Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem

Förnyade mitt PS Plus från Premium till Extra för ett ca 2 veckor sen. Fick dock inga poäng på Stars så hade tänkt att höra av mig till Sony men hann få ett mail innan.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Nu finns det 2 st "röda" varianter av Dualsense. En som heter "red" som släpptes för några år sedan och en som heter "volcanic red" som släpptes i höstas.
"volcanic red"
"red"

Skrivet av Songless:

Exakt. I mitt fall syftade jag på Volcanic red.

Ah my bad

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Foamstars launches as a PlayStation Plus Monthly Game on Feb 6
https://blog.playstation.com/2024/01/16/foamstars-launches-as...

Microtransaktionsskräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Foamstars launches as a PlayStation Plus Monthly Game on Feb 6
https://blog.playstation.com/2024/01/16/foamstars-launches-as...

Microtransaktionsskräp.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Foamstars launches as a PlayStation Plus Monthly Game on Feb 6
https://blog.playstation.com/2024/01/16/foamstars-launches-as...

Microtransaktionsskräp.

Kul att det kommer till Playstation Plus! Av vad jag kan se av Previews hos IGN och andra ställen så verkar spelet faktiskt vara kul.
Ska bli kul att testa!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inga överraskningar direkt men för 100 spänn känns det som en självklarhet för mig. Tycker combaten i TLOU2 är världsklass så ett rogue läge blir riktigt skoj. Och ska bli kul att testa upplåst fps på min nya VRR TV. Körde genom Uncharted 4 nyligen i runt 100 fps på PS5an och de gör en del för flytet Nu verkar inte detta nå upp i 100 men 80 fps är en del skillnad också imo.

Permalänk
Medlem

Tomb Raider I-III Remastered – PS4, PS5 features detailed, new key art Revealed
https://blog.playstation.com/2024/01/16/tomb-raider-i-iii-rem...

Permalänk
Medlem

I år måste jag banne mig spela TLOU 1&2, inte "hunnit" det. Dom står så fint i hyllan iaf.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Kul att det kommer till Playstation Plus! Av vad jag kan se av Previews hos IGN och andra ställen så verkar spelet faktiskt vara kul.
Ska bli kul att testa!

Ser inte ens vad som pågår. Bara en massa blinkande och färger.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

I år måste jag banne mig spela TLOU 1&2, inte "hunnit" det. Dom står så fint i hyllan iaf.

oh lord, Enjoy! Dom två bästa spel som gjorts i mitt tyckte

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats uppgradera PS4-versionen till PS5-versionen av TLOU2?
Jag äger digitala PS4 ver. och får felmeddelande ”produkten krockar med en tidigare liknande produkt du redan äger” eller liknande.

Hoppas Sony Sverige löser denna bugg före det släpps 19/1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peite:

Någon som lyckats uppgradera PS4-versionen till PS5-versionen av TLOU2?
Jag äger digitala PS4 ver. och får felmeddelande ”produkten krockar med en tidigare liknande produkt du redan äger” eller liknande.

Hoppas Sony Sverige löser denna bugg före det släpps 21/1

Det är ingen bugg. Man kan inte uppgradera förrän spelet släpps nu på fredag 19/1. Var så med Uncharted också. Men håller med att de borde låta en uppgradera i förväg men så är inte fallet.

"The upgrade, along with local upgrade pricing, will be available on the PlayStation Store starting at launch on January 19, 2024."

https://www.playstation.com/en-se/games/the-last-of-us-part-i...

Ser dock inte det på den svenskspråkiga Store-sidan så inte lätt att veta.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sådär! Nu har jag något att längta till efter jobbet imorgon (eller ja, idag tekniskt sätt )

Permalänk
Medlem

För er som äger TLOU II på skiva så måste ni först stoppa i skivan för att få upp köperbjudanet till uppgradering i PS Store!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

För er som äger TLOU II på skiva så måste ni först stoppa i skivan för att få upp köperbjudanet till uppgradering i PS Store!

Japp, så funkade det för mig. Utan skiva i PS5:an fick jag inget val, bara att köpa hela spelet.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Spelade bara en kvart nu i storyn där jag befann mig. Första intrycken är att det ser typ likadant ut, som väntat. Dock mycket mer smooth, hade runt 100 fps i den byggnaden jag befann mig i (säkert lägre i öppna världar). Haptic feedbacken och triggers kändes bra med, ser fram emot att känna hur bågen känns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Spelade bara en kvart nu i storyn där jag befann mig. Första intrycken är att det ser typ likadant ut, som väntat. Dock mycket mer smooth, hade runt 100 fps i den byggnaden jag befann mig i (säkert lägre i öppna världar). Haptic feedbacken och triggers kändes bra med, ser fram emot att känna hur bågen känns.

Importerar den sparfilen automatiskt eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Importerar den sparfilen automatiskt eller hur funkar det?

Yes valde Story och sen Import så kunde jag välja bland alla manuella sparfiler och den senaste automatiska sparfilen. Så fortsatte där jag avslutade. Har dock PS4 versionen installerad fortfarande men tror inte man behöver den alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Armored Core VI Fires Of Rubicon - Collectors Edition
1999 kr
https://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=475...

Playstation 4-versionen men ska gå att uppgradera.

1699 kr nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Yes valde Story och sen Import så kunde jag välja bland alla manuella sparfiler och den senaste automatiska sparfilen. Så fortsatte där jag avslutade. Har dock PS4 versionen installerad fortfarande men tror inte man behöver den alls.

Poppade alla achievements fram till punkten du laddade in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Poppade alla achievements fram till punkten du laddade in?

Yes

Permalänk
Medlem

Ni som testat TLOU2 remastered i helgen, vad tyckte ni??

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Ni som testat TLOU2 remastered i helgen, vad tyckte ni??

Mer av samma med kortare laddningsskärmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Ni som testat TLOU2 remastered i helgen, vad tyckte ni??

Lika snyggt som originalet men laddar avsevärt snabbare och har dualsense stöd. Helt okej uppgradering ändå

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Mer av samma med kortare laddningsskärmar

Indeed! Efter att ha spelat Part 1 remaken var det otroligt störigt med långa laddningstiderna i OG tvåan, men nu är det mycket smidigare. Lätt värt en hundring

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem