Vem blir Sveriges nästa statsminister?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uroth:

Man röstar inte på S iaf....

SD-propaganda är ju alltid en bra källa...

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Visste inte att sanningen var propaganda

Permalänk
Medlem

Spelar inte så stor roll, känns inte som någon kommer göra något ändå, kommer gå utför i vilket fall som.

Hoppas SD ökar markant iaf.

Permalänk
Medlem

Min gissning:
SD blir störst med knapp marginal.
M och S blir näst störst.

Om ovanstående stämmer så kommer talmannen att be Jimmy att bilda regering. (Det alltså inte riksdagen som väljer statsminister utan talmannen frågar alltid partiledaren för det största partiet först.)

I detta läge kommer M troligen att tacka ja till regeringssamarbete mot ett antal ministerposter. (Självklart vill inte M erkänna detta före valet eftersom man då skulle förlora ännu mer till SD.)

Om KD inte åker ut (hamnar över 4%-spärren) så kan de också medverka i denna regering och då får regeringen majoritet i riksdagen. Om KD åker ut så blir det en minoritetsregering (som så många gånger förr) och då får de göra tillfälliga samarbeten om varje viktig fråga.

Om SD blir störst så tror jag en stor anledning är att folk generellt sett är trötta på de som styrt hittills. Dvs folk är väldigt missnöjda med nuvarande utveckling. (Man kan se vissa paralleller med USA-valet där många röstade i protest mot de hittillsvarande politikerna.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uroth:

Visste inte att sanningen var propaganda

HAHAHAHAHAHA!
Ni är för gulliga.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/historiker-det-har-ar-fors...

Visa signatur

Case: Phanteks Enthoo Luxe PSU: EVGA SuperNova G2 750W MoBo: ASUS X99 Deluxe CPU: Intel Core i7 5820K RAM: Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4 2400 Mhz GPU: 2x MSI GTX970 Gaming 4GB Cooling: Noctua NH-D15 SSD: Samsung 950 pro 512GB & Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CeeJaySWE:

Ironiskt att nån drar in SVT i propagandanivån.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Du länkar seriöst till SVT?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nisse33:

Min gissning:
SD blir störst med knapp marginal.
M och S blir näst störst.

Om ovanstående stämmer så kommer talmannen att be Jimmy att bilda regering. (Det alltså inte riksdagen som väljer statsminister utan talmannen frågar alltid partiledaren för det största partiet först.)

Njau, Jimmy måste över 50% och det klarar han inte..... ingen talman skulle fråga SD om det inte var så.

Men, slipper vi slumsörjan MP samt KD så blir det ett hel annat läge där kanske M/Ulf måste prata med Jimmy

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Tråd låst*
Diskussioner som kan hållas på en trevlig nivå får inte bara föras utan även uppmuntras att hållas på Sweclockers.
Dessvärre är politik ett laddat ämne som sällan fungerar som den nyfikna läsaren kan se i tidigare inlägg i denna tråd.

Detta är för att man kan inte vinna en argumentation över internet, man kan knappa så mycket man vill på tangentbordet men man kommer inte ändra någon annans åsikt för det.
Att det blir otrevligt och missämja mellan medlemmar är inget vi vill se och något vi alla förlorar på.

Eventuella rensningar av trådar som dessa är verkningslösa och leder ständigt till nya återfall när tråden på nytt öppnas. Istället låter jag inläggen vara kvar för efterkommande att läsa och lära sig hur tråkig stämning det fort blir med laddade ämnen som politik.

Således har jag valt att låsa tråden och stänga denna diskussionen.

/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin