.
Kanske kan be dom snällt att flytta över BF1 till nytt konto om du förklarar läget som det är.

Kanske till och med kan få det gamla kontot upplåst också om du förklarar läget snällt och kanske visar upp att du har en son och ser till att eventuellt bevisar detta också. De som sitter på supporten är trots allt människor med familj också..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Lego Master

Det rimliga är väl att låta grabben betala ditt nya BF med sin eventuella månads-/veckopeng (om sådan finnes). Så blir det en läxa att ge fan i pappas grejjor.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det rimliga är väl att låta grabben betala ditt nya BF med sin eventuella månads-/veckopeng (om sådan finnes). Så blir det en läxa att ge fan i pappas grejjor.

Eller rättare sagt, ge fan i att göra vad fan man vill med andras saker. Förstår inte grabbarna kanske att fusk är fel när man spelar mot andra, och att det finns konsekvenser för sådant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Gissningsvis är det bara att köpa nytt BF. Troligtvis får du skapa nytt origin också. Inte helt säker.
Sen får du se till att inte ha ditt origin uppe om du ska låta andra använda din dator

Svårt att säga emot sin son iofs..

Blir väl att göra om allt, nytt Origin och köpa om rubbet.
Jag förstår Lan när jag var yngre... knappt något internet och krångel men idag när allt funkar så bra, kalla mig gammalmodig som vill inte ha en massa sladdar och junk framme för att de ska få spela tillsammans

Skrivet av Shudnawz:

Det rimliga är väl att låta grabben betala ditt nya BF med sin eventuella månads-/veckopeng (om sådan finnes). Så blir det en läxa att ge fan i pappas grejjor.

Gav efter för fruns sura min, och att mitt " var vad det jag sa" funkar inte heller då hon tycker jag sitter framför datorn mycket ändå.

Man vinner aldrig gents!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

Se det som en möjlighet att dra ner på datorspelandet för både dig och din grabb. Gör något tillsammans i verkligheten istället, och prata lite moral och etik med honom över en fika, istället för att ge honom dåligt samvete och börja hata sin jobbiga pappa....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Se det som en möjlighet att dra ner på datorspelandet för både dig och din grabb. Gör något tillsammans i verkligheten istället, och prata lite moral och etik med honom över en fika, istället för att ge honom dåligt samvete och börja hata sin jobbiga pappa....

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker att du minst ska tvinga honom att köpa ett nytt Bf till dig, samt dra inte okej att fuska i multiplayer snacket. Och sen efter det släpp det så att det inte ska tjafsas om vidare. Därefter inte låna ut ditt konto mer givetvis...

Permalänk
Medlem

Jag hade provat mejla supporten och fråga ifall det går att lösa och förklara ärligt vad som hänt de kanske visar lite förståelse.

https://help.ea.com/en-us/help/battlefield/punkbuster-bans-an...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Se det som en möjlighet att dra ner på datorspelandet för både dig och din grabb. Gör något tillsammans i verkligheten istället, och prata lite moral och etik med honom över en fika, istället för att ge honom dåligt samvete och börja hata sin jobbiga pappa....

Skickades från m.sweclockers.com

Wow, vilken bra lösning. Passa på att sälj datorn och säg upp internetabbonemanget med.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

@firstofmay:

Tack för ett snabbt svar!

Suck! så det är bara att starta om från scratch alltså, tack o lov att det bara att BF på Origin.
Btw, det påverkar inte BF1? om man nu fick för sig att spela det när man väl har ett vettigt grafikkort.

Kinguin har BF4 för 70:-
https://www.kinguin.net/category/1293/battlefield-4-origin-cd...

Premium för 300:-, men tror det blir billigare om du köper alla dlc's separat.

https://www.kinguin.net/category/3135/battlefield-4-premium-d...

Så 370:- är billigaste du kan hitta för allt.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

@firstofmay:

Tack för ett snabbt svar!

Suck! så det är bara att starta om från scratch alltså, tack o lov att det bara att BF på Origin.
Btw, det påverkar inte BF1? om man nu fick för sig att spela det när man väl har ett vettigt grafikkort.

Vissa servrar i BF1 låter dig inte spela om du har ban i äldre bf-spel men det är ingen större fara.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Jag hade provat mejla supporten och fråga ifall det går att lösa och förklara ärligt vad som hänt de kanske visar lite förståelse.

https://help.ea.com/en-us/help/battlefield/punkbuster-bans-an...

Den har de säkert inte hört förut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Den har de säkert inte hört förut.

