MS Deployment Toolkit - Drivrutiner

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

MS Deployment Toolkit - Drivrutiner

Hej

Har vi några som kan MDT?

Man kan automatisera "Driver Injection" baserat på tillverkare och modell bla (wmic computersystem get model/manufacturer)
Mitt problem är att dessa inte(!) innehåller vare sig den riktiga tillverkaren eller modellnamn/beteckning!

Vi vet att ZTIGather.wsf använder sig av kommandona inom parantes ovan men jag vill alltså att den använder sig av
"wmic baseboard get product" och "wmic baseboard get manufacturer" istället.

Är det möjligt? Isf hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hej

Har vi några som kan MDT?

Man kan automatisera "Driver Injection" baserat på tillverkare och modell bla (wmic computersystem get model/manufacturer)
Mitt problem är att dessa inte(!) innehåller vare sig den riktiga tillverkaren eller modellnamn/beteckning!

Vi vet att ZTIGather.wsf använder sig av kommandona inom parantes ovan men jag vill alltså att den använder sig av
"wmic baseboard get product" och "wmic baseboard get manufacturer" istället.

Är det möjligt? Isf hur?

Vad för dator har du?
Du kan alltid testa powershell "Get-WmiObject Win32_Computersystem" för att få ut det du behöver.

Visa signatur

got root?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av edroon:

Vad för dator har du?
Du kan alltid testa powershell "Get-WmiObject Win32_Computersystem" för att få ut det du behöver.

Där står det:
Manufacturer : System manufacturer
Model : System Product Name

När det egentligen ska stå Asus eller AsusTek Compiter Inc som tillverkare och Z390 Gaming H -ish som model

Detta kan man få ut via basebord, ska bara få in det i ZTIGather på nåt sätt alt. externt script.