Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Guiden är färdig, men det är lätt att missa små detaljer.
Du har Berserk ripping-aspecten för att kunna använda din aspect Iron Blood (Damage reduction för varje bleeding enemy nära dig).

Vapen för WW är 2H Mace. Technique slot är 2H Axe.

Skrivet av Beijing:

Ser ut som dom slarvat när dom uppdaterat builden. Här är en mer färdig WW Mace build https://d4builds.gg/builds/33fafe51-530e-4229-8f7c-f6e75164b1...

Stort tack!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Fick mig att tänka på den som kanske sålt sitt Battle.net konto för mest pengar.

Zeuzo en rouge i Method var den första som fick ihop Twin Blades of Azzinoth från Illidan bossen i World of Warcraft. Han fick snart ett erbjudande att sälja kontot för runt 70 000 kr då. Han som köpte kontot blev bannad senare, det var omöjligt dölja en rogue med annat namn plötsligt dök upp med vapnen. Zeuzo börja på ett nytt konto och joina guilden igen. Hade väl sagt till ledningen att det var omöjligt säga nej till de pengarna och de var close med han. Om jag inte minns helt fel fick han också ihop ett nytt par längre fram.

https://www.engadget.com/2007-09-16-rogue-with-twin-blades-of...

Så jävla korkat att köpa ett konto av en känd wow profil. Det är ju så genomskinligt för blizzard. 10k dollarezz åt helvette.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Så jävla korkat att köpa ett konto av en känd wow profil. Det är ju så genomskinligt för blizzard. 10k dollarezz åt helvette.

Fast hur kända var någon i Method ö.h.t. i TBC? Det var väl inte ens någon stor guild tills Cata/MoP?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Fast hur kända var någon i Method ö.h.t. i TBC? Det var väl inte ens någon stor guild tills Cata/MoP?

Nä sant, hade glömt bort kungen o hans gäng o dom andra kända guilds från den tiden. XD
Ok men att köpa ett konto med dom enda Blades of Azzinoth är väl rätt dumt oxå? XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Nä sant, hade glömt bort kungen o hans gäng o dom andra kända guilds från den tiden. XD
Ok men att köpa ett konto med dom enda Blades of Azzinoth är väl rätt dumt oxå? XD

Jo, det skrevs väl lite nyheter om "first" att få båda dropsen, så spelaren i sig blev omskriven. Method blev väl mer kända senare som sagt.

Det blev lite off-topic, men kopplat till battle.net i alla fall. : P

Permalänk
Medlem

Någon mer som märkt att efter man klarat strongholds så kommer de tillbaka?
Är det något jag missat i patchnotes?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Någon mer som märkt att efter man klarat strongholds så kommer de tillbaka?
Är det något jag missat i patchnotes?

Är det inte så att du har gått med i party med någon som inte klarar dem? När man joinar någons party så får man deras "world state", t.ex. vilka strongholds som är avklarade.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Måste säga att necron är riktigt stark om man jämnför med barben i början. Är bara 53 men klarar lätt 60+ mobs i NMD men kanske bara var min barb som sög ?

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Vad jag längtar tills Baldurs Gate 3 kommer. Jag vet inte varför men jag tycker inte D4 är kul längre. Jag har lagt ner hundratals med timmar på D3 och tyckte ju det var kul. Men med just D4 är det som om något fattas, det blir långtråkigt ganska fort. Någon annan som känner igen sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Någon mer som märkt att efter man klarat strongholds så kommer de tillbaka?
Är det något jag missat i patchnotes?

Är det så enkelt som att du glömmer att aktivera strongholden på statyn som blir aktiv när man e klar?
Jag gjorde det misstaget med min första stronghold.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Vad jag längtar tills Baldurs Gate 3 kommer. Jag vet inte varför men jag tycker inte D4 är kul längre. Jag har lagt ner hundratals med timmar på D3 och tyckte ju det var kul. Men med just D4 är det som om något fattas, det blir långtråkigt ganska fort. Någon annan som känner igen sig?

Håller med, tycker items är för tråkiga generellt, sen finns det inget att pusha för. I Diablo 3 kunde man iaf körde högre torment samt högre Grifts. Tycker inte Nightmare Dungeons är så roliga faktiskt och då finns det som inget vettigt att göra.

Trodde inte jag skulle säga det men saknar vanliga Rifts med slumpade banor och monster. och hög densitet. Men kanske blir som D3, det blir bra efter första expansionen.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Håller med, tycker items är för tråkiga generellt, sen finns det inget att pusha för. I Diablo 3 kunde man iaf körde högre torment samt högre Grifts. Tycker inte Nightmare Dungeons är så roliga faktiskt och då finns det som inget vettigt att göra.

Trodde inte jag skulle säga det men saknar vanliga Rifts med slumpade banor och monster. och hög densitet. Men kanske blir som D3, det blir bra efter första expansionen.

Ja vi får hålla tummarna. Kan även tänka mig att mitt spelsug försvann ännu mer sedan de nerfade sorc, något typ alla trodde skulle bli en buff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ja vi får hålla tummarna. Kan även tänka mig att mitt spelsug försvann ännu mer sedan de nerfade sorc, något typ alla trodde skulle bli en buff.

Sorc blir buffade i patchen den 8 aug.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Sorc blir buffade i patchen den 8 aug.

Är det spikat att 1.1.1 släpps då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Är det så enkelt som att du glömmer att aktivera strongholden på statyn som blir aktiv när man e klar?
Jag gjorde det misstaget med min första stronghold.

Nej det har jag inte, den kommer jag alltid ihåg
Men idag så var de stronghold som jag klarat tillbaka med röd ikon på kartan. Kontrollerade regionerna och det står att jag klarat 3/3 på samtliga regioner, men jag har inte access till områdena.
Väldigt märkligt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Är det spikat att 1.1.1 släpps då?

Enligt dev chatten släpps den 8 aug och patch notes nu på onsdag.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Nej det har jag inte, den kommer jag alltid ihåg
Men idag så var de stronghold som jag klarat tillbaka med röd ikon på kartan. Kontrollerade regionerna och det står att jag klarat 3/3 på samtliga regioner, men jag har inte access till områdena.
Väldigt märkligt

Va du inte i party med nån som inte gjort det då? som nån tidigare nämde. Alla som blir invitade till party kommer lixom tillbaka till partyleaderns värld.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ja vi får hålla tummarna. Kan även tänka mig att mitt spelsug försvann ännu mer sedan de nerfade sorc, något typ alla trodde skulle bli en buff.

Vet inte om du är uppdaterad men sorc innan buffsen som kommer är redan potentiellt den starkaste classen just nu. Det är dock väldigt många som åkte med på cry-me-a-river-tåget när några theorycraftade i sitt egna bakhuvud att sorc skulle bli värdelösa.

Sorc gör extrem dmg och går att spela på ranged nu också. Survivability spelar heller ingen roll i högre NM dungeons då alla blir 1 shot oavsett.¨

m-heart The barber är sinnessjukt stark och det är den som kompletterar mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Va du inte i party med nån som inte gjort det då? som nån tidigare nämde. Alla som blir invitade till party kommer lixom tillbaka till partyleaderns värld.

Ah, det inlägget måste jag missat!
Loggade in igen och mycket riktigt var de avklarade. Tänkte inte på party-aspekten

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Vet inte om du är uppdaterad men sorc innan buffsen som kommer är redan potentiellt den starkaste classen just nu. Det är dock väldigt många som åkte med på cry-me-a-river-tåget när några theorycraftade i sitt egna bakhuvud att sorc skulle bli värdelösa.

Sorc gör extrem dmg och går att spela på ranged nu också. Survivability spelar heller ingen roll i högre NM dungeons då alla blir 1 shot oavsett.¨

m-heart The barber är sinnessjukt stark och det är den som kompletterar mycket.

Exakt det jag sa till de flesta som hoppade på tåget när nerfsen annonserades ut. Det var folk som grät som inte ens visste hur starka nya Malignent hearts (gems) skulle vara. Jag förstod på direkten att det var mer en balansering och inte nerf när blizzard valde att göra så mot nästan alla klasser. De hade ju självklart testas och insett att om vi låter det vara som det är och ge de ytterligare styrka med säsongens nyheter ja då kommer folk gråta och klaga dubbelt så mycket på att spelet är för enkelt och det finns inget mer att göra i spelet.

Men vad ska man göra när samhället ser ut som det gör idag. Folk hoppar ju på alla tåg de ser, bara de får vara en i gänget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

De hade ju självklart testas och insett att om vi låter det vara som det är och ge de ytterligare styrka med säsongens nyheter ja då kommer folk gråta och klaga dubbelt så mycket på att spelet är för enkelt och det finns inget mer att göra i spelet.

Problemet är ju att spelet fortfarande är balanserat kring Resistances som inte ens fungerar än

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Igår blev jag level 60 för första gången och kunde börja köra på tier 4. Spelar barbar.. Har två tier 4 vapen så skadan jag gör är ju hyfsad bra, inga problem att rensa. Men jag dör ju så snabbt. Så igår så fokuserade jag på att rensa vanliga mobs och sen får jag fly när det kommer en Elite. Jag antar att det blir bättre med tiden när jag får lite mer levels och drops. Eller har ni några bra tips?

Det är så konstigt att man kan döda level 75 mobs på level 60, tänker tillbaka på typ Diablo 3 där hade du ju gjort extremt liten skada om du hoppade upp till högsta torment för tidigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Igår blev jag level 60 för första gången och kunde börja köra på tier 4. Spelar barbar.. Har två tier 4 vapen så skadan jag gör är ju hyfsad bra, inga problem att rensa. Men jag dör ju så snabbt. Så igår så fokuserade jag på att rensa vanliga mobs och sen får jag fly när det kommer en Elite. Jag antar att det blir bättre med tiden när jag får lite mer levels och drops. Eller har ni några bra tips?

Det är så konstigt att man kan döda level 75 mobs på level 60, tänker tillbaka på typ Diablo 3 där hade du ju gjort extremt liten skada om du hoppade upp till högsta torment för tidigt..

I diablo 3 gjorde du noll skada tills du hade rätt set items. När du fick sista delen gjorde du direkt trillioner i skada 😁

Kör bara tier 3 än då jag är level 55 men klarar ju lätt level 70 mobs och eliter med. Så skulle våga sticka ut hakan och säga det är enklare D4

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Sitter fast i att komma till WT4. Kör Sorc med chain lightning, frost nova samt flame shield. Är på lvl 64.
Antar att jag måste köra en hel del renown. Eller så väntar jag in kommande patch.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HusGud:

Någon som spelar på Low-settings? Min dator är så gammal men är ändå sugen på att köpa detta spel…

Tycker det ser helt OK ut ändå. Sen kan du köra med AMDs FSR.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Sitter fast i att komma till WT4. Kör Sorc med chain lightning, frost nova samt flame shield. Är på lvl 64.
Antar att jag måste köra en hel del renown. Eller så väntar jag in kommande patch.

Jag fick hjälp av en att klara dungeon när jag var typ level 55 så att jag låste upp tier 4. Det är ju roligare när man kan få tier 4 items. Så det kan ju vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag fick hjälp av en att klara dungeon när jag var typ level 55 så att jag låste upp tier 4. Det är ju roligare när man kan få tier 4 items. Så det kan ju vara ett alternativ.

Jo det kan man säkert få nån att hjälpa till där. Men samtidigt är det kul att fixa det själv. Får se hur jag ska göra.

Nåja, jag har fått till en munter look iaf. Låtsas att det är kuben från Hellraiser.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Fick denna i lvl 64, sedan har jag farmat lite mats för att byta om till Werewolf Tornado.

Rätt kul build, var den jag ville köra i endgame när jag startade druiden.
Går rätt segt nu vid lvl 70+ dock och levla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Jo det kan man säkert få nån att hjälpa till där. Men samtidigt är det kul att fixa det själv. Får se hur jag ska göra.

Nåja, jag har fått till en munter look iaf. Låtsas att det är kuben från Hellraiser.
https://i.ibb.co/hfc8KYZ/189b6614bce99-screenshot-Url-1.jpg

Min druid går mot den sexiga looken istället.

Joey, have you ever been in a turkish prison?

Permalänk
Medlem