Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Vad tror man om tillgängligheten för xsx mellan release och jul? Funderar på att köpa som julklapp till kidsen, ska man då ta beslut nu och förboka eller törs man avvakta ett par månader?

Permalänk
Medlem

@BlommaNN: Tog det för 0:- då jag hoppas att Elgiganten kommer skicka ut paketet ett par dagar tidigare så att det landar hos mig den 10:e. Men jag kommer inte gråta tårar om det tar en dag extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Även jag kan ställa in mig i kön för att ha förbokat och betalt ✅
Jag valde Elgiganten mest för att de verkar få in dem i lager snabbare än Webbhallen och andra ÅF, annars är Webbis min favorit-butik...

Expressfrakt á 69kr är ju bara 1,21% utav totala priset så det är ingenting.
Hemleverans för 149kr är ~2,5% - men är man ens hemma när detta skulle inträffa är ju frågan ?
Enklare att bara hämta ut det själv.

Gjorde exakt samma. Trodde man kunde hämta i butik på releasedagen men fick bli express till utlämningsställe

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem

@webhallen kommer man få en bekräftelse på mail eller så ifall man får en låda? Bokade i december så känner mig ganska säker, men man vet ju aldrig

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Vilket fraktalternativ tog ni?

Jag tog Standard 3-5 dagar, till skillnad från många andra. Jag vill mer säkra upp det faktum att jag får en i första batchen - en dag hit eller dit spelar mig mindre roll.

Permalänk
Medlem

En Series X och en Series S bokad (+ en extra handkontroll till respektive). Bokade via Elgiganten. Har fått bekräftelse via mail på båda bokningarna.

Valde express á 69 kr.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@webhallen kommer man få en bekräftelse på mail eller så ifall man får en låda? Bokade i december så känner mig ganska säker, men man vet ju aldrig

Jag skulle kontakta Elgiganten för säkerhetsskull. Dom har en del tekniska problem just nu. Det skulle ju vara tråkigt om din bokning faller mellan stolarna. Better safe than sorry.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av acious:

Gjorde exakt samma. Trodde man kunde hämta i butik på releasedagen men fick bli express till utlämningsställe

Det trodde jag med, blev ställd när det alternativet inte fanns... tänkte att det måste ju det enklaste för dem att skeppa alla enheter till butikerna och låta personalen där lämna ut direkt ?, då ökar man väl även chansen (risken för oss konsumenter) att sälja på ett spel och en extra handkontroll eller annat tillbehör kanske.

Men men, de kanske har en annan masterplan !?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Nordis:

En Series X och en Series S bokad (+ en extra handkontroll till respektive). Bokade via Elgiganten. Har fått bekräftelse via mail på båda bokningarna.

Valde express á 69 kr.

Öhh.. Ok ?, varför båda om man får fråga ?
Skall du vara först med svenska review's på YouTube och få tillbaka utgiften i view's.. heh

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Vad tror man om tillgängligheten för xsx mellan release och jul? Funderar på att köpa som julklapp till kidsen, ska man då ta beslut nu och förboka eller törs man avvakta ett par månader?

Jag vågar nästan sätta pengar på att dom kommer vara helt slut då. PS5 är slut och nästa leverans kommer första kvartalet 2021. Med tanke på nyheten om Bethesda kommer första leveransen av Xbox vara slut nu under förmiddagen, tror jag.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Öhh.. Ok ?, varför båda om man får fråga ?
Skall du vara först med svenska review's på YouTube och få tillbaka utgiften i view's.. heh

Mest för att jag velade mellan vilken jag ville ha. Gillar utseendet på S bättre. Samtidigt som tekniknörden i mig ville ha X.
Jag kommer inte behålla båda. Antagligen (om jag känner mig själv rätt) kommer jag behålla X och så kommer min systerdotter få en väldigt fin julklapp.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Det trodde jag med, blev ställd när det alternativet inte fanns... tänkte att det måste ju det enklaste för dem att skeppa alla enheter till butikerna och låta personalen där lämna ut direkt ?, då ökar man väl även chansen (risken för oss konsumenter) att sälja på ett spel och en extra handkontroll eller annat tillbehör kanske.

Men men, de kanske har en annan masterplan !?

Never underestimate the power of "JAG VILL HA DET SPELET OCH EN EXTRA HANDKONTROLL OCH.... " när du hämtar i butik

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Öhh.. Ok ?, varför båda om man får fråga ?
Skall du vara först med svenska review's på YouTube och få tillbaka utgiften i view's.. heh

En till orsak (dålig ursäkt, jag vet) var att jag i "stressen" glömde beställa en extra handkontroll.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

La också en beställning på Elgiganten nu. Tog standard 3-5 dagar, för var bara det eller expressfrakt hemleverans 149kr jag kunde välja på.

Dock vet jag inte ens varför jag beställde en. Eller jo, jag är sugen på båda konsolerna bara för att. Men försökt övertala mig själv att denna generation blir det bara en konsol, ps5. Eftersom jag har en bra PC. Men fick helt plötslig ett sug Kanske för att jag missade chansen på ps5 till release. Men kanske också för att med två barn nu, samt mindre tid, så vill jag ha det smidigt och vet inte hur länge jag kommer ha kvar PCn. Men nu vet man iaf att man är garanterad en Xbox series X om man bestämmer sig för att köra på båda.

Permalänk
Medlem

Jag hängde också på förbokningståget. Förbokade hos Webhallen för några veckor sedan men jag blev så orolig över att inte få i första batchen att jag även beställde direkt hos Microsoft.
Förra gången det var hårt förbokningstryck fick jag via svenska Microsoft beställa min Project Scorpio från Italien där de fortfarande fanns kvar. Mycket bra service från Microsoft måste jag säga!

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats boka med all access? Min lokala El Giganten var inte ’upp-reggad’ så gick lottlös.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Skrivet av Bonovox85:

Någon som lyckats boka med all access? Min lokala El Giganten var inte ’upp-reggad’ så gick lottlös.

Samma här, först in i butiken kl 10:00, slutade med ett "Kom tillbaka på torsdag, då kanske det fungerar.."

Permalänk
Medlem

Förbokat på Elgiganten/Elkljøp.no klockan 09:01. 5499 norska kronor, plus 69;- Expressfrakt. Borde stå ganska bra till i kön då, hoppas man. Står som reserverad, men ingenting om när den eventuellt skickas ut. Bekräftat lagerdatum står som 3. november men det kan lika gärna vara en placeholder, och att de skickar ut dom först 10. november - i så fall blir det ju ett par-tre dagars väntan. Surt, men man överlever.

Tog inte chansen på att sticka in till fysisk butik och fixa All Access, även om det nog var det jag helst hade viljat ha. Får köpa Game Pass Ultimate på sidan av - visst är det Ultimate man ska ha om man vill ha på både Xbox och PC?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hmm, jag tänkte förbeställa med All Access... antar att det inte är någon ide att släpa sig till butiken idag då.

Permalänk
Skrivet av raQblad:

visst är det Ultimate man ska ha om man vill ha på både Xbox och PC?

Yupp

Skrivet av D3str0yer:

Hmm, jag tänkte förbeställa med All Access... antar att det inte är någon ide att släpa sig till butiken idag då.

Verkar inte som det tyvärr.

Permalänk

Åkte in till min lokala Elgiganten, helt sjukt att det inte går att beställa all access på nätet såhär under en pandemi.

Var först in, ingen i personalen hade någon aning om vad all access var för någonting, efter 40 min krångel så lyckades jag få in en beställning. Hämtar ut i min lokala butik då de tydligen kunde boka upp mig på en av de som de får in i sin första batch den 10.

Riktigt dåligt av Elgiganten, hur sjutton kan dom inte ha förberett sin personal ?

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khajiit has wares:

Samma här, först in i butiken kl 10:00, slutade med ett "Kom tillbaka på torsdag, då kanske det fungerar.."

Prövar igen imorgon. Verkar dom man blir lottlös på all spännande ny hårdvara denna höst.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Bokade även på elgiganten, så nu har man både en bokat på webhallen och elgiganten. Webhallen kan fortfarande inte garantera ifall man får en på releasedagen eller inte så vågade inte chansa. Bara att avboka en närmare!

Men på elgiganten står det nu "Xbox Series X och Series S kan förbokas den 22 september från och med klockan 09:00. Alla förbokade enheter skickas ut på lanseringsdagen, 10 november!" Betyder det att de först skickas ut den 10:e? I så fall hjälpte det föga att ta expressleveransen ifall man inte ens får den på releasedagen?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

@BlommaNN:
Kan man hämta ifrån butiken? Det finns som val i Finland iaf.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

@BlommaNN:
Kan man hämta ifrån butiken? Det finns som val i Finland iaf.

Nope, det alternativet fanns iaf inte i morse.

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--

Permalänk
Medlem

Kan man spela på både PC/konsol från en sparfil om spelet är utgiven av Microsoft och har släpps för både PC/konsol? Så länge man köper det direkt från Microsoft eller använder GamePass ultimate?

Permalänk
Skrivet av Bonovox85:

Någon som lyckats boka med all access? Min lokala El Giganten var inte ’upp-reggad’ så gick lottlös.

Skrivet av Khajiit has wares:

Samma här, först in i butiken kl 10:00, slutade med ett "Kom tillbaka på torsdag, då kanske det fungerar.."

De nämnde inget om dolda avgifter? Typ 29kr/månad adminavgift och liknande.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Är det dumsnålt att köpa en S istället för X i längden? Vad missar jag förutom 1TB ssd?

Permalänk
Skrivet av crash:

Är det dumsnålt att köpa en S istället för X i längden? Vad missar jag förutom 1TB ssd?

Möjlighet till att köpa och sälja billiga spel på tradera osv. Series s har ingen CD spelare. Så i längden kan du mycket väl ha sparat pengar på att köpa series x.

Edit och det mest uppenbara Series X har en mycket mer kraftfull GPU så grafiken i spel borde skilja en del.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

@jOnÄTÄn: Totalsumman för mig blev 370 kr i månaden, så nej det bör inte vara några övriga avgifter.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2