Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Mina 3st luftrenare jag beställde för drygt 80kr inkl frakt är skickade nu med UPS. Fått spårningsinformation också så det verkar ju faktiskt som att vi som lyckades köpa får dom levererade för inte ens 100 spänn. Riktigt bra deal även om det återstår att se hur bra dom är, men hyfsat bra betyg (4/5) och ett ord.pris på drygt 800kr så måste det vara en kalasdeal under 100 spänn. Fasiken vad jag älskar amazon. Kommer vara mycket julklappar under granen i år! 😂

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B07MFYF43D?ref=ppx_pt2_mob_b_pr...

Mina blev avbeställda När la du ordern?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Calma:

Fick ett email på spanska men vågar inte klicka på länken. Det kom från dhl@shipping.com

Känns otroligt fejk men väntar på grejer som saknas så man blev lite fundersam. Känns dock som DHL borde avsluta sina mailadresser med @DHL typ.

Stämmer bra. Mina mail från dhl kommer från noreply@dhl.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Mina blev avbeställda När la du ordern?

Jag har 2 på väg, de borde komma idag med UPS.
1 avbokades dessvärre tidigare idag trots att den stod som förbereder för försändelse.

Jag beställde följande datum:

Fredag, 20 Nov 2st = Skickades igår 23:e
Corbeil Essonnes - Paris - Köln - Stockholm

Lördag, 21 Nov 1st = Avbokad idag.

Permalänk
Skrivet av ToirRisker:

Mina blev avbeställda När la du ordern?

Skrivet av Calma:

Jag har 2 på väg, de borde komma idag med UPS.
1 avbokades dessvärre tidigare idag trots att den stod som förbereder för försändelse.

Jag beställde följande datum:

Fredag, 20 Nov 2st = Skickades igår 23:e
Corbeil Essonnes - Paris - Köln - Stockholm

Lördag, 21 Nov 1st = Avbokad idag.

Jag beställde följande datum:

Fredag, 20 Nov 2st = Skickades idag 24:e
Amazon Fulfillment Poland - Halmstad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Drönare någon?
45 spänn.

Lär aldrig skickas då den varit ute publikt för länge men skadar inte att chansa. Jag tog ett kort utan cash på o lägger in betalningsrevidering om 5 dagar och hoppas jag flyger under radarn när han/hom avbryter beställningarna. 😂

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B08NXKVMR6/ref=ya_aw_od_pi?ie=U...

Jag la en beställning och står att det skickats nu Dock ingen tracking# än

EDIT: Kommer visst ett tracking number. YunExpress så kinagrejor

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Jag la en beställning och står att det skickats nu Dock ingen tracking# än

EDIT: Kommer visst ett tracking number. YunExpress så kinagrejor

Funkar trackingen då?
Jag väntar också grejer med YunExpress och det kommer inte upp något på de kollinummer när jag kollar så jag förmodar att det är fejkskickat med påhittade kollinummer, som de flesta fall med felprisade grejer från Kina.

Avdelning-ropa-inte-hej-innan-du-är-över-bäcken

Ska bli spännande att se om jag får de felprisade tyngdtäckena som alla? fick avbokade. Jag genomförde min betalning nyss istället för direkt och hoppas flyga under radarn.

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli drönaren trots risk för Postnord/importstrul. Min är också "skickad", om det nu ens är en drönare.

Går att söka efter YunExpress-numret på t.ex.
https://parcelsapp.com/en/tracking/
Står dock att mitt paket väger 0.017kg, såå... Får man en propeller, kanske?

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Funkar trackingen då?
Jag väntar också grejer med YunExpress och det kommer inte upp något på de kollinummer när jag kollar så jag förmodar att det är fejkskickat med påhittade kollinummer, som de flesta fall med felprisade grejer från Kina.

Avdelning-ropa-inte-hej-innan-du-är-över-bäcken

Ska bli spännande att se om jag får de felprisade tyngdtäckena som alla? fick avbokade. Jag genomförde min betalning nyss istället för direkt och hoppas flyga under radarn.

Min drönare är också "skickad". "2020-11-24 13:42
Shipment information received " Så det kanske man ska ta med en nypa salt.

Däremot är mina två tyngdtäcken skickade "på riktigt". UPS har tagit emot det och börjat frakta. Alla mina varor från UPS och utlandet har blivit levererade hittils.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Funkar trackingen då?
Jag väntar också grejer med YunExpress och det kommer inte upp något på de kollinummer när jag kollar så jag förmodar att det är fejkskickat med påhittade kollinummer, som de flesta fall med felprisade grejer från Kina.

Avdelning-ropa-inte-hej-innan-du-är-över-bäcken

Ska bli spännande att se om jag får de felprisade tyngdtäckena som alla? fick avbokade. Jag genomförde min betalning nyss istället för direkt och hoppas flyga under radarn.

Jag har fått kollID och får detta när jag kollar deras hemsida https://imgur.com/a/GcwVWmo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Min drönare är också "skickad". "2020-11-24 13:42
Shipment information received " Så det kanske man ska ta med en nypa salt.

Däremot är mina två tyngdtäcken skickade "på riktigt". UPS har tagit emot det och börjat frakta. Alla mina varor från UPS och utlandet har blivit levererade hittils.

Härligt!

Grattis till tyngdtäckena. Jag hoppas jag får dom. Verkligen perfekt julklapp till syskonbarnen.

Permalänk
Medlem

Mitt lokala ombud som ändå är en ganska stor mataffär (Ica Supermarket) bokstavligt DRUNKNAR i paket. I dagsläget är det 1-2 dagars extra leveranstid efter paketen kommit till affären då massor av burar fortfarande är oplockade. 😂

Frågade hur de gör och de kan inte plocka upp mer förrän folk har hämtat ut paket så hoppas det inte är alltför många slöisar som dröjer med att hämta.

Så jag får nog titta över att byta ombud till typ ICA Maxi för kommande köp och hoppas de har mer plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Mitt lokala ombud som ändå är en ganska stor mataffär (Ica Supermarket) bokstavligt DRUNKNAR i paket. I dagsläget är det 1-2 dagars extra leveranstid efter paketen kommit till affären då massor av burar fortfarande är oplockade. 😂

Frågade hur de gör och de kan inte plocka upp mer förrän folk har hämtat ut paket så hoppas det inte är alltför många slöisar som dröjer med att hämta.

Så jag får nog titta över att byta ombud till typ ICA Maxi för kommande köp och hoppas de har mer plats.

Mitt lokala ICA flyttade alla paket till deras lager så man får gå dit för att hämta sina paket. Känns överlag som att ehandel slår rekord i år med Covid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Mitt lokala ombud som ändå är en ganska stor mataffär (Ica Supermarket) bokstavligt DRUNKNAR i paket. I dagsläget är det 1-2 dagars extra leveranstid efter paketen kommit till affären då massor av burar fortfarande är oplockade. 😂

Frågade hur de gör och de kan inte plocka upp mer förrän folk har hämtat ut paket så hoppas det inte är alltför många slöisar som dröjer med att hämta.

Så jag får nog titta över att byta ombud till typ ICA Maxi för kommande köp och hoppas de har mer plats.

Jag pratade med mitt ombud (också ICA Supermarket), de byggde ut posthörnan i fjol och de har redan fullt i hyllorna. Inför BF och jul räknade de med 5-10 burar med paket om dagen mot normala 2.

Postnord vill dock skynda på folk att hämta sina paket: https://www.ehandel.se/postnord-sanker-tiden-hos-ombudet-till...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Förutom drönaren så beställde jag en klocka. Får se vad som kommer. Har också fått ett språningsnummer.

Såg på beställningen att ingen moms verkar vara dragen och om jag har förstått det rätt så kan man vara tvungen att betala momsen men inte postnords avgift eller någon tull. Utan att säljaren ska stå för det. Någon som vet?

Ytterligare en fundering är hur det funkar om det man får inte stämmer överens med vad man beställt? Någon som råkat ut för det och vet hur smidigt/osmidigt det är att reklamera till amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Mitt lokala ombud som ändå är en ganska stor mataffär (Ica Supermarket) bokstavligt DRUNKNAR i paket. I dagsläget är det 1-2 dagars extra leveranstid efter paketen kommit till affären då massor av burar fortfarande är oplockade. 😂

Frågade hur de gör och de kan inte plocka upp mer förrän folk har hämtat ut paket så hoppas det inte är alltför många slöisar som dröjer med att hämta.

Så jag får nog titta över att byta ombud till typ ICA Maxi för kommande köp och hoppas de har mer plats.

Tack så mycket. Hoppas detsamma för din del. Perfekt julklapp!

Haha, mitt lokala ombud har det exakt likadant. De har fått flytta in alkoholleveranserna på kontoret. 😁 Men han sa att Stora Mellösa (som är en lika stor håla) hade många gånger mee numera. Medan Pålsboda fick 1-2 burar paket per dag hade Mellösa ca 12-15, vilket är EXTREMA mängder. Stackare. 😁

Permalänk
Medlem

Hoppas ni slipper Royal Mail.

En pryl värde 4.000kr skulle vara framme i början av november. Var hamnade paketet? Jo, paketet kom till en granne i en annan villa idag. Dvs, de lyckas inte ens lägga brevet i rätt brevlåda postnord och ännu sjukare att något för 4.000kr skickas ospårbart utan kvittens? Visst, en påskrift kanske man kan skippa i Corona-tider men de hade gärna fått lämna till rätt hus och ringa på dörren eller mobilen i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Tack så mycket. Hoppas detsamma för din del. Perfekt julklapp!

Haha, mitt lokala ombud har det exakt likadant. De har fått flytta in alkoholleveranserna på kontoret. 😁 Men han sa att Stora Mellösa (som är en lika stor håla) hade många gånger mee numera. Medan Pålsboda fick 1-2 burar paket per dag hade Mellösa ca 12-15, vilket är EXTREMA mängder. Stackare. 😁

Ombuden tjänar dock rätt fina pengar på paketen.
Jag jobbar för schenker och det finns ombud som har postnord, dhl och schenker, dvs alla tre så där borde det trilla in fina pengar under nov/dec men även för de mindre ombud som har 1-2, speciellt de med postnord. Sen att stackars personalen får slita ihjäl sig, det är som det är. 😂

Mina tyngdtäcken är skickade! Med UPS och på väg! Yes, julklapp säkrad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Ombuden tjänar dock rätt fina pengar på paketen. Jag jobbar för schenker och det finns ombud som har postnord, dhl och schenker så där borde det trilla in massa pengar under nov/dec. Sen att stackars personalen får slita ihjäl sig, det är som det är. 😂

Mina tyngdtäcken är skickade! Med UPS och på väg! Yes, julklapp säkrad.

Ah det var lite min följdfråga 😊. Ombuden måste väl få något för det. Mitt ombud har Postnord, Schenker och DHL. Men ja det är ju logiskt, och klart de får arbeta om de vill ha betalt 😁

Härligt att du också fick det! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Ombuden tjänar dock rätt fina pengar på paketen.

Har för mig att PN betalar ungefär 7 kr per kolli.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Men ja det är ju logiskt, och klart de får arbeta om de vill ha betalt 😁

Härligt att du också fick det! 😊

Japp, men ibland tycker jag synd om ombuden, speciellt ICA nära. Ofta har de extremt små lager och när kolonial och arla bilen varit där brukar det knappast finnas plats för mer än 1-2 burar och när man då kommer dit med 5-6 känner man sig lite elak, haha! Men men, det är ju självvalt att ombuden så de ska väl inte klaga.

Yes, riktigt gött. 2st på väg.

Skrivet av zarkov:

Har för mig att PN betalar ungefär 7 kr per kolli.

Det stämmer, brukar vara mellan 5 och 10kr per kolli.

3 år gammal artikel, men läsvärd:
https://www.ehandel.se/Postombud-slutar-Jag-gar-en-miljon-bac...

Många ombud lägger ner för att det kräver enormt mycket arbetstid kring allt med paketen så man får vara tacksam till alla som orkar/vill vara ombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Japp, men ibland tycker jag synd om ombuden, speciellt ICA nära. Ofta har de extremt små lager och när kolonial och arla bilen varit där brukar det knappast finnas plats för mer än 1-2 burar och när man då kommer dit med 5-6 känner man sig lite elak, haha! Men men, det är ju självvalt att ombuden så de ska väl inte klaga.

Yes, riktigt gött. 2st på väg.