Ja har man inga andra alternativ så

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Jag hade provat mejla supporten och fråga ifall det går att lösa och förklara ärligt vad som hänt de kanske visar lite förståelse.

https://help.ea.com/en-us/help/battlefield/punkbuster-bans-an...

Även om detta vore en trevlig lösning på detta problem så kommer det inte att ske. Har jag lärt mig den hårda vägen, fast då genom steam efter att min lillebror fuskade på sitt eget konto (men både mitt och hans delade mobilnummer för att steam är steam...). Jag blev då bannad på mina två konton för att min bror fuskade på sitt konto, logiskt? Nej.

Kontaktade Steam supporten men nope, fanns absolut inget att göra och jag fick skylla mig själv för att jag skrivit in mitt nummer på hans konto när det skapades.

Till TS: Tyvärr är det bara att skapa nytt origin konto och köpa BF igen.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk

Går att köpa komplett battlefield 4 med alla dlc för 231.94 på https://www.instant-gaming.com/en/577-buy-key-origin-battlefi...

Har själv köpt mitt exemplar där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förstår din frustation, mitt GTA V konto blev resetat pga fusk. Hade inte spelat spelet på 1-2 månader ungefär och blev lite sugen och skulle logga in men då var det nån tomte som lyckats spela på mitt konto och lvl upp på otroligt kort tid och klarat alla uppgrag osv. Och att snacka med supporten gav ju inget. Jag har bara spelet det på min egna dator så borde ju kunna gå att se att det spelats från någon annanstans då det bara är jag som har tillgång till min dator. Men ja som sagt supporten gav mig inte något mer än ett standard svar. Kul att vara lvl 20 när ens polare är runt lvl 60 och att inte ha några roliga bilar i sitt garage.

Hoppas du får bättre hjälp

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Wow, vilken bra lösning. Passa på att sälj datorn och säg upp internetabbonemanget med.

Hehe, moralkakor är alltid roliga att läsa

Skrivet av WoG:

Kinguin har BF4 för 70:-
https://www.kinguin.net/category/1293/battlefield-4-origin-cd...

Premium för 300:-, men tror det blir billigare om du köper alla dlc's separat.

https://www.kinguin.net/category/3135/battlefield-4-premium-d...

Så 370:- är billigaste du kan hitta för allt.

Är dessa onlinebutiker ok att köpa ifrån eller det pengarna i sjön?

hittade cdkeys, BF4 Premium för 227:-
https://www.cdkeys.com/pc/games/battlefield-4-inc-premium-edi...

Skrivet av L'ombra:

Den har de säkert inte hört förut.

Har dragit ett iväg ett mail men jag känner att det är meningslöst, bara att bita ihop och skapa nytt Originkonto och köpa spelet igen.

Skrivet av danolundgren:

Går att köpa komplett battlefield 4 med alla dlc för 231.94 på https://www.instant-gaming.com/en/577-buy-key-origin-battlefi...

Har själv köpt mitt exemplar där.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaja, gjort är gjort... ja det finns mycket att diskutera om ungar och deras tid vid datorn.
Jag är glad att de hellre sitter vid sin dator och spelar på kvällar och helger med sina vänner än att vara ute och kasta sten på polisen.
De har sina rutiner med skolan och sköter sina betyg exemplariskt, så jag irriterar mig hellre på ett sånt här skitproblem än att undra
var grabben är på kvällarna och med vem.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Hehe, moralkakor är alltid roliga att läsa

Är dessa onlinebutiker ok att köpa ifrån eller det pengarna i sjön?

hittade cdkeys, BF4 Premium för 227:-
https://www.cdkeys.com/pc/games/battlefield-4-inc-premium-edi...

Har dragit ett iväg ett mail men jag känner att det är meningslöst, bara att bita ihop och skapa nytt Originkonto och köpa spelet igen.

Jaja, gjort är gjort... ja det finns mycket att diskutera om ungar och deras tid vid datorn.
Jag är glad att de hellre sitter vid sin dator och spelar på kvällar och helger med sina vänner än att vara ute och kasta sten på polisen.
De har sina rutiner med skolan och sköter sina betyg exemplariskt, så jag irriterar mig hellre på ett sånt här skitproblem än att undra
var grabben är på kvällarna och med vem.

Ser att andra länkat bättre priser också, det går i stort sett nästan alltid smärtfritt att köpa online från siter som dessa.
Har själv köpt flera hundra spel därifrån utan att en enda gång fått problem med aktivering eller nycklar.

Köp från cdkeys, de är absolut en shysst site!

Mvh

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional