Är det något fel på Ideapad 320S? (utan MX150)

Permalänk
Medlem

Är det något fel på Ideapad 320S? (utan MX150)

Tjo,

sitter och hjälper mina syskon hitta pluggdatorer. Tyvärr blev alla mina fanatiska tankar på macbooks snabbt nedskjutna och de är inne på en prisklass runt 6-7k. När vi var inne och klämde och kände i elektronikladorna i stan gillade de båda Lenovo Ideapad 320S. Lite googlande ger att den är känd för att överhetta då det sitter ett "bra" grafikkort i den vid namn MX150.

Har nu snubblat över modellen som saknar det grafikkortet bl.a. på webhallen men hittar inga direkta recensioner på den. Verkar som att flera sajter valt att slå ihop denna modell med modellen som har överhettningsproblem, eller så är jag bara dålig på att googla?

Med ovan i åtanke tänkte jag därför fråga sweclockers vad era eventuella erfarenheter av denna dator är? Kan den vara värd pengarna eller lider även denna modell av överhettningsproblem? Har ni några tips på andra datorer som kan matcha kraven?

EDIT: Ett alternativ jag hittade själv var Dell Vostro 5471 men där uttryckte syskonen oro över vikten och storleken rent generellt.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |