Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

GT har väl aldrig haft superimponerande grafik på annat än just bilarna? Banorna har väl alltid sätt rätt föråldrade ut så inget ovanligt. DriveClub ser väl bättre ut än GT7 än idag, eller?

Jag är en Gran Turismo-fanboy deluxe, det enda bilspelet jag anser vara värt att spela 😅 Men jag håller med. På bilarna har de alltid haft superimponerande grafik, även denna gång, men banorna och omgivningarna har enligt mig alltid varit rätt så mediokra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

GT har väl aldrig haft superimponerande grafik på annat än just bilarna? Banorna har väl alltid sätt rätt föråldrade ut så inget ovanligt. DriveClub ser väl bättre ut än GT7 än idag, eller?

Driveclub tror jag knappast ser bättre ut med tanke på hur det stod sig mot GT 5 när det begav sig. Minnet spelar en ju spratt jag minns liksom första doom som nära fotorealism

De första liren var väl i bräschen men sett till forza så från och med fm 3 så känns de lite frånåkta på live biten iaf. Replaydelen ser ju fantastiskt ut i alla gt lir jag lirat.

Gällande banorna så har de ju vart mer korrekta överlag i regel så bättre på så sätt gällande layout.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Driveclub tror jag knappast ser bättre ut med tanke på hur det stod sig mot GT 5 när det begav sig. Minnet spelar en ju spratt jag minns liksom första doom som nära fotorealism

De första liren var väl i bräschen men sett till forza så från och med fm 3 så känns de lite frånåkta på live biten iaf. Replaydelen ser ju fantastiskt ut i alla gt lir jag lirat.

Gällande banorna så har de ju vart mer korrekta överlag i regel så bättre på så sätt gällande layout.

DriveClub i regnet ser bra mycket bättre ut än GT7. Bara spela och titta själv. I GT7 ser allt på banan, inkl regn och sådant, så platt och tvådimensionellt ut. För rent också.

Spelkänslan är inte riktigt där heller, framförallt då kameran är så pass stel. Blir som att sätta en gopro på en pinne bakom en RC bil.

Och ingen har nämnt Forza här.

Permalänk
Medlem

Resident Evil 2, 3, and 7 get Xbox Series X, PS5 launches
Remakes and remaster will be free upgrades for existing PS4, Xbox One, and PC owners
https://www.polygon.com/22958225/resident-evil-remake-remaste...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

DriveClub i regnet ser bra mycket bättre ut än GT7. Bara spela och titta själv. I GT7 ser allt på banan, inkl regn och sådant, så platt och tvådimensionellt ut. För rent också.

Spelkänslan är inte riktigt där heller, framförallt då kameran är så pass stel. Blir som att sätta en gopro på en pinne bakom en RC bil.

Och ingen har nämnt Forza här.

Smaken är som baken. Drive club har ingen körkänsla att tala om skulle jag säga och har sämre grafik än ex Forza jag nämnde. Kan inte jämföra med GT 7 då ps 3n är på vinden. Traditionellt har jag haft svårt för GT också men positivt överraskad av GT 7 så här långt. Med tanke på att jag kör med gamepad helt sjukt bra. Får se sen med ratt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Elgiganten

PLAYSTATION 5 SLÄPP IDAG 7/3 KL 13:37

Idag Måndagen den 7/3 kl. 13.37 har du som kundklubbsmedlem möjlighet att köpa Playstation 5 Digital & Standard. Köp kan endast göras via Elgiganten.se. Det är först till kvarn som gäller och det kan gå snabbt, så se till att vara redo i god tid.

Viktig information inför ditt Playstation 5 köp:

Max en Playstation 5 per kund/hushåll (oavsett modell)
Samtliga ordrar raderas vid fler köp
Erbjudandet gäller enbart för nya Playstation 5-kunder.
Har du redan köpt PS5, så kommer din order att raderas
Leverans sker först om 1 vecka
Leveranstid på hemsidan stämmer ej. Välj ej express.

Om du inte får grön köpknapp, eller korrekt pris. Testa att rensa din cache, använd inkognito-läge eller byt webbläsare. Du behöver vara inloggad på elgiganten.se för att få möjlighet att köpa till ordinarie pris. Observera att ditt köp är bekräftat först när du har mottagit din orderbekräftelse. Leverans om ca 1 vecka. Datum på hemsidan stämmer ej. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Smaken är som baken. Drive club har ingen körkänsla att tala om skulle jag säga och har sämre grafik än ex Forza jag nämnde. Kan inte jämföra med GT 7 då ps 3n är på vinden. Traditionellt har jag haft svårt för GT också men positivt överraskad av GT 7 så här långt. Med tanke på att jag kör med gamepad helt sjukt bra. Får se sen med ratt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

Elgiganten

PLAYSTATION 5 SLÄPP IDAG 7/3 KL 13:37

Idag Måndagen den 7/3 kl. 13.37 har du som kundklubbsmedlem möjlighet att köpa Playstation 5 Digital & Standard. Köp kan endast göras via Elgiganten.se. Det är först till kvarn som gäller och det kan gå snabbt, så se till att vara redo i god tid.

Viktig information inför ditt Playstation 5 köp:

Max en Playstation 5 per kund/hushåll (oavsett modell)
Samtliga ordrar raderas vid fler köp
Erbjudandet gäller enbart för nya Playstation 5-kunder.
Har du redan köpt PS5, så kommer din order att raderas
Leverans sker först om 1 vecka
Leveranstid på hemsidan stämmer ej. Välj ej express.

Om du inte får grön köpknapp, eller korrekt pris. Testa att rensa din cache, använd inkognito-läge eller byt webbläsare. Du behöver vara inloggad på elgiganten.se för att få möjlighet att köpa till ordinarie pris. Observera att ditt köp är bekräftat först när du har mottagit din orderbekräftelse. Leverans om ca 1 vecka. Datum på hemsidan stämmer ej. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Produkten, som du försöker att köpa, är för tillfället reserverade till andra kunder som är på väg att slutföra sitt köp. Produkten kan bli tillgänglig för köp igen om någon av reservationerna släpps, försök igen senare. Vårt kundcenter kan dessvärre inte svara på om/när produkten blir tillgänglig för försäljning igen då det helt och hållet beror på om andra kunder släpper sin reservation eller inte.

Och klockan är inte ens 37 än, utan 35.

Permalänk
Medlem

Alltså jag älskar Driveclub (har platinum) men regnet är i det närmaste en monsun, hur ofta händer det liksom?
I GT7 känns det lite mer jordnära.

Men chase cam är mycket bättre i Driveclub, helt klart.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Produkten, som du försöker att köpa, är för tillfället reserverade till andra kunder som är på väg att slutföra sitt köp. Produkten kan bli tillgänglig för köp igen om någon av reservationerna släpps, försök igen senare. Vårt kundcenter kan dessvärre inte svara på om/när produkten blir tillgänglig för försäljning igen då det helt och hållet beror på om andra kunder släpper sin reservation eller inte.

Och klockan är inte ens 37 än, utan 35.

Jag fick också detta meddelande. Men jag satt och försökte till 13.45 och poff hade jag en PS5 i korgen.
Fick precis orderbekräftelse med leverans nu på Fredag 11 Mars

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Jag har bokmärkt URL:en till 25% 😉

https://link.getgifted.com/tr2b

Råkar du ha URL:en till 25% på 100kr också? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThisIsSweden:

Råkar du ha URL:en till 25% på 100kr också? 😁

Tror att det går att använda samma och sedan byta från 500 till 100 kr i menyn. Dessvärre så är alla presentkort slutsålda för tillfället och har varit det i en vecka eller så. Förra gången de var slut tog det typ 2v innan de kom in i lager igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Tror att det går att använda samma och sedan byta från 500 till 100 kr i menyn. Dessvärre så är alla presentkort slutsålda för tillfället och har varit det i en vecka eller så. Förra gången de var slut tog det typ 2v innan de kom in i lager igen.

Det fanns bara 500kr när jag använde den senast iaf.

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Tror att det går att använda samma och sedan byta från 500 till 100 kr i menyn. Dessvärre så är alla presentkort slutsålda för tillfället och har varit det i en vecka eller så. Förra gången de var slut tog det typ 2v innan de kom in i lager igen.

Jo jag vet, helt slutsålt i evigheter känns det som. Det fanns inne tidigare idag vid 16:30 ungefär, alldeles innan jag skrev till dig. Planen var att köpa nu på kvällen men borde gjort det på en gång, väldigt dumt av mig. Hursomhelst gick det inte att välja 100kr då.

Permalänk
Fyndjägare

GTA V PS5 upgrade går att förbeställa nu, om man går in i Store via sin PS5.
Intropris 105kr tom 16:e Juni. Jag tror detta pris kräver att man äger PS4 versionen (vilket jag gör). Normalpris 419kr.
Släpps 15:e Mars.

PS5 versionen syns inte på Playstation.com ännu men dyker säkert upp inom kort
https://store.playstation.com/sv-se/search/gta%20v

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

GTA V PS5 upgrade går att förbeställa nu, om man går in i Store via sin PS5.
Intropris 105kr tom 16:e Juni. Jag tror detta pris kräver att man äger PS4 versionen (vilket jag gör). Normalpris 419kr.
Släpps 15:e Mars.

PS5 versionen syns inte på Playstation.com ännu men dyker säkert upp inom kort
https://store.playstation.com/sv-se/search/gta%20v

Online delen är gratis med i 3 månader, behåll för alltid efter nedladdning. Behövs inte PS+ för att claima men behövs för att spela.

Tror faktiskt inte man behöver PS4 versionen för att köpa de för 105 kr, brukar stå typ Upgrade då men nu står de bara köp.

Permalänk
Medlem

Är det inte bara GTA Online som kostar 104 kr?
På Xbox kostar Story Mode 209 kr och Online 104.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Bozzeta:

Är det inte bara GTA Online som kostar 104 kr?
På Xbox kostar Story Mode 209 kr och Online 104.

Stängt av PS5:an nu men när jag kollade imorse var GTA V PS5 Online gratis för mig. Och Story kostade 104,75kr.
Jag har PS4 versionen installerad och skivan i, eventuellt spelar det ingen roll.

Inet har förövrigt prel. prisat på 799kr. Det kommer förstås revideras ner inom kort.
https://www.inet.se/produkt/6609864/grand-theft-auto-v-ps5?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5405030

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Är det inte bara GTA Online som kostar 104 kr?
På Xbox kostar Story Mode 209 kr och Online 104.

Xbox: Story + Online 209 kr eller endast online för 104 kr

Playstation: Story + Online för 104 kr eller endast online för 0 kr som en del av Playstation och Rockstars samarbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Online delen är gratis med i 3 månader, behåll för alltid efter nedladdning. Behövs inte PS+ för att claima men behövs för att spela.

Tror faktiskt inte man behöver PS4 versionen för att köpa de för 105 kr, brukar stå typ Upgrade då men nu står de bara köp.

Jag ser endast GTA5 PS4 för fullpris (369) på min PS5. Hittar ett starter edition för GTA Online men det är ej tillgängligt. Har inte GTA5 sedan tidigare.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Jag ser endast GTA5 PS4 för fullpris (369) på min PS5. Hittar ett starter edition för GTA Online men det är ej tillgängligt. Har inte GTA5 sedan tidigare.

Jag tryckte de 3 pluttarna sen "Välj version" så fanns PS5 där.

https://twitter.com/kirstycloud/status/1500991543930466317?t=...

Permalänk
Medlem

Sony har utannonserat en State of Play imorgon! Kommer pågå 20 minuter ungefär och innehålla både PS4 och PS5-spel! Men inget om PSVR2 tyvärr.

10PM GMT så 23 för oss?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Levandebild:

Sony har utannonserat en State of Play imorgon! Kommer pågå 20 minuter ungefär och innehålla både PS4 och PS5-spel! Men inget om PSVR2 tyvärr.

10PM GMT så 23 för oss?

Yes 23:00 👍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Svårt och få tag i PS5 ännu? Funderar på ett eventuellt inköp snart, (skattepengar).

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Helt rätt att fördröja än att släppa ofärdiga spel.

Permalänk
Medlem

Får snart min ps5.
Ska jag sätta in m2 disken först innan den första setup guiden eller göra guiden först sedan stänga av och i med disken?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Får snart min ps5.
Ska jag sätta in m2 disken först innan den första setup guiden eller göra guiden först sedan stänga av och i med disken?

Det beror på.
Om PS5an har senaste fw från fabrik kan du installera ssdn på en gång.
I annat fall kommer den inte starta med ssdn, innan du installerat senaste uppdateringen.

Permalänk

Hur är det med PS5? Jag kommer antagligen spela mestadels på min datorskärm, 1440p. Stödjer PS5 den upplösningen? Har en 4k tv också, men misstänker att sambon klagar om jag ockuperar denna. Hört någonstans att PS5 endast kört 1080p eller 2160p.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Hur är det med PS5? Jag kommer antagligen spela mestadels på min datorskärm, 1440p. Stödjer PS5 den upplösningen? Har en 4k tv också, men misstänker att sambon klagar om jag ockuperar denna. Hört någonstans att PS5 endast kört 1080p eller 2160p.

Nej, tyvärr…inte 1440. fattar inte varför dom inte fixar det ☹️