Haha okej. Det måste kännas trist, men samtidigt är det som du nämner, upp till dem själva. 😁 Å andra sidan tjänar väl kanske inte den lokala järnhandeln multum på annat, med tanke för att de tar typ 800 kr för en skruvmejsel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Det stämmer, brukar vara mellan 5 och 10kr per kolli.

3 år gammal artikel, men läsvärd:
https://www.ehandel.se/Postombud-slutar-Jag-gar-en-miljon-bac...

Många ombud lägger ner för att det kräver enormt mycket arbetstid kring allt med paketen så man får vara tacksam till alla som orkar/vill vara ombud.

Den stora vinsten för ombuden brukar vara merförsäljningen snarare än ersättningen från PN, dvs folk som passar på att köpa lite mjölk och en chokladbit när de ändå är inne i affären.

Mitt ombud var bara glada att en tobaksaffär på andra sidan byn också blivit godkända som ombud, annars hade de själva får administrera paket till > 10000 invånare.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Fick uppdatering imorse på att mitt paket med en metalldetektor jag köpt på Amazon.se var levererad i min brevlåda av Early Bird. Detta efter att ha tagit vägen genom Halmstad, Borås, Jönköping, vilket är en väldigt konstig väg. Tracking information finns också endast via 17Track. Early Bird har ingen information om leveransen.

Inget paket är heller levererat, och det verkar vara en rejäl scam när det gäller YumExpress som ska ha tillhandahållit leveransen. Läste lite om detta företag och kommer inte köpa mer från dem.

https://www.trustpilot.com/review/www.yunexpress.com

Försäljaren hörde dock av sig till mig igår och beklagade att leveransen var försenad och att jag skulle vänta några dagar. De erbjöd även återbetalning för varan.

Men ser detta som ett försök att släta över deras kina-scam och få mig som köpare att bli idiotförklarad och tro att paketet försvunnit på vägen. Nja, håll er borta.

Permalänk
Medlem

Vinterjackorna skickade, med postnord.
Sjukt. 😂

Permalänk
Medlem

Jag fick med mail nästan omgående om att drönaren var skickad med ett spårningsnummer för att senare idag nu få ett nytt mail om att det var återbetalat då priset var fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

Jag fick med mail nästan omgående om att drönaren var skickad med ett spårningsnummer för att senare idag nu få ett nytt mail om att det var återbetalat då priset var fel.

Samma här. Dock inga pengar på kontot än. Fick du också "Orsak till återbetalning: Shipping address is undeliverable"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Samma här. Dock inga pengar på kontot än. Fick du också "Orsak till återbetalning: Shipping address is undeliverable"?

Ja det ser jag att det står nu med, dock några rader under det står det:

Citat:

Dear friend, due to our negligence, the price of 2 models is wrong. The original price of the product you ordered is 438SEK. I'm sorry that we can't deliver the goods for you. We have already refunded you in full, thank you for your trust .

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

Ja det ser jag att det står nu med, dock några rader under det står det:

Jo såg det också. Dock ligger min beställningen kvar på amazon så får väl se vad som händer helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Nu jobbar jag på Dustin men tänkte tipsa om en inofficiell lagerrensning på lite diverse lite mer ovanliga produkter från Linksys, Ubiquiti, Buffalo, Dell och Asus bland andra.

Länk:

https://www.dustinhome.se/sok/5011168902%2C5011147667%2C50111...

Detta var ju toppen!
Köpte båda Buffalo Terastation 5010 Series 16TB samt en Dell C7520QT till jobbet.
Vi hade snackat om att fixa NAS, samt en TV för våra livesändningar och en interaktiv är verkligen grym för sändningarna!

Tack så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Produkt: Tempur Symphony Kudde
Länk: https://www.amazon.se/Tempur-Symphony-Ergonomisk-Nackst%C3%B6...
Pris: 769
Inte helt lätt att hitta i sverige annars, verkar finnas på ett par "fysiobutiker" för kring 1300-1400kr

Normalt gäller: Ju bredare axlarna, desto högre är kudden. Eftersom en mjukare madrass gör att din kropp kommer in djupare i sängen, bör huvudkudden vara tunnare beroende på detta. Av denna anledning finns symfonihuvudkudden i följande storlekar (L x B x H) tillgängliga:

Förstår du vad som menas? Ska jag som bredaxlad ta den stora varianten eller ska jag ta en mindre variant eftersom jag kommer ner djupare i sängen